darasz89 190 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 (edytowane) skończyłem DAI w 82 godziny [wg Origina] Gra wg mnie jest najlepszym Action RPG tego roku i chyba najlepszą grą jaką w tym roku grałem. Ładna grafika, przyjemna muzyka, dobrze napisana fabuła, ciekawi towarzysze i ich historie i naprawdę duże i dobrze przemyślane lokacje, a każda z nich z wieloma zróżnicowanymi zadaniami, wydarzeniami i własną unikalną mini-fabułą. Gra pochłonęła mnie na długo, czasami nawet po 6-8h dziennie. Ilość rzeczy do zrobienia jest gigantyczna [zamykanie szczelin, szukanie odłamków otwierających drzwi w tajemniczej świątyni, zabawa z konstelacjami w astrarium skrywającym informacje o jaskini z skarbem, itp itd], eksploracja wciąga i nie wypuszcza na długo [jeszcze ten fragment mapy za górką / za rzeką / po drugiej stronie kanionu / za lasem] głównie poprzez znajdywanie ciągle nowych zadań i ciekawostek. Walki ze smokami są dobrze zaprojektowane i stanowią naprawdę spore wyzwanie. Ilość klas i umiejętności jest porównywalna do DA2 [chociaż w DAI jest mniej specjalizacji]. Skille są dobrze przemyślane i rozłożone na drzewkach umiejętności. Plusem jest to, że umiejętności pasywne często dodają dodatkowe statystyki. Ciekawym pomysłem [lekko przypominającym DAO] jest zdobywanie specjalizacji poprzez specjalne zadania [typu znajdź / zabij X czegoś, poszukaj notatek o specjalizacji i stwórz specjalny przedmiot], które jednak nie są zbyt wymagające. Do tego możemy mieć tylko jedną specjalizację - pozostałe będą dla nas nieosiągalne nawet jeśli zrobiliśmy odpowiednie zadanie. Do tego mamy nowość w postaci profitów inkwizycji. Są to perki dla całej naszej organizacji podzielone na 4 kategorie. Każda z nich oferuje inne ulepszenia i nie wszystkie są dla nas osiągalne. Do tego mamy operacje na stole wojennym - mini-gra podobna do wielu przeglądarkowych produkcji - wybieramy zadanie i jedną z trzech osób, każda z nich ma inny czas wykonania oraz może przynieść inny rezultat. Do tego czasami na mapie znajdujemy nowe zadania [naprawa mostu, udrożnienie przejścia itp.itd]. Nasi towarzysze są dobrze napisami i zagrani - każdy z nich ma swoją ciekawą historię, własny [często skomplikowany] charakter i ciekawe zadania z nimi związane. Na początku większość z nich nam nie ufa, ale wystarczy troszkę z nimi porozmawiać i od razu widać znaczną różnicę w nastawieniu do nas. Nie brakuje tutaj śmiesznych sytuacji jak i zabawnych rozmów podczas eksploracji. Opcje romansowe są bogate i na pewno każdy znajdzie coś w swoim guście. Muzyka w grze jest wspaniała. Dźwięki podczas walki są dynamiczne i dobrze zagrane, a podczas eksploracji łagodne i spokojne rytmy [choć nie zawsze - zależy to oczywiście od lokacji] potrafią być przyjemne dla ucha i relaksować. Gra nie jest oczywiście bez minusów. Źle zaprojektowany interfejs dla PC [klawiatura + mysz] pozwalający nam na umieszczenie tylko 8 skilli na pasku [tak samo jest na konsolach - ograniczenie pada], brak możliwości własnego rozdawania współczynników [możemy lekko kontrolować dodatkowe atrybuty poprzez umiejętności pasywne] oraz brak auto-atakowania znanego z poprzednich odsłon [do tego można się przyzwyczaić]. Znany jest bug, w którym nasi towarzysze są niewidoczni [tylko w Azylu / Skyhold] co uniemożliwia z nimi rozmowę. Lekarstwem na to jest przeładowanie lokacji. Źle przemyślany rozstał również system pozyskiwania punktów władzy. Władza pozwala nam na wykonywanie niektórych zadań na stole wojennym, a także odblokowywanie nowych lokacji. Niestety bardzo łatwo się ją farmi - wystarczy wykonywać ciągle powtarzające się zadania zleceń otrzymywanych w obozowiskach. Ja kończąć grę miałem ok 300 pkt władzy, które już nie był mi potrzebne, większość uzyskana z zamówień. Dodam, że władzę dostajemy również z zadań i za zamykanie szczelin. Wg mnie zamówienia w obozie powinny pojawiać się raz dziennie w każdej lokacji. Trafiają się czasami również bugi typu legendarny już bug z lewitacją, teleportacją NPCów itp itd. Nie są to błędy, które psują grę więc można na mnie przymknąć oko. Podsumowując - Bioware postarało się i stworzyło solidny kawał komputerowej rozrywki. A oto mój Inkwizytor http://i.imgur.com/OuleCOe.jpg Pozdrawiam. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez darasz89 1 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Bardzo ciekawe opinie krążą w sieci - ponoć crack do DA:I powoduje wzrost fps i to dość znaczny. Jeżeli okaże się to prawdą to znów piraci wyjdą na tym lepiej niż ci, którzy kupili grę legalnie w cale nie trzeba piracić, by potrzebować cracka, DRM i tym podobne niezrównanie bezmyślne rozwiązania od zawsze więcej psuły niż dawały, ja musiałem wgrać crack'a na kilka kupionych gier bo albo się wieszały albo nie dawały uruchomić, a co do poprawy wydajności po wyrzuceniu takiego gówna z kodu? normalka im bardziej inwazyjne zabezpieczenia tym więcej zasobów żrą PS dla nieświadomych - kupisz grę, nie działa z powodu DRM - wina jest arbitralnie twoja, gwarancja tego nie obejmuje nikt ci nie odda kasy, bujaj się, a użyj cracka - jest to formalnie nie legalne PPS na pohybel z ubisoftem* i UE * i całą resztą wielbicieli traktowania klienta jako przestępcę z założenia 2 Cytuj Link to post Share on other sites
BuryZenek 351 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 @darasz89 Świetna opinia. Teraz nie dziwne, że gra została grą roku. Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Nie wiem, smoka na Zaziemiu dalej nie zabiłem, dochodzę do momentu, gdy zaczyna latać i ziać ogniem, gdzie trafia on moich jakże inteligentnych towarzyszy, którzy giną od płomieni. Ich ciała leżą w płomieniach, dlatego by ich przywrócić do życia muszę sam wejść w te płomienie, co jest niemożliwe, bo nie wytrzymam w nich na tyle długo, by naprawić moich kolegów. Piękne. Edytowane 7 Grudnia 2014 przez Kz3Ko. Cytuj Link to post Share on other sites
darkatraz 884 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Podstawa każdego teamu to healer. Nic dziwnego, że padasz z ekipą skoro nie masz healera. Sprawdź sobie taką konfiguracje: 2x dps, tank i healer Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 w DAI nie ma healera Cytuj Link to post Share on other sites
Buryxon 80 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Jak pokonac te ogniste stworki na poczatku gry w zaziemiu, zeby podomykac te 2 pozostale portale ? 3 hity i gine ;c Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 używać lodowych skilli / stafów na magach do tego jeśli masz za niski poziom, to polecam wrócić później i taki mały "pro-tip": rozproszeniem magii można zamykać przejścia dla demonów [po 1szej fali, wystarczy użyć czegoś, co dispelluje magię na zielonych kręgach, w których zespawnią się demony] Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Ktoś wytłumaczy jak działa to wejście krytycznego efektu przy craftowaniu? Nie wiem, jak użyłem na zbroi, to wchodziło od razu, a używałem tego pazura niedźwiedzia, czyli 30% szans na wejście efktu krytycznego. Teraz chcę na łuku, i mam dwa pazury niedźwiedzia, i jeden przedmiocik co daje 40% szans na wejście efektu krytycznego. Próbowałem craftować trzy pod rząd i ani razu nie weszło, potem się wracałem po czasie, i też nie wchodziło nic, o co chodzi? Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 masz XX% szans na efekt krytyczny: zwiększenie statystyk o 10% podczas craftowania masz szansę, że np broń zamiast 100dps +10 siły +10 siły woli będzie miała staty 110dps +11 siła +11siła woli 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 No dobra, to czemu mimo tych 40% szans na uzyskanie takiego efektu, nie mogę go otrzymać? 40% szans to chyba dużo, a nawet jeśli nie, to mam jeszcze 2 przedmiociki dające 30% szans i od jakiegoś czasu próbuję uzyskać ten efekt i nie da rady. Gdzieś doczytałem, że nie da rady craftować i jeśli się nie uda wczytywać ostatni zapis, bo gra "zapamiętuje: to wszystko, i nie uzyskamy znów tego efektu. To ja po jakimś czasie wróciłem i nadal nie mogę uzyskać tego efektu. Na zbroi weszło gładko, a tam nawet wczytywałem ostatni zapis i raz wchodziło raz nie, a tutaj za cholerę. Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 40% to nie jest dużo - to mniej niż połowa, z 10 okazji trafią Ci się 4 z efektem, a 6 bez efektu prawdopodobieństwa nie oszukasz Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Ale jak to działa? No bo okej, 40% - 4/10 a ja przez pół godziny wczytywałem ostatni zapis i craftowałem po trzy łuki, jeden na 40% szans, dwa pozostałe na 30% szans. Nic nie weszło, czyli gra jakoś to zapamiętuje i teraz, nie wiem, od czego to zależy. Czy zapamiętuje nasz postęp w kampanii, czas jaki spędzamy w podniebnej twierdzy, czy może coś innego. Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 nie wiem osobiście udało mi się znaleźć 100% na zwiększenie statystyk i użyłem go do zrobienia broni z najlepszego schematu jaki mogłem zdobyć Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 @darasz89, Udało Ci się skończyć całą grę? Ile godzin zajęło? Jaki poziom miałeś? Czy po zdobyciu któregoś lvl'a nie ma lepszego ekwipunku, czy przez całą grę znajdujemy coś nowego? Cytuj Link to post Share on other sites
darasz89 190 Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 grę skończyłem w ok 80h, 24 poziom, ogólnie są unikalne przedmioty [fioletowe] ale i tak najlepsze są z schematów poziomu 3 z wykorzystaniem składników poziomu 4 [kości smoka itp - ogólnie rzeczy z dużych smoków] 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kz3Ko. 72 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Tym razem próbowałem 5 razy zrobić przedmiot arcymistrzowski. 4x40% i 1x30%. Nic nie weszło. Przykre. Cytuj Link to post Share on other sites
Buryxon 80 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Na ktorym lvlu udalo wam sie ubic smoka tego przy wybrzezu (prz morzu:P) ? Cytuj Link to post Share on other sites
Ejzo12 224 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 Jaką postacią grać ? Bo nie moge sie zdecydowac (klasą) Cytuj Link to post Share on other sites
szym97 0 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 A mi gra nie dziala na dwoch kartach graficznych, zeby zagrac musze jedna wylaczac. Wiecie moze jak to naprawic? Cytuj Link to post Share on other sites
Głowa 216 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Na ktorym lvlu udalo wam sie ubic smoka tego przy wybrzezu (prz morzu:P) ? Spróbuje go zaraz ubić na 18 i tak samo tego w Empres Lion czy jakoś tak bo oba maja 19 poziomy to dam znać czy się udało Edytowane 26 Grudnia 2014 przez Głowa Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 tego w Empres Lion Tam są trzy. Na ktorym lvlu udalo wam sie ubic smoka tego przy wybrzezu Mam już całą drużynę na 20-tym, więc smoki eliminuję z marszu. Cytuj Link to post Share on other sites
Shrapner44 2470 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Sterowanie w Inkwizycji nie jest oporne? tzn. płynne przechodzenie na taktyczną i z powrotem, ogólnie ruch kamery. Kamera jest podobna do tej w DA:O, czy to jest już inna bajka? Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 zobacz na stronie siódmej Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 52h 21m - koniec. 24 level, większość side-questów zrobiona, poza najbardziej durnymi, w rodzaju zbierania kompletów listów, czy skrzynek. Wszystkie smoki ubite, dwie panny zaliczone. Świetny fabularnie i graficznie hack'n'slash, ale do cRPG z prawdziwego zdarzenia to mu niestety daleko. Do sterowania nie będę się przyczepiał - w KotOR'ze było identyczne, jestem przyzwyczajony. Brak "auto-podnoszenia" i "auto-ataku" to jednak ogromne wady. Wygląd lokacji potrafił sprawić, że zamiast walczyć machałem kamerą podziwiając krajobraz. Mogłem sobie na to pozwolić, ponieważ w drugiej połowie gry przeciwnicy nie stanowili dla mnie żadnego wyzwania. Początek gry bywa trudny, końcówka jest banalna. Optymalizacja - twarde jak skała 60 fps - większość ustawień na ultra, część na high. Karta na stocku. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.