Skocz do zawartości

[MULTI] Crysis - seria


Recommended Posts

Gość Kotecek

CRT wpierdziela troszkę... Masakra... 20fps wystarczy?

Bulwersacja :(

 

Mi starcza i skoro gram to grywalnie. CRT LiteOn je średnio 47W a CRT NEC 52W. LCD 24" je średnio 48/49W (nieco lepszy model niż te budżetowce FullHD za 500PLN) czyli na jedno wychodzi a trzeba doliczyć, że w 1920x1200 sam komputer zje 50W więcej przy framerate 20 oraz, ze sprzęt skończy się szybciej, co już Crysis 3 pokazał. Oszczędzanie na LCD jest dobre jak się zachowa rodzielczości da sie oszczedniejszy. Rzeczywście mam 15" LCD z 1024x768 i wtedy jest 25W mniej ale nie zmienia to faktu, że obraz CRT sprawia mi dużo więcej frajdy.

 

Ale bulwesrsacja... Przeżywanie jak mrówka okres te moeje fpsy :P Ludzie przeciez to JA gram i JA posiadam CRT, Mi starcza 22fps. Ja wam nie każę grac na CRT ani w 1024x768 ani przy 20fps... róbta co chceta. Mnie to lata, nie moja brocha :) Po co się pytać czy mi starcza 20fps jak to własnie napisałem... Czytanie że zrozumieniem... :)

 

Mój pierwszy post w tym temcie zaczałem od tego ze Crysis 3 jednak takim killerem nie jest. Zmieniłem zdanie, bo mimo że dwuletni komp daje radę bez zająknięcia w założonych ustawieniach (1024x768@20fps@pełne detale) to bardzo się nagrzewa, szumi i zjada sporo prądu jak na te własnie ustawienia. Po przetestowaniu 1920x1200 stwierdziłem, ze gra chodzi dwa razy wolniej od innych najbardziej wymagających tytułów w jakie grałem (15fps vs 30fps).

 

To tak jak pisałem w temacie o autach że jeżdże ekonomicznie... czyli inczaje niż większośc (na to wychodzi). I wtedy fala oburzenia, bo ktos robi inaczej niż większość... Czy wszyscy musza robić tak jak robić wiekszość? Czy musże grać w FullHD, czy musze grac na LCD, czy musze grac w 120Hz (120fps), czy musi być to cel/priorytet/marzenie? Czy to co napisałem jest aż tak szokujące i bulwersujące? No nie... I nie jest... Na wiele spraw mam swoje indywidualne poglądy, do których doszedłem sam i wg nch żyję i nikomu ich nie nazucam. Troche ogarnięcia... a w zasadzie TOLERANCJI :P

 

Koniec bulwersacji :)

 

Swoją drogą... brdzo fajna gra. Częśc pierwsza i dróga mi się bardz podobały. Były zarzuty, że nudne i takie standardowe ale ja lubie takie gry. Dobra akcja. Dla mnie gra jest git :)

 

I tak... :)

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

jak koledze królikowi pasuje 20 kl/s, to czego się bulwersujecie? Jego pokój - jego klocki, mi wystarcza jak mam min 30kl/s, (w trybie single 25 może być, tyle miałem w crysisie 1 i warhead), filmy są nagrywane w 23 kl/s i jakoś nikt nie protestuje

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Mi tam sie podoba, że mam małe wymagania :) Pentium MMX 200MHz a potem GeForce FX 5200 64bit mnie nauczyły, ze 20 to komfort a gry można przejśc przy 15 :) Mniejsze wymagana to wieksza "niezalezność" :) W MSI Afterburner można sobie robić profile pod konkretne gry i jak coś przy 20 działa słabiej to zapodję 23 czy 25.

 

W filmach nieco inaczej to widać. Pry 24fps jest płynniej niz przy 24fps w grze ale jak zapomne wyłączyć MSI i mi zapoda fim w  20fps to widac przeskoki. Wgl chyba coś kombinuja aby w filmach docelowo było z 60fps kiedyś.

 

Generalnie płynnośc to kwestia INDYWIDUALNA. Dla każdego to będzie inna wartość. Nie twiedzę, że 20 to płynnośc idealna ale jak najbardziej grywalna Dla mnie ideał to 47-50 fps. Powyżej tej wartości nie rozrużniam ile jest fpsów. A jeśli 20 to taki pokaz slajdów to ze mnie prawdziwy ProGamer :)

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

Ala ludzkiego oka starcza 21 FPS byle tylko stabilne a wszyscy będa widzieć płynny obraz.

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, filmy są nagrywane od 21 FPS w wzwyż, i nikt nie drze gęby, nie robi afer że coś klatkuje, czy tnie się na ekranie telewizora lub monitora.

Aż przypomniał mi sie pewnien stary lecz przeze mnie bardzo lubiany tytuł gry, a mianowicie Gothic który miał wymuszone lub ustawione pod czas gry stałe 25 FPS :D

W menu klatki szalały, jak to w menu... wystarczyło wejsć do gry i spadało do 25, gre przechodziłem niejednokrotnie... nie dostrzegłem klatkowania,warpów czy innego dyskomfortu związanego z taką ilością wyswietlanych FPS'ów.

 

Henus, chociażby te 24FPS'y i co film klatkuje? no nie... bo tyle kl/s wystarczy.

Tylko jest jedno ale, FPS musza być stabilne zwałaszcza dla tak niskich wartości bo wystarczy kilka fps w dół i zauważamy klatkowanie lub warpa.

 

Królik to prawda że jest troche inaczej miedzy grą a filmem ale tylko dlatego że we filmie masz przez caly czas niezmienną ilośc kl/s

W grach jest duzo cieżej uzyskac "idealny" poziom kl/s dlatego przy niskich wartościach mamy uczucie spowolnienia lub pływania mimo że fraps np. pokazuje niby 'stałe" 25 FPS

Edytowane przez Hezen
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Tak, wariacje fps stwarzają dyskomfort. jak kiedyś grałem bez Vsync i framelimitera to jak w grze wymagającej skakalo od 15 do 60 w zwyż to słabo. Było to dośc uciązliwie, bo nagle płynnie i potem nie więc celoewanie/manewrowanie stawało sie dośc nieprecyzyjne. Jak zapodam 20fps to mam w każdej grze stabilne 20 fps, nawet w tym wymagającym Crysis 3. Mi ta starcza. Nie twierdzę, że każdemu tak musi starczać. Ktos musi napędzać kapitalistyczną gospodarkę aby wydobyć świat z tego pseudo kryzysu :)

Link to post
Share on other sites

Na co Wy się czepiacie? Starcza mu 20 FPS i bawi się przy tym dobrze to w czym rzecz? :D

 

Jeśli FPS ma ustawiony na 20 i jest to wartość stała oraz minimalna to po jakimś czasie oko się przyzwyczaja  ;)

Na konsolach w Crysisie 3 FPS jest średni 25 na Xboxie i 22-23 na ps3... W zasadzie bardzo rzadko kiedy wartość ta przekracza 27kl/s. A nikt nie skarży się na płynność animacji...

Edytowane przez Rafcio1874
Link to post
Share on other sites

starałem sobie Hezen przypomnieć jaka taka gra z przeszłości mała wymuszone 25 kl/s - a to faktycznie Gothic był. I jakoś nie pamiętam żeby ktoś wtedy narzekał, to samo jak FarCry 1 wyszedł - wszyscy grali na fx-ach czy radeonach serii 9xxx i było git, nikt nie patrrzył czy ma 20 czy 27 kl/s

Link to post
Share on other sites

Wiem, wkleiłem oba te pliki i kicha :/

 

W game.txt mam cos takiego:

[Game Version]: RELEASE PURE CLIENT
    e_ParticlesObjectCollisions = 2 []
    e_ParticlesForceSoftParticles = 1 []
    r_WaterTessellationHW = 1 []
    e_ParticlesMotionBlur = 1 []
    e_Tessellation = 0 []
    r_SilhouettePOM = 1 []
    r_FogShadows = 1 []
    r_SSReflections = 3 []
    r_TexturesStreamPoolSize = 1024 []
    e_ShadowsPoolSize = 4096 []
    e_MergedMeshesInstanceDist = 8 []
    e_LodRatio = 40 []
    e_ViewDistRatioVegetation = 100 []
    r_SSAO = 2 []
    e_ViewDistRatio = 100 []
    e_ViewDistRatioDetail = 100 []
    e_ShadowsResScale = 40 []
    e_TessellationMaxDistance = 30 []
    e_ShadowsMaxTexRes = 1024 []
    r_TessellationTriangleSize = 8 []
    e_MergedMeshesViewDistRatio = 50 []
System Shutdown

 

W grze ustawienia sa tak pokazywane: http://img62.imageshack.us/img62/3466/23715811.jpg

 

Tak szczerze to juz kur**cy dostaje :[

Link to post
Share on other sites

Na Xboxie wydajniej i tak... z kolei... filmy są nagrywane troszkę inną technologią... a tutaj w grach mamy silnik fizyczny od którego wiele zależy. Dla ludzkiego oka wystarczy jak już 25fps nie 21. Gdzie znowu nie widziałem filmów które byłby w 21fps tylko albo 24/25/29 i 30. Wszędzie poniżej 25fps widać szarpanie. Niezależnie od gry. 25fps to jest najniższy próg płynności w zależności od zastosowanego silnika.



Na co Wy się czepiacie? Starcza mu 20 FPS i bawi się przy tym dobrze to w czym rzecz? :D

 

Jeśli FPS ma ustawiony na 20 i jest to wartość stała oraz minimalna to po jakimś czasie oko się przyzwyczaja  ;)

Na konsolach w Crysisie 3 FPS jest średni 25 na Xboxie i 22-23 na ps3... W zasadzie bardzo rzadko kiedy wartość ta przekracza 27kl/s. A nikt nie skarży się na płynność animacji...

Bo są do tego przyzwyczajeni... jak od lat grają na konsolach? Ale tu też nie chodzi o oko i co widzimy... Tylko o to co odczuwamy względem tego co widzimy...  Robię myszką ruch w lewo czy prawo i czuć konkretnego laga... niezależnie czy to jest stały FPS czy nie. Dla mnie EOT, bo filozofia co niektórych nie zna granic.

Edytowane przez henus7
Link to post
Share on other sites

No spadające 25 fps w grze typu FPP, współczuję w to grać w ogóle. 



Gry takie jak Gothic, czy Risen nie wymagają od nas reakcji w ułamku sekundy i tam spokojnie się przy 30 fps pogra, chyba że jest się cyborgiem albo effendim, to wtedy nie :) 

 

Natomiast jak FPP nie mam tych ~45 fps to nie potrafię w to grać. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No spadające 25 fps w grze typu FPP, współczuję w to grać w ogóle. 

 

Gry takie jak Gothic, czy Risen nie wymagają od nas reakcji w ułamku sekundy i tam spokojnie się przy 30 fps pogra, chyba że jest się cyborgiem albo effendim, to wtedy nie :)

 

Natomiast jak FPP nie mam tych ~45 fps to nie potrafię w to grać. 

Zgadzam się :)

Link to post
Share on other sites

Jak już wyrażamy własne zdanie to do szybkich gier FPS tupu CS, QL oraz TF2 niezbędne jest jest dla mnie 120 fps'ów, na 60Hz żal mi grać, jednak idzie się bólem przyzwyczaić. Dużo też zależ od samej gry i jego silnika, bo w Crysis'ie wystarczyło mi te 40 fps'ów, aby oko było zadowolone. Jednak kiedy się widzi lepszą płynność to żal wracać do tych mniejszych ilości klatek.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...