Chris740 0 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć! Wczoraj wróciłem z urlopu (nie było mnie od 29.07). Po powrocie zauważyłem, że przestał działać mi internet. Sprawdzałem na: - kablu, na 3 różnych komputerach - nie działał - router przez wi-fi - jak wyżej. Skontaktowałem się z moim dostawcą neta, internet na kablu już działa (piszę ten temat na jednym z nich). Natomiast dalej jest problem z: - routerem (pokazuje mi się komunikat, że serwer DNS nie odpowiada) - nawet po restarcie ustawień, nadal mam problem z połączeniem z netem przez router. Czyżby router zdechł? Mam TP-Link TL-WR841N - z pecetem (łącząc się przez kabel) - diody (pomarańczowa i zielona) świecą cały czas, nawet jak odepnę kabel. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy - karta sieciowa padła. Ale w menedżerze urządzeń jest wykrywana bez problemu. Odinstalowywałem ją nawet z systemu, instalowałem od nowa, ale wciąż nie może mi wykryć podłączonego kabla. W takim razie co może być przyczyną? Dodam od razu, że przed wyjazdem odpiąłem router i peceta od zasialnia, na wypadek mocnej burzy Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez Chris740 Cytuj Link to post Share on other sites
Threadripper 57 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć! Wczoraj wróciłem z urlopu (nie było mnie od 29.07). Po powrocie zauważyłem, że przestał działać mi internet. Sprawdzałem na: - kablu, na 3 różnych komputerach - nie działał - router przez wi-fi - jak wyżej. Skontaktowałem się z moim dostawcą neta, internet na kablu już działa (piszę ten temat na jednym z nich). Natomiast dalej jest problem z: - routerem (pokazuje mi się komunikat, że serwer DNS nie odpowiada) - nawet po restarcie ustawień, nadal mam problem z połączeniem z netem przez router. Czyżby router zdechł? Mam TP-Link TL-WR841N - z pecetem (łącząc się przez kabel) - diody (pomarańczowa i zielona) świecą cały czas, nawet jak odepnę kabel. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy - karta sieciowa padła. Ale w menedżerze urządzeń jest wykrywana bez problemu. Odinstalowywałem ją nawet z systemu, instalowałem od nowa, ale wciąż nie może mi wykryć podłączonego kabla. W takim razie co może być przyczyną? Dodam od razu, że przed wyjazdem odpiąłem router i peceta od zasialnia, na wypadek mocnej burzy Możesz spróbować uruchomić wiersz polecenia wpisać i zatwierdzić komendę: ipconfig /flushdns Router oczywiście dostał twardy reset poprzez przycisk z tyłu urządzenia poprzez przytrzymanie go co najmniej 10 sekund na włączonym urządzeniu ? Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez Threadripper Cytuj Link to post Share on other sites
Chris740 0 Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Możesz spróbować uruchomić wiersz polecenia wpisać i zatwierdzić komendę: ipconfig /flushdns Router oczywiście dostał twardy reset poprzez przycisk z tyłu urządzenia ? Tak, dostał. To pierwsza rzecz, którą wykonałem jak pojawił się problem EDIT: flushdns niestety nic nie dał. Sytuacja wygląda tak: 1. Jak podpinam kabel bezpośrednio do komputera: - na lapkach działa - na pececie nie działa - na karcie sieciowej w pececie (zintegrowana) świecą się cały czas dwie diody Gdy w konsoli wpiszę ipconfig /all pokazuje mi, że wszystkie urządzenia sieciowe są odłączone. 2. Jak podpinam kabel net do routera, a do routera podpinam komputery (pecet + lapki), pojawia się ikonka z wykrzyknikiem, czyli wykrywa połączenie z routerem, ale nie ma internetu (pingowanie mówi o braku hosta). Po wpisaniu ipconfig /all jest jedno połączenie, które nie jest odłączone. 3. Jak podpinam kabel do routera, a z routerem łączę się przez wi-fi mam sytuację jak powyżej. Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez Chris740 Cytuj Link to post Share on other sites
Threadripper 57 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Tak, dostał. To pierwsza rzecz, którą wykonałem jak pojawił się problem EDIT: flushdns niestety nic nie dał. Sytuacja wygląda tak: 1. Jak podpinam kabel bezpośrednio do komputera: - na lapkach działa - na pececie nie działa - na karcie sieciowej w pececie (zintegrowana) świecą się cały czas dwie diody Gdy w konsoli wpiszę ipconfig /all pokazuje mi, że wszystkie urządzenia sieciowe są odłączone. 2. Jak podpinam kabel net do routera, a do routera podpinam komputery (pecet + lapki), pojawia się ikonka z wykrzyknikiem, czyli wykrywa połączenie z routerem, ale nie ma internetu (pingowanie mówi o braku hosta). Po wpisaniu ipconfig /all jest jedno połączenie, które nie jest odłączone. 3. Jak podpinam kabel do routera, a z routerem łączę się przez wi-fi mam sytuację jak powyżej. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak podłączysz kabel do PC bezpośrednio to nie wykrywa nawet podłączonego kabla, a jak podepniesz poprzez router to karta go wykrywa ale po prostu jest wykrzyknik, jest to dość nietypowe zachowanie bo jak mówisz laptopy działają i chyba ja osobiście nic wymyślę ale przeinstalował bym sterownik karty sieciowej PC na wszelki wypadek tak by przynajmniej to jakoś naprawić a router przetestował bym u znajomego lub w pobliskim serwisie. Rozumiem że twój dostawca ma automatyczny DNS ? Cytuj Link to post Share on other sites
Chris740 0 Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Dokładnie, podpinam kabel bezpośrednio do pc - nie jest nawet wykrywany. Połączę przez router jest ikona z wykrzyknikiem. A co do DNS'a to szczerze mówiąc nie wiem, ale na 90% tak. Cytuj Link to post Share on other sites
Threadripper 57 Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Dokładnie, podpinam kabel bezpośrednio do pc - nie jest nawet wykrywany. Połączę przez router jest ikona z wykrzyknikiem. A co do DNS'a to szczerze mówiąc nie wiem, ale na 90% tak. Nie jestem już w stanie pomóc ale chętnie się dowiem jak udało się rozwiązać tą sytuację, daj znać, pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Może pokaż jak wygląda ipconfig /all po podłączeniu z routerem i bezpośrednio, bez jego pośrednictwa. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) Musimy klika rzeczy ustalić. Czy wpinając kabel LAN od urządzenia dostawcy masz internet na PC? Bo jeśli tak, to problemy z DNS prawdopodobnie wynikają z tego, że router dostawcy przydziela adresy przez DHCP i Twój router TP-link robi dokładnie to samo i pojawia się kolizja. Dlatego należy wyłączyć DHCP w ustawieniach Twojego routera(uwaga wyłączenie tej opcji może spowodować problemy z dostępem do konfiguracji routera). A na komputerach z Windows należy wprowadzić statyczne adresy IP(192.168.1.2 itd.) jeśli nie będzie internetu. Telefony i tablety będą się łączyć przez WIFI bez problemu. Możesz też wpisać DNS w ustawianiach kart sieciowych(to zwykle jest adres Twojego routera lub adres routera operatora zależnie od konfiguracji sięci). Adres DNS możesz podejrzeć na komputerze, na którym działa internet w Panelu sterowania-Centrum sieci i udostępniania-Połączenia-wybierz domyślne a potem na nowej karcie kliknij w Szczegóły. Tam będziesz miał wszystko. Przy wyłączeniu DHCP dobrze jest zmienić adres początkowy routera na inny niż ten domyślny by można się było połączyć z Naszym routerem np. 192.168.1.100 lub na taki z puli adresów operatora bo domyślny adres routera operatora może być taki sam jak Nasz co utrudnia konfigurację routera(u mnie tak właśnie jest). Dlatego adres początkowy routera zmieniłem na taki z zakresu numerów przydzielanych przez DHCP routera operatora. Taka konfiguracja działa u mnie bez problemu. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
Chris740 0 Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Może pokaż jak wygląda ipconfig /all po podłączeniu z routerem i bezpośrednio, bez jego pośrednictwa. Ze względu, że na PC wcale mi nie wykrywa kabla sieciowego, musiałem poratować się laptopem. Wygląda to tak: Ethernet adapter Ethernet: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller Physical Address. . . . . . . . . : 50-7B-9D-68-87-39 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::793e:7322:ac63:7a67%9(Preferred) IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.9.164.3(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 16:06:04 Lease Expires . . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 17:06:04 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.9.167.254 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.9.167.254 DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 55606173 DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1D-D8-6B-2A-50-7B-9D-68-87-39 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 83.175.144.9 83.175.144.14 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Natomiast z routerem wygląda tak: Ethernet adapter Ethernet: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller Physical Address. . . . . . . . . : 50-7B-9D-68-87-39 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::793e:7322:ac63:7a67%9(Preferred) IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.100(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 16:02:30 Lease Expires . . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 18:02:30 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 55606173 DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1D-D8-6B-2A-50-7B-9D-68-87-39 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Gdy zmieniłem w ustawieniach routera dane na takie same jakie są w pierwszym wpisie - pojawiła się komunikacja, ale tylko z laptopa... Threadripper, na pewno dam znać o rezultatach Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Wyłącz serwer DHCP na routerze. Cytuj Link to post Share on other sites
Chris740 0 Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Niestety nic to nie dało Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Sprawdź program Complete Internet Repair. Zaznaczasz wszystkie checkbox'y i klikasz Go!. Przy połączeniu stacjonarki przez WiFi też jest brak internetu? Cytuj Link to post Share on other sites
sasgabi 0 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 a może antena od internetu gdzieś się przekręciła i nie łapie zasięgu Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Chris740 0 Napisano 26 Sierpnia 2017 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Sorry za tak późną odpowiedź. Niestety żadna z metod nic nie dała. Próbowałem podłączyć router do innych komputerów i nic. W żadnym przypadku nie mogłem uzyskać "normalnego" adresu IP. Zrobiłem małe rozeznanie w środowisku i okazało się, że jednego dnia była bardzo mocna burza w mieście. Ponoć nie tylko ja miałem taki problem, więc prawdopodobnie było spięcie na kablu od neta, poszło do routera, a potem kablem do peceta. Po wymianie routera i karty, internet śmiga aż miło Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez Chris740 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.