Skocz do zawartości

Jaki program do grafiki 3D by dobrze pasował CV


Recommended Posts

  • 2 tygodnie później...

Na pewno Photoshop, Corel, Gimp , Maya, Blender, 3Ds Max. Są wersje trial do przetestowania, plus fora poświęcone danemu programowi , tam też szukaj informacji. Zresztą nie wiesz na jaki program trafisz - to zleży od pracodawcy - równie dobrze to może MS Paint. 

Link to post
Share on other sites
równie dobrze to może MS Paint. 

No nie bardzo.

Photoshop, Corel, Gimp

Photoshop - raster, Corel - wektor, Gimp - raster (gimpa prawie w komercyjnej pracy się nie używa, są dużo lepsze alternatywy dla Shopa jak np. Affinity Photo). I to wszystko to soft do 2D:

 

chcę się zająć grafiką 3d
Edytowane przez Xarix
Link to post
Share on other sites

@ Up 

 

Wiem, że MS Paint nie jest zaawansowanym programem dla grafika, ale chodziło mi o pokazanie, że z różnym oprogramowaniem można się spotkać w pracy , i trzeba znać podstawy - te wszędzie są takie same, tylko różnią się zaawansowanymi funkcjami, narzędziami, wtyczkami itp.  

 

Ja grafikiem jestem miernym, ale do domowych potrzeb używam Paint.net. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

 

Wiem, że MS Paint nie jest zaawansowanym programem dla grafika, ale chodziło mi o pokazanie, że z różnym oprogramowaniem można się spotkać w pracy , i trzeba znać podstawy - te wszędzie są takie same,

Że ... co?? Co rozumiesz przez "podstawy"? Bo dla mnie przy rastrowej podstawy to choćby obsługa warstw, której Paint nie ma, obsługa kanału alfa i przeźroczystości, której Paint nie ma (a raczej ma ale tak biedną że można uznać że nie ma), swobodna regulacja szerokości pędzla i dobór stopnia przeźroczystości, których Paint nie ma i parę innych rzeczy. To są podstawy, to nie są zaawansowane rzeczy i jeżeli jakaś firma jedzie na Paincie to znaczy że w ogóle nie zajmuje się  grafiką. Nawet darmowego GIMPa można nazwać programem graficznym, Paint co najwyżej dla dziecka albo dla jakiegoś hardcorowego malarza (nie grafika).

 

Co do pytania: wydaje mi się że teraz Blender jest jednym z najpopularniejszych. Kiedyś był trochę jak GIMP - darmowy z brakami, ale teraz chyba nawet Wiedźmina 3 w nim robili. Więc chyba dojrzał żeby być poważnym programem. Z innych popularnych to co wymienili poprzednicy - Maya i 3ds max.

 

Najważniejsze jednak nie to co wybierzesz tylko co z tym będziesz umiał zrobić. Nawet jeżeli wybierzesz jakiś niszowy program ale będziesz miał fajne portfolio z pracami z niego to i tak ludzie cię wezmą. Dadzą ci tylko czas na nauczenie się. Umiejętności się liczą bardziej niż to czy znasz jakiś program czy nie.

Edytowane przez doman18
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...