Misiex11 1 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Witam , 11 dni temu reklamowałem karte graficzna w sklepie Morele , gdyż czasami jakiś artefakt wyskakiwał itd . Dziś dostałem wiadomość taką ; Szanowny Kliencie, uprzejmie informuję, że po rozpatrzeniu zgłoszonej reklamacji Sprzedawca uznaje ją za zasadną i dokona naprawy towaru. Towar zostanie przekazany do serwisu w celu doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową.O zakończeniu naprawy niezwłocznie poinformujemy drogą elektroniczną. I chciałbym was sie zapytać ile średnio taka naprawa trwa jeżeli chodzi o karty graficzne od gigabyte oraz ile ogolnie trwała cała procedura reklamacji jakiegoś towaru , który oddawaliście do tego sklepu Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Jeżeli usterka jest do ogarnięcia dla serwisu to powinni to zrobić w ciągu tygodnia. W większości przypadków sprzęt jednak wraca do producenta. Jeżeli byłeś przez jakiś czas szczęśliwym posiadaczem Rx 480/580 tak jak ja, to sobie możesz poczekać do września lub dłużej (reklamacja zgłoszona pod koniec czerwca, rozpatrzona pozytywnie na początku lipca, w międzyczasie sklep dostał 3 dostawy Polarisów a ja nadal czekam na mój egzemplarz). Nie mam bezpośrednich doświadczen z owocowym sklepem, ale z kilkoma innymi porównywalnymi i zawsze kończyło się to tym samym (zwrot do producenta). Cytuj Link to post Share on other sites
kingisdead 403 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 to miło, że tak szybko Ci odpisali... moja płyta od 19 dni czeka na weryfikacje... Cytuj Link to post Share on other sites
RastaFaraji 8 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 moja płyta od 19 dni czeka na weryfikacje... Do 14 dni kalendarzowych mają obowiązek ustosunkować się do Twoich żądań [naprawa/wymiana], po tym czasie muszą dokonać naprawy/wymiany, czyli nie mogą powiedzieć że nie uznają reklamacji bo cośtam. A co do tematu to może być różnie, lecz jeżeli zależy Ci na czasie, a cała procedura trwa już dosyć długo możesz żądać odstąpienia od umowy [zwrot pieniędzy] z powodu znaczących niedogodności na które jesteś narażony przez czas wykonywania przez nich reklamacji. Wszystko na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży... Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Ja w proline czekałem na naprawę równe 19 dni roboczych.Ale nie wiem jak jest w morele kupiłem tylko raz klawiaturę i zepsuła się po miesiącu. A nie ogarniam procedury gwarancyjnej tego "sklepu". Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 O, ja też właśnie w Proline miałem jedną reklamację. Rozpatrzyli w tydzień, niecale dwa później towar był do odbioru. Cytuj Link to post Share on other sites
Misiex11 1 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 A jezeli naprawia to gwarancja leci od początku? Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Jeżeli naprawia sami to czas Ci się nie zeruje. Jeżeli dostajesz fabrycznie nowy towar to pełna gwarancja obowiązuje od dnia odebrania. Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Ludzie czemu wy w ciągu 2 lat od zakupu korzystacie z gwarancji? To bez sensu - zawsze w takim wypadku trzeba korzystać z rękojmi jak kupiliście prywatnie, nie do firmy. Dlatego, że wtedy nie ma procedur sklepu tylko są procedury takie same dla wszystkich przewidziane w kodeksie cywilnym. W przypadku rękojmi sklep ma 14 dni od Waszego zgłoszenia na odpowiedź czy uznaje, czy nie - nie ma tłumaczenia, że serwis nie odpowiedział - to termin nieprzekraczalny. Jeżeli w ciągu 14 dni nie odpowiedzą to muszą uznać z mocy prawa, że karta zepsuta i dać nową, nawet jak by udowodnili, że to wy ją uszkodziliście. 14 dni należy rozumieć tak, że najpóźniej 14 dnia ma do was dotrzeć odpowiedź ze sklepu tak, że mogliście się z nią zapoznać. Jeżeli już dostaliście odpowiedź, że sklep uznaje reklamację z tytułu rękojmi to nie może w nieskończoność przeciągać czasu naprawy lub wymiany na nową - jeżeli to wg Was trwa za długo to możecie napisać maila, czy list do sklepu i wyznaczyć jakiś konkretny termin (np. 7-10 dni) - jak w tym czasie nie dostaniecie sprawnego sprzętu możecie zażądać zwrotu kasy i sklep nie może odmówić. Ja jak mi się przeciągała wymiana, czy naprawa w ramach rękojmi nawet nie musiałem nic pisać - za każdym razem wystarczył ostry telefon do sklepu i postraszenie, że jak za parę dni nie dostanę sprawnej części to zażądam zgodnie z prawęm zwrotu kasy i dodatkowo odszkodowania za uciążliwości związane z brakiem części tak długo, że szybko miałem sprzęt w domu - najczęściej nowy egzemplarz. Dodawałem zawsze, że powiatowy rzecznik praw konsumenta zna już sprawę i deklaruje pomoc prawną. Cytuj Link to post Share on other sites
lwses 336 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Kto ci tak powiedział,że rękojmi masz 2 lata ? Masz 2 lata gwarancji w którym przez pierwszy rok obowiązuje rękojmia. Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez lwses Cytuj Link to post Share on other sites
RastaFaraji 8 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Kto ci tak powiedział,że rękojmi masz 2 lata ? Masz 2 lata gwarancji w którym przez pierwszy rok obowiązuje rękojmia. A kto powiedział że rękojmia obowiązuje przez 1. rok? Sam czytałem gdzieś, że rękojmia trwa 2 lata i tyle. Gwarancja również musi trwać minimum 2 lata, ale może dłużej [do roku w przypadku używanego sprzętu] Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez RastaFaraji Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 A jezeli naprawia to gwarancja leci od początku? Jesli ta sama sztuka to nie leci od poczatku tylko przedłuzona o pobyt w serwisie czyli w tym wypadku koło miesiaca Cytuj Link to post Share on other sites
bychol 10 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Renkojma trwa 2 lata a gwarancja tyle ile producent da np. aple rok. A co do gwarancji ja wam opiszę moją historię która właśnie się toczy z serwisem EMAG Byłem szczęśliwym posiadaczem karty rx480 od shapire jakieś 2tyg. temu padła, oczywiście strona emag reklamacje/gwarancja i korzystając z renkojmy odsyłam im ją, emag przysłał DHL po sprzęt, po tyg. dzwonie dowiedzieć się na jakim etapie jest procedura gwarancyjna i się dowiaduje że karta poszła do producenta, dziś mail że rozpatrzono pozytywnie itd. i chcą mi zwrócić pieniądze, i tu zapala się lampka w mojej główce że faktura jest na 999zł i tyle mi zwrócą a gdzie ja teraz kupie taką kartę w tej cenie, także napisałem do EMAG maila że oczekuje wymiany na nowy wolny wad produkt o tych samych lub podobnych parametrach wyszczególniając że podobne parametry to dla mnie każda rx480 i rx570, wcześniej dowiedziałem się telefonicznie że nie mają po prostu shapire rx 480 ani na stanie ani na magazynie ani u dystrybutora, także pytanko do was co mam zrobić bo kasy nie bardzo chcę bo nie będę grafy za 2000 kupował ??? Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Gwarancja jest DOBROWOLNA i trwa tyle ILE PRODUCENTOWI SIĘ PRZEWIDZI,a rękojmia trwa 2 lata na zakup osoby fizycznej i 1 rok na zakup firmowy. U mnie gwarancja karty przez msi trwała od 15 maja ( wtedy złożyłem reklamacje na stronie morele),a naprawioną kartę dostałem 7czerwca z czego kartę wysłałem im dopiero 19 maja i doszła pod koniec tygodnia ( przed weekendem) także reklamacja sama w sobie tak długo nie trwała. Najdłużej trwa przesyłanie paczki do morele,z morele do dystrybutora itd... A co do czasu trwanie gwaranacji to staraj się pytać itd (serwisu/moreli) co zostało naprawione w twojej karcie,bo na te właśnie części gwarancja leci od nowa (CHYBA ,że dostaniesz nową kartę ) to wtedy gwara leci na nowo. Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez tomkusi1 Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 @bychol - jak stwierdzili, że oddadzą kasą zamiast nowej karty to nic nie poradzisz - zgodnie z zapisami KC w sprawie rękojmi sprzedawca może odmówić żądaniom klienta, by wydać mu nowy wolny od wad towar, gdy naraża go to na nadmierne koszty. Niestety w takiej sytuacji to już tylko Twój problem, że karty są sporo droższe obecnie - sklep jest kryty w tej sytuacji z punktu widzenia przepisów, bo może w takiej sytuacji nie ponosić kosztów zakupu nowej sporo droższej karty, by dać ją Tobie, a jedynie zwróci kasę taką jak zapłaciłeś. Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 także pytanko do was co mam zrobić bo kasy nie bardzo chcę bo nie będę grafy za 2000 kupował ??? Jestem w podobnej sytuacji, tylko u mnie zakup na raty z pierwszą wpłatą miesiąc po otrzymaniu towaru (nie muszę dodawać, że reklamacja poszła tydzień po odbiorze więc raty wiszą czekając na dostawę). Zamiennikiem rx 480 jest rx 580, to z powodu tych karta seria 4x0 została wycofana więc masz prawo domagać się Polarisa Refresha, wersję 4gb zakładam. Jeżeli towar nie będzie u dostawców to sklep Ci go nie wyczaruje. Pozostaje czekać (AMD w końcu Cytuj Link to post Share on other sites
lwses 336 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 A kto powiedział że rękojmia obowiązuje przez 1. rok? Sam czytałem gdzieś, że rękojmia trwa 2 lata i tyle. Renkojma trwa 2 lata a gwarancja tyle ile producent da np. aple rok. a rękojmia trwa 2 lata Przez pierwszy rok istnieje domniemanie, że wada rzeczy istniała już w chwili zakupu, co zwalnia konsumenta od dowodzenia, że wada nie powstała z jego przyczyny.Po upływie roku i dalsza jego część reklamacji z tytułu rękojmi to wy musicie udowodnić wadę produktu.Korzyścią dla nas jest to,że w pierwszym roku korzystania z rękojmi za wady odpowiedzialny jest sprzedawca towaru. Kolejny etap reklamacji z tego tytułu po upływie roku kończy się najczęściej w praktyce tak : Ja do pana a pan do mnie i tak w koło,wy swoje racje-oni wam swoje bajki,nawet rzecznik wiele nie pomoże i zostaje polubowne załatwienie sprawy albo droga sądowa. A co do gwarancji ja wam opiszę moją historię która właśnie się toczy z serwisem EMAG Byłem szczęśliwym posiadaczem karty rx480 od shapire jakieś 2tyg. temu padła, oczywiście strona emag reklamacje/gwarancja i korzystając z renkojmy odsyłam im ją, emag przysłał DHL po sprzęt, po tyg. dzwonie dowiedzieć się na jakim etapie jest procedura gwarancyjna i się dowiaduje że karta poszła do producenta, dziś mail że rozpatrzono pozytywnie itd. i chcą mi zwrócić pieniądze, i tu zapala się lampka w mojej główce że faktura jest na 999zł i tyle mi zwrócą a gdzie ja teraz kupie taką kartę w tej cenie, także napisałem do EMAG maila że oczekuje wymiany na nowy wolny wad produkt o tych samych lub podobnych parametrach wyszczególniając że podobne parametry to dla mnie każda rx480 i rx570, wcześniej dowiedziałem się telefonicznie że nie mają po prostu shapire rx 480 ani na stanie ani na magazynie ani u dystrybutora, także pytanko do was co mam zrobić bo kasy nie bardzo chcę bo nie będę grafy za 2000 kupował ??? Z twojego opisu wynika,że korzystałeś z gwarancji wiesz czemu,bo twoje żądania zamiast przed to były już po.Sprzedawcy też zapaliła się lampka i dostaniesz to co oni uznają za stosowne.Gdybyś pomyślał na początku być może na swoje byś wyszedł bo sprzedawca jest związany terminem na rozpatrzenie reklamacji, który wynosi 14 dni. Jeżeli w tym czasie nie zajmie stanowiska, to przyjmuje się, że uznał w całości żądanie reklamującego.Nie licz na drugie podejście. Niestety w takiej sytuacji to już tylko Twój problem, że karty są sporo droższe obecnie - sklep jest kryty w tej sytuacji z punktu widzenia przepisów, bo może w takiej sytuacji nie ponosić kosztów zakupu nowej sporo droższej karty, by dać ją Tobie, a jedynie zwróci kasę taką jak zapłaciłeś. Cytuj Link to post Share on other sites
kingisdead 403 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Do 14 dni kalendarzowych mają obowiązek ustosunkować się do Twoich żądań [naprawa/wymiana], po tym czasie muszą dokonać naprawy/wymiany, czyli nie mogą powiedzieć że nie uznają reklamacji bo cośtam. Czy te 14 dni obowiązuje również w przypadku "normalnej" reklamacji? Sprzęt ma już ponad 2 lata, więc rękojmia nie wchodziła w rachubę... Dodatkowo w karcie gwarancyjnej jest napisane: "maksymalny czas realizacji reklamacji wynosi 30 dni roboczych". Próbowałem potwierdzić na infolinii, co oznacza dokładnie termin "realizacja reklamacji" - maksymalny termin na dokonanie naprawy/zwrotu nowej płyty, gotówki lub odrzucenie, ale nie potrafiono mi odpowiedzieć odsyłając do opiekuna reklamacji... który to, na 3 razy postawione pytanie odpowiada: "zgłoszenie powinno zostać zakończone do 30 dni kalendarzowych od momentu utworzenia zgłoszenia". Tam "realizacja reklamacji", koleś pisze "zakończenie zgłoszenia". W gwarancji 30 dni roboczych, koleś pisze 30 dni kalendarzowych. Wielki Wacław jednym słowem. Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Tu jest ciekawy przyklad jak to to wyglada na morelach (pierwsze opinia z gory): https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-radeon-rx-580-gaming-x-8gb-gddr5-256-bit-dvi-d-hdmi-dp-box-rx-580-gaming-x-8g-977016/ Cytuj Link to post Share on other sites
lwses 336 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Czy te 14 dni obowiązuje również w przypadku "normalnej" reklamacji? Sprzęt ma już ponad 2 lata, więc rękojmia nie wchodziła w rachubę... Dodatkowo w karcie gwarancyjnej jest napisane: "maksymalny czas realizacji reklamacji wynosi 30 dni roboczych". Próbowałem potwierdzić na infolinii, co oznacza dokładnie termin "realizacja reklamacji" - maksymalny termin na dokonanie naprawy/zwrotu nowej płyty, gotówki lub odrzucenie, ale nie potrafiono mi odpowiedzieć odsyłając do opiekuna reklamacji... który to, na 3 razy postawione pytanie odpowiada: "zgłoszenie powinno zostać zakończone do 30 dni kalendarzowych od momentu utworzenia zgłoszenia". Tam "realizacja reklamacji", koleś pisze "zakończenie zgłoszenia". W gwarancji 30 dni roboczych, koleś pisze 30 dni kalendarzowych. Wielki Wacław jednym słowem. Rękojmia za wady jest konkretnie uregulowana. Okres trwania gwarancji oraz terminy rozpatrywania reklamacji również ustalane są arbitralnie przez gwaranta. Cytuj Link to post Share on other sites
bychol 10 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Z twojego opisu wynika,że korzystałeś z gwarancji wiesz czemu,bo twoje żądania zamiast przed to były już po.Sprzedawcy też zapaliła się lampka i dostaniesz to co oni uznają za stosowne.Gdybyś pomyślał na początku być może na swoje byś wyszedł bo sprzedawca jest związany terminem na rozpatrzenie reklamacji, który wynosi 14 dni. Jeżeli w tym czasie nie zajmie stanowiska, to przyjmuje się, że uznał w całości żądanie reklamującego.Nie licz na drugie podejście. Nic bardziej mylnego W Emag już na starcie wybierasz czy reklamujesz towar na gwarancji producenta czy w ramach renkojmy i wybrałem oczywiście renkojma, moim zdaniem to emag dostał z powrotem od shapire kartę nową a mi chcą oddać kasę a kartę sprzedać bo karta poszła tak czy inaczej do serwisu shapire bo o tym mnie informowali telefonicznie Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.