AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Witam, Grałem dziś w Battlefield 1 i nagle gra się po prostu zacięła. Udało mi się wyłączyć ją poprzez menedżer zadań, po czym włączyłem ją znów, bo myślałem, że to zwykły crash. Gra znowu się zwiesiła, ale tym razem towarzyszyło temu nieznośne buczenie i musiałem restartować komputer. Później problem powtórzył się podczas gry w NBA2K17 i Dying Light. W przypadku NBA2k gra po prostu się wyłączyła, ale przy DL znów musiałem zrobić restart. Mój sprzęt: - i5-6500 - GTX 760 - ASRock H170 PRO4S - Dysk Seagate Desktop HDD 1TB, SSD Plextor M7VG - 8GB RAM - Win 10 64bit Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 (edytowane) Zasilacz? A jak to wygląda na karcie zintegrowanej? Edytowane 28 Lipca 2017 przez MiK Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Zasilacz? A jak to wygląda na karcie zintegrowanej? Zasilacz ATX Tacens Mars gaming 600W Na zintegrowanej jeszcze nie próbowałem, na razie spróbuje przeinstalować sterowniki Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ten zasilacz to nie jest za cudowny. Ja bym w pierwszej kolejności go wymienił, nawet jeżeli to nie on zawinił. Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Zakładając, że nie ma on z tym nic wspólnego, co może być jeszcze przyczyną? Problem pojawił się z dnia na dzień, wieczorem odszedłem od komputera, a następnego ranka już wyżej wymienione sytuacje. Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 (edytowane) 2 w kolejności jest grafika. Jak potrafisz to obniż taktowanie o ok 100 MHz na rdzeniu. Dla potrzeby diagnozy problemu tylko. Problem pojawił się z dnia na dzień, Zazwyczaj tak to działa. Edytowane 28 Lipca 2017 przez MiK Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 https://scr.hu/mpAY4J Dokładnie o to chodzi, tak? Co potem zrobić? Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Wklej mi cały screen programu jak możesz. Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 https://scr.hu/GWmBX1 Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Tak i zmniejsz o 100 a potem przetestuj. Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ok, zmniejszyłem o 100 i zagrałem po 10 minut w NBA i Dying Lighta. W pierwszym tytule bez problemów, wcześniej psuło się po ponad 3 minutach gry. Przy pierwszym odpaleniu DL nie zatrybił, ale to było po prostu "program dl przestał działać", przy drugim włączeniu też grałem 10 minut bez przeszkód, poprzednio gra crashowała po mniej niż pięciu. Nie wiem, czy 10 minut to wystarczający czas, żeby coś stwierdzić, ale było dobrze. Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Nie masz od kogo pożyczyć zasilacza? Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Nie mam, ale co właściwie jest z nim nie tak? Nie uśmiecha mi się teraz wymiana zasilacza, bardziej teraz załatwiam kartę graficzną Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Ustalmy jedno. Po zmniejszeniu taktowania jest lepiej? Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Tak, oczywiście kilka klatek mniej, ale gry nie crashują. Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 (edytowane) Dwie opcje. Na 90%. Zasilacz mniej obciążony i działa lepiej. I to samo tyczy się grafiki. Obniżone taktowanie nie powoduje problemu. Podmieniasz zasilacz i sprawa wyjaśniona. Edytowane 28 Lipca 2017 przez MiK Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Nie wiem, czy dam radę go zmienić, ale możesz polecić jakiś konkretny? Powiedzmy, w granicy 300zł? Link to post Share on other sites
dawid72622 3 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Nie wiem, czy dam radę go zmienić, ale możesz polecić jakiś konkretny? Powiedzmy, w granicy 300zł? https://www.emag.pl/zasilacz-zalman-600w-120mm-atx-80plus-zm600-gsii/pd/DM90TYBBM/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=whoop_pc_components&cmpid=61216&gclid=CjwKCAjw5PDLBRB0EiwAh-27MqGQ74-3MJvTowLI1LtvORPiaG5Dy7o8VXiYSAxOXgG1rMGv5GnqRhoCwjMQAvD_BwE. Nie znam się jakoś dobrze na zasilaczach, ale ja posiadam, ten i nie ma z nim żadnych problemów i wszystko śmiga Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Aktualnie masz to? https://www.ceneo.pl/32082961#tab=reviews Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 (edytowane) Dla pewności zanim zmienisz zasilacz wyczyść chłodzie karty grafiki, cpu i zasilacza. Przemyj styki karty grafiki preparatem do styków(kontakt 60), zmywaczem do paznokci lub benzyną ekstrakcyjną. Można potraktować styki drobnym papierem ściernym (2000) jeśli zaśniedziały ale na końcu trzeba je i tak przemyć. Zainstaluj sobie MSI AB i w ustawieniach programu wymuś stałe napięcie i odblokuj kontrolowanie napięć. Zwiększ Power limit karty i ustaw lekko większe napięcie rdzenia. Np. jeśli masz 1,2 zwiększ o na 1,250 lub 1,3V ale nie więcej i przetestuj czy wieszają Ci się gry. Nie zawsze zmniejszone taktowanie daje jednoznaczne obraz sytuacji. Popraw wszystkie wtyczki zasilania, może któraś jest nie doścignięta jak trzeba. Co do zasilacza żadnych Modecomów, CM i SPC nie kupuj szkoda pieniędzy, markowy zasilacz do 300 zł na pewno kupisz nawet z modularnym okablowaniem. Ja polecam https://www.x-kom.pl/p/222656-zasilacz-do-komputera-thermaltake-630w-smart-se-modular-box.html lub nico droższy wariant https://www.x-kom.pl/p/222657-zasilacz-do-komputera-thermaltake-730w-smart-se-modular-box.html. Sprawdzone konstrukcje pracują latami bez awarii. Edytowane 29 Lipca 2017 przez gepardmak 1 Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Sprawdzone konstrukcje pracują latami bez awarii. I nie przechodzą testów. . . Nie wspominając o słabym kondensatorze. Link to post Share on other sites
AmigoToyota 3 Napisano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Aktualnie masz to? https://www.ceneo.pl/32082961#tab=reviews Tak, to Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 A czy w linkach, które wrzuciłem masz kolego wersję Thermaltake 530W. Druga sprawa jak słyszę, że gość w filmiku zachwala zasilacze SPC to mnie telepie. Może nowe modele są lepsze niż pierwsze konstrukcje tej firmy nie wiem, może coś poprawili, wstawili podzespoły lepszej jakość. Jednak sam nie kupiłbym żadnego zasilacz tej firmy, ile problemów sprawiły konstrukcję tej firmy użytkownikom forum nie sposób zliczyć. Krótki test obciążenia nie ma nic wspólnego z jakością zasilacza. Dopiero długotrwałe obciążenie jest miarodajne. Zasilacz może trzymać parametry w krótkim teście ale po 2 godzinach grania wyłączać komputer. Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Tak, to Widać, że jest to słaba jednostka. Mocy tyle co dobra 450. Nie można na 100% określić, że to zasilacz jest winny, ale osobiście bym go wymienił. Może to on nawet wykończył kartę. Popatrz nawet na komentarze z linku wyżej. Dobry zasilacz renomowanej firmy. Robiony na japońskich kondensatorach. https://proline.pl/zasilacz-seasonic-s12ii-series-s12ii-520-ss-520gb-f3-80plus-bronze-520w-p937164 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts