Tomo1989 1 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 (edytowane) Witam. Od dłuższego czasu męczę się ze słabą jakością mojego internetu. Posiadam usługi orange do 20 Mb/s i umowę na okres jeszcze przeszło roku. We wszelkiego rodzaju speed testach ani na moment nie jestem w stanie zaobserwować błędów i zaniżonego transferu. Niemniej jednak problem istnieje. Pomiary w konsoli ping onet.pl przy 50 testach wykazuje 10% utraty pakietów, w grach występuje utrata pakietów, w testach pathpingu widać utratę pakietów, filmiki na facebooku, twitchu, na różnego rodzaju darmowych serwerach z filmami (hbo go, ipla, tvn player) wykazują ciągłe buforowanie powyżej jakości 360p (360p i niżej działa jak należy), więc mam prawo sugerować, że transfer jest jednak zaniżony, tym bardziej, że w normalnych warunkach działało jak należy nawet w 720p. W jakim programie mogę to udokumentować, aby firma orange miała obowiązek zajęcia się problem lub też rozwiązała umowę? Co ciekawe, usługa naprawiła się w pierwszym dniu roboczym lipca (tj. 03.07 tuż po północy) i działała jak należy aż do środowego popołudnia. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Tomo1989 Cytuj Link to post Share on other sites
kory2 24 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Jesteś po prostu skierowany na słabej jakości serwerownie. Jest przeciążona, dzwoń i poproś o monitoring łącza o danych godzinach. Wtedy jak wykryją, zrobią to. Cytuj Link to post Share on other sites
Tomo1989 1 Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Problem w tym, że gorszy internet występuje nie tylko w godzinach szczytu, ale przez cały czas. Czy mimo to monitoring coś pomoże? Cytuj Link to post Share on other sites
kory2 24 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Mimo wszystko występuje gdzieś przeciążenie. Możliwe jest też że kabel od skrzyni do Ciebie, ulega przetarciu. Cytuj Link to post Share on other sites
Tomo1989 1 Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Tak też zrobię, aczkolwiek obawiam się, że problem leży gdzieś dalej... https://scr.hu/6Jy68O Microsoft Windows [Version 6.2.9200] © 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. C:\Users\Tomo>pathping allegro.pl Tracing route to allegro.pl [5.134.210.134] over a maximum of 30 hops: 0 TomoPC.Home [192.168.1.2] 1 TP-LINK.Home [192.168.1.1] 2 kra-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.50] 3 kra-r1.tpnet.pl [80.50.156.233] 4 * kra-r2.tpnet.pl [194.204.175.190] 5 80.50.235.174 6 5.134.208.249 7 5.134.210.134 Computing statistics for 175 seconds... Source to Here This Node/Link Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address 0 TomoPC.Home [192.168.1.2] 0/ 100 = 0% | 1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% TP-LINK.Home [192.168.1.1] 0/ 100 = 0% | 2 29ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% kra-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.50] 0/ 100 = 0% | 3 29ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% kra-r1.tpnet.pl [80.50.156.233] 5/ 100 = 5% | 4 29ms 7/ 100 = 7% 2/ 100 = 2% kra-r2.tpnet.pl [194.204.175.190] 0/ 100 = 0% | 5 33ms 12/ 100 = 12% 7/ 100 = 7% 80.50.235.174 0/ 100 = 0% | 6 29ms 10/ 100 = 10% 5/ 100 = 5% 5.134.208.249 0/ 100 = 0% | 7 29ms 5/ 100 = 5% 0/ 100 = 0% 5.134.210.134 Trace complete. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Zgadza się, wygląda na to że problem występuje już wewnątrz sieci dostawcy internetu. Cytuj Link to post Share on other sites
Tomo1989 1 Napisano 21 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Najgorsze jest to, że dostawca nie widzi problemu i notorycznie zamyka zgłoszenia. Wysłałem reklamacje z dowodami i może coś to zmieni. Cytuj Link to post Share on other sites
kory2 24 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Wcale mnie to nie dziwi, tyle szajsu na trasie xD Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.