Skocz do zawartości

Nie mogę wysłać karty na gwarancje bo sklep zbankrutował


Recommended Posts

Witajcie,

 

Byłem wczoraj u Rzecznika i jednym słowem lipa... Opisze Wam co zapamiętałem, bo ogólnie ten dzień był ciężki dla mnie.
 

 

(...)

 

Rzecznik powiedział że w prawie polskim gwarancja na produkt trwa 24 miesiące. Jako że MSI/Dystrybutor/Sklep dają 36 to jest ich dobra wola. Problem rodzi się w tym, że w ty 12 miesiącach (od 24 do 36 prawo polskie nie pomorze).

 

Zapytałem a co w przypadku gdy np. KIJA daje 7 lat na auto, W odp. usłyszałem, że kupując auto kupuje od dilera i po tych 2 latach jak coś jest nie halo to kija przejmuje obowiązki bo mam to napisane w karcie gwarancyjnej.

 

(...)

 

Rzecznik zapytał czy dostałem jakąś kartę gwarancyjną odnośnie karty graficznej. Niestety takowej nie mam. Rzecznik oznajmił, iż tylko jeżeli będę miał taką kartę to można coś wojować bo tam będzie określone kto ma to naprawiać. Zapytał też czy jeżeli np. poszedł bym do jakiegokolwiek sklepu komputerowego i chciał kupić inną kartę msi, czy w tedy otrzymam jakąś kartę gwarancyjną, czy coś takiego wgl. istnieje .

 

Odpowiedziałem że raczej nie bo nie dostaje się karty gwarancyjnej. Rzecznik powiedział że trochę sam sobie jestem winny bo na "wysoką technologie" zawsze warto mieć papiery i że jednym słowem wyszło "YOLO" .

 

(...)

 

Konkrety, nie pomoże bo nie ma podstaw prawnych by do kogokolwiek uderzać.

 

Jedyne co zasugerował (jako że nie mam nic do stracenia) to wysłanie karty do MSI do Zhonghe w Chinach do siedziby głównej MSI.

Powiedzieć że karta przestała działać i że ja jako zatroskany klient i sympatyk firmy MSI wysyłam im to w dobrej wierze i trosce o markę by sprawdzili co jest grane. Możliwe że by odesłali nową lub naprawioną.

I teraz w mojej zmęczonej już tym całym szitem głowie zrodziły się różne przewidywane scenariusze.

1. Abstrakcja cukierkowy świat i te sprawy

Wysyłam tą kartę do Chin z faktura itp itd. Opisuje problem jako zatroskany sympatyk. Do paczki oprócz listu wrzucam jeszcze widokówki z Polski by było im super miło. Oni naprawiają kartę lub jeszcze lepiej wymieniają na GTX 1080 Ti i odsyłają do mnie i też wrzucają liścik że super im miło i fajne widokówki i że  bardzo pozdrawiają <3

2.  Typowe problemy

 

- paczka zginie gdzieś w świcie

- przyjmą paczkę i nie odeślą xD

3. Rzeczywistość

Odeślą paczkę z informacją że proszę się tym zajmować w Polsce bo tam Pan to kupił... A ja tylko będę do tyłu z kasą.
P.S. Ten moment kiedy Twoja karta graficzna ma lepsze wycieczki w wakacje niż Ty.


Co sądzicie ? Ogólnie o wszystkim ?

 

Edytowane przez sowa997
Link to post
Share on other sites

Wątpię, że to wysłanie do Msi coś ci da. Ale jeżeli faktycznie nie masz nic do stracenia to możesz próbować :)

 

 

 

://

Nie cytuj całych postów napisanych bezpośrednio nad Twoim - jest zachowana ciągłość konwersacji.

Skeeper.

Edytowane przez SKEEPER
Link to post
Share on other sites

Co sądzicie ? Ogólnie o wszystkim ?

 

Na zwykłej fakturze tego nigdzie nie ma .

Co ten rzecznik z choinki sie urwał ?

To jest juz w kartach gw ktyo jest gwarantem .

Przecież kazdy wie ze na fakturze czy tam raczej  paragonie  drukowanym jest sn oraz cena , data sprzedazy i długosc gw ,kto sprzedał a nie pisze kto jest gwarantem .

Przecież jak kupujesz msi to wiadomo ze gigabyte nie bedzie gwarantem ..........

A i przypomniałem sobie ze kiedys realizowałem gw fractala po miesiacu .

Uszkodzona była mechanicznie ( taka przyszła)  i gwarancje zrealizował mi sam fractal bodajże Szwecja albo Niemcy .Wiec z perwnoscia mozna realizowac gw u producenta rózniez

 

 

Sadze ze ten facet tam siedzi i zajmuje etat i takie ma zadanie a nie pomóc . Przyszłeś mu przeszkadzać .

Proponuje  zmiane rzecznika . Tylko czy masz taka mozliwosc oraz czy ci czasu starczy ??

jakos zle to wyglada chyba masz juz po gw  ;)

Edytowane przez HAKELBERY
Link to post
Share on other sites

 

 

Sadze ze ten facet tam siedzi i zajmuje etat i takie ma zadanie a nie pomóc . Przyszłeś mu przeszkadzać .

Proponuje  zmiane rzecznika . Tylko czy masz taka mozliwosc oraz czy ci czasu starczy ??

jakos zle to wyglada chyba masz juz po gw  ;)

Byłem u 2 rzeczników odnośnie mojego problemu średnia wieku 45+ ...

Link to post
Share on other sites

Powiem ci szczerze ze nie kumam tego .

Nie wyobrazam sobie ze np kupuje sobie buty w sklepie za 200zł z gw  2 letnia , sklep likwiduja i nie moge odesłać ich na reklamacje do producenta .Dziwne to jest .A jak sklep zmieni  nazwe co sie czasem tez dzieje  tj te duze to tez juz po  gw ??

 

Co do reklamacji podzespołów to faktycznie  dostawałem paragon drukowany a jak reklamowałem i dostawałem nowe sztuki tego samego albo i innnego to juz jakies zapisy z karty reklamacyjnej były wiec w sumie nie wiem kto teraz odpowiada za  moja karte . Czy sklep czy producent 

Edytowane przez HAKELBERY
Link to post
Share on other sites

Tylko że do podzespołów dostajesz fakturę lub paragon i w sumie tyle, a do butów faktycznie jest czasem karta gwarancyjna... niestety takie są zasady i prawo... w tym przypadku gwarantem jest sklep/ dystrybutor a nie producent.

Edytowane przez joggy
Link to post
Share on other sites

Do np. Monitora Eizo też dostajesz gwarancję od dystrybutora Alstor na 5 lat  i musi być wypełniona bo jej brak skutkuje brakiem gwarancji . I od razu wiadomo czy monitor jest lewy ( bez karty gwarancyjnej ) czy od autoryzowanego dystrybutora który naprawi monitor bez gadania o ile masz dowód zakupu i wypełnioną gwarancję .

http://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/zasady-gwarancji/

Link to post
Share on other sites

@@mesiah1989, Tak tylko jak zweryfikujesz taką kartę czy jest lewa czy nie w takiej sytuacji. Równie dobrze mógłbyś sobie sam wystawić fałszywą fakturkę z inną datą że kupiłeś kartę 2 zamiast 3 lata temu i sobie przedłużać tak gwarancję i tłumaczyć że sklep upadł. Producent sprzedaje karty do dystrybutora, dystrybutor prowadzi rejestr kart w obiegu na dany region / kraj gdzie co zostało sprzedane i kiedy sprzedawca to sprzedał do klienta. MSI najwidoczniej tak ma to u siebie zrobione i dlatego najwidoczniej nie chce rozmawiać w tym temacie z konsumentem bo nie mają jak sprawdzić wiarygodności twojej faktury / paragonu.

Link to post
Share on other sites

Kupujesz w firmie krzak żeby "przyjanuszyć" te 50 zł różnicy w cenie to teraz masz, sprzęty za gruby szmal kupujemy w dużym sklepie typu X-Kom, wtedy jest praktycznie 100% gwarancji że sklep nie padnie.

A jak już koniecznie w "Zenek Kompjuters" to tylko EVGA albo Zotaca, wtedy dystrybutor razem ze sklepem mogą iść się nawzajem wydymać bo odsyłasz prosto do producenta.

Link to post
Share on other sites

Kupujesz w firmie krzak żeby "przyjanuszyć" te 50 zł różnicy w cenie to teraz masz, sprzęty za gruby szmal kupujemy w dużym sklepie typu X-Kom, wtedy jest praktycznie 100% gwarancji że sklep nie padnie.

A jak już koniecznie w "Zenek Kompjuters" to tylko EVGA albo Zotaca, wtedy dystrybutor razem ze sklepem mogą iść się nawzajem wydymać bo odsyłasz prosto do producenta.

 

3 lata temu gdy składałem pc to wydałem około 6k, budżet miałem napięty. Różnica w cenie była około ~ 200 zł, pyzatym sklep techplanet długo był na rynku i swego czasu był nawet forsowany na forach.

 

Ale kumam co chciałeś powiedzieć...

Link to post
Share on other sites

sklep techplanet długo był na rynku i swego czasu był nawet forsowany na forach.

 

Ale kumam co chciałeś powiedzieć...

Mieli problemy już od dawna, to jeden z tych sklepów balansujących na krawędzi śmierci przez długie lata   :D

Jeszcze jedna nauczka że ludzie na forach generalnie "gucio" wiedzą, co najwyżej to co wyczytali na innym forum   ;)

Przykre to, ale ja już w życiu nie kupię od firmy krzak czegoś czego nie da się reklamować bezpośrednio, zastanów się teraz czy te 200 zł było warte nerwów które przeżyłeś przez ten czas   :)

No i niestety kolejny też dowód na to że ci wszyscy "Rzecznicy" biorą gruby szmal nie wiadomo za co, bo żadnej siły sprawczej nie posiadają.

Edytowane przez Mst74
Link to post
Share on other sites

 

 

Witajcie,
 
Byłem wczoraj u Rzecznika i jednym słowem lipa... Opisze Wam co zapamiętałem, bo ogólnie ten dzień był ciężki dla mnie.
 
 
(...)
 
Rzecznik powiedział że w prawie polskim gwarancja na produkt trwa 24 miesiące. Jako że MSI/Dystrybutor/Sklep dają 36 to jest ich dobra wola. Problem rodzi się w tym, że w ty 12 miesiącach (od 24 do 36 prawo polskie nie pomorze).
 
Zapytałem a co w przypadku gdy np. KIJA daje 7 lat na auto, W odp. usłyszałem, że kupując auto kupuje od dilera i po tych 2 latach jak coś jest nie halo to kija przejmuje obowiązki bo mam to napisane w karcie gwarancyjnej.
 
(...)
 
Rzecznik zapytał czy dostałem jakąś kartę gwarancyjną odnośnie karty graficznej. Niestety takowej nie mam. Rzecznik oznajmił, iż tylko jeżeli będę miał taką kartę to można coś wojować bo tam będzie określone kto ma to naprawiać. Zapytał też czy jeżeli np. poszedł bym do jakiegokolwiek sklepu komputerowego i chciał kupić inną kartę msi, czy w tedy otrzymam jakąś kartę gwarancyjną, czy coś takiego wgl. istnieje .
 
Odpowiedziałem że raczej nie bo nie dostaje się karty gwarancyjnej. Rzecznik powiedział że trochę sam sobie jestem winny bo na "wysoką technologie" zawsze warto mieć papiery i że jednym słowem wyszło "YOLO" .
 
(...)
 
Konkrety, nie pomoże bo nie ma podstaw prawnych by do kogokolwiek uderzać.
 
Jedyne co zasugerował (jako że nie mam nic do stracenia) to wysłanie karty do MSI do Zhonghe w Chinach do siedziby głównej MSI.
Powiedzieć że karta przestała działać i że ja jako zatroskany klient i sympatyk firmy MSI wysyłam im to w dobrej wierze i trosce o markę by sprawdzili co jest grane. Możliwe że by odesłali nową lub naprawioną.
I teraz w mojej zmęczonej już tym całym szitem głowie zrodziły się różne przewidywane scenariusze.
1. Abstrakcja cukierkowy świat i te sprawy
Wysyłam tą kartę do Chin z faktura itp itd. Opisuje problem jako zatroskany sympatyk. Do paczki oprócz listu wrzucam jeszcze widokówki z Polski by było im super miło. Oni naprawiają kartę lub jeszcze lepiej wymieniają na GTX 1080 Ti i odsyłają do mnie i też wrzucają liścik że super im miło i fajne widokówki i że  bardzo pozdrawiają <3
2.  Typowe problemy
 
- paczka zginie gdzieś w świcie
- przyjmą paczkę i nie odeślą xD
3. Rzeczywistość
Odeślą paczkę z informacją że proszę się tym zajmować w Polsce bo tam Pan to kupił... A ja tylko będę do tyłu z kasą.
P.S. Ten moment kiedy Twoja karta graficzna ma lepsze wycieczki w wakacje niż Ty.
Co sądzicie ? Ogólnie o wszystkim ?

 

 

Zapomnij o całej sprawie bo nic już nie zdziałasz.Produkty firmy MSI jak i sama firme omijaj szerokim łukiem,za sam fakt ujowego podejścia do sprawy.
Wracając do tego co rzecznik ci powiedział na temat dluzszej gwarancji z dobrej woli i karty gwarancyjnej ma racje,zresztą pisałem wczesniej.Zgodnie z przepisami UE obowiązuje 2 lata,pierwszy rok rekojmi-tu masz największe możliwości.Dodatkowa gwarancja udzielana wewnętrznie przez sklep (z dobrej woli) ma się nijak do reszty i nikomu nic do tego,więc nie uzyskasz pomocy.
Sprawa karty gwarancyjnej to samo,reklamacje z tyt. gwarancji obowiązuja zapisy z karty gwarancyjnej aby uznać że gwarancję otrzymałeś musi być ona na piśmie i określać przynajmniej z grubsza obowiązki gwaranta i prawa klienta.
Sam się dziwię dlaczego nie ma kart gwarancyjnych na podzespoły komputerowe,póki sklep istnieje spoko,nie ma sklepu jest cyrk jak tu.Morele odpisało gosciowi,że podzespoly komp. nie posiadają kart gwarancyjnych,pytanie dlaczego? bez odpowiedzi.


 

Powiem ci szczerze ze nie kumam tego .
Nie wyobrazam sobie ze np kupuje sobie buty w sklepie za 200zł z gw  2 letnia , sklep likwiduja i nie moge odesłać ich na reklamacje do producenta .Dziwne to jest .A jak sklep zmieni  nazwe co sie czasem tez dzieje  tj te duze to tez juz po  gw ??
 
Co do reklamacji podzespołów to faktycznie  dostawałem paragon drukowany a jak reklamowałem i dostawałem nowe sztuki tego samego albo i innnego to juz jakies zapisy z karty reklamacyjnej były wiec w sumie nie wiem kto teraz odpowiada za  moja karte . Czy sklep czy producent


Sklep zmieni nazwę czy nawet właściciela gwarancję masz nadal.

Edytowane przez Crout
Spoiler
Link to post
Share on other sites

Przeczytałem całość i nie znalazłem jednej rzeczy- czy próbowałeś rejestrować kartę na stronie MSI? Wiem jak to mniej więcej wygląda (podajesz nr seryjny albo dwa, jeśli jest 2-gi), uploadujesz paragon/fakturę i wtedy MSI bierze gwarancję na siebie. Napisałeś:

 

Polecili by wejść na ich stronkę i zarejestrować produkt. Przeklinając się przez milion komunikatów czy jesteś 100% pewien że problemu nie rozwiąże update sterowników, dotarłem do formularza kontaktowego i wypełniłem go tak jak chcieli po angielsku.

No fajnie, ale rejestracja produktu nie polega na wypełnieniu formularza kontaktowego. Wchodzisz tutaj:

https://register.msi.com/ 

Zakładasz konto, klikasz "register product" wybierasz rodzaj sprzętu (gpu, mobo, notebook, etc), wypełniasz formularz, MSI patrzy na paragon i zatwierdza (bądź nie) gwarancję. Na dodatek dostajesz +3 miesiące gwarancji. Jeśli dobrze rozumiem, to po prostu wszedłeś na stronę, znalazłeś formularz kontaktowy i wysłałeś jak maila.To tak (o ile mi wiadomo) nie działa- jak zarejestrujesz produkt, to gwarancję MSI bierze na siebie. Więc może sprawa jeszcze nie jest przesądzona, o ile się pospieszysz?

 

EDIT: Właśnie się dopatrzyłem, że przedłużenie gwarancji nie obejmuje GPU. Ale zarejestrować spróbuj. 

Edytowane przez Mixxer5
Link to post
Share on other sites

Jeśli nie chcesz ryzykować kolejnego olania przez MSI, to zawsze możesz uderzyć np. tutaj:
https://www.facebook.com/elektronikaserwisplock/
Mają też forum:
http://www.serwisplock.fora.pl/zapytania-dotyczace-napraw,6/
Generalnie po postach jakie wstawiają widać, że solidny serwis, mają profesjonalny sprzęt i mogą naprawić prawie wszystko co elektroniczne (o ile ktoś wcześniej w tym nie grzebał). Jeśli coś będzie nienaprawialne lub wadliwe i naraziłoby cię na zbyt duże koszty to zawsze informują o tym np.: 
http://www.serwisplock.fora.pl/zapytania-dotyczace-napraw,6/uszkodzona-karta-graficzna-samsung-r700,64.html

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

Sorry za głupie pytanie, ale nie mógłbyś kupić gdzie indziej (np w komputroniku) taką samą kartę i oddać Twoją uszkodzoną na paragon z tej pierwszej? Jest gdzieś w papierach jakiś numer karty?

Link to post
Share on other sites

Sorry za głupie pytanie, ale nie mógłbyś kupić gdzie indziej (np w komputroniku) taką samą kartę i oddać Twoją uszkodzoną na paragon z tej pierwszej? Jest gdzieś w papierach jakiś numer karty?

 

 

Podobne pomysły były już poruszane, strona 2 jak się nie mylę, jest to SCAM, nie uda się a jak wykryją to jeszcze odpowiedzialność karna :/

Link to post
Share on other sites

To że jest to opcja "wątpliwa moralnie" to wiem stąd moje pytanie czy jest gdziekolwiek na fakturze jakiś niepowtarzalny numer przypisany do Twojej karty? Bo przecież ta 2. karta kupiona w komputroniku też może paść, a Tobie może się przy wysyłce normalnie pomylić (ludzka rzecz)

Link to post
Share on other sites

Są numery kart, naklejki na kartach i są one w systemie. Jedyna opcja na wałek to np kupić kartę przykleić naklejki i odesłać uszkodzona z nową naklejką. Ale i tak jest duża szansa wykrycia i jak to wyjdzie to nikt nie uwierzy w pomyłkę ....

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...