Skocz do zawartości

Program do robienia gier jaki wybrać?


Recommended Posts

Witam. Mam zamiar na pracę magisterską zrobić grę komputerową. Początkowo chciałem się zająć jedynie wizualną stroną ale po rozmowach okazało się że lepiej by było gdyby choć w części była zrobiona. Chciałbym żeby była to gra platformowa 2D. Powiedzmy coś jak Rayman czy Shank . Z postaciami i tłami ręcznie rysowanymi przeze mnie w Photoshopie lub Illustratorze. Problem tylko w tym że kompletnie nie znam się na programowaniu, nigdy się tym nie zajmowałem. Jednak przeglądając internet natknąłem się na programy Game Maker Studio, Unity oraz GDevelop 4. Z tego co czytałem o nich to pozwalają w przyzwoitym czasie ogarnąć je na tyle by można było stworzyć coś grywalnego. Najbardziej zastanawiam się nad pierwszymi dwoma. Co myślicie? Teraz zbliżają się wakacje więc mógłbym przez te 3 miesiące zaopatrzyć się w któryś z nich i uczyć się go tak by w październiku zabrać się już do gry na serio. Pytanie moje jest takie czy to w ogóle ma sens? Czy to jednak są zbyt skomplikowane rzeczy by w takim czasie ogarnąć je na tyle by zrobić coś przyzwoitego? I jak to jest z darmowymi wersjami tych programów? Oczywiście gdybym miał już robić tą grę to poświęciłbym te 100 dolarów jakie trzeba wydać na rozszerzoną wersję Game Makera Studio 2. Chyba że są jakieś inne programy które lepiej nadadzą się do tego zadania? Dodam jeszcze że zależy mi na integralności z Photoshopem i Illustratorem bym mógł do gry wrzucać materiały robione w tych programach.Proszę o rady i szczere opinie bo trochę się boję że postawiłem sobie jednak zbyt ambitny cel.

Link to post
Share on other sites