Dragonfirea 1 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Witam mam pytanie otoz chcialbym sie dowiedziec jak wyglada obraz w dx9,10 i 11. jaka jest roznica ogolnie. Bo nigdy jakos nie zwrocilem uwagi ani roznicy w grze w Dx9 i 10 a tyle sie o tym teraz mowi w grach. Czy moglby mi ktos to pokazac mniej wiecej ?? Pzdr Cytuj Link to post Share on other sites
Wulfisko 24 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Wpisz sobie w google jakąś grę która obsługuje dx11/10/9 (metro2033 chyba ma taką możliwość i znajdziesz napewno wiele screenów porównujących obrazy. Ogólnie rzecz biorąc nie wiem czy istnieje gra, która tak na dobrą sprawę wyciąga wszystko co możliwe z dx9... Nie mówiąc już o dx10 czy raczkującym dopiero dx11. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 różnica jest w obsługiwanych technologiach, obraz zasadniczo się nie różni, różnica polega na realizacji oraz możliwościach, które (jak wspomniał przedmówca) jeszcze nie są do końca wykorzystywane, głównie za sprawą prymitywnych już konsol Cytuj Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Dokładnie. Jak na razie różnice są minimalne a przyczyną są już tak jak mówi drachenfeles prymitywne konsole. I niestety albo czekamy na jakąś superprodukcję na PC albo na następną generację konsol, które wyjdą w najlepszym przypadku w 2013 roku Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 wyciąga wszystko co możliwe z dx9 Crysis 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Madzina 47 Napisano 13 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 na forum podczas premiery Dirt'a 2 było porównanie tych bibliotek Cytuj Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Witam mam pytanie otoz chcialbym sie dowiedziec jak wyglada obraz w dx9,10 i 11. jaka jest roznica ogolnie. Bo nigdy jakos nie zwrocilem uwagi ani roznicy w grze w Dx9 i 10 a tyle sie o tym teraz mowi w grach. Czy moglby mi ktos to pokazac mniej wiecej ?? Pzdr Wszystko jest zależne od samej gry i od jej twórców.Tak czy siak różnica pomiędzy DX9.0c a DX10 jest dość mocno widoczna dla przykładu screeny z gry Call of Juarez http://images41.fotosik.pl/621/74156b2e6e1e037cm.png http://images45.fotosik.pl/629/aca7c3b4952779d5m.png http://images37.fotosik.pl/582/b688ec493569c0acm.png http://images50.fotosik.pl/628/69a639c049953cb7m.png http://images35.fotosik.pl/443/04ff7807673c9b48m.png http://images49.fotosik.pl/626/8e41444cc9aa9a02m.png http://images41.fotosik.pl/621/a2bd01786b77f684m.png http://images40.fotosik.pl/609/f597fbc2f57f3376m.png http://images46.fotosik.pl/589/997177714cf03504m.jpg Z kolei jeśli chodzi o najnowsze biblioteki Microsoftu to jak na razie jakiś dużych różnic pomiędzy DX10,a DX11 nie ma.Jedyne co odróżnia najnowsze API to obsługa teselacji jednak tej wciąż jest zbyt mało w najnowszych grach :oops: Jak dla mnie to w DX10 tkwił duży potencjał z którego nie skorzystano nawet w połowie :arrow: Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Call of Juarez - to akurat nienajlepszy przykład. HDR i nowe tekstury to jeszcze nie DX10 a gra była pierwotnie pisana pod DX9 a engine pod DX7 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Jak dla mnie to w DX10 tkwił duży potencjał z którego nie skorzystano nawet w połowie standard, to tak, jak było z przesiadką z DX7 na 9, po drodze była niby ta ósemka, wydaje się, że M$ wydaje taką wersję po to, by dać sobie czas na skończenie tych elementów, których nie zdążyli jeszcze zaimplementować oraz przetestować w praniu to, co już zrobili teraz mamy powtórkę, długo długo rozwojowe DX9 potem chwila dla dx10 i 10.1 a teraz wszystko razem w bardzo rozwojowej jedenastce sprawdzi się, to będzie można wydać nową konsolę Cytuj Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Call of Juarez - to akurat nienajlepszy przykład. HDR i nowe tekstury to jeszcze nie DX10 a gra była pierwotnie pisana pod DX9 a engine pod DX7 W sumie nic nie piszą na temat DX7 w tej grze jeśli chodzi o silnik graficzny Chrome Engine 2003 Pierwsza wersja silnika użyta po raz pierwszy w grze Chrome. Gry oparte na tej wersji: * Chrome (2003) * Chrome: SpecForce (2005) * FIM Speedway Grand Prix (2002) Chrome Engine 2004 Ulepszony silnik ze wsparciem DirectX 9.0. Gry oparte na tej wersji: * Xpand Rally (2004) * Xpand Rally Xtreme (2006) * GTI Racing (2006) * FIM Speedway Grand Prix 2 (2006) Chrome Engine 2005 W tej wersji silnik przeszedł poważne zmiany. Firma Techland zastosowała w nim wsparcie DirectX 9.0c, HDR, shadery 3.0 i bump mapping. Gry oparte na tej wersji: * Call of Juarez (2006) * Fim Speedway Grand Prix 3 (2008) Chrome Engine 2007 Nowy silnik napisany całkowicie od nowa, oferuje pełne wsparcie bibliotek DirectX 10, pixel shader 4.0 i 128-bitowy HDR. Silnik pozwala także na tworzenie gier na konsolę PLAYSTATION 3 oraz Xbox 360. Gry oparte na tej wersji: * Chrome 2 (2009) (produkcja zawieszona)[1] * Warhound (2009) (produkcja zawieszona)[1] * Dead Island (2008) * Call of Juarez: Więzy Krwi (2009) * Nail'd (2010)[2] * Sniper: Ghost Warrior (2010)[3] Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Pierwszego Chroma uruchomiłem na Radeonie 64 czyli DX7. Ale masz racje, to tylko moje domysły. Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Call of Juarez to faktycznie nie najlepszy przykład. Bo patch, który zawiera obsługę dx10 waży jakieś 800mb i zawiera masę nowych tekstur lepszej jakości. Więc to nie jest tak, że dx10 cuda czyni Crysis też nie bo po modyfikacji plików konfiguracyjnych możesz to dx10 osiągnąć pod windows xp. Metro 2033 zostaje. Ale poza faktem, że w dx11 zamienia najmocniejsze kompy w kalkulator różnice też nie zrywają szczęki. To już wiemy czemu dx10 i 11 były tak drapieżnie reklamowane wszędzie. Dobry produkt sprzeda się bez tego Nowe directx-y przypominają mi trochę pewną funkcję z przeszłości jaką miały karty ATI. Nie pamiętam jak się nazywała ale dzięki niej kanciaste kamienie w morrowind były zaokrąglane...kosztem 50% wydajności Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Tak Radeon 8500 w 2001 roku miał już True Form ( takie wczesne Tesselation) w grze Wolfenstein. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Nowe directx-y przypominają mi trochę pewną funkcję z przeszłości jaką miały karty ATI. Nie pamiętam jak się nazywała ale dzięki niej kanciaste kamienie w morrowind były zaokrąglane...kosztem 50% wydajności tak w ogóle Morrwind bez karty ATI wyglądał fatalnie, nV nie raczyła wówczas (poza highendowymi modelami) wprowadzać pixel shader'a, a poza tym tak, ATI już 10 lat temu coś takiego kminiło (raczkująca tesselacja), czym teraz mają zachwycać się wszyscy, ale to typowe dla panów z Tseng'a zrobić sprzęt, który musi poczekać na swoją epokę Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 http://www4.picturepush.com/photo/a/2414527/img/2414527.jpg http://i.frazpc.pl/pliki/recenzja/DirectX-10-DirectX-10.1-DirectX-11/Rys_21.jpg http://www.dvhardware.net/news/unigine_dx11_tessellation_hardocp.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 danieloslaw1 - co to są ? Cytuj Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 http://www4.picturepush.com/photo/a/2414527/img/2414527.jpg http://i.frazpc.pl/pliki/recenzja/DirectX-10-DirectX-10.1-DirectX-11/Rys_21.jpg http://www.dvhardware.net/news/unigine_dx11_tessellation_hardocp.jpg 1. Unigine Heaven 2.1 2. Crysis, drugie to nie wiem 3. Jak w punkcie pierwszym Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Chodziło mi bardziej, że tak bez komentarza jakieś fotki wstawione Cytuj Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Właściwie na dwóch pierwszych screenach i dwóch ostatnich jest pokazana sama teselacja Gdyby ją wyłączyć różnice pomiędzy DX10 i DX11 w tym benchmarku będą niezauważalne Cytuj Link to post Share on other sites
Promilus 25 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Ta kamienna droga to nie tylko teselacja. To także porównanie texture mapping kontra displacement mapping. I jest jedną z rzeczy, których nie pochwalam w tym benchmarku, bo nieco tylko gorszy efekt za to bez wykorzystania teselacji można uzyskać korzystając z parallax mappingu. Nie sprawdzi się on na smoku, ale na drodze z całą pewnością tak. Cytuj Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 27 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Ta kamienna droga to nie tylko teselacja. To także porównanie texture mapping kontra displacement mapping. I jest jedną z rzeczy, których nie pochwalam w tym benchmarku, bo nieco tylko gorszy efekt za to bez wykorzystania teselacji można uzyskać korzystając z parallax mappingu. Nie sprawdzi się on na smoku, ale na drodze z całą pewnością tak. Z całą pewnością masz trochę racji.Postanowiłem jednak zrobić dwa screeny obydwa z tymi samymi ustawieniami graficznymi plus AFx16 i AAx8 w rozdzielczości 1680x1050 z tym że na tym z DX11 jest wyłączona teselacja http://images49.fotosik.pl/668/2e65761b9fcb443dm.jpg http://images43.fotosik.pl/669/ae94df3bc86da4b9m.jpg Dla mnie osobiście całe DX11 to nic innego jak DX10 z dodaną obsługą teselacji Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.