Skocz do zawartości

Obraz DX9,DX10,DX10 OcB ??


Recommended Posts

Wpisz sobie w google jakąś grę która obsługuje dx11/10/9 (metro2033 chyba ma taką możliwość i znajdziesz napewno wiele screenów porównujących obrazy. Ogólnie rzecz biorąc nie wiem czy istnieje gra, która tak na dobrą sprawę wyciąga wszystko co możliwe z dx9... Nie mówiąc już o dx10 czy raczkującym dopiero dx11. ;)

Link to post
Share on other sites

różnica jest w obsługiwanych technologiach, obraz zasadniczo się nie różni, różnica polega na realizacji oraz możliwościach, które (jak wspomniał przedmówca) jeszcze nie są do końca wykorzystywane, głównie za sprawą prymitywnych już konsol

Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Jak na razie różnice są minimalne a przyczyną są już tak jak mówi drachenfeles prymitywne konsole. I niestety albo czekamy na jakąś superprodukcję na PC albo na następną generację konsol, które wyjdą w najlepszym przypadku w 2013 roku ;)

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie otoz chcialbym sie dowiedziec jak wyglada obraz w dx9,10 i 11. jaka jest roznica ogolnie. Bo nigdy jakos nie zwrocilem uwagi ani roznicy w grze w Dx9 i 10 a tyle sie o tym teraz mowi w grach. Czy moglby mi ktos to pokazac mniej wiecej ?? Pzdr

 

Wszystko jest zależne od samej gry i od jej twórców.Tak czy siak różnica pomiędzy DX9.0c a DX10 jest dość mocno widoczna dla przykładu screeny z gry Call of Juarez ;)

 

http://images41.fotosik.pl/621/74156b2e6e1e037cm.png

 

http://images45.fotosik.pl/629/aca7c3b4952779d5m.png

 

http://images37.fotosik.pl/582/b688ec493569c0acm.png

 

http://images50.fotosik.pl/628/69a639c049953cb7m.png

 

http://images35.fotosik.pl/443/04ff7807673c9b48m.png

 

http://images49.fotosik.pl/626/8e41444cc9aa9a02m.png

 

http://images41.fotosik.pl/621/a2bd01786b77f684m.png

 

http://images40.fotosik.pl/609/f597fbc2f57f3376m.png

 

http://images46.fotosik.pl/589/997177714cf03504m.jpg

 

Z kolei jeśli chodzi o najnowsze biblioteki Microsoftu to jak na razie jakiś dużych różnic pomiędzy DX10,a DX11 nie ma.Jedyne co odróżnia najnowsze API to obsługa teselacji jednak tej wciąż jest zbyt mało w najnowszych grach :oops: Jak dla mnie to w DX10 tkwił duży potencjał z którego nie skorzystano nawet w połowie :arrow:

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to w DX10 tkwił duży potencjał z którego nie skorzystano nawet w połowie

standard, to tak, jak było z przesiadką z DX7 na 9, po drodze była niby ta ósemka,

wydaje się, że M$ wydaje taką wersję po to, by dać sobie czas na skończenie tych elementów, których nie zdążyli jeszcze zaimplementować oraz przetestować w praniu to, co już zrobili

teraz mamy powtórkę, długo długo rozwojowe DX9 potem chwila dla dx10 i 10.1 a teraz wszystko razem w bardzo rozwojowej jedenastce

sprawdzi się, to będzie można wydać nową konsolę

Link to post
Share on other sites

Call of Juarez - to akurat nienajlepszy przykład. HDR i nowe tekstury to jeszcze nie DX10 a gra była pierwotnie pisana pod DX9 a engine pod DX7 :)

W sumie nic nie piszą na temat DX7 w tej grze jeśli chodzi o silnik graficzny ;)

 

Chrome Engine 2003

 

Pierwsza wersja silnika użyta po raz pierwszy w grze Chrome.

 

Gry oparte na tej wersji:

 

* Chrome (2003)

* Chrome: SpecForce (2005)

* FIM Speedway Grand Prix (2002)

 

Chrome Engine 2004

 

Ulepszony silnik ze wsparciem DirectX 9.0.

 

Gry oparte na tej wersji:

 

* Xpand Rally (2004)

* Xpand Rally Xtreme (2006)

* GTI Racing (2006)

* FIM Speedway Grand Prix 2 (2006)

 

Chrome Engine 2005

 

W tej wersji silnik przeszedł poważne zmiany. Firma Techland zastosowała w nim wsparcie DirectX 9.0c, HDR, shadery 3.0 i bump mapping.

 

Gry oparte na tej wersji:

 

* Call of Juarez (2006)

* Fim Speedway Grand Prix 3 (2008)

 

Chrome Engine 2007

 

Nowy silnik napisany całkowicie od nowa, oferuje pełne wsparcie bibliotek DirectX 10, pixel shader 4.0 i 128-bitowy HDR. Silnik pozwala także na tworzenie gier na konsolę PLAYSTATION 3 oraz Xbox 360.

 

Gry oparte na tej wersji:

 

* Chrome 2 (2009) (produkcja zawieszona)[1]

* Warhound (2009) (produkcja zawieszona)[1]

* Dead Island (2008)

* Call of Juarez: Więzy Krwi (2009)

* Nail'd (2010)[2]

* Sniper: Ghost Warrior (2010)[3]

Link to post
Share on other sites

Call of Juarez to faktycznie nie najlepszy przykład. Bo patch, który zawiera obsługę dx10 waży jakieś 800mb i zawiera masę nowych tekstur lepszej jakości. Więc to nie jest tak, że dx10 cuda czyni ;)

 

Crysis też nie bo po modyfikacji plików konfiguracyjnych możesz to dx10 osiągnąć pod windows xp.

 

Metro 2033 zostaje. Ale poza faktem, że w dx11 zamienia najmocniejsze kompy w kalkulator :) różnice też nie zrywają szczęki.

 

To już wiemy czemu dx10 i 11 były tak drapieżnie reklamowane wszędzie. Dobry produkt sprzeda się bez tego ;)

 

Nowe directx-y przypominają mi trochę pewną funkcję z przeszłości jaką miały karty ATI. Nie pamiętam jak się nazywała ale dzięki niej kanciaste kamienie w morrowind były zaokrąglane...kosztem 50% wydajności ;)

Link to post
Share on other sites

Nowe directx-y przypominają mi trochę pewną funkcję z przeszłości jaką miały karty ATI. Nie pamiętam jak się nazywała ale dzięki niej kanciaste kamienie w morrowind były zaokrąglane...kosztem 50% wydajności

tak w ogóle Morrwind bez karty ATI wyglądał fatalnie, nV nie raczyła wówczas (poza highendowymi modelami) wprowadzać pixel shader'a,

 

a poza tym tak, ATI już 10 lat temu coś takiego kminiło (raczkująca tesselacja), czym teraz mają zachwycać się wszyscy, ale to typowe dla panów z Tseng'a zrobić sprzęt, który musi poczekać na swoją epokę

Link to post
Share on other sites

http://www4.picturepush.com/photo/a/2414527/img/2414527.jpg

http://i.frazpc.pl/pliki/recenzja/DirectX-10-DirectX-10.1-DirectX-11/Rys_21.jpg

http://www.dvhardware.net/news/unigine_dx11_tessellation_hardocp.jpg

1. Unigine Heaven 2.1

2. Crysis, drugie to nie wiem

3. Jak w punkcie pierwszym

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ta kamienna droga to nie tylko teselacja. To także porównanie texture mapping kontra displacement mapping. I jest jedną z rzeczy, których nie pochwalam w tym benchmarku, bo nieco tylko gorszy efekt za to bez wykorzystania teselacji można uzyskać korzystając z parallax mappingu. Nie sprawdzi się on na smoku, ale na drodze z całą pewnością tak.

Link to post
Share on other sites

Ta kamienna droga to nie tylko teselacja. To także porównanie texture mapping kontra displacement mapping. I jest jedną z rzeczy, których nie pochwalam w tym benchmarku, bo nieco tylko gorszy efekt za to bez wykorzystania teselacji można uzyskać korzystając z parallax mappingu. Nie sprawdzi się on na smoku, ale na drodze z całą pewnością tak.

Z całą pewnością masz trochę racji.Postanowiłem jednak zrobić dwa screeny obydwa z tymi samymi ustawieniami graficznymi plus AFx16 i AAx8 w rozdzielczości 1680x1050 z tym że na tym z DX11 jest wyłączona teselacja ^^

 

 

http://images49.fotosik.pl/668/2e65761b9fcb443dm.jpg

 

 

http://images43.fotosik.pl/669/ae94df3bc86da4b9m.jpg

 

Dla mnie osobiście całe DX11 to nic innego jak DX10 z dodaną obsługą teselacji :cry:

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...