hecto 10 Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Dzień dobry, Szukam pomocy w napisaniu prostego programu na studia. Większość kursów online przeskakuje z podstaw od razu na głęboką wodę i nigdzie nie znalazłem napisanego poradnika krok po kroku. Programowałem już w C++ i o ile tam nie mam problemu z napisaniem takiego programu jednak java to dla mnie czarna magia. Potrzebuję napisać program który liczy pole i obwód koła z funkcją switch czyli wybieramy co chcemy liczyć. Z góry dziękuję za pomoc lub naprowadzenie mnie na cel. Cytuj Link to post Share on other sites
Robert2137 46 Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 - Tutaj masz od 0 nauka C ++ POLECAM i programik http://www.thecrazyprogrammer.com/2012/07/c-program-to-calculate-area-of-circlea.html Cytuj Link to post Share on other sites
hecto 10 Napisano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 C++ w podstawach umiem, chodzi o taki program w Javie. Cytuj Link to post Share on other sites
Dyma_ 51 Napisano 15 Marca 2017 Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 To może zacznijmy od konkretów z czym masz problem? Na razie podałeś tylko co ma robić programik. Cytuj Link to post Share on other sites
annakowalewska 48 Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 public class CircleClass { private int radius; public CircleClass(int option,int radius){ this.radius = radius; switch (option){ case 1: circumference(); break; case 2: circleArea(); break; default: System.out.println("Blednie wybrana opcja"); break; } } public void circumference(){ double result = 2*Math.PI*radius; System.out.println("Obwod kola wynosi: "+result); } public void circleArea(){ double result = Math.PI*Math.pow(radius, 2); System.out.println("Pole kola wynosi: "+result); } } import java.util.InputMismatchException; import java.util.Scanner; public class TestSwitch { public static void main(String[] args) { Scanner mScanner = new Scanner(System.in); int radius; try{ System.out.println("Podaj promien kola"); radius = mScanner.nextInt(); while(radius<=0){ System.out.println("Blednie podany promien.Sproboj raz jeszcze"); radius = mScanner.nextInt(); } System.out.println("Wpisz jedną z poniższych opcji i zatwierdź: \n"+ "1 - obwód koła \n"+"2 - pole koła \n"); int option = mScanner.nextInt(); new CircleClass(option,radius); }catch(InputMismatchException e){} } } Możesz prześledzić i poprawić kod który napisałam. Walidację danych wejściowych itd, czy dodanie gui. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Armatorix 29 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Osobiście mi się wydaje, że porządniej by było jako argument nowego obiektu brać tylko promień koła, funkcje zostawić tak jak są, a switcha użyć co najwyżej w main'ie. Bardziej by się to imało ducha obiektowego programowania. Co do poradników do programowania w javie google -> "java tutorial", jest dużo podstawowych poradniów na czołowych pozycjach, wziąć ktorykolwiek. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
annakowalewska 48 Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 (edytowane) Racja,bo tak na prawdę narzucamy użycie tych metod w konstruktorze i ograniczamy użycie tej klasy do innego typu zadania. public class CircleClass { private int radius; public CircleClass(int radius){ this.radius = radius; } public void circumference(){ double result = 2*Math.PI*radius; System.out.println("Obwod kola wynosi: "+result); } public void circleArea(){ double result = Math.PI*Math.pow(radius, 2); System.out.println("Pole kola wynosi: "+result); } } import java.util.InputMismatchException; import java.util.Scanner; public class TestSwitch { public static void main(String[] args) { Scanner mScanner = new Scanner(System.in); int radius; try{ System.out.println("Podaj promien kola"); radius = mScanner.nextInt(); while(radius<=0){ System.out.println("Blednie podany promien.Sproboj raz jeszcze"); radius = mScanner.nextInt(); } CircleClass myCircle = new CircleClass(radius); System.out.println("Wpisz jedną z poniższych opcji i zatwierdź: \n"+ "1 - obwód koła \n"+"2 - pole koła \n"); int option = mScanner.nextInt(); while(!(option==1 || option==2)){ System.out.println("Blednie podane pole wyboru. Spróbuj jeszcze raz"); option = mScanner.nextInt(); } switch (option){ case 1: myCircle.circumference(); break; case 2: myCircle.circleArea(); break; default: System.out.println("Blednie wybrana opcja"); break; } mScanner.close(); }catch(InputMismatchException e){} } } Edytowane 1 Kwietnia 2017 przez annakowalewska Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.