Skocz do zawartości

Windows 10 + xb241h g-sync 144hz problem


Recommended Posts

Witam. Otóż po przesiadce z win 7 na win 10 mam trochę irytujący problem. Problem tyczy się gry league of legends. Na Windows 7 po włączeniu g-sync oraz wyłączeniu wszelkich frame limit i synchronizacji pionowych na monitorze 144hz pięknie blokowało klatki na 144 i przy każdym spadku fps była idealna reakcja związana z tą technologią. Po przesiadce na Windows 10 z tymi samymi ustawieniami klatki niestety nie blokują się na 144 przy włączonym g-sync 144hz co jest bardzo irytujące bo skaczą czasami do 300 i dopiero jak spadną poniżej 144 to załącza się g-sync. Czy ktoś zna sposób aby to wszystko działało jak wcześniej na Windows 7? Gdyż jest to niesamowicie irytujące że kupiłem monitor z g-sync a nie mogę z tej technologii odpowiednio korzystać tylko ze względu na przesiadke na nowy system. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Antenor
Link to post
Share on other sites

Może ja spróbuje odpowiedzieć, Windows 10 nie jest jeszcze dosyć dopracowany, dodatkowo M$ drastycznie zmielił sposób  dostępu do kernel dla sterowników oraz sposób nakładania aktualizacji. W efekcie obecne sterowniki traktują ten system po macoszemu i dzieją się na nim dziwne rzeczy, wystarczy poczytać na forum nvidii. Sam nie gram jakoś wyczynowo, ale też zauważyłem dziwne objawy, pasek menu systemowego potrafi się podciąć (tyko on nie reaguje na myszkę), pomaga restart eksploratora  (sfc nie znalazło żadnej korupcji podobnie jak smarty na dysku ). Poza tym ostatnio gracze wracają na W7 co dowodzą statystyki Steam, prawdopodobnie ze względu na niedopracowane sterowniki, braki kompatybilności z grami oraz tym że na W7 przeważnie masz kilka klatek więcej, sam się też zaczynam wahać bo wkurzają mnie reklamy ...

 

Moim zdaniem W10 na G-Sync i graczy nie jest gotowy mimo tego co głosi M$...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez xernos2
Link to post
Share on other sites

@vicodin

Historia zatacza koło gracz kupił monitor z G-sync, aby nie korzystać z vsync z powodu opóźnienia i braku eliminacji tearingu, teraz na stronie nvidii czytamy:

 

For enthusiasts, we’ve included a new advanced control option that enables G-SYNC to be disabled when the frame rate of a game exceeds the maximum refresh rate of the G-SYNC monitor. For instance, if your frame rate can reach 250 on a 144Hz monitor, the new option will disable G-SYNC once you exceed 144 frames per second. Doing so will disable G-SYNCs goodness and reintroduce tearing, which G-SYNC eliminates, but it will improve input latency ever so slightly in games that require lighting fast reactions.

 

oraz:

To use this new mode, set “Vertical sync” to “Off” on a global or per-game basis in the “Manage 3D settings” section of the NVIDIA Control Panel. When your frame rate exceeds your monitor’s rated G-SYNC refresh rate, for example 144Hz, G-SYNC will be disabled.

http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/nvidia-g-sync/nvidia-gsync-nvcpl-configuration-vsync-off-640px.png

 

Może rzeczywiście nie jest to wina systemu tylko nowa funkcjonalność wprowadzona z sterami dla systemu Windows 10 -  nie mam jak tego przetestować  i nie korzystam z tego więc wybaczcie niewiedzę ...

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Ustawiłem synchronizacje pionową w sterownikach karty graficznej na włączoną, g sync włączony w League of legends v sync off i frame limit off i i tak mi produkuje 500+ klatek :( jak ustawie frame limit na 144 to widzę lekki screen tearing co jakiś czas i nie działa to tak płynnie jak wcześniej. Dopiero po ustawieniu frame limit na 120 przy tych 144 hz i gsync jest taka płynność jak wcześniej gdy sam z siebie synchronizował z tymi 144 hz ilość klatek, lecz irytujące jest to że muszę blokować klatki na 120 i grać na 120hz żeby wykorzystać gsync i niesamowitą płynność jaką daje. Tak jakby jednak ta blokada na 144 klatki na sekundę wykraczała torszkę za odświeżanie 144HZ ( z tego co wiem jest to 143, ileś tam xD ). Nie wiem, co radzicie inne sterowniki do karty?? Mam najnowsze do gtx 960. Denerwujące jest to że jak ustawiłem ten vsync w panelu nvidia to league of legends ma to gdzieś i i tak produkuje 500+ klatek :( .

Link to post
Share on other sites

Jak włączam w grze to dzieją się dziwne rzeczy xD ogolnie tak jakby gra wariuje, mój pc trzyma 144 klatki na sekundę bez najmniejszego zająknięcia jak dam frame limit 144 a jak włączę w grze v-sync to nagle spada do 110 później utrzymuje się na 120-130 i do 144 nie chce znowu dobić.

 

@@@

 

Działa jednak po włączeniu vsync w grze odpowiednio tak samo jak działało na win 7, lecz musiałem zmienić widok z bez ramki, na full screen.

Edytowane przez Antenor
Link to post
Share on other sites

Jednak się pomyliłem na full screen to samo, tak tak wiem mam tak ustawione (g-sync w oknie i pełny ekran) ale chodzi o to że jak mam vsync w grze włączone i gsync w oknie i pełny ekran to i tu i tu po wejściu do sklepu spada mi do 130 fps i później się wacha między 110 a 130 i dopuki nie wyłącze i nie włącze vsync w grze i wtedy znowu wraca na 143-144 ale po jakimś czasie spada znów do tych 110-130 i nie chce wejść wyżej. Zaznaczam mam pc który przy zablokowaniu klatek na 144 przez całą grę nie zejdzie nawet na 143 klatki nawet w największych team fightach więc to na pewno nie wina pc. Nie mam pojęcia ocb.

Link to post
Share on other sites

Zaznaczam mam pc który przy zablokowaniu klatek na 144 przez całą grę nie zejdzie nawet na 143 klatki nawet w największych team fightach więc to na pewno nie wina pc. Nie mam pojęcia ocb.

W takim przypadku bym utworzył osobny profil dla gry i wyłączył G-Sync zostawiając limit na fps w samej grze i wtedy sprawdził jak to się zachowuje - jeżeli sprzęt jest wstanie utrzymać ilość klatek pod korek i gra posiada funkcje pozwalającą limitować klatki to bym poszedł w tę stronę.

 

 

PS.

Warto by się pokusić czy te spadki nie są przypadkiem efektem jakiś dodatkowych działań od strony systemu - GPU-Z log pokaże jak wygląda obciążenie rdzenia i alokacja pamięci na karcie (+ temperatury), prefmon wbudowany w system pozwoli sprawdzić co dodatkowo co wcina zasoby w tle..

 

pierwsza odpowiedź w tym wątku:

http://stackoverflow.com/questions/69332/tracking-cpu-and-memory-usage-per-process

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...