Skocz do zawartości

3-way sli gtx 1080


Recommended Posts

Lepszą opcją będzie 1 mocne gpu np 1080ti albo na razie sam 1080 multi gpu powoli odchodzi do lamusa w np dobrze zoptymalizowanym bf1 da radę to w np w portach z konsol może być różnie bo nawet pod 1 gpu jest marnie z optymalizacją


procek za 8,5k karty za 7k ty tak na serio bo raczej trolujesz :o

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Ja SLI zdecydowanie polecam. Oczywiście ma ono sens tylko w przypadku topowych kart. Np w obecnych czasach 2 x referent GTX 980 ma podobną wydajność co gamingowy 1080. 

Składając zestaw pod SLI musisz mieć na uwadze 3 czynniki:

 

- dużo ciepła (dodatkowe chłodzenie boczne, lub przepływowe przez całą obudowę jest bardzo mocno zalecane)

- dobry zasilacz (600W przy dwóch 1080-tkach może nie dać rady)

- stosunkowo dobry CPU (koniecznie i7, niekoniecznie najnowszej generacji)

 

Mit, że nie każda gra działa pod SLI często powstrzymuje ludzi przed składaniem zestawów pod SLI. Tytuły wysokobudżetowe, tzw. AAA prawie zawsze obsługują SLI. Nawet jeśli nie obsługują (np Rise of Tomb Raider), po jakimś czasie wychodzi poprawka i wykorzystują obie karty.

Gry niszowe i drugiej kategorii oczywiście prawie nigdy nie obsługują multiGPU. Pamiętajmy jednak, że włączając je na pojedynczej, flagowej karcie bardzo często działają bardzo płynnie, ponieważ zazwyczaj nie mają tylu "wodotrysków" co produkcje AAA.

 

Oczywiście zapomnijcie o wykorzystaniu zestawu z dwóch kart w programach, do obliczeń typu CUDA nie ma mowy. Z wyjątkiem EDIUS-a, nie słyszłem aby jakiś program to obsługiwał.

Konstrukcje 3 way SLI zdecydowanie odradzałbym. W takim przypadku trzecia karta prawie zawsze jest w spoczynku, a jeśli już pracuje to dodaje raptem kilka procent do wydajności. 

Obecnie mam drugi komputer, który złożyłem pod SLI.

MoBo: MSI z270 PLUS SLI

CPU: i7 7700K

GPU: 2 x MSI 1080 Gaming X
PSU: Corsair 750W modułowy

SLI-Bridge - HB Asus

 

Wydajność drugiej karty dodaje 90 procent grom AAA między 20, a 80 procent w stosunku do pojedynczej karty graficznej. Wzorem do naśladowania jest GTA V, który z drugiego GPU wyciąga ile fabryka dała. 

Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że sam licznik FPS w przypadku SLI jest totalnie bezwartościowy - najważniejsza dla płynności jest stabilność frametime - a tego wszelkie zestawy pod SLI i Crossfire nie potrafią zapewnić i nigdy nie będą potrafiły, z racji na to, jak takie technologie działają. Zasady działania setupu multigpu się nie przeskoczy w żaden sposób i nigdy nie będą to pożądane rozwiązania w grach. Developerzy też na to bardzo narzekają, bo konieczna jest masakryczna ilość pracy do optymalizacji takiego configu. Każdy kto zna się na tym jak to działa tego nie chce!

Co do SLI w Cuda - to już zależy od specyfiki programu, czy został pod coś takiego zaprogramowany, oraz sam sposób działania (np. zarządzania pamięcią).

Link to post
Share on other sites

to chyba  już wszystko wiesz o SLI 3-way.

Po tym co napisałeś w tym poście, można śmiało sądzić, że jesteś zamożną osobą, więc nie baw się w półśrodki 1080, tylko leć po dwa nowe Pascal-owe Titany ;)

Będziesz Pan wniebowzięty.

 

Pozdro ;)  

Edytowane przez vonorlik
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...