Michosit 2 Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Witam przymierzam się do kupna aparatu, póki co chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z tu obecnych miał styczność z takim speedbooster'em. Ma to sens, czy jest to po prostu zwykły chwyt marketingowy? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Zapytaj na forum KKM klubkkm.pl Cytuj Link to post Share on other sites
Michosit 2 Napisano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Jeszcze mam pytanie do tego szkła, ono zawsze będzie robić mydło na f/1.4 czy zależy to od adaptera/speedbooster'a ? Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Ciężko mi powiedzieć jak zachowuje się FD 50/1.4, "nowszy" (bo to konstrukcja z 1993r) EF 50/1.4 mistrzem ostrości na pełnej dziurze nie był. Można na necie znaleźć jakieś recenzje tego FD podpiętego pod A7 czy A6000.. obstawiam, że soczewka też swoje robi w tym przypadku i może wpływać na jakość. Ale jeżeli po przymknięciu do f/2-2.8 jest ok, to pewnie tak się to szkło będzie zachowywać. (http://www.theweekendlens.com/canon-fd-50-f14-ssc.html) Ja zrezygnowałem z zakupu speedbooster'a (miałem kupować od metabones) na rzecz zwykłego adaptera z regulacją przysłony (Nikon G -> Fuji X), na świetle i mniejszym cropie mi nie zależało... i oczywiście, że mam pewne zastrzeżenia (np. właśnie do regulacji przysłony ), ale ogólnie działa jak się spodziewałem. Edytowane 14 Grudnia 2016 przez Bambo1983 Cytuj Link to post Share on other sites
Michosit 2 Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Właśnie zależy mi na pełnej dziurze i dużej ilości światła bo min. będę fotografował i kręcił na koncertach. Wiem że rozwiązaniem jest lampa ale według mnie niszczy ona trochę klimat Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Ma koncertach taka ogniskowa? To musisz być na scenie. Na koncertach nadrabia się ISO. Cytuj Link to post Share on other sites
Michosit 2 Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Wiem że dosyć krótka, ale uznałem że na start będzię jedną z trochę bardziej uniwersalnych. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Wiem że dosyć krótka, ale uznałem że na start będzię jedną z trochę bardziej uniwersalnych. Chyba nie bardzo. Nawet z fosy będzie za krótka. Jaka to będzie ogniskowa w przeliczeniu na FF po uwzględnieniu speedboostera? Druga sprawa to GO - będzie baaardzo płytko. Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Jaka to będzie ogniskowa w przeliczeniu na FF po uwzględnieniu speedboostera? Wychodziłoby pewnie gdzieś z 53-54mm - to chyba rzeczywiście bardziej 'zza kurtyny' albo ogólnie ze sceny... Kto wie czy nie lepiej by się sprawdził adapter bez mnożnika 0,7 ? I mieć wtedy 75mm ? Zreeeesztą, nie się też co za bardzo nad tym rozwodzić, dobry fotograf to 50-tką opierdzieli wszystko Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Taaa, wiadomo. To ze mnie du*a a nie fotograf bo 50-ki używam niezmiernie rzadko. Licząc ogniskową z tym speedboosterem to podawany mnożnik jest do kąta czy ogniskowej? Bo to tak jakby odwrotnie się robi... Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 (edytowane) To ze mnie du*a a nie fotograf bo 50-ki używam niezmiernie rzadko Wychodzi, że ze mnie też, bo ja albo po szerokości jadę albo ~85mm Mitakon na polskiej stronie podaje mnożnik 0,726 niby dla kąta, ale no.. nie miałoby to sensu... A na stronie producenta, czyli Zhongyi piszą już tak: The four optical elements of the Lens Turbo adapter condense light from full frame lens and project it onto the camera’s APS-C sensor allowing the sensor to capture all of the lens’ transmitted light, negating the 1.5x crop factor and effectively producing full-frame coverage on non-full-frame sensors. A corresponding increase in the maximum aperture of 1 f-stop makes the lens more effective in low-light situations. Także, raczej ktoś miał tu na myśli ogniskową. Na stronie metabones zreszta podobnie to ujmują.. Like the revolutionary original Metabones Speed Booster announced in January 2013, the Speed Booster ULTRA has a magnification of 0.71x, and so it effectively reduces the crop factor of mirrorless cameras with DX-sized sensors, such as Sony E-mount and Fuji X-mount cameras, from 1.5x to 1.07x. Edytowane 15 Grudnia 2016 przez Bambo1983 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Czyli na APS-C z 50FF mamy ok. 50mm. No to ja bym tym na koncercie nie ujechał chyba. Zresztą jakoś bez zooma to w ogóle tego nie widzę. Cytuj Link to post Share on other sites
Michosit 2 Napisano 17 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Zastanawiałem się jeszcze nad zestawem D7100+ Sigma 17-50 f2.8. Tylko w nikonie nagrywanie podobno jest gorsze Chociaż wydaje mi się że obrazkowo są bardzo podobne Do nikona też podobno problematyczne jest podpinanie np. szkieł z M42. Za to śrubokręt pozwala korzystać ze starszych nikkorów Gdyby ktoś mógł powiedzieć o i +/- względem siebie byłbym bardzo wdzięczny Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.