Skocz do zawartości

Sony A6000 + Mitakon Lens Turbo II Canon FD ->Sony E + Canon FD 50mm f/1.4


Recommended Posts

Ciężko mi powiedzieć jak zachowuje się FD 50/1.4, "nowszy" (bo to konstrukcja z 1993r) EF 50/1.4 mistrzem ostrości na pełnej dziurze nie był.

Można na necie znaleźć jakieś recenzje tego FD podpiętego pod A7 czy A6000.. obstawiam, że soczewka też swoje robi w tym przypadku i może wpływać na jakość. Ale jeżeli po przymknięciu do f/2-2.8 jest ok, to pewnie tak się to szkło będzie zachowywać.

(http://www.theweekendlens.com/canon-fd-50-f14-ssc.html)

 

Ja zrezygnowałem z zakupu speedbooster'a (miałem kupować od metabones) na rzecz zwykłego adaptera z regulacją przysłony (Nikon G -> Fuji X), na świetle i mniejszym cropie mi nie zależało... i oczywiście, że mam pewne zastrzeżenia (np. właśnie do regulacji przysłony :) ), ale ogólnie działa jak się spodziewałem.

Edytowane przez Bambo1983
Link to post
Share on other sites

Wiem że dosyć krótka, ale uznałem że na start będzię jedną z trochę bardziej uniwersalnych.

 

Chyba nie bardzo. Nawet z fosy będzie za krótka. Jaka to będzie ogniskowa w przeliczeniu na FF po uwzględnieniu speedboostera? Druga sprawa to GO - będzie baaardzo płytko.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jaka to będzie ogniskowa w przeliczeniu na FF po uwzględnieniu speedboostera?

 

Wychodziłoby pewnie gdzieś z 53-54mm - to chyba rzeczywiście bardziej 'zza kurtyny' albo ogólnie ze sceny...

Kto wie czy nie lepiej by się sprawdził adapter bez mnożnika 0,7 ? I mieć wtedy 75mm ?

Zreeeesztą, nie się też co za bardzo nad tym rozwodzić, dobry fotograf to 50-tką opierdzieli wszystko :P 

Link to post
Share on other sites
To ze mnie du*a a nie fotograf bo 50-ki używam niezmiernie rzadko

 

Wychodzi, że ze mnie też, bo ja albo po szerokości jadę albo ~85mm :)

 

Mitakon na polskiej stronie podaje mnożnik 0,726 niby dla kąta, ale no.. nie miałoby to sensu...

A na stronie producenta, czyli Zhongyi piszą już tak:

The four optical elements of the Lens Turbo adapter condense light from full frame lens and project it onto the camera’s APS-C sensor allowing the sensor to capture all of the lens’ transmitted light, negating the 1.5x crop factor and effectively producing full-frame coverage on non-full-frame sensors. A corresponding increase in the maximum aperture of 1 f-stop makes the lens more effective in low-light situations.

 

Także, raczej ktoś miał tu na myśli ogniskową. Na stronie metabones zreszta podobnie to ujmują..

Like the revolutionary original Metabones Speed Booster announced in January 2013, the Speed Booster ULTRA has a magnification of 0.71x, and so it effectively reduces the crop factor of mirrorless cameras with DX-sized sensors, such as Sony E-mount and Fuji X-mount cameras, from 1.5x to 1.07x.

Edytowane przez Bambo1983
Link to post
Share on other sites

Zastanawiałem się jeszcze nad zestawem D7100+ Sigma 17-50 f2.8. Tylko w nikonie nagrywanie podobno jest gorsze

Chociaż wydaje mi się że obrazkowo są bardzo podobne

Do nikona też podobno problematyczne jest podpinanie np. szkieł z M42. Za to śrubokręt pozwala korzystać ze starszych nikkorów 

Gdyby ktoś mógł powiedzieć o i  +/- względem siebie byłbym bardzo wdzięczny :)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...