dudek079 66 Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Mam niemałą zagwozdkę. Sprawa jest takiego typu, że w LG G3s mojej dziewczyny przycisk z tyłu nie zawsze wybudzał telefon więc oddaliśmy do sklepu gdzie był kupiony. Chciałem wymienić to sam ze względu na to, że była to gwarancja sklepu, a nie producenta. Stało się jak się stało, a fon wylądował u nich. Czas do dwóch tygodni, który minął w piątek. Dzwonię więc do nich i dostałem informację że mogło się coś przedłużyć i będą dzwonić w poniedziałek. Do dzisiaj brak telefonu, dzwonię jeszcze raz. I teraz to co najważniejsze. Powiedzieli, że dostali protokół że nie naprawią telefonu i zostanie wymieniony na nowy, albo inny o takich samych parametrach. Więc czekamy co zaproponują. I teraz mam pytanie odnośnie tego czy mogę odrzucić ich propozycję wymiany telefonu na inny model i zażądać pieniędzy? Zapłaciliśmy za niego coś koło 700zł i z tego co wiem powinni wymienić na tej samej wartości, a nie parametrach. Dziękuję z góry za pomoc Edit: Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie Edytowane 3 Listopada 2016 przez dudek079 Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Pytanie czy korzystaliście z gwarancji sklepu (wtedy zobaczyć w warunkach gwarancji co przysługuje w takim wypadku), czy z kodeksowej rękojmi - wtedy polecam lekturę Kodeksu cywilnego, a konkretnie rozdziału mówiącego o rękojmi, bo zobaczyć do czego mamy prawo. Generalnie zalecałbym, że jeżeli kupujemy jako klient prywatny, to przez pierwszy rok od zakupu nigdy nie korzystać z gwarancji sklepu, czy producenta - chyba, że w jej ramach od ręki, bez posyłania do serwisu, wymieniają sprzęt na nowy. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dudek079 66 Napisano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 Telefon ma ponad 1,5 roku. Pytałem się osoby odbierającej telefon to mówił, że gwarancja sklepu. Pozostaje czytanie Cytuj Link to post Share on other sites
Franz 91 Napisano 3 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2016 (edytowane) Przeczytałem Twój wpis, ale wolałem się upewnić, bo nie raz zetknąłem się z sytuacją, że ludzie często sami nie wiedzą na jakich dokładnie warunkach oddają sprzęt do naprawy. Nie ma jakichś szczegółowych zasad prawnych jak postępować powinien sprzedawca w przypadku gwarancji - są tylko ogólne zasady w Kodeksie cywilnym dotyczące udzielania gwarancji - zobacz art. 577 i następne - jednak to zapisy samej gwarancji regulują jak to wygląda dokładnie w danym przypadku - czyli zasady naprawy, to jak i kiedy wymieniają sprzęt na nowy, czy i na jakich zasadach zwracają kasę i w jakich terminach to robią. Dlatego musisz poznać zapisy tej gwarancji sklepowej, by wiedzieć jakie masz prawa to z niej powinno wynikać, czy masz dostać telefon o takich samych parametrach, czy w tej samej cenie. W przepisach jest jedynie fajny dla klienta zapis, że po wymianie towaru na nowy gwarancja biegnie od nowa. Edytowane 3 Listopada 2016 przez Franz 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.