Skocz do zawartości

Gwarancja LG G3s problem


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam niemałą zagwozdkę. Sprawa jest takiego typu, że w LG G3s mojej dziewczyny przycisk z tyłu nie zawsze wybudzał telefon więc oddaliśmy do sklepu gdzie był kupiony. Chciałem wymienić to sam ze względu na to, że była to gwarancja sklepu, a nie producenta. Stało się jak się stało, a fon wylądował u nich. Czas do dwóch tygodni, który minął w piątek. Dzwonię więc do nich i dostałem informację że mogło się coś przedłużyć i będą dzwonić w poniedziałek. Do dzisiaj brak telefonu, dzwonię jeszcze raz. I teraz to co najważniejsze. Powiedzieli, że dostali protokół że nie naprawią telefonu i zostanie wymieniony na nowy, albo inny o takich samych parametrach. Więc czekamy co zaproponują. I teraz mam pytanie odnośnie tego czy mogę odrzucić ich propozycję wymiany telefonu na inny model i zażądać pieniędzy? Zapłaciliśmy za niego coś koło 700zł i z tego co wiem powinni wymienić na tej samej wartości, a nie parametrach.

Dziękuję z góry za pomoc :D

 

Edit: Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie :)

Edytowane przez dudek079
Link to post
Share on other sites

Pytanie czy korzystaliście z gwarancji sklepu (wtedy zobaczyć w warunkach gwarancji co przysługuje w takim wypadku), czy z kodeksowej rękojmi - wtedy polecam lekturę Kodeksu cywilnego, a konkretnie rozdziału mówiącego o rękojmi, bo zobaczyć do czego mamy prawo.

 

Generalnie zalecałbym, że jeżeli kupujemy jako klient prywatny, to przez pierwszy rok od zakupu nigdy nie korzystać z gwarancji sklepu, czy producenta - chyba, że w jej ramach od ręki, bez posyłania do serwisu, wymieniają sprzęt na nowy.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przeczytałem Twój wpis, ale wolałem się upewnić, bo nie raz zetknąłem się z sytuacją, że ludzie często sami nie wiedzą na jakich dokładnie warunkach oddają sprzęt do naprawy.

 

Nie ma jakichś szczegółowych zasad prawnych jak postępować powinien sprzedawca w przypadku gwarancji - są tylko ogólne zasady w Kodeksie cywilnym dotyczące udzielania gwarancji - zobacz art. 577 i następne - jednak to zapisy samej gwarancji regulują jak to wygląda dokładnie w danym przypadku - czyli zasady naprawy, to jak i kiedy wymieniają sprzęt na nowy, czy i na jakich zasadach zwracają kasę i w jakich terminach to robią.

 

Dlatego musisz poznać zapisy tej gwarancji sklepowej, by wiedzieć jakie masz prawa to z niej powinno wynikać, czy masz dostać telefon o takich samych parametrach, czy w tej samej cenie.

W przepisach jest jedynie fajny dla klienta zapis, że po wymianie towaru na nowy gwarancja biegnie od nowa.

Edytowane przez Franz
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...