Skocz do zawartości

Zamówiłem własnego składaka z moreli... Okazał się być używany


Recommended Posts

Witajcie, założyłem tu konto specjalnie po to aby napisać o sytuacji, która wydarzyła mi się w ostatnich dniach. Ponad tydzień temu zamówiłem sobie zestaw komputerowy z wybranych przeze mnie części w sklepie morele z usługą montażu.

 

Cały zestaw wyniósł ponad 5,5k. W piątek otrzymałem informację, że komputer jest gotów do odebrania, w sobotę pojechałem do netpunktu i zabrałem go do domu. Wczoraj w nocy znalazłem czas aby komputer wypakować i uruchomić, komputer był b. dobrze zapakowany, wszystko prawidłowo. Zaskakujące było to co się stało po uruchomieniu komputera, byłem przygotowany na instalację Windowsa 10, którego również zakupiłem tymczasem po włączeniu PC-ta, uruchamia się system... Windows 7 w dodatku opatrzony informacją, że kopia jest nieoryginalna... Zaszokowany patrzę na pulpit, tam kilka programów do mierzenia wydajności komputera, nie znam się na tym ale jakieś programy typu 3-dmark, Valley benchmark i coś związanego z sound. Oprócz tego na pulpicie widnieje także steam, a w bibliotece gier między innymi Settlersi... Wchodzę w wyszukiwarkę Firefox, zaglądam do historii a ta pokazuje strony przeglądane we wrześniu ( komputer zamówiłem pod koniec października... ). Wchodzę w mój komputer, nazwa komputera: Szymek-Komp.

 

Zupełnie nie mam pojęcia o co tu chodzi, przecież komputer został złożony z wybranych przeze mnie części, które zresztą się zgadzają z tym co zamówiłem. Zastanawiałem się czy może tak wyglądają "Podstawowe testy po złożeniu zestawu" przez morele i ktoś zapomniał usunąć/sformatować system przed wysłaniem, ale co w takim razie robi tam Steam i dlaczego strony były przeglądane we wrześniu ?

 

Złożyłem reklamację na infolinii moreli, chciałem się dowiedzieć czegokolwiek z czego może wynikać ta sytuacja ale Pan nie miał pojęcia jak wyglądają "podstawowe testy" ani o co tu chodzi, przekazał mi jedynie informacje, że zamieszcza moją reklamację z chęcią wymiany komputera na nowy i w ciągu 24h otrzymam odpowiedź. Spotkała was kiedyś taka sytuacja, albo domyślacie się o co tu może chodzić ?

Link to post
Share on other sites

Jeśli to co napisałeś jest prawdą to na 100% nie powinno tak być, piszesz że sam brałeś się za instalację systemu a tu win7, zamawiałem już 3 zestawy z morele i takiego cyrku nie przeżyłem, chciałem bez systemu to miałem bez systemu. Mam nadzieję że to nie prowokacja. Wyjaśnij sprawę bo ewidentnie coś jest nie tak.

Link to post
Share on other sites

Ludzie już tam jakieś problemy z morele mieli na tym forum. Ktoś tam dostał używaną kartę, komuś innemu nie chcieli uznać reklamacji pomimo tego, ze powinni. Ale żeby wysłać do kogoś używanego kompa to pierwszy raz chyba jest tutaj na forum taka sytuacja :roll:

 

Nie wiem, patrzyłeś może, czy jest w nim taki model dysku jaki zamawiałeś? Może mają jakiś dysk który montują do takich komputerów i sprawdzają czy wszystko działa i po prostu może zapomnieli podmienić?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, patrzyłeś może, czy jest w nim taki model dysku jaki zamawiałeś? Może mają jakiś dysk który montują do takich komputerów i sprawdzają czy wszystko działa i po prostu może zapomnieli podmienić?

Wszystkie części w komputerze są takie jakie zamówiłem.

 

@sword88, po uruchomieniu komputera wyskoczyło okienko w którym się zaktualizowały/zainstalowały sterowniki ( bez internetu ).

Edytowane przez Dylek
Link to post
Share on other sites

Może po prostu sprawdzali czy wszystko działa i nie wyczyścili dysku po sobie? Nie bronię ich na siłę, ale jest szansa że standardową procedurą przy składakach jest sprawdzenie czy wszystko działa ( brak błędów ram, gpu etc.). Dyski mają bardzo małą liczbę przepracowanych godzin i nie jest możliwe aby były ze zwrotu.

Link to post
Share on other sites

Hmm dyski wyglądają na nowe. Z przeglądarką to też ciekawa sprawa. 

 

 

Wygląda na to, że ktoś po prostu najzwyczajniej w życiu zapomniał sformatować dysk przed wysłaniem. W takich sklepach zawsze instalują system, sprawdzają czy wszystko hula, formatują i wgrywają taki system jaki klient sobie zażyczył. 

 

Podejrzewam, że po prostu wyślą Ci system do zainstalowania i tyle... A morele należy się srogi opierdziel za takie coś.

Link to post
Share on other sites

No tak, niby testy testami i w ogóle, ale autor tematu pisze, że ma historię przeglądania jeszcze z września ... Więc tu definitywnie jest coś nie tak.

 

PS: Skoro możesz wbić na steama, a o ile się nie mylę wprowadził on opcję usuwania gier z konta, to ukaż ich :rotfl:

Ludzie tak robili z januszami sprzedającymi współdzielenie konta steam z grą za 1 zł :D

Edytowane przez Mir00
Link to post
Share on other sites

@Mir00, komputer już oddany do reklamacji. Nie chcę się bawić w "kary", myślę, że założenie tego tematu to jakiś rodzaj przestrogi. Jestem jedynie ciekaw ile potrwa reklamacja i czy będą próbowali to całe zamieszanie wynagrodzić mi nawet w jakiś symboliczny sposób. Będę informował jak się sprawa potoczy.

Edytowane przez Dylek
Link to post
Share on other sites

 

 

No tak, niby testy testami i w ogóle, ale autor tematu pisze, że ma historię przeglądania jeszcze z września ... Więc tu definitywnie jest coś nie tak.

Jest na to proste wytłumaczenie - podejrzewam, że system nie był instalowany tylko przywrócony z iso. Jak składa się kilkanaście kompów dziennie i trzeba każdy sprawdzić to raczej nie instaluje się systemu "na czysto" bo to za długo trwa. Obraz systemu mieli z września dlatego historia przeglądania też była z września ot co.

 

 

 

komputer już oddany do reklamacji.
 

Dyski były nowe, bardzo mały czas pracy wiec skoro wszystko było sprawne i specyfikacja zgodna z zamówieniem to nie rozumiem jaki sens było składać reklamację :/ Tak teraz tylko będziesz czekać zamiast cieszyć się nowym komputerem, a później i tak dostaniesz praktycznie to samo :P.   

Link to post
Share on other sites

Jest na to proste wytłumaczenie - podejrzewam, że system nie był instalowany tylko przywrócony z iso. Jak składa się kilkanaście kompów dziennie i trzeba każdy sprawdzić to raczej nie instaluje się systemu "na czysto" bo to za długo trwa. Obraz systemu mieli z września dlatego historia przeglądania też była z września ot co.

 

 

 

 

Dyski były nowe, bardzo mały czas pracy wiec skoro wszystko było sprawne i specyfikacja zgodna z zamówieniem to nie rozumiem jaki sens było składać reklamację :/ Tak teraz tylko będziesz czekać zamiast cieszyć się nowym komputerem, a później i tak dostaniesz praktycznie to samo :P.   

 

Jeśli chodzi o komputery to jestem zupełnym laikiem. Z mojej perspektywy wyglądało to tak: Zamawiam własnego składaka, przyjeżdża do mnie, odpalam go z zamiarem instalacji Windowsa 10 a tu włącza mi się już zainstalowany system, z założonym użytkownikiem i historią przeglądania z września - czyli moim laickim okiem = komp używany. Pierwsze co to zadzwoniłem na infolinię, opowiedziałem jak wygląda sytuacja i zalecono mi złożenie reklamacji, co też uczyniłem. Dopiero potem założyłem temat na forum licząc, że ktoś tutaj będzie wiedział więcej niż wiedzieli na infolinii morele... Nie wiem jak wam, ale mnie się wydaje, że pracownicy infolinii morele powinni się orientować w tym jak wyglądają procedury testowania komputerów przed wysłaniem...

 

A i jeszcze jedno, drugi dysk używany był przez 8 godzin i uruchamiany był 26 razy. Wiem, że nie można powiedzieć, że to stary dysk, ale testy chyba nie trwają 8 godzin ?

Link to post
Share on other sites

Winą moreli jest tu raczej fakt, że nie wyczyścili tych dysków wtedy nie byłoby tematu, widać robią na cito i mają bajzel ;).

 

 

 

A i jeszcze jedno, drugi dysk używany był przez 8 godzin i uruchamiany był 26 razy. Wiem, że nie można powiedzieć, że to stary dysk, ale testy chyba nie trwają 8 godzin ?

Nie wiem jakie procedury mają w morelach (jeśli w ogóle jakieś mają ;)) ale teoretycznie 8 godzin to dzień pracy - złożyli kompa rano, przetestowali, zastawili włączony komputer do wyjścia z roboty i masz swoje 8 godz :P Tak czy inaczej nie masz się czym przejmować w razie czego i tak masz przecież pełną gwarancję na podzespoły. 

Link to post
Share on other sites

A teraz taka ciekawostka, komputer do reklamacji oddałem w poniedziałek i od tamtego momentu cały czas leży u nich w netpunkcie i nikt się nim nie zajmuje:

2016-10-31 11:27:00
[2_P1] Towar przyjęty w NetPunkcie - od Klienta
 
Postanowiłem napisać zapytanie:
Witam. Ile czasu zajmie moja reklamacja i jak to się stało, że składany z wybranych przeze mnie części komputer okazał się używany ? Pozdrawiam
- Szanowny Kliencie, Najmocniej przepraszamy za zaistniałą sytuację. W najbliższym czasie przekażemy informację na temat realizacji przedmiotowego zgłoszenia reklamacyjnego. Pozdrawiam
 
To mi się podoba, klient wie, że jest traktowany priorytetowo, wie na czym stoi oraz otrzymuje jasne i klarowne odpowiedzi na zadane pytania :) Serdecznie polecam wszystkim morlele
Link to post
Share on other sites

 

A teraz taka ciekawostka, komputer do reklamacji oddałem w poniedziałek i od tamtego momentu cały czas leży u nich w netpunkcie i nikt się nim nie zajmuje:

2016-10-31 11:27:00
[2_P1] Towar przyjęty w NetPunkcie - od Klienta
 
Postanowiłem napisać zapytanie:
Witam. Ile czasu zajmie moja reklamacja i jak to się stało, że składany z wybranych przeze mnie części komputer okazał się używany ? Pozdrawiam
- Szanowny Kliencie, Najmocniej przepraszamy za zaistniałą sytuację. W najbliższym czasie przekażemy informację na temat realizacji przedmiotowego zgłoszenia reklamacyjnego. Pozdrawiam
 
To mi się podoba, klient wie, że jest traktowany priorytetowo, wie na czym stoi oraz otrzymuje jasne i klarowne odpowiedzi na zadane pytania :) Serdecznie polecam wszystkim morlele

 

nie ciesz sie za wcześnie..

Link to post
Share on other sites

Ustawodawca w art. 561(5) k.c. w relacji pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem ustalił wiążący dla przedsiębiorcy 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji.

 

Czekaj cierpliwie.

 

Nie musisz uświadamiać mnie w tym, że jestem nieznaczącym robaczkiem wobec dużej korporacji, który co najwyżej może liczyć na przestrzeganie ustawy. Zdaje sobie z tego sprawę, a morele uświadamiają mnie w tym, z każdym dniem coraz bardziej. Marudzę tutaj ze względu na traktowanie mnie jako klienta, który płaci spore pieniądze. Możliwe, że jestem rozpieszczony przez inne firmy, które gdy okaże się, że popełnią jakiś błąd to starają się mi to jak najszybciej wynagrodzić. Zależało mi jedynie na tym aby kupić nowy komputer, otrzymać go w miarę możliwości jak najszybciej, sprawny. Skoro okazało się, że poszło już coś nie tak, to oczekiwałbym chociaż informowania na bieżąco o tym jakie kroki są podejmowane aby naprawić sytuacje. Koniec końców, masz rację nie pozostaje mi nic innego jak uzbroić się w cierpliwość a marudzenie na forum nic nie przyspieszy.

Link to post
Share on other sites

A może zrezygnować z tego zestawu by mu oddali kasę i zamówił gdzie indziej ? 

W sumie jest to jakieś rozwiązanie. W takiej sytuacji już bym chyba zamówił w jakimś sklepie części i pokusił się o złożenie zestawu samemu. Pytanie tylko czy na zwrot kasy nie będę czekał dłużej niż na reklamację.

Otrzymałem odpowiedź od moreli w sprawie reklamacji i sposobu jej rozwiązania:

 

Sposób rozwiązania: Wymiana dysku HDD na nowy. Bardzo przepraszamy, ale doszło do sytuacji kiedy to serwisant składający komputer zostawił w Pańskim komputerze nasz dysk serwisowy. Stąd też wziął się na nim system operacyjny.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...