Skocz do zawartości

Lian-Li PC-D888WX 8Pack


Recommended Posts

Witam.

Od pewnego czasu myślałem o zmianie obudowy z mojej aktualnej XSPC H1 Cube Case na coś "większego" jeśli chodzi o możliwości chłodzenia wodnego.

Po długich przemyśleniach wybór padł na Lian-Li. Cena trochę straszyła i ma ona kilka wad, ale postanowiłem zaryzykować i zmienić wszystko dość gruntownie.

W aktualnej kostce XSPC nie było tak wesoło jeśli chodzi o możliwości wentylacji i montowania chłodnic o dużej grubości. Mimo "piwnicy" z możliwością montażu 4 chłodnic 360 to i tak wejdą tam tylko 2 sztuki o grubości 60mm z wentylatorami push-pull. Dodatkowo problem polegał na ich "dotlenieniu".

 

Aktualnie oczekuję na części:

- obudowa Lian-Li jak w temacie

- chłodnica 360 EK XT

- blok gpu Aquacomputer niklowany z szybą GTX 1080

- czujniki temperatur w złączkach, korku, oraz normalne miejscowe

- panel 5,25" z oknami na 2 czujniki led czerwone

 

Z aktualnie posiadanego chłodzenia zostaje wszystko to co miałem:

- 2 chłodnice 360 phobya v1.2

- blok cpu heatkiller 4 pro niklowany

- zbiornik 2x5,25" EK z wskaźnikiem przepływu

- pompa EK DCP 4.0

- listwa elastycznych led czerwonych ok 1m

 

Wstępnie planuje dać 2 chłodnice phobya z wentylatorami typhoon 1850rpm w push pull do części obudowy gdzie będzie płyta główna - na górę i dół z wydmuchem powietrza na zewnątrz obudowy.

Na przodzie obudowy 4 wentylatory Arctic F12 lub Gelid Silent jako nadmuch z zewnątrz, jeden fan 120mm z tyłu obok płyty - także nadmuch do środka.

W komorze na dyski i zasilacz pójdzie trzecia chłodnica od EK na tył obudowy nad zasilaczem z wentylatorami F12 lub Gelid tylko jako push z wlotem powietrza do środka obudowy (dlatego EK, bo dobrze działa z wolnymi wentylatorami i także z samym nadmuchem).

Na górze natomiast 3 wentylatory jako wyciąg. Dlaczego akurat tak - to pierwsza wada tej obudowy.

Komora z tyłu obudowy i miejsce na górną chłodnicę jest blokowane przez zatoki 5,25".

Z tego co widziałem to jest tam tylko 60mm odstępu od "sufitu" do nich, no chyba że utnie się kawałek mocowania na zatoki 5,25". Druga wada to to, że teraz mam płytę w obudowie poziomo z oknem akurat na wnętrze komputera - a w lian-li płyta będzie zamocowana bokiem i okno także będzie z boku.

Zbiornik idzie do zatok 5,25" gdzieś na środek tak, aby był blisko pompki, która będzie na jednym z tych dwóch specjalnych miejsc w obudowie do jej montażu.

 

Ogólnie komora obudowy z płytą główną ma być jak najbardziej przewiewna, a druga komora obudowy przewiewna, ale już niekoniecznie schludna, bo jej nie widać. Mimo to mam sporo organizerów kabli i będę się starał je poukładać i pomocować na stałe do obudowy.

Liczba wentylatorów w obudowie - 23x 120mm plus chyba zostaną 4x 40mm - 2 na sekcji płyty i 2 niedaleko złącza M.2 na płycie.

 

Kolejne założenie to maksymalny nacisk na pomiar temperatur.

Aktualnie posiadam panel z 5 czujnikami od NZXT Sentry LXE. Są to jednak typowe czujki miejscowe. Teraz czekam także na kolejne czujki temperatur w złączkach i korku do rezerwuaru, oraz panel 5,25" z dwoma LCD z pomiarem temperatury - można do nich podpiąć dowolną czujkę 2pin.

Plan jest taki, aby sprawdzać temperaturę na wyjściu z chłodnic oraz wyjściu z bloków.

Miejsc pomiaru temperatur będzie siedem - 5 na panelu NZXT, oraz 2 na panelu obudowy na LCD.

Trzy punkty pomiaru to temperatury płynu, reszta jak aktualnie - płyta, ram, grafa.

 

Układ chłodzenia standardowy - pompa bierze wodę ze zbiornika, tłoczy przez 3 chłodnice, a z nich do bloków cpu i gpu i wraca do zbiornika (tam też czujka w korku).

 

Wstępne rozpoczęcie składania - w zależności od dostaw.

Obudowa i blok jaką od caseking, chłodnica z Angela, a czujki z jupi24.

 


Wstępnie schematycznie coś w ten deseń:

front.jpg

 

i tył:

 

image.jpg

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Wstępnie jutro lub w piątek dojedzie obudowa i blok gpu.

Pojawiły się problemy z chłodnicą i pozostałymi zamówionymi akcesoriami. Nadal zero odzewu ze sklepów.

Tak czy siak w weekend powinienem już zacząć dokładne rozplanowanie co i gdzie ma się znaleźć. Bez trzeciej chłodnicy jednak nie ma możliwości zacząć składać wszystko w całość. Mogę co najwyżej wstawić jakieś fotki po złożeniu budy.


Jak na razie dojechała tylko obudowa i blok na GTX 1080. Z pozostałymi częściami będą spore opóźnienia.

Oto kilka fotek tego potworka:

 

box1.jpg

 

box2.jpg

 

front.jpg

 

g_ra.jpg

 

image.jpg

 

bok1.jpg

 

bok2.jpg

 

bok3.jpg

 

osprz_t.jpg

 

Oraz bloczek na GPU:

 

blok1.jpg

 

blok2.jpg


Jedno co mnie bardzo zdziwiło to montaż obudowy. Obie strony, front i góra są otwierane na zatrzaski.

Kolejne, ale to bardzo pozytywne zaskoczenie to tunele na kable ! Kable od usb/switchy oraz audio widoczne na fotce schowane były całkowicie. Jakby to czytelnie opisać - na fotce z boku z widocznymi kablami nie widać tego, że miejsce na płytę główną to dołek o głębokości ok 1-2cm. Obok miejsca na płytę i pod nią jest ukryty tunel z otworami. Kable tam schowane można wysuwać przez te otwory w zależności od potrzeby.

Jak na razie czekam nadal na pozostałe niezbędne części - zwłaszcza na chłodnicę. Bez niej nie zacznę przeprowadzki.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Blachy wydają się dziwnie cienkie. Przy otwieraniu boków aż się balem używać siły.

Z jednej strony - łatwość otwierania i demontowania, z drugiej strony - obudowa strasznie lekka i wydaje się delikatna.

Aż się boje co będzie, jak zamontuje w niej 3 ciężkie chłodnice i płytę z blokami.

 

Nadal czekam na takie oto klamoty:

 

XSPC Rama mocująca czujniki do zatoki 5.25 Cala

XSPC LCD Temperatursensor V2 - czerwony

Bitspower 1/4" czujnik temperatury - czarny w połysku

Sensor temperatury Bitspower do płyt głównych

EK Water Blocks EK-CoolStream XE 360 (Triple)

O-ring 1/4" 1.6mm

O-ring 1/4" 2 mm

Phobya radiator sealing strip (200cm)

Aquacomputer czujnik temperatury internal/external G1/4"

Alphacool korek plexi G1/4" pod diodę LED 5mm v.2

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w ramach walki z nudą zamontowałem kilka wentylatorów i zrobiłem ich segregacje.

Na przedzie obudowy jako nawiew dałem 4 wentylatory (1000rpm) Gelid Silent 12 + czarne grile. Kolejny nawiew to 1 sztuka Arctic Cooling F12 + czrny grill (1300rpm) w miejscu koło płyty głównej z tyłu obudowy. 12 wentylatorów Scythe Gentle Typhoon (1850rpm) na obu chłodnicach phobya 360 będą na dole i górze obudowy wyciągać powietrze. Wszystko tak jak na pierwszym schemacie w poście.

Z drugiej strony obudowy dopiero będę montował. Tam na chłodnicy EK będą 3 wentylatory Arctin Cooling F12 jako wlot do wnętrza budy, a na górze tuż obok od razu 3 wentylatory Gelid Silent 12 jako wyciąg. Stwierdziłem, że Arctic są ciut szybsze i mają większe ciśnienie statyczne to będą lepsze na chłodnicy.


Nadal czekam na nieszczęsne dostawy części.

Chłodnica i większość najważniejszych rzeczy ze sklepu angela powinna być już jutro natomiast reszta - na szczęście tylko panel 5,25 i kilka czujek ze sklepu jupi24 to jakiś kabaret. Dzwoniłem w zeszłym tygodniu i poinformowano mnie, że jakiś problem z magazynem i zamówienie będzie z innego i dowiedzą się kiedy ruszy, ale to jeszcze potrwa.  Dzisiaj dokładnie to samo. Gdy chciałem zrezygnować z zamówienia to niby nie mogę. Mogę napisać niby prośbę o odstąpienie od umowy............żart.

Najlepsze jest to, że zamawiałem w tym dziwnym sklepie, bo przy produktach jest informacja, że czas realizacji 2 dni.

Ta informacja jest nawet dzisiaj - dostępne - czas realizacji 2 dni. Gdy poinformowałem o tym sklep to odpowiedziano mi, że mają 14 dni roboczych na dostawę ! Gdy zapytałem dlaczego w takim razie przy produktach jest 2 dni, to Pani stwierdziła, że nie ma na to wpływu i nie wie dlaczego.......... Gdy zapytałem ile jeszcze będę czekał to dostałem informację, że w przyszłym tygodniu to też raczej nie da rady.

A ja głupi zapłaciłem z góry. Srał ich pies - nigdy więcej w tym "sklepie".

 

W piątek zacznę składać wszystko do kupy. Prawdopodobnie zabraknie mi tylko jednej rzeczy do finalnego złożenia kompa w nowej obudowie i to z tego nieszczęsnego sklepu - korek z czujką z kablem 80cm. Mam aktualnie taki z kablem 50cm i chyba będzie za krótki.

Zobaczymy.


Dotarła chłodnica i kilka części. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że na górze obudowy jednak da radę zamontować dwie grube chłodnice. Pan 8pack jednak to przewidział. Zatoki 5,25" jednak z nią nie kolidują - montując tam chłodnicę w push-pull zablokuję jednak dwie zatoki. Jest jednak możliwość, że coś zamontowane w zatoce będzie krótkie, to wtedy wejdzie tam bez problemu. Myślę, że wejdzie tam podwójny panel lcd na czujniki i panel sterowania wentylatorami. Nie jest to jednak konieczne i zawsze mogą tam zostać 2 zaślepki. 

Teraz przed weekendowym montażem muszę jeszcze przeanalizować ewentualne zmiany w rozmieszczeniu chłodnic.

Myślę, aby jednak dać 2x phobya na górę po obu stronach obudowy jako wyciąg, a EK dać na dół. Muszę jednak przemyśleć zmianę w prowadzeniu węży.

 

Oto kilka nowych fotek obudowy:

 

bok_mobo1.jpg

 

bok_mobo2.jpg

 

bok_psu1.jpg

 

bok_psu2.jpg

 

czesci.jpg

 

Na fotce nr.2 widać w jakim zagłębieniu jest montowana płyta główna, a tuż obok i poniżej to podwyższenie to tunele kablowe.

Na ostatniej fotce trochę klamotów - korek, organizery kabli, uszczelki wygłuszające pod chłodnicę, o-ringi oraz dwie czujki w złączkach in-out.

 

Pojawił się jednak mały problem - 3 wloty do tuneli kablowych najbliżej 4 wentylatorów z przodu obudowy nie ma prześwitu na drugą stronę obudowy....albo dwa węże poprowadzę tam obok kabli, albo muszę je dać w inny otwór bliżej płyty głównej.

Pomyślę jednak, gdy rozbiorę kompa i rozmontuje chłodzenie wodne. To dopiero w weekend - zacznę chyba w piątek.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

http://angela.pl/p9496,phobya-radiator-sealing-strip-200cm.html

 

To chyba oczywiste, że służy ona do uszczelnienia nieszczelności między wentylatorem, chłodnicą i obudową, oraz jednoczesnego wyciszenia. Zapobiega ona też przenoszeniu drgań na obudowę. Czasami nierówne zamontowanie wentylatora na chłodnicy - może powodować dodatkowy hałas - cichy świst. Miałem kiedyś taki przypadek i nie mogłem zlokalizować co śwista w mojej obudowie. Zatrzymywałem każdy wentylator paluchem i okazało się, że 2 śrubki na jednym wentylatorze się poluzowały. Gdy docisnąłem wentylator - cisza. Gdybym miał tam taką uszczelkę rozszerzalną - problemu by nie było.

 

Miałem kiedyś taką uszczeleczkę między chłodnicą i obudową i sprawowała się bardzo dobrze. Później nie mogłem takiej dostać i montowałem gumowe uszczelki - typowe kratki wokół wentylatora (niestety te nieściskalne) i było wyraźnie gorzej pod względem zwłaszcza drgań.

Link to post
Share on other sites

Nie zrozum nas źle - My nie pijemy do Ciebie, tylko do producenta tegoż wynalazku.

Osobiście nie widziałem sensu i logiki w tych uszczelko-izolatoro-wyciszeniowych-piankowo-gumowych samoprzylepnych paskach i właśnie zapytałem jak to działa, bo może czegoś nie wiem.

 

To chyba oczywiste, że służy ona do uszczelnienia nieszczelności między wentylatorem, chłodnicą 

Przyjrzyj się proszę środkowemu zdjęciu (link, który wkleiłeś).

Po lewej stronie wentylatora (przy otworach G1/4" w chłodnicy) masz szparę jak kanion i uszczelki tam nie przykleisz. 

Kłopot z przyklejeniem będzie również na łączeniu się dwóch wentylatorów przymocowanych do chłodnicy.

Gdzieniegdzie, np w laptopach, są stworzone "hermetyczne"  kanały powietrzne z zastosowaniem podobnych uszczelnień, ale tam pozwala na to konstrukcja, a nawet rzekłbym, że jest ona zaprojektowana tak, aby w pełni kontrolować przepływ powietrza (wielkość i złożoność konstrukcji oraz wymogi).

 

Zapobiega ona też przenoszeniu drgań na obudowę. 

...a po przyklejeniu jej na łydkę, wyleczy z mięsaka maziówkowego.

 

 

 2 śrubki na jednym wentylatorze się poluzowały. Gdy docisnąłem wentylator - cisza. Gdybym miał tam taką uszczelkę rozszerzalną - problemu by nie było.

Problem, to nie brak uszczelki, tylko zły montaż lub wada niepozwalająca na odpowiednie przykręcenie śrub.

Śrubki przykręca się tak, żeby się nie poluzowały.

 

(IMO) Masz świetną obudowę z olbrzymim potencjałem - nie ładuj do niej śmieci.

Link to post
Share on other sites

Od dawna przykręcam wentylatory tylko na dwie śruby i nie zauważyłem niepokojących zjawisk. Może zamiast uszczelek warto by zainwestować w lepsze śmigła jak f12 Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 

://

Dzisiaj amnestia.

Skeep.

Edytowane przez SKEEPER
Link to post
Share on other sites

Miałem te uszczelki już wcześniej i ich używałem, dlatego teraz także kupiłem.

Co do wentylatorów - chyba 10 sztuk miałem w szafce (gelidy i f12), więc nie będę pakował kasy w inne bo to bezsens. Dodatkowo użyję ich dlatego, że dobrałem do nich chłodnicę - do wentyli wolnoobrotowych.


Walka trwa - wczoraj 11 godzin............i fail.

Dzisiaj 9 godzin i komp złożony "na odpierdziel".

Nic z planów nie wyszło - totalnie nic.

 

Jak na razie mam dość i szkoda mi zmarnować cały weekend. Sporo jeszcze poprawek.

Ogólnie skończyło się tak - na dole phobya 360 - niestety złączkami w kierunku tyłu obudowy, na górze EK z wentylami na push, na zapleczu druga phobya na tyle obudowy, a na górze nad nią 3 wentyle - wyciąg.

Bałagan niemiłosierny mimo jej gabarytów - jakoś trzeba zasilić kablami 23 wentylatory 120mm, pompę, 4 napędy, regulator wentyli i 2 ledy. Na razie leak-testy przeszła na sucho, oraz teraz siedzę właśnie na kompie i klikam. Zapuściłem tylko 1 raz 3DMarka i wynik lepszy o prawie 400 punktów tylko dzięki niższej temperaturze karty - sama się kręci teraz na 2063MHz bez zmieniania czegokolwiek w afterburnerze. Temperatura rdzeni cpu od 47 do 54*C, a grafy 34*C po 3DMarku.

Teraz w idle proc 24-28, a grafa 26, chłodziwo 25*C.

Przypominam, że grafa była priorytetem i to ona najpierw dostaje chłodziwo z 3 chłodnic, a dopiero od niej procek.

Wstępnie spodziewam się, że procek będzie ciut cieplejszy niż w starej obudowie.

 

Układ strasznie zapowietrzony, ale jadę bez korka na rezerwuarze. Jak go tylko zakręcę to robi się straszne ciśnienie i aż syczy w trakcie jego odkręcania. Odkręcam i zakręcam także na zmianę. PS małe straszne info - całość po złożeniu waży ciut ponad 30kg.

 

Jutro wrzucę jakieś fotu z montowania, bo dzisiaj jestem zabity. Tak jak wspomniałem - nic nie wyszło tak jak w planie.


Zaczęło się tak:

 

build2.jpg

 

I na razie zostało tak - bo nadal czekam na kilka części i zabrakło mi sił.

 

build3.jpg

 

Nie chce mi się wrzucać fotki po fotce więc podam adres galerii:

 

http://postimg.org/gallery/lkzojasu/baed2a19/

 

Kilka fotek rozebranego sprzętu, wodowania grafiki i części.

 

Aktualnie czekam na ostatnie części (z "cudownego" sklepu jupi24). Gdy dojadą to planuję może w kolejny weekend ogarnąć jeszcze kilka rzeczy, oraz planuję wyciszyć pompę bo jest najbardziej słyszalna. Zamówię chyba na próbę kable z redukcją 7V i 9V, aby sprawdzić jak będzie działać i chyba tak jak wcześniej wokół pompy zastosuje izolację z mat dźwiękoszczelnych. Postaram się także ogarnąć bardziej kable w przedziale z płytą główną. Może pozasłaniam bardziej dolną część, gdzie widać węże.

Na razie brak sił. Jestem połamany jak po ultramaratonie.

Link to post
Share on other sites

Co do pokazania bebechów - jest szyba - ona zasłania tylko górną i dolną chłodnicę i część przodu.

Przez okno widoczna jest cała przestrzeń z płytą główną.

 

Co do aktualnego testowania - jak na razie jest na plus w porównaniu do obudowy XSPC.

Widać ewidentnie, że "dotlenienie chłodnic" daje kopa chłodzeniu. W poprzedniej obudowie były one "w piwnicy", ale napływ świeżego powietrza był tylko przez otwory na 6x 120mm, ale bez wentylatorów. Teraz mają powietrze dostarczane z zewnątrz.

 

Dzisiaj chwilkę pograłem w diablo 3 i the division. Grafikę podkręciłem +85 +375. Karta zbostowała się do 2126MHz w trakcie division i nie zrzuciła taktów przez ponad godzinę grania. Maksymalna temperatura rdzeni cpu od 46 do 53*C, a grafiki max 38*C.

Po chwili w idle mam teraz na rdzeniach od 26*C do 30*C, a na grafie 27*C. Różnica temperatur między zbiornikiem, a wyjściem z chłodnic to ciut ponad 1*C. Pamięci ram max 34*C najcieplejsza kość, a samsung 950 pro na płycie w m.2 to max 42*C.


Znalazłem przed chwilą w moich masach okablowania przejściówkę 3pin-3pin z redukcją prawdopodobnie na 9V.

Na próbę podpiąłem pod nią mały 40mm wentylator z 3000-3200rpm i obroty spadły do 2500rpm, więc wygląda to na 9V niż na 7V.

Juto podepnę pod nią pompę, aby sprawdzić czy będzie bardziej cicha.

W przyszłym tygodniu bardziej ogarnę kable, wyciszę dodatkowo pompę matami i muszę podpiąć kolejny kontroler wentylatorów.

Mam w szafce 2 sztuki. Jeden to zalman ZM-MFC1 Plus na 6 wentyli, lub mam jeszcze jakiś bez firmowy 3,5" na 4 wentylatory. Zatokę 5,25" na 3,5" także posiadam. Muszę tam podpiąć 4 wentylatory F12, bo są także słyszalne.

Cały czas czekam także na te nieszczęsne wyświetlacze temperatury led w panelu 5,25".

 

PS kilka godzin różnych gier w tym BF1 i jeszcze nie dałem rady przekroczyć 40*C na GPU, mimo podkręconej karty i 2136MHz ciągłego boosta  :D mimo, że wentylatory na phobyach (12x scythe 1850rpm) mam na 1/3 prędkości.


Dzisiaj test z pompką i przejściówką na 9V - pompa w ogóle nie startuje.

Została więc na 12V i trochę ją obłożyłem matami wygłuszającymi.

Z resztą czekam na ostatnią dostawę.


Dzisiaj po raz kolejny zadzwoniłem do pseudo sklepu co z moimi częściami. Powiedziano mi, że będą w przyszłym tygodniu u nich.

Podziękowałem im - minęło 13 dni roboczych i mam dość. Napisałem mail o natychmiastowy zwrot kasy.

Zaraz po tym zamówiłem te same części w caseking. Nic nie poradzę i czekam nadal.

A miałem w ten weekend składać już finalnie kompa. Nic z tego.


........w caseking wystarczyło 5h i już paczkę wysłali.

Będzie pewnie u mnie w poniedziałek lub we wtorek.

Link to post
Share on other sites

Nie planuję bloku na płytę, bo mam słaby egzemplarz procesora i dużo więcej z niego nie wycisnę. Max jak kiedyś testowałem to było 4,4GHz z napięciem prawie 1,33V. Wolę jednak tak jak teraz spokojne 4,2GHz i 1,28V, bo zawszę szanuję sprzęt i wolę bezpieczne wartości napięć. Blok na płytę jest niestety dość drogi i jedyne co bym zyskał to walory estetyczne. Od początku stosuję aktywne chłodzenie tej płyty (nad VRM mam 2x40mm wentylatory) i nigdy nie widziałem wartości temperatur ponad 60*C, więc myślę, że płyty chłodzić blokiem nie warto. Dodatkowo bloki na nią typu mono mają przeciętną wydajność jeśli chodzi o chłodzenie CPU, a pierwsze bloki składające się w 2 części są brzydkie.

 

Co do ostatniego zakupu - nadal kopię się ze sklepem jupi24 - to jest jakiś chyba "pseudo sklep".

Paczka z tymi samymi produktami z caseking już jedzie.

Link to post
Share on other sites

 

 

i nigdy nie widziałem wartości temperatur ponad 60*C, więc myślę, że płyty chłodzić blokiem nie warto

I tu się mylisz. Warto i to bardzo. Sam się o tym przekonałem i temperatury w moim przypadku spadły niemal o połowę w stresie. Mostki straciły po 20-25 stopni przynajmniej. Próbowałem schładzać oryginalny radiator wieloma metodami i nigdy nie zbliżyłem się do obecnych wyników. 

 

Masz rację że blok składający się z dwóch części na Twoją płytę nie powala (no i cena) ale czego nie robi się dla lepszych temperatur. ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...