Kozii512 1 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Witam. Wymieniłem wczoraj Celerona G550 na i5 2500K. Procesor oraz chłodzenie oczywiście zamontowane prawidłowo. Wciskam POWER i co widzę: - czarny ekran i pomarańczowa lampka na monitorze - nie kręci się wentylator podpięty pod CPU_FAN2 - płyta główna (AsRock P67 Pro3 B3) wyświetla kod błędu 00 - po kilkunastu sekundach restart jednostki i dalej to samo. Co zrobiłem: - zresetowałem BIOS (UEFI) przyciskiem z tyłu a następnie wyjąłem baterię na minutę - zaktualizowałem BIOS do wersji 3.30 poprzez Windows Ważną informacją jest, że po zamontowaniu starego procesora (Celeron G550) komputer działa jak należy. 1. Czy to możliwe, że płyta główna jest uszkodzona w ten sposób, że nie działa z konkretnym (np. bardziej wymagającym) modelem procesora? 2. Procesor od spodu na tych "polach" złotych (które stykają się z pinami od mobo) ma jakby odciśnięte delikatnie właśnie ślady od pinów, jakby starte. Uszkodzony? Ogólnie załamka, bo procesor był kupiony za 420 złotych z Allegro i teraz prawdopodobnie zacznie się spór o to, kto uszkodził procesor... Dramat. Pozdrawiam! 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ZeroSensei 1 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Dla mnie wygląda na uszkodzony procesor(malenkie uszkodzenie któregoś z pinów i po imrezie) tutaj masz oznaczenia błędów dla płyt Asrock http://www.asrock.com/mb/Intel/P67%20Pro3/?cat=FAQ Cytuj Link to post Share on other sites
kosiarz66 46 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 też mi się wydaje ze cep walnięty,bo jakby było mobo to by nie ruszył Celeron G550. zwracaj to coś do sprzedawcy niech oddaje kasę i jak dla mnie było to coś podejrzanie tanio ten cep. Cytuj Link to post Share on other sites
MariuszB35PL 617 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Zrób jeszcze reset biosu 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mufin358 11 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Tak jak kolega wyżej. Reset biosu + spróbuj odpalić na integrze wyjmij kartę. Może ruszy. Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) Ja również obstawiałbym procesor. Jednak szukałbym możliwości przetestowania na innej płycie. Zapewne ciężko będzie znaleźć znajomego, który posiada płytę główną z tym gniazdem dlatego też oddałbym procesor do jakiegoś sklepu komputerowego, który prowadzi serwis. Sprawdzą to szybko i za grosze, a Ty będziesz miał pewność co do samego procesora.PS. Zakładam, że aktualizacja biosu przebiegła bez najmniejszych problemów skoro Celeron działa ?Wczoraj u siebie wykonywałem taką aktualizację również pod Windowsem. (przesiadka na Win 10 tego wymagała)Wszystko działa jak należy ( i5 2500 K @4,5 ghz) Edytowane 26 Października 2016 przez Fikuzi Cytuj Link to post Share on other sites
Kozii512 1 Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Będę miał drugi egzemplarz tej samej płyty AsRocka w ciągu kilku dni i wtedy się przekonamy. Aktualizacja BIOSu przebiegła bez problemów (cześć pod Windowsem a część po restarcie między POSTem a Windowsem). Wersja 3.30. Celeron działa jak należy. Cytuj Link to post Share on other sites
Dreggo 19 Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 (edytowane) Ja swego czasu miałem ogromne problemy z i5-2500k na Z68 Extreme 4. Jakakolwiek zmiana ustawień w biosie z domyślnych powodowała podwójny, potrójny, czasem poczwórny cold boot restart (losowo), zawieszanie się systemu przy ładowaniu WIN. O jakimkolwiek OC też można było zapomnieć pomimo, że płyta ma do tego konkretne predyspozycje.Próbowałem resetować bios, wgrywać jakieś bety. Downgrade biosu nie mogłem zrobić normalnie bo był wgrany 2.20, który dodawał obsługę Ivy Bridge i dalej można było aktualizować tylko wyżej (bo po aktualizacji samego biosu aktualizowało się Intel Management Engine firmware). Otóż co było problemem - BIOS. W przypadku AsRock i chipsetów serii 6 (a więć P67 i Z68) NIE aktualizować BIOSU wprowadzającego wsparcie dla Ivy Bridge jeśli nie zamierzamy używać procka Ivy Bridge, tylko Sandy Bridge - najlepiej zatrzymać się na ostatnim biosie tylko pod Sandy, bo mogą być różne historie, jak np. u mnie. Tutaj jest wątek, który o tym mówi http://forums.tweaktown.com/asrock/53784-bios-update-information-asrock-intel-6-series-x79-chipset-mother-boards.html?s=e130448191bd74409f17e67583d18d0e Kość BIOS wylądowała na programatorze i na szczęście nie było problemu z dostaniem pełnego wsadu do BIOS. Wgrałem stary BIOS - tylko pod Sandy i wszystko działa stabilnie. Oczywiście można "wymusić" downgrade biosu z poziomu dos, ale wtedy downgrade dotyczyć będzie wyłącznie samego biosu, a nie Intel Management Engine firmware, które również aktualizuje się (chyba do wersji 8) w drugiej fazie po aktualizacji BIOSU wprowadzającego obsługę Ivy Bridge (po restarcie systemu). Inny wariant. Tak, jak wskazują koledzy wyżej. Uwalony proc. Sprawdź piny płyty i punkty styku proca. Edytowane 28 Października 2016 przez Dreggo Cytuj Link to post Share on other sites
Kozii512 1 Napisano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 (edytowane) No więc podłączyłem procesor do drugiego egzemplarza AsRocka i efekt ten sam. Błąd 00, czarny ekran itd. Tak więc sprawa jest oczywista. EDIT: Witam ponownie. Podłączyłem procesor. Póki co działa bez problemu. Wieczorem zabiorę się za podkręcanie. W międzyczasie powiedzcie, czy te temperatury są w porządku: Chłodzenie: Zalman CNPS10X Flex Pasta: Gelid GC-Extreme OCCT: 1-godzinny test https://drive.google.com/file/d/0B1s3Q8zSZJ9zTjRKVTB2UHZ1N2M/view?usp=sharing] Najpierw podniosę taktowanie maksymalnie bez zmiany napięcia i zobaczę, ile osiągnie. Jeśli będę później podnosił napięcie, jakie maksymalne i temperaturę proponujecie, żeby nie katować procesora? Edytowane 4 Listopada 2016 przez Kozii512 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.