Skocz do zawartości

Lustrzanka 3500 - 4000zł


Recommended Posts

Witam, potrzebuję lustrzanki cyfrowej z obiektywem do robienia zdjęć produktów firmy (meble). Aparat nie może być tańszy niż 3500zł. Musi być nowy (potrzebuję fakturę). Sam znalazłem coś takiego ale nie jestem pewien czy obiektyw jest dobry http://allegro.pl/sony-alfa-580-18-55-8gb-sony-torba-sony-a500-i1410230745.html

Link to post
Share on other sites

to da się zrobić :D

http://www.ceneo.pl/5811564

zestaw niczego sobie bo nie opłaca się pakować w obiektywy o wyższych ogniskowych chociaż już to 70 to za dużo 50 starczy z zupełnością, zawsze lepiej kupić gorsze aparat i lepsze szkoło niż na odwrót.

 

Można również poszukać w Nikonach, ale na tym już się nie znam za dobrze

Link to post
Share on other sites

to da się zrobić :D

http://www.ceneo.pl/5811564

zestaw niczego sobie bo nie opłaca się pakować w obiektywy o wyższych ogniskowych chociaż już to 70 to za dużo 50 starczy z zupełnością, zawsze lepiej kupić gorsze aparat i lepsze szkoło niż na odwrót.

 

Można również poszukać w Nikonach, ale na tym już się nie znam za dobrze

Kolego drugi koniec obiektywu nie ma tu żadnego znaczenia, fotografowane będą meble, a więc foto będzie w pomieszczeniach o ograniczonej powierzchni, będzie się liczyła jak najkrótsza ogniskowa aby złapać mebel w jednym kadrze.

 

Canon + niesystemowe szkło= FAIL, chyba że chcesz jeżdzić po serwisach i kalibrować w nieskonczoność.Nikon pod tym względem wypada znacznie lepiej.

 

No cóż, znam się tylko na Canonach, i jedynym sensownym rozwiązaniem może być

 

Canon 500D + EF-S 15-85 USM IS

 

Zamkniesz się akurat w 4000zł, a szkło jest naprawdę rewelacyjne.

Link to post
Share on other sites

@Ostrowin

Czy aby napewno ? Mówie tu o szkłach o ogniskowych typu 17-200 ? Takie nie mają żadnego sensu, światło na poziomie 4 ? winietowanie itp. Chyba że się ktoś bawi w szkła za pare/parenaście tysięcy. Nie ma obiektywów uniwersalnych.

 

Canon + niesystemowe szkło= FAIL

Niby dlaczego ?

Link to post
Share on other sites

@Ostrowin

Czy aby napewno ? Mówie tu o szkłach o ogniskowych typu 17-200 ? Takie nie mają żadnego sensu, światło na poziomie 4 ? winietowanie itp. Chyba że się ktoś bawi w szkła za pare/parenaście tysięcy. Nie ma obiektywów uniwersalnych.

 

Canon + niesystemowe szkło= FAIL

Niby dlaczego ?

 

Nie bardzo rozumiem pierwszą część twojego postu, szkła typu 18-150- 17-200 to jedno wielkie G****, nie można połączyć szkła UWA z uniwersalnym zoomem i tele, chyba że chcesz mieć mege winietę, beczkę na pierwszym końcu i mierną rozdzielczość na drugim.

 

Canon i niesystemowa szkło???stary masz jeszcze bardzo duże braki w wiedzy.Polecam ten wątek:

 

http://canon-board.info/showthread.php?t=22308

 

A to wierzchołek góry lodowej.

 

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

@ W pierwszej części mówiłem właśnie że szkła 17-200 to jedno wielkie G :D

W sumie nie chce się tu kłócić o sprawy na których nie znam dokładnie, ale mnie takie przypadki (Canon z niefirmowym szkłem) chyba nie dotyczą, posiadam 2 Canony oba z niefirmowymi szkłami i nigdy nie miałem problemów.

Link to post
Share on other sites

Powiem wam tak: nie znam się ale teleobiektywy mi nie są potrzebne (przynajmniej tyle wiem). Potrzeba mi obiektywu zdolnego zrobić bardzo dobre zdjęcie z odległości ok. 1,5m - 3m (to będą meble pokroju taboret, krzesło, stolik, itp. a więc niezbyt duże) ale muszą być bardzo dokładne (a więc odpadają kompakty). Zajrzę jutro ok 12-14 także dzięki wszystkim którym się chce zainteresować tym tematem. pozdro (pochwały będę dawać jak wybiorę konkretny model)

Link to post
Share on other sites

Jeżeli piszesz o takich zastosowaniach to dużo ważniejszą rzeczą dla Ciebie będzie światło.. i to nie światło obiektywu ale to w jakim będziesz fotografował. Pomyśl o lampie bł. Kolejna sprawa to to o czym napisałeś wcześniej... f/4 uważasz, że to źle ?

We wspomnianym na początku Tamronie 17-50 f/2.8 masz super światło ale jest problem.. taki, że przy fotografowaniu takich przedmiotów będziesz potrzebował jak najwyższej rozdzielczości czyli w przypadku i Tamrona i Canona EF 18-85 wartości maksymalne osiągasz w zakresie f/4-5.6 . Poza tym fotografując z bliska przy f/2.8 może Ci zabraknąć głębi ostrości(GO), żeby złapać cały przedmiot w GO.

Polecam Ci Nikona D90 + N18-105 (ew. jak uda Ci się zmieścić w cenie to N16-85), oraz lampę błyskową jak Ci nie wystarczy na Nikona SB-600 to weź Nissina Di622 albo któregoś Metza.

Poza tym winieta to najmniejszy z problemów gdy fotografujesz, dużo większym są dystorsja i odblaski.

Link to post
Share on other sites

Z tego co widziałem to Canon + kitowy obiektyw do dopiero fail. Jak porównałem moje marne D60 z kitowym słoikiem do Canona 550 z kitem to się okazało, że teoretycznie lepszy Canon robi znacznie gorsze zdjęcia.

D90 z 18-105 to fajny zestaw (miałem do testów na tydzień) a obecnie mocno przeceniony ze względu na obecność D7000.

 

Jedna uwaga co do Tamronów - fajne obiektywy ALE ta firma ma straszny rozrzut w jakości więc w necie bym ich nie kupował. Lepiej wziąć puszkę i na miejscu w sklepie podpiąć obiektyw, który cię interesuje i przetestować. Kumpel (chcąc zastąpić żałosnego kita Canonowksiego) kupił 28-75 i dopiero 3cia sztuka nie mydliła.

 

Co do światła i GO - nikt ci nie każe robić zdjęć przy 2.8, możesz przymknąć ale w razie czego dobrze jest takie światełko mieć :/

Jak nie potrzebujesz zooma możesz wziąć stałkę 30 lub 50mm, będą miały fajne światło i nie będą drogie.

Jeżeli chcesz fotografować meble, to może obiektyw do makro? Kazda z firm ma coś w stylu 90, 100 lub 105 makro np. Tamron 90mm lub nowy 60mm (światełko 2!)

Link to post
Share on other sites

A no właśnie zgadzam się z przedmówcą zwłaszcza jak chodzi o szkła makro :/

 

Z tą jeszcze delikatną różnicą, że nie w każdym obiektywie najniższa przysłona jest użyteczna (niestety). Gdyby nie to z radością też poleciłbym Tamrona czy Sigmę mimo wszystkich zarzutów jakie co do nich się pojawiają (również z mojej strony :/).

Ja osobiście do makro używam Tokiny 100 i tutaj też oczywiście można się czepiać, nawet czasem trzeba - jak każdego szkła, ale idealne szkła nie istnieją, a super szkła kosztują super :)

 

@projectdarkstar - miałem też kiedyś D60 + 18-70 + 50/1.8 i to nie marny sprzęt ! To aparat, który nauczył mnie myślenia przed naciśnięciem spustu... i używania obiektywów manualnych przez brak silniczka AF (eh piękne czasy..)

Link to post
Share on other sites

To już pewnie zależy od tego gdzie i w jaki sposób będą te fotki robione.. pewnie, że 35mm byłaby super i bardzo uniwersalna, a przy tym tańsza od niektórych wymienionych wcześniej szkieł. Z tym, że problem będzie z zakupem ta jednej fakturze, a najlepiej jako jednej pozycji takiego sprzętu. Przynajmniej taki zamiar odczytałem we wcześniejszych postach.

Link to post
Share on other sites

@Bambo1983 - mnie moje D60 odpowiada, choć do tego co teraz robię już nieco niedomaga i zaglądam tęsknie na D7000.

 

Co do obiektywów "alternatywnych" to po prostu trzeba wiedzieć co się kupuje i mimo wszystko fotografia to jedna z dziedzin, gdzie dostajesz to za co płacisz i np. Nikon 24-70 f/2.8 będzie lepszy od większości innych szkieł. A że kosztuje majątek to inna sprawa.

Trzeba pamiętać, że każda firma ma lepsze i gorsze produkty i mówienie, że słoik Canona/Nikona zawsze jest lepszy to po prostu nieprawda.

Fakt faktem, że niektóre firmy (Tamron) mają czasem problemy z jakością, ale tyczy się to konkretnych egzemplarzy. Osobiście mam kita 18-55VR plus 85mm 1.8 (manualny focus...) plus 10-20 sigmy i 70-300 Tamiego i powiem szczerze, że sigmę kupiłem za połowę ceny Nikonowskiego odpowiednika a wcale nie robi gorszych zdjęć. O 70-300 już nie wspomnę, bo to całkiem ostre tele z opcją pseudo-makro (bardziej marketing niż cokolwiek innego ale...) kosztowało psie pieniądze (coś w stylu 500 zeta).

 

Jak mówię, najlepiej jest pójść do sklepu (niekoniecznie takiego "dla idiotów") i podpiąć pod puszkę to, co cię interesuje i zrobić parę zdjęć. Na serwisach poświęconych fotografii można znaleźć karty testowe na których łatwo sprawdzisz, czy obiektyw ostrzy jak trzeba i nie ma problemów back/front focusem, jakie jest DOF i jakie rozmycie.

Link to post
Share on other sites

@projectdarkstar: No tej Sigmy to zazdroszczę.. sam szukam teraz jakiegoś szerokiego kąta :/

Tak z czystej ciekawości ile daleś za nią ? :>

 

@Saiya-jin: E tam, mówią, że odbieranie bokeh(-u/a) to indywidualna sprawa :) mnie tam się z Canonowskich L-ek podoba i to bardzo.

Link to post
Share on other sites

A myślisz, że ja miałem okazję porobić tym zdjęcia ? ;P Nie no ok.. kolega raz się odważył i dał zrobić kilka zdjęć 5D MkII z 85/1.2 L.. a takto większość przykładów widziałem na pl.pixel-peeper.com ;) zresztą przed zakupem jakiegoś szkła dobrze też tam popatrzeć co ludziom wychodzi i jak co wygląda :>

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...