gracz722 354 Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Witam mam mały problem otóż od miesiąca borykam się z problemami z internetem, zaczęło się od tego ze prędkość internetu spadła mi z ok 2,5 mb do 1mb wtedy przyjechał technik i powiedział, że może byc to wina kabla(bo przeciągaliśmy) go z starego do nowego domu, lecz cos tam sprawdził i niby było 5mb lecz po podłączeniu mojego rutera nadal było 0,9mb-1,3mb , wiec zadzwoniłem znowu do netii i przyjechał 2gi technik który powiedział też ze mam niestabilne łącze i coś tam ustawi i ze predkość internetu może trochę spaść( i rzeczywiste ustawił i było przez kilka dni 5mb), lecz jakiś tydzień temu zaczęło internet zrywać i spadała predkość internetu do poniżej jednego mega, wiec znowu zadzwoniłem do techników i Ci coś sprawdzili i stwierdzili że jest kabel zły i ze trzeba wymienić(i bym już nie zgłaszał awarii bo orange sie wkurzy i da kare za bezpodstawne wzywanie bo niby mówili ze to wina tego kabla i ja muszę sam go sobie wymienić lub im zapłacić bo to usługa płatna), wiec pojechałem do sklepu kupiłem 40m kabla telefonicznego 6 żyłowego ziemnego zelowanego(taki kazali kupić) podłączyłem i internet jest ok 4mb ale już widzę problemy: rozłączyło go 2 razy oraz prędkość internetu bardzo skacze... Doradzi ktoś co tej netii powiedzieć lub wie czym może być spowodowany taki problem? do centrali mam chyba ok 5km i dodam ze przez 3 lata nie było problemów była stała predkość ok 2,5mb. rozumiem jak by spadło do 2,5 ale kurcze do 0,9... Dodam jeszcze żę jak dzwoniłem ostatnio to babka powiedziałem ze miałem zaniżona predkość(wtedy co miałem te 2,5 mb) Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Przede wszystkim to nie byli technicy z Netii tylko z firmy podwykonawczej Orange.Jaką masz wykupioną opcję(prędkość) w tej Netii? Cytuj Link to post Share on other sites
kombajn 354 Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Kolego zmartwię cie ale jak miałem w Netii (jeszcze jak mieszkałem w Nowym Sączu) internet to nie było tygodnia żeby internetu nie rwało i pomagało tylko resetowanie ichniego rutera. Firma umywała ręce twierdząc że nic nie mogą zrobić bo łącze jest dzierżawione właśnie od Orange (dawniej TP S.A.) i dopóki Orange nie położy nowego kabla albo oni sami nie położą własnego w bliżej nieokreślonej przyszłości(a mieszkałem w bloku na dużym osiedlu a nie na jakimś wygwizdowie w lesie) to nie będzie lepiej. Swoich 20 Mb praktycznie nigdy nie widziałem na oczy. Zdarzało się że nawet youtube rwał co było nie do pomyślenia na poprzednim łączu z lokalnej kablówki niby trzy razy wolniejszym (6Mbit). Skończyło się na tym ze machnąłem na to ręką zapłaciłem kare umowną za zerwanie umowy i miałem spokój z szajsem z Netii. Dobra rada jak coś jest w kółko reklamowane w TV to z reguły dlatego że jest kiepskiej jakości. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez kombajn 1 Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Jeżeli mieszkasz 5 km od centrali to fajerwerków nie będziesz miał.Zapytaj czy jesteś podłączony do portu ADSL2+ czy do zwykłego portu.Na takiej odległości robi to dużą różnicę. Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) w netii mam do 10 mb lecz nie oczekuje tych 10 tylko żeby było stałe np 3-4mb, ponad 3 lata wszystko było okej teraz dopiero jakieś problemy się zaczęły:( na razie jest cały czas 4mb(tylko w nocy wywaliło mi, niestety jest to dla mnie uciążliwe jak wywali w nocy). O ten port ADSL2+ czy zwykły to mam zadzwonić do netii by mi udzielili informacji? i czym to się rożni:)? i tak byli partnerzy techniczny orange ;D jak zerkałem w ruterze to jest napisane "ADSL2 PLUS" Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez gracz722 Cytuj Link to post Share on other sites
Yokai 104 Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Wrzuć screena z SNR oraz tłumienia z tego routera tutaj . Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Wrzuć screena z SNR oraz tłumienia z tego routera tutaj . Witam a gdzie takie coś zrobić można? Cytuj Link to post Share on other sites
mseredin 141 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Hej. Jak miałem bardzo podobny problem. Mój lokalny operator został przejęty przez Netia i wtedy zaczęły się problemy. Net rwał co chwile, ping był tragiczny a wszystko to na światłowodzie. Ja poprostu codziennie wysyłałem reklamację do Netii z załączonym screenem ze speedtesta i pinga. Skończyło się to upustami po ok. 80-90% a po drugiej takiej fakturze Netia sama przysłała pismo ze nie jest w stanie zagwarantować specyfikacji zawartej w umowie i proponuje rozwiązanie umowy za porozumieniem stron a więc bez kary umownej. PS. Oczywiście codziennie też telefonicznie zgłaszałem usterkę i codziennie kazałem im przysyłać techników . Byłem mega upierdliwym klientem. Edytowane 1 Września 2016 przez mseredin Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 http://www.fotosik.pl/zdjecie/9aeb068c17b1833c muszę dać linka do zdjęcia bo jakoś wstawić nie mogę a co do umowy z netią była chyba na 2 lata i jest już po to chyba spokojnie rozwiązać za free bym mógł, tylko nie problem rozwiązać gorzej później coś znaleźć(lte odpada bo z 280gb wykorzystam i spadnie bardzo wiec lipa bo dziennie po 6-7h skype+ gry nieraz pobieranie i praca na komputerze, limit nie wystarczy) zerknę jeszcze czy są jakieś radiowe ale myślę że ciężko może być. W neti niby mam te 4-5 mb jak mi coś nie tnie ale to widać że coś z kablem albo gniazdkiem musi być(jak sadzicie może byc wina tej puszki co w domu mam? bo mam 2ga nowa) Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Bardzo niski margines Downstream .Powinien być przynajmniej jak Upstream.Im wyższy tym lepiej.Uszkodzenie na linii (słaby styk,zwarcie do ziemi,nakładanie się innych usług na siebie w kablu...itd).No i tłumienie bardzo wysokie.Tutaj akurat im mniej tym lepiej.Duża odległość od centrali,około 5-6 kilometrów.Masz telefon stacjonarny na tej linii?Jeżeli tak to powinien być przed nim podłączony filtr.Ale to już chyba wcześniej sprawdzili technicy.Generalnie linia do naprawy. Edytowane 1 Września 2016 przez login1969 Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 mam telefon i filtr jest, takich filtrów mam parę myślisz że jak bym wymienił stary na nowy coś by pomogło? oraz to nie jest wina pewnie tej mojej lini? bo wczoraj nowy kabel kupowałem. Jak myślicie duża szansa że to naprawia? Cytuj Link to post Share on other sites
lukasz272015 310 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Miałem wcześniej coś podobnego ale od Orange, powiem ci tak 2km minimum na pełne 10Mb/s kable też nie mogą mieć 100 lat, a sprawdzali te urządzenie co od nich dostałeś ? Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/631f9d5a0a9dc779 teraz mam takie parametry, był technik dziś i stwierdził ze jedna linia w domu miała zwarcia i naprawił powiedział ze przez 10 dni będzie sie internet stabilizował ale ze ok 3-4mb na pewno będzie a może więcej teraz jest prawie 5mb, dodał ze ruter ma sporo błędów i by go resetować tak raz w tygodniu. Wypowie się ktoś na temat wyników co teraz ma ruter? Cytuj Link to post Share on other sites
Yokai 104 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Linia ma bardzo duże tłumienie . Stare miedziane kable plus odległość od centrali . Lepiej nie będzie . Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Linia ma bardzo duże tłumienie . Stare miedziane kable plus odległość od centrali . Lepiej nie będzie . okej teraz tylko 2 pytanka: 1. czy nowy ruter cos by pomógł 2. jakie objawy tego tłumienia będą? dodam tylko że po resecie rutera "SNR Margin" wzrasta np mam na początku 6 później maleje maleje... a po resecie znowu 6 Edytowane 1 Września 2016 przez gracz722 Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Nie wydawaj pieniędzy na nowy router to nic nie da.Margines 3,5 dB nadal bardzo niski.Problem jest prawdopodobnie nie w twoim kablu w domu tylko w kablu od centrali do szafy kablowej lub ( i ) od szafy kablowej do punktu dostępowego gdzieś nie daleko domu z którego rozchodzą się już instalacje do domów (mieszkań).Takie uszkodzenie jest bardzo trudno wykryć tym bardziej że na 99% są to stare kable po kilka razy łączone w ziemi.Być może poszło jakieś przepięcie w trakcie burzy tego lata i jakieś złącze jest zawilgocone.Po resecie margines się poprawia na chwilę ale że na linii jest coś nie tak to z czasem się pogarsza.I tak będzie do czasu kiedy nie usuną przyczyny.Na razie z tego co piszesz to usuwają tylko doraźnie.Prawdopodobnie nie mogą znaleźć gdzie jest uszkodzenie. Cytuj Link to post Share on other sites
gracz722 354 Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Nie wydawaj pieniędzy na nowy router to nic nie da.Margines 3,5 dB nadal bardzo niski.Problem jest prawdopodobnie nie w twoim kablu w domu tylko w kablu od centrali do szafy kablowej lub ( i ) od szafy kablowej do punktu dostępowego gdzieś nie daleko domu z którego rozchodzą się już instalacje do domów (mieszkań).Takie uszkodzenie jest bardzo trudno wykryć tym bardziej że na 99% są to stare kable po kilka razy łączone w ziemi.Być może poszło jakieś przepięcie w trakcie burzy tego lata i jakieś złącze jest zawilgocone.Po resecie margines się poprawia na chwilę ale że na linii jest coś nie tak to z czasem się pogarsza.I tak będzie do czasu kiedy nie usuną przyczyny.Na razie z tego co piszesz to usuwają tylko doraźnie.Prawdopodobnie nie mogą znaleźć gdzie jest uszkodzenie. Czyli do puki tego czegoś nie naprawią to będę miał takie coś? i czy jak będą dzwonili powiedzieć im że mam słąbe to i to i może być to wina tego;D? bo jak gadałem wczoraj z technikiem to mówił że były przepięcia i myśleli że od kabla a było to spowodowane kablem w domu i odłączyli go i podobno jest lepiej ale coś tam będą jeszcze mierzyli sobie:) Witam ponownie:) po ostatniej wizycie technika i odłączeniu tego kabla trochę się poprawiło lecz meczy mnie jedna rzecz mianowicie gdy internet działa cały czas ok 20-30h(znaczy ruter jest odpalony) to wkońcu predkość internetu spada i muszę znowu reset i powraca do normy, jak myślicie jak będzie się takie coś utrzymywało przez te 10 dni to opłaca się to zgłaszać czy olać? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.