Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witajcie,

 

Potrzebuję nowej maszyny do pracy nad grafiką 3D.

 

Na co dzień korzystam z takich programów jak ZBrush, dla którego kluczowym elementem jest wydajny CPU I całkiem duża pojemność RAMu (więcej szczegółów tutaj: https://pixologic.com/zbrush/system/ ).

 

Oprócz tego zajmuję się również renderowaniem animacji oraz VFX, a zatem niezbędne byłoby mi raczej takie GPU, dzięki któremu sam proces renderowania byłby jak najkrótszy. Myślałem o jakimś układzie Quadro, jednak mój budżet nie może przekroczyć bowiem 6000 zł.

 

Co do pamięci to z uwagi na ZBrusha liczyłbym na min 16 GB. Moja wiedza na temat hardware'u jest jednak tak ograniczona iż nie wiem jakie byłyby różnice między wyborem DDR3, a DDR4. Po to też zakładam ten temat na tym forum. ;)

 

Pojemność dyskowa ma małe znaczenie, wystarczy mi tak naprawdę jakiś SSD na system i HDD lub 2 takie o łącznej pojemności 4 TB. Priorytetem jest tutaj dobór jak najlepszego procesora i grafiki.

 

Nie planuję się bawić w jakieś OC, gdyż nie jestem w tej dziedzinie amatorem. Interesuje mnie sprzęt, który spełniłby moje oczekiwania na kilka lat. Niewykluczone iż będzie on częścią przyszłej renderfarmy, składającej się z 3 takich lub podobnych zestawów (ten jako master + 2 slave'y).

 

Jeśli chodzi o producentów, to na ten moment bardziej bym się skłonił w stronę Intel/Nvidia niż AMD. Posiadam ogromny wstręt do GIGABYTE, słyszałem że ponoć ich płyty w ogóle nie trzymają się proporcji jakości do ceny. Oczywiście mogę się mylić. Dodam jeszcze, że nie potrzebuję żadnego monitora czy innych akcesoriów. Sama maszyna. ;)

 

Na zakończenie wspomnę jeszcze o rendererach, z jakich zamierzam skorzystać w przyszłości. Będą to z pewnością VRay, RenderMan, Unreal Engine do wizualizacji dużych scen, KeyShot oraz pomniejsze software'y do symulacji włosów, cieczy, ubrań itd.

 

Dziękuję z góry za pomoc

Edytowane przez Naionel
Link to post
Share on other sites

W 6 tys na wszystko z GPU raczej nie poszalejesz. Wiesz, że żeby renderowac przez GPU scena/klip musi zmieścić się w jej VRAM? Znowu Unreal wymaga szybkiego procesora karty ( RT ).

 

Dużo tego staffu. Zaczynasz w grafice?

Link to post
Share on other sites

Zaczynałem już parę lat temu, ale z uwagi na ograniczenia (i5 750 wraz z GTX 650 TI i uwaga 4 GB RAMu bolą) nie jestem w stanie niczego sensownego wykonać. Stąd ten pomysł na zakup nowego sprzętu. Niestety na ten moment nie mam takiej możliwości, abym mógł przekroczyć owy budżet.

Link to post
Share on other sites

Nad jakim GPU myślałeś? Bo bazę bym postawił na i7 6 rdzeniach i jakihś 32GB RAMu najmniej szczerze mówiąc. Szybki SSD również będzie robił robotę. Jeśli by nie styklo na mocne GPU(szybkie i z dużą ilością VRAMu) to może zmienilbys samą kartę potem? Dobra platforma to podstawa.

Link to post
Share on other sites

Do ZBrush quadro nie ma absolutnie sensu.

Wszystkie nowe wersje opieraja sie na CPU + Ram (duzo i szybko) + przyzwoite GPU z duza iloscia ramu. 

 

Cpu

i7 4790K + Chlodzenie wodne AIO + OC

lub i7 6700K + jak wyzej

ew jak budzet starczy to sprzet jaki mam w sygnaturce. 

 

Co do grafiki 

Radeon 480 8gb/GTX980 4gb/Gtx 980ti 6gb.

 

NOTE ABOUT GRAPHICS CARDS:
ZBrush is software rendered, meaning that ZBrush itself is doing the rendering rather than the GPU. Your choice of GPU will not matter so long as it supports the recommended monitor resolution.

 

Jak rozbudujesz baze programow, i ktorys zacznie uzywac wsparcia do quadro, to zamiana grafiki jest bezproblemowa, niz przechodzenie na nowa podstawke. 

Link to post
Share on other sites

Rozumiem, sam posiadam w jednym compie quadro.Dziala OK.

A w innym do autocada i tak siedzi 750ti low profile. 

 

Plus jest to "profesjonalna otoczka" wokol quadro. 

 

Lecz pamietaj ze dobieramy sprzet do zastosowania. 

Jak bys rysowal w solidworks, to quadro i jeszcze raz quadro bo to sa biblioteki OpenGL i podwojne probkowanie rozklada GTX-y na rzecz quadro.

 

Lecz w twoim przypadku, ZBrush nie korzysta ze wsparcia quadro, tak samo jak VRay, RenderMan, Unreal Engine (to jest silnik do gier, a gry smigaja na GTX-ach). KeyShot uzywa CPU.

 

Wiec jak juz napisalem, 

6 rdzeni i mocny OC + duzo szybkiego ramu. I bedzie smigac.

 

Grafika

kazda z nich rozniesie kazdy z tych programow. 

Gtx/970/Radeon 480 8gb/GTX980 4gb/Gtx 980ti 6gb.

Link to post
Share on other sites

Zlozylbym pozadna platformę i to co zostanie przeznaczył na uzywane GPU. Jak wplynie gotowka to wymienić.

Quadro - to nie budżet by wgl o nim myśleć. Te które by sie tu zmiescily dostaną poteznego lupnia w większości Twoich obliczeń od przecietnego GTXa.

 

Co do procka ponoc Skylake tragicznie się kręci a tu będzie potrzebna kombinacja mocy pojedynczego watka i ich dużej ilości.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...