Dunny 42 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Witam. Mam trzy pytania. Uczę się dopiero 3dsa wiec wybaczcie być może oczywiste pytanie dla obcykanych . Otóż używając wersji studenckiej 3dsmax 2014 na sprzęcie i5 i karcie hd7850, stosujac opcję renderowania mental ray ,krawędzie cieni rzucane przez przedmioty są, mówiąc najogólniej kwadratowe. Zmiany ustawień cieni poprawiają to nieznacznie, czyli kwadraciki są nieco mniejsze. Problem nie występuje w standardowym renderze gdzie cienie sa ładne i nie ma z nimi problemów. Niestety nie posiadam vray . I tutaj drugie pytanie jaki vray pod 3dsa 2014 studenckiego ?. Pytanie trzecie. Czasem wydaje mi się ,ze 3ds żyje własnym zyciem. Po ponownym uruchomieniu w view portach znika siatka grid, czasem jest problem z tym ,ze view porty sa zablokowane i pomaga restart. Czy to ,,normalna '' przypadłosc 3dsa w tej wersji? Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Mst74 153 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Screen by nie zaszkodził. Vray występuje w wersji Trial jak praktycznie każdy normalny soft. Siatkę można wyłączyć klawiszem G, co do blokad nigdy tego nie miałem. Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 zmień viewport z realistic na shaded, nie są potrzebne do niczego te cienie i tylko obciążają grafikę Cytuj Link to post Share on other sites
Mst74 153 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 zmień viewport z realistic na shaded, nie są potrzebne do niczego te cienie i tylko obciążają grafikę Od kiedy Mental odpowiada za cieniowanie w Viewportach ? Cytuj Link to post Share on other sites
Dunny 42 Napisano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 (edytowane) Dzieki chłopaki za oddzew. Otóż akurat jestem w pracy..ćććć , więc nie zapodam screena, ale to po zrenderowaniu ( nie chodzi o widok w viewporcie lecz o gotowy render ) wygląda jak na tym obrazku : http://userpages.umbc.edu/~bailey/Courses/Tutorials/RenderingDemo/images/ShadowTest1.jpg Oooo.. chyba przypadkowo znalazłem rozwiazanie sprawdzę w domu : ,,Use raytrace shadows with area lights instead for correct area shadows with mental ray'' Pzdr. Edytowane 9 Maja 2016 przez Dunny Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Od kiedy Mental odpowiada za cieniowanie w Viewportach ? myślałem, że chodzi mu o cienie w viewporcie Cytuj Link to post Share on other sites
Wulfen 134 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Pewnie używasz shadow map. Użyj świateł typu area i daj cienie raytracingowe. W zależności od rozmiaru światła cienie będą mniej lub bardziej miękkie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.