Ryusse 2 Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Cześć, wczoraj musiałem zresetować router i teraz mam problem z jego konfiguracją. W ustawieniach routera wybiera mi wprowadzanie statycznego adresu IP. Podejrzewam, że źle wpisuje adres IP, ponieważ nie mam dostępu do internetu. (Przed resetem wszystko smigalo). Informacje, które mogą się przydać to zdjęcia ustawień routera od dwóch znajomych z tej samej sieci oraz zdjęcie ipconfig przed resetem. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Może spróbuj wybrać dynamic IP zamiast statycznie. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Może spróbuj wybrać dynamic IP zamiast statycznie. Po wybraniu dynamic IP wszystkie adresy(IP, maska itp.) to 0.0.0.0 Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Więc wrzuć zrzuty, które masz zrobione. Chyba że musisz sklonować adres MAC na inny. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 https://zapodaj.net/f6de5a3958dd5.jpg.html https://zapodaj.net/e74bd4073c590.jpg.html https://zapodaj.net/3cbb88c193765.jpg.html https://zapodaj.net/468f3feb42ed3.jpg.html https://zapodaj.net/a0e400f95d867.jpg.html Dwa zdjęcia z Tp-linka przedstawiają ustawienia zaraz po zresetowaniu routera bez wprowadzania zmian oraz z ustawionym dynamicznym ip(te zera o których wspomnialem). 3 zdjęcie to konsola przed zresetowaniem.Pozostale dwa to zdjęcia ustawień od znajomych od tego samego operatora. Może znajdziesz jakieś powiązania. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Sprawdź różne tryby pracy http://www.tp-link.com.pl/Resources/UploadFiles/image008(15).jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 (edytowane) Nie mam w ustawieniach tej opcji. Przejrzałem wszystkie zakładki. Edytowane 1 Maja 2016 przez Ryusse Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Jak widać pod ostatnim linkiem ma być pobieranie adresu z Dhcp. Jesteś pewien ze adres mac który jest zgloszony u dostawcy to ten z routera? Nie miałeś czasem najpierw podłączonego komputera a później dołożył router klonujac adres? Jak teraz używasz neta skoro router się nie łączy? Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Jak widać pod ostatnim linkiem ma być pobieranie adresu z Dhcp. Jesteś pewien ze adres mac który jest zgloszony u dostawcy to ten z routera? Nie miałeś czasem najpierw podłączonego komputera a później dołożył router klonujac adres? Jak teraz używasz neta skoro router się nie łączy? Nie mam pojęcia z tym adresem. Kiedyś gościu przyszedł i podłączył router do starego komputera.Wszystko działało.Dwa tygodnie temu zmieniłem komputer, podłączyłem router z komputerem, nic nie konfigurowalem i działało. Bez żadnych zmian ani ingerencję w ustawienia.Pare dni temu zresetowalem router na guziki i nie umiem się teraz połączyć. Telefony czytają WiFi, ale nie ma połączenia. Przy ikonie sieci w komputerze jest wykrzyknik więc też komputer coś znajduje. Wydaje mi się że źle skonfigurowalem zakładkę WAN. A pisze teraz z telefonu z netem mobilnym. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Próbuj przejść kreator Quick setup. Jeśli na dynamic IP nie ruszy to sprawdź na innych routerach czy nie ma wpisanego innego niż fabrycznie adresu MAC w zakładce Mac clone. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Mam nowe informacje od pracownika sieci, które przesłał mi w mailu: Sieć opiera się na DHCP i tak też mają być skonfigurowane urządzenia końcowe/klienckie. Proszę włączyć klienta DHCP z automatycznym pobieraniem adresu IP. Oraz: ustawić wszystko należy automatycznie, lub wprowadzić ręcznie poprawne adresy dns : 91.123.109.15, 91.123.109.9 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 No to ustaw dynamicznie IP i jeśli nie zadziała to dzwon do nich i pytaj dlaczego. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 A co z tym DNSem i DHCP? Gdzie to wprowadzić. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Dhcp jest domyślnie włączone, DNS zmieniasz w Network - Wan. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Wprowadziłem adresy dns w kilku miejscach, Dhcp włączone w usługach. Połączenie dynamiczne ustawione i adresy wypisuje 0.0.0.0 Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) Co to za dostawca? Jakiś lokalny? Może zmień IP routera na inny. Kable wpięte w odpowiednie wejścia? Edytowane 2 Maja 2016 przez radam5 Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Co to za dostawca? Jakiś lokalny? Może zmień IP routera na inny. Kable wpięte w odpowiednie wejścia? Lokalny. SSH na Śląsku jeśli to kogoś interesuje. Kable wpiete. Sieciowy do WANa a łączący router z kompem do Lana. Nie wiem jak się zmienia te IP. W kwestii sieci jestem zielony. Najlepiej jakby ktoś mnie poprowadził krok po kroku z całą konfiguracją. Nie będę płacił firmie za coś co mogę zrobić sam. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Nie wiem czy uda ci się samemu skonfigurować. Skasowały się wszystkie parametry przez ten reset, a ty nie masz choćby screenów jak router był ustawiony. Zgodnie z informacjami które jak dotąd dostałeś od dostawcy powinieneś włączyć dynamic IP i powinno to działać. A jak widać tak nie jest. A gdy podłączysz przewód sieciowy bezpośrednio do komputera internet działa? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 No właśnie - pytanie gdzie to dynamiczne IP ustawia. Powinno być zarówno w ustawieniach wan routera jak i w ustawieniu połączenia komputera. Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie radam5 215 Napisano 3 Maja 2016 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Po wymianie wiadomości z autorem problemem nie jest router i jego ustawienia. Ani ustawienia w pc. Po podłączeniu laptopa bezpośrednio pod kabel objawy sa takie same. Więc albo uszkodzony jest kabel, albo dostawca filtruje adresy mac. Cytuj Link to post Share on other sites
Ryusse 2 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Problem z routerem występował od 4 dni. Z kablem coś się stało wczoraj lub przedwczoraj. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.