Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ciągnie 150KB/s - ale nie wiem czy znajdę czas to nawet zainstalować bo muszę zrobić selekcję z soboty zdjęć ślubnych i kilka jako prewkę przesłać klientowi... a do niedzieli o 21 mecze przecież a ja 5min temu wróciłem z kolejnych zdjęć - czasu brakuje  :D

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Troszeczkę się pobawiłem. Spoko, nawet .ai otwiera z czym miałem od zawsze ból odwłoka bo robię w corelu i starym PSP CS2. Większość opcji jest, ale nie sprawdzałem jeszcze np. tekstu na kształtach, perspektywy, własnych gradientów itp.Najbardziej jednak brakuje trasowania bitmap. Owszem, od biedy można się wspomóc nawet Inkscapem ale jednak jest to spora łyżka dziegciu w beczce miodu. Gdyby miał trasowanie i otwierał CDRy wtedy nawet bym się nie zastanawiał. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Gdyby ktoś się zastanawiał nad nową kartą do montażu to tutaj ciekawy test na bazie Premiere Pro
(myślę, że można go też przyjąć odnośnie AE)... 

 

https://www.pugetsystems.com/labs/articles/GTX-1070-and-GTX-1080-Premiere-Pro-Performance-810

 

Konkluzja jest taka...

 

The GTX 1070 is about 1% faster than the GTX 980Ti and about 4% faster than the Titan X.

The GTX 1080 is about 4% faster than the GTX 980Ti and about 6.5% faster than the Titan X.

 

Więc nic nie pozostaje jak kupować 980ti z wyprzedaży bo różnica
~1800zł vs 2200zł (za 1070) lub 3200zł (za 1080) to sporo jak za 1-4%... :)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Też sądzę ze nie ma co dopłacać. No i nie oszukujmy się, głównym ograniczeniem tych GPU jest VRAM. 8GB to malutko , szczególnie teraz gdy UHD i 4K(w stosunku do FHD od 4 do 6 razy więcej MPix) przestają powoli być ciekawostką.

Link to post
Share on other sites

Do 4K to faktycznie nawet 8GB nawet może być zbyt mało, te Titany po 12GB to ciekawa sprawa, ale mimo, że jest popyt na 4K to zazwyczaj wszystko się kończy obecnie na wypluciu pliku do 2K... czyli nagrywanie w 4K a konwersja do 2K... pewnie 2-3 lata i montaż głównie do 4K stanie się standardem, ale póki co nie ma co wchodzić w Titana (no chyba ze sie trafi okazja jak niedawno za 2500zł stał roczny na allegro)....

 

A do fullhd to nawet ten 980ti jest lepszy niż 1070 :)

Link to post
Share on other sites

Mi ostatnio krotki reportaż FHD na dzień dobry wcial 13GB z RAMu :D

 

A 4k jak to każdy nowy chwyt marketingowy. Jeszcze ma status nowinki i ludzie chcą mieć. Nie ważne że sprzęt dla przeciętnego Kowalskiego nie jest w stanie zrobić z takiej rozdzielczości pożytku. Dla nas 4k to po prostu nazwa potoczna rozdzielczości (w panoramie 8 MPix a w 4:3 już 12 MPix) , dla konsumenta generujacego popyt to technologia przyszłości z kosmosu - interes dla producentów sprzętu się kręci, konsumenci kupują monitory i TV 4k a my musimy kupować nowe komputery żeby wydoliły z produkcją treści :D

Link to post
Share on other sites

U mnie problem karty graficznej sam się rozwiązał jakiś czas temu, po prostu jej nie potrzebuję bo 'przebranżowiłem się' i nie mam czasu by robić po godzinach w AE/Pre - w sumie to już powoli zapominam jak się obsługiwało te programy hehe... ramu 16gb też mi potrafilo zjadac czasami wiec zakupilem kolejną parkę i 32GB by zjadlo w PS/LR/AI to nie wiem co bym musial robic... chyba znow robic mapy z obiektami 3D w photoshopie z tysiącami warst.. cache disk 128GB mi sie zapelnil prawie caly po samym odpaleniu PSD :D

 

Nie wiem po co 4K.. filmy pełnometrażowe to rozumiem, jakieś reklamy do ekranów 4K w kinie - no niech będzie... ale nawet teledyski w 4K to już przesada moim zdaniem...

 

...Ty się ciesz, że nie masz klienta co chce w 6K export bo taką surówkę dostał z RED'a :D ...w sumie Premiere Pro pozwala na pracę do max 10,240×8,192... tylko po co? :)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

U mnie też się rozwiązuje bo 8 GB przy montażu zapycha się bardzo szybko. W 3D czasami by się przydało ale przy bardziej złożonych projektach (exteriorow z trawą, fajnymi teksturami i mapami np.) i tak nie starczy. Dodatkowo wykolegowalem Vraya i używam Corony (dużo szybciej buduje na niej shadery) a ta nie ma nawet renderera GPU. Swoją drogą zamierzam jeszcze wykolegowac 3Ds Maxa , prawie cała branża idzie w stronę Cinemy/Modo czy nawet Blendera. Ale póki co jest mi ciężko bo co jak co ale modelowanie w Maxie wciąż jest najwygodniejsze.

 

4k - sam nie mam ani jednego urządzenia które byłoby w stanie to wyświetlić. Windows moim zdaniem w takiej rozdzialce jest niezdatny do pracy przez tragiczne skalowanie...Juz pomijajac ze teraz 4k laduja do 15 calowych laptopow... Telewizory? Przy dużej ilosci cali i jak ktos lubi siedzieć z nosem w ekranie jestem w stanie zrozumieć. Ale niedlugo 4k bedzie w komorkach...

Link to post
Share on other sites

Branża idzie w stronę modo i blendera? Kurcze... mogłem nie zostawić nauki po uczelnii... tam się uczyłem 3D na blenderze i 3dmaxie z czego ten drugi wydawał mi się zbyt prosty i głównie siedziałem właśnie na blenderze... a to było jakieś 7-8 lat temu do dziś to ja bym był jakimś 'master of blenders' :D niestety wydawało mi się, że blender to kula u nogi ponieważ wszyscy wokół wymagali modo/3dmaxa i to tak mnie poirytowało, że postanowiłem nie uczyć się żadnego innego programu i moją przygodę z 3d zakończyłem niedługo po studiach - dziś nic nie pamiętam :)

Link to post
Share on other sites

Każdy i tak pracuje na tym na czym mu wygodniej ale faktycznie za granicą spore studia CGI przechodzą na Cineme. No i Foundry ze swoim Nukem + Modo. Dużo osób idzie w Blendera, nie jest już tym samym co parę lat temu. Teraz to już pelnoprawny kombajn czerpiący od wszystkich po trochu. Platige korzysta z Mayi i Arnolda. Mowi się ze Max się starzeje (nie idzie do przodu). Dodatkowo jako jedyny nie jest multiplatformowy (resztę mamy jeśli nawet nie na wszystkich Linuxach to na MacOS). Ale np. w archwizie nadal wiedzie prym.

Link to post
Share on other sites

Co do blendera to pamiętam, że on nie chciał wtedy chodzić na macach, tzn. działał oczywiście, ale potrafił pokazywać bluescreena przy zapisie... pamiętam jak przez to do dziś wypominam tym co pracują na jabłkach i mówią, że się nie zawiesza a ja przytaczam historię niebieskiego ekranu który niby jest niemożliwy :) moja przygoda z makami się skończyła po tym gdy kilka razy robiłem w blenderze to samo i za każdym razem się wysypywał komputer przy zapisie - szlak mnie trafił i kupiłem wtedy jakiegoś (do dziś służy do internetu tak jak w tej chwili) najmocniejszego Della laptopa dostępnego.... dziś wart może 300zł? A może nic.. ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Co do MacOS - uwielbiam ten system. Mam laptopa z 8 wątkowym i7, 16GB RAMu. Aktualizacje wgrywane po kolei nic nie niszczą, aktualnie stoi 10.12 bez formata. Windowsa na drugim SSD i na stacjonarce w tym czasie przeinstalowywałem chyba z pięć razy. Przy tej konfiguracji chodzi bardzo sprawnie, system jest intuicyjny i posiada sporo "ficzerów" upłynniających pracę. Jak dla mnie przyjemniejszy wizualnie i ergonomicznie dużo lepszy. No ale z Windowsa zrezygnować nie mogę bo praca a MacOS też ma trochę bolączek... (jedna ogromna - brak Maxa i póki co Corony)

 

A Blender - jakiś jeszcze czas temu faktycznie, nie był tak stabilny jak reszta ale teraz jest podobno ok. Fixy w razie czego wychodzą od razu. Jest bardzo duże community i developer który szybko reaguje. Najszybciej rozwijający się soft w 3D. Wystarczy obejrzeć nowy Reel z 2014 oraz 2015 i stary Reel Blendera. Widać po skali projektów , że się rozwija.

 

 

Cycles to Blenderowy renderer. Swoją drogą bardzo przyjemny. Robiłem jeden projekt z jego pomocą. Fajnie by było w wolnej chwili ogarnąć na poważniej tego Blendera. Nie wiem kiedy ale mam wrażenie że jego znajomość może się przydać.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...