Komarovsky 32 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Witam,od jakiegoś czasu mam zgryz z moim AOC'em. Mniej więcej na środku monitora pojawił mi się problem z całą jedną pionową linią pixeli. Nie są one martwe, ale podczas wyświetlania niektórych kolorów (najbardziej widoczne jest to przy odcieniach czerwonego, szarym, fioletowym) linia ta jest mocno przyciemniona.Niestety aparat nie ogarnia tematu i nie mogę zrobić zdjęcia tej przypadłości. Na monitor mam gwarancję do czerwca br., więc chciałem zapytać czy takie coś w ogóle będzie nadawało się do reklamacji, czy nawet nie ma sensu próbować?Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam, Paweł. Cytuj Link to post Share on other sites
wiatr 12 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Cześć Najczęściej producenci dopuszczają klika martwych subpikseli na milion pikseli matrycy jako normę i nie podlega to naprawie gwarancyjnej. Z tego co piszesz masz tych subpikseli martwych co najmniej 1080 jeśli to ekran FullHD, czyli ok 500/milion pikseli a tego chyba żadna norma nie obejmuje. Wg mnie nie powinno być problemu z rozpatrzeniem reklamacji ale dla pewności możesz się skontaktować z pomocą techniczną AOC. Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Oddawaj i to z miejsca, z tytułu rękojmi do sklepu. Z żądaniem wymiany na nowy.Nie gwarancja. Cytuj Link to post Share on other sites
wiatr 12 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Rękojmia obejmuje 2 lata od zakupu, a ten monitor miał chyba 3 lata gwarancji, więc z tego co autor pisze wnioskuje, że okres rękojmi już minął. Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Jeśli minęły 2 lata to kapa, jak nie to tylko rękojmia. Cytuj Link to post Share on other sites
Komarovsky 32 Napisano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 (edytowane) W czerwcu mijają 2 lata od zakupu. Po prostu założyłem, że są 2 lata. W takim razie faktura i monitor w dłoń i do sklepu?Dzięki wielkie za pomoc! Zobaczymy co powiedzą. [Edit]A tak w ogóle to jak z tą rekojmą jest? Ide i po prostu mówię, że chce reklamować z tytułu rękojmy i chce nowy ? i tyle? Coś za fajnie to brzmi. Edytowane 27 Stycznia 2016 przez Komarovsky Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Tak, z tytułu rękojmi (poproś go że chcesz widzieć gdzie zaznacza że rękojmia) i żądanie wymiany na nowy.Rękojmia to po prostu druga możliwość załatwienia 'sprawy'. Dla konsumenta bardziej korzystna Cytuj Link to post Share on other sites
Komarovsky 32 Napisano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Byłem i dowiedziałem się, że AOC akurat robi reklamacje i gwarancje zewnętrznie i oni umywają rączki. Także chyba pozostaje zwykła gwarancja. Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Rękojmia do sklepu. Żadna gwarancja. Omijasz producenta, rozmawiasz tylko ze sklepem. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 w świętego mikołaja też wierzysz? Cytuj Link to post Share on other sites
dbsod 0 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Radzę poczytać o rękojmi,a przede wszystkim o udowodnieniu po roku sprzedawcy wady:) Tym bardziej żądać to można ..Wredny się filmów amerykańskich za dużo naoglądał Dodatkowo twoj monitor nie łapie sie na nową ustawę tylklo starsza wersję...Najprostszym rozwiązaniem jest wysłać monitor do producenta lub zleciić to sprzedawcy. Jeżeli monitor mieści sie w normach i to i żadna rękojmia nie pomoże. Edytowane 27 Stycznia 2016 przez dbsod Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 w świętego mikołaja też wierzysz? A dlaczego mam nie wierzyć? Tym bardziej żądać to można Nie, masz żądać i masz prawo żądać. O nic nie prosić Wredny się filmów amerykańskich za dużo naoglądał Zostawmy to bez komentarza. Jeżeli monitor mieści sie w normach i to i żadna rękojmia nie pomoże. Widać, że mało znasz temat. Mi sam wielki ASUS kiedyś wymienił matrycę mając 1-2 martwe (ciemne) piksele. Norma mówi o 5+. Wystarczyła stanowcza rękojmia wraz z kontaktem z rzecznikiem, UOKiK i sądem polubownym. Sam rzecznik mało może, ale dużo się dowiedziałem. X godzin spędzonych na dowiadywaniu się swoich praw przyniosło pozytywny skutek. Matryca została wymieniona. Mam znajomych w sklepach pokroju X-KOM, gdzie sami przyznają, że sklepowi jest ciężej 'walczyć' z rękojmią. Nie mówię, że jest tak w każdym przypadku. Opieram się na własnych doświadczeniach. Cytuj Link to post Share on other sites
xernos2 53 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Ja bym się jeszcze spróbował skontaktować z wsparciem AOC'a, jak masz więcej tych uszkodzonych piksli : http://www.aocmonitorap.com/root/files/warranty/AOC_LED_Quality_Standards_and_Pixel_Policy_ANZ_0413.pdf Cytuj Link to post Share on other sites
Komarovsky 32 Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) Dziś monitor wrócił z gwarancji. Dostała mi się funkiel nówka nie śmigana sztuka. Edytowane 8 Lutego 2016 przez Komarovsky 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.