jakubulec 12 Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 rozrysuj sobie najpierw jak chcesz mieć przepływ powietrza, umieść komponenty a dopiero potem projektuj wygląd Sam coś w tej kwestii próbuje i uwierz to od cholery roboty 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Cześć Wszystkim! Dawno mnie tu nie było... praca, dom, studia i inne obowiązki nie pozwoliły mi nawet na chwilę się zająć sprawą modyfikacji od strony praktycznej, co nie oznacza, że nic w tym temacie nie robiłem. Zastanawiam się cały czas nad stworzeniem własnej obudowy, pod wymiar i co do tego mam kilka pytań: Który materiał będzie tańszy? Blacha czy aluminium? A może mieszać te materiały w obudowie? Wydaje mi się, że spawanie (nie wiem jak malowanie) jest tańsze dla blachy niż aluminium, a rama na pewno byłaby spawana. Sam materiał jest tańszy Jakiej grubości używać materiału na ramę/boki/ inne elementy? 2mm wystarczy? Waga końcowa obudowy nie gra zbytnio roli Czy cięcie wyżynarką nie powygina materiału przy np. wycinaniu okna w boku? Jeżeli tak, to czym najlepiej ciąć? W jakim programie dobrze zaprojektuję obudowę z podziałem na elementy, które później będę mógł dać do pocięcia (pliki), np laserem? No i chyba najważniejsze pytanie do osób, które robiły swoje custom obudowy - jaki jest koszt takiego cacka? Na ile mam się szykować? Edytowane 21 Października 2016 przez Leesiuu Cytuj Link to post Share on other sites
huckinCharlie 823 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 1. aluminium 2. 3mm 3. laser 4. najprościej w illustratorze, corelu 5. 2x więcej niż się zakłada początkowo 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 1). "Blacha" nie jest określeniem rodzaju materiału. Blacha to cienki kawałek metalu. Metal to np. stal, aluminium lub gatunek muzyczny . Generalnie aluminium jest droższym materiałem np. od stali. Z mieszaniem ich przy budowie PC osobiście nie widzę przeciwwskazań. Stal jest twardsza i w zależności od elementu, przeznaczenia tego elementu lub np miejsca, w którym będzie on usytuowany, gdzie będzie potrzeba zwiększenia wytrzymałości przy konstrukcji filigranowej, to użycie stali do budowy takiego elementu może być zasadne. 2). Grubość..... - w/g mnie będzie zależna od konstrukcji, rodzaju elementu, ogólnej "solidności" jaką chcemy uzyskać i wizualizacji. 3). Nie powygina - dobrze przygotowane stanowisko + odpowiednio umocowany element + okulary ochronne + 100ml czystej, żeby ręce przestały drżeć 4).Używam kartki i ołówka, więc się nie wypowiem. 5). Pojęcie bardzo względne. Rodzaj materiału, złożoność konstrukcji, wielkość, czy będziesz korzystał z innych firm (cięcie, gięcie, malowanie) - to wszystko będzie miało wpływ na koszt wykonania atorkiej obudowy . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2016 1. aluminium 4. najprościej w illustratorze, corelu Zawsze mi się wydawało, że aluminium jest droższe od stali A SolidWorks? Ten program akurat poznałem dosyć dobrze i byłoby mi łatwiej nawet w czymś takim pracować Kwestia tylko czy zrobię wszystko co sobie wymyślę 1). Z mieszaniem ich przy budowie PC osobiście nie widzę przeciwwskazań. Stal jest twardsza i w zależności od elementu, przeznaczenia tego elementu lub np miejsca, w którym będzie on usytuowany, gdzie będzie potrzeba zwiększenia wytrzymałości przy konstrukcji filigranowej, to użycie stali do budowy takiego elementu może być zasadne. 2). Grubość..... - w/g mnie będzie zależna od konstrukcji, rodzaju elementu, ogólnej "solidności" jaką chcemy uzyskać i wizualizacji. Pisząc blacha miałem na myśli własnie stal Co do grubości - takie minimum to 2 czy 3 mm? Za resztę odpowiedzi dziękuję! Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) http://i.imgur.com/fxzHqbP.png Aktualizacja 04.04.2017 r. Cześć wszystkim w moim niekończącym się worklogu. Niewiele się zmieniło od... października w moim temacie. Głównie to rzeczy niezwiązane z samym komputerem i postępem prac. Po kolei: W starym, 2016 roku jeszcze zamówiłem zaciskarkę, wydałem astronomiczne 15 zł i wygląda na to, że spełnia swoje zadanie (zdjęcia mogę wstawić później). Polecił mi ją jeden z użytkowników na forum, za co wielkie dzięki! Przyszły do mnie kolejne paczki z Chin z wtyczkami, pinami itp. Dalej nie mam wtyczek do samego zasilacza (jak i przewodów) Zmieniłem obudowę - obecnie biało-czarny Corsair Carbide Series 500R Zmieniłem dysk SSD - obecnie Crucial MX200 250GB Zmieniłem procesor - obecnie i7-6700k Dokupiłem kilka wentylatorów, ponieważ w moich NZXT padły już łożyska i strasznie piszczały. Zakupione 3x Corsair 140mm (zdemontowane, oryginalne z obudów) + 2x Corsair AF120 Komputer zyskał duszę, dźwięk! Poza głosnikami wbudowanymi w monitor i słuchawkami jakie miałem to zainwestowałem w małe 5.1 - Logitech Z-506. Na to, co ja potrzebuję to idealny zakup! Poza tym wyczyściłem komputer, rozkręciłem wszystko na części pierwsze i co mogłem to wziąłem pod prysznic Ciekawostka: Od ostatniego składania komputera (czyli od zakupu płyty głównej) komputer był podejrzanie głośny (wentylator na CPU) na CPU - temperatura w FIFA 17 potrafiła dojść do ~70 stopni. przy ostatnim czyszczeniu znalazłem winowajcę... Jak wtedy testowałem całą swoją platformę nie dałem pasty na procesor... Ale dobrze wiedzieć, że jeden, ledwo działający wentylator na CPU, brak pasty i brak przewiewu samej obudowy pozwoliły mi dalej zachować bezpieczne temperatury w komputerze! Od weekendu procesor (i7) już na paście MX-2, a wszystkie wentylatory są wyłączone na pulpicie PS. Czy ktoś chciałby poradnik jak w programie ASUS FanXpert (2,3,4) - chyba tylko ROG ma go osobno, pozostałe mobo mają to w AISuite - ustawić zerowe obroty na wentylatorach? Czas zabrać się za projektowanie obudowy... PS2. Zdjęcia później/jutro Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Leesiuu Cytuj Link to post Share on other sites
green wolf 119 Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Niech zaciskarka dobrze służy Cytuj Link to post Share on other sites
sebbo98 658 Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 W starym, 2016 roku jeszcze zamówiłem zaciskarkę, link? Cytuj Link to post Share on other sites
green wolf 119 Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Osobiście polecam ten model http://allegro.pl/zaciskarka-praska-do-konektorow-koncowek-tulejek-6-i5990473379.html?fromVariant=5990470394 Sam jej używam jakiś czas i nigdy mnie nie zawiodła. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pytanko mam do Was, gdzie kupić i jaki przewód do kabli zasilacza? Przekrój to pewnie AWG16/18 (zależy od różnicy w cenie, bo 18 spokojnie wystarczy). Znalazłem coś takiego: http://www.tme.eu/pl/details/ul1007awg18-bk/przewody-jednozylowe-linka/helukabel/62301/ Czy on będzie dobry? Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Będzie OK. W Bit - Tech'u jeszcze są jak coś. http://www.modding.bit-tech.pl/sklep/pl/11-przewody 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Będzie OK. W Bit - Tech'u jeszcze są jak coś. http://www.modding.bit-tech.pl/sklep/pl/11-przewody Dwa razy drożej Ale dzięki za wiadmość. Przynajmniej mam pewność, że będzie okej. Wydaje mi się, że AWG18 jest wystarczające, ale jeżlei powinienem kupić AWG16 to dajcie znać Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.