Skocz do zawartości

Dyskusja na temat polecanych układów dźwiękowych.


Recommended Posts

Ja wykluczam bo ich brzmienie w zupełności mi odpowiada i nie chodzi tu o budżet tylko po prostu :)

 

SMSL DAC M2 czy FiiO Olympus 2

 

Który lepiej zagrają z moim słuchawkami ?

 

Już kij tam kupię nówkę jakoś wyskrobię, ale wolę nówkę niż używkę  :-> 

Edytowane przez adivxv
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Panie i Panowie,
mamy mały historyczny przełom w polecaniu kart/układów dźwiękowych/programów z wirtualizacją dźwięku 3D do CS:GO, które jak wiemy w nowoczesnych systemach powyżej Win XP działają już na innej zasadzie i niekoniecznie się dobrze spisują...

Nie sądziłem, że kiedykolwiek przyjdzie mi o tym napisać, bo już dawno straciłem nadzieję, ale 7. grudnia wyszedł patch do CS:GO, wprowadzający obsługę wirtualizacji dźwięku 3D na słuchawkach przy pomocy HRTF (Head-Related Transfer Function). Nie ukrywam że była ona oczekiwana już od czasu premiery samej gry.
 

 

[sound]

– Added new audio option that enables Head-Related Transfer Function (HRTF) processing on in-game sounds. The goal is to vastly improve 360 degree vertical and horizontal sound positioning.
– By default, Speaker Configuration in Audio Settings has been set to “Headphones with HRTF.” Selecting an alternative speaker configuration will disable HRTF.
– NOTE: For an optimal experience with HRTF, we recommend turning off any external 5.1 or 7.1 surround audio driver options.

Testował już to ktoś może u siebie? Jeśli algorytm jest dobry, to już nie będzie zbytniej konieczności męczenia się ze starymi układami X-Fi do wirtualizacji, i można będzie poprostu polecać/kupować/wymienić na/zostawić sobie samego porządnego DACa stereo. A przynajmniej do tej jednej gry ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W końcu dodali jakiś nowy algorytm przetwarzania dźwięku oby dobrze to zostało zaimplementowano w grze. Audio w CS:GO nie brzmi za dokładnie ale i tak pod względem precyzji na średnich czy krótkich dystansach brzmi najlepiej spośród tych wszystkich gier,zostawiając w tyle Battlefileda. Za niedługo zabiorę się za testowanie. Jestem bardzo ciekaw jak to się udało.

 

@edit pierwsze wrażenia są bardzo inne i pozytywne.

-scena dźwiękowa zrobiła się wielka ,dużo więcej pozycjonowania po bokach.

-duża poprawa w pozycjonowaniu 360 stopniowym (posiadacze słuchawek Ultrasone mogą być bardzo zadowoleni ze względu na podobny poziom pozycjonowania) 

 

są tez minusy;

-słychać degradacje dźwięku ,jakby kompresję.

-pogorszenie dynamiki dźwięku 

-jak i odgłosów wszelkiej maści.

 

W pewnością jest kilka rzeczy jeszcze do poprawienia  ale sama technologia jest bardzo przyszłościowa. Odnosi się wrażenie, że te zmiany dla posiadaczy dobrego stereo. Także będzie płacz i lamentowanie tych którzy posiadają słaby sprzęt.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Niestety ktoś nagrał już video gdzie pokazał wszystkie aktualne bugi w tym systemie:
https://www.youtube.com/watch?v=V-n8EPlmxqA

Najpoważniejszy to chyba ten uniemożliwiający wyczucie kierunku jeśli patrzy się w dół.

Algorytm jest raczej uproszczony, i nie wygląda mi na wewnętrzną implementację w silniku, ale bardziej jak jakaś pochodna zewnętrznych wirtualizatorów (wnioskuję po tej niepłynnej zmianie kierunków)

Szkoda, że nie użyli poprostu Dolby Atmos... Tak jak Blizzard w Overwatchu. Dla mnie Atmos spisywał się naprawdę nieźle tam na słuchawkach.

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites
Niestety ktoś nagrał już video gdzie pokazał wszystkie aktualne bugi w tym systemie: https://www.youtube....h?v=V-n8EPlmxqA

Maja co poprawiać ale takie błędy już w samej grze słuchałem nie raz ,to może się teraz spotęgować w niektórych sytuacjach.

 

Widać, że jest to dopiero rozwojowy moduł.Problemem może być sama niedokładna nakłada dźwiękowa w grze ale nie mi tu dochodzić. Ogólnie jednak zmiany oceniam na plus ,może później więcej problemów wyniknie.

 

Ludzie są też na ogół audiogłupi i nie zdają sobie sprawy, że na różnych konfiguracjach sprzętowych będzie, to brzmieć dobrze, a na niektórych źle. Sam sposób generowania sceny dźwiękowej przez słuchawki-układ-wzmacniacz będzie mieć tutaj dużo do powiedzenia.  

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że to przez to, że oni w silniku Source używają nadal tego przestarzałego Miles Sound System, który pamięta jeszcze czasy DOSa i DirectSound3D. Aby coś lepszego osiągnąć z dźwiękiem prawdopodobnie musieliby zmienić cały audio engine, bo niewiem jak wygląda sprawa z obsługą pluginów w MSS.

Blizzard używa Wwise, z tą jednak różnicą, że z pluginem Dolby Atmos który zajmuje się wirtualizacją HRTF na słuchawkach. Jak narazie dla mnie Atmos jest najbardziej interesującą technologią, gdyż dźwięki w tym systemie nie są przypisane do konkretnych kanałów, ale do konkretnego miejsca w przestrzeni, a algorytm Atmos for headphones w pluginie tłumaczący te miejsca na stereo w słuchawkach działa dla mnie całkiem nieźle.

Nadal nie jest to jednak poziom tego pluginu binauralnego, aczkolwiek wciąż jest to krok w dobrym kierunku :) https://www.youtube.com/watch?v=F54AVw-diMg

 

Inna sprawa, że Valve zawsze szli w open-sourcing więc raczej nie ma się co spodziewać po nich implementacji technologii wymagającej płatnej licencji...

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

Teraz ludzie będą jakiś czas narzekać, bo ciężko się przyzwyczaić do takich zmian :) Mimo, że wcześniej i tak według mnie nie było zbyt dobrze w kwestiach pozycjonowania to ludzie zdążyli przywyknąć. Mi osobiście lepiej sprawdza się pozycjonowanie w CS 1.6 niż CS:GO na tym samym zestawie audio.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie forumowiczy z racji że moje nowe słuchawki Reloop SHP-1 (dostałem ładny rabacik i zgarnąłem je za 250 zł) są już w drodze do mnie to chciałbym się spytać o jakiś niedrogi wzmacniacz pod usb do nich tak do 250-300 zł bo aktualnie lecę na zwykłej integrze, a szkoda żeby się te słuchawki marnowały. Odnośnie użytkowania to słucham praktycznie wszystkiego począwszy od disco polo, a kończąc na muzyce klasycznej, równocześnie dużo gram (głównie w CS:GO czasem zdarza się nawet 10 godzin dziennie). Z góry dziękuję za wszystkie propozycje i jeśli o czymś zapomniałem to piszcie co chcecie wiedzieć.

Edytowane przez iean1987
Link to post
Share on other sites

Mi ten nowy system dźwięku w cs rozbawił. Używając go płakałem podczas gry. Poi działa jak działa nie mam zamiaru go używać. Jakieś dziwne zaniki dźwięku, nienaturalny balans dźwięku między L i P słuchawką.

Fajnie, że w końcu coś z tym robią, bo gdyby działało to bez błędów grało by się na tym miodnie. 

Link to post
Share on other sites

Mi ten nowy system dźwięku w cs rozbawił. Używając go płakałem podczas gry. Poi działa jak działa nie mam zamiaru go używać. Jakieś dziwne zaniki dźwięku, nienaturalny balans dźwięku między L i P słuchawką.

Fajnie, że w końcu coś z tym robią, bo gdyby działało to bez błędów grało by się na tym miodnie. 

Znam ten ból najzabawniejsze jest jak słyszysz jak ktoś biegnie prosto na ciebie nagle znajduje się w jakimś danym miejscu i urywa dźwięk tak jakby stanął a pół sekundy później wyskakuje na ciebie zza drzwi (na dust 2 na long doors zauważyłem to kilka razy), dodatkowo ciężej określić odległość w tym systemie i jest znacznie cichszy niż normalnie.

Link to post
Share on other sites

Daj znać jak się sprawuje, własnymi słowami opisać,najlepiej po czasie.

Dopiero 29 najprędzej dostanę potem jakieś 2 tygodnie słuchania żeby w pełni powiedzieć co mi się podoba a co nie :) Ale nie spodziewaj się nie wiadomo czego po moim opisie bo to będzie mój pierwszy trochę lepszy sprzęcik audio (wcześniej zawsze tanie słuchawki: koss porta pro, superluxy i tona jakiegoś ścierwa co nawet nazwę ciężko wymówić ^^ puszczane na integrze bądź sansa clip) , jedno co mogę już powiedzieć odnośnie tych Reloop SHP-1 (przyszły 3 dni temu) to że mimo zafajdanej integry i tak czuć różnicę w tym co miałem wcześniej a tym co jest teraz na przykładzie mojego ulubionego koncertu https://www.youtube.com/watch?v=x2Hgy_L3eXc&list=RDx2Hgy_L3eXc#t=12

W końcu wszystko da radę odróżnić nie zlewa się to do kupy i jeśli ten SMSL M3 jeszcze to poprawi w jakiś sposób to ja dziękuje nic mi więcej nie potrzeba do szczęścia.

Edytowane przez iean1987
Link to post
Share on other sites
jeśli ten SMSL M3 jeszcze to poprawi w jakiś sposób to ja dziękuje nic mi więcej nie potrzeba do szczęścia

No właśnie jeszcze sporo do poprawiania jest po SMSL M3. :)

-dynamiki,

-lepszej sceny czy przestrzeni,

-rozdzielczości,

-barwy,

-detali,

-separacji,

-itp.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Słuchawki Hyper X Cloud kupione grają bardzo ładnie :) teraz szukam do nich karty dźwiękowej, głównie pod gry i zastanawiam się pomiędzy SB X-FI Titanium HD albo SB E5 przydała by się do konsoli PS4 aktualnie używam też Cloudów podpiętych pod pada :D 

No chyba że jest coś tańszego np tańsza dobra muzyczna kompa i niedrogi dobry DAC na USB?

Link to post
Share on other sites

Witajcie. Czytam ten dzial od jakiegos czasu ponownie, przeczytalem wszystkie strony w temacie o sluchawkach i tu, czytam fora audiofilskie i juz wiem ze nie kupie jednych sluchawek a dwie czy nawet 3 pary... ale po kolei. Jakis czas temu kupilem AKG 551 i Fiio olympus 2 i ten duet prezentuje sie fajnie ale po ponad roku juz oczekuje czegos wiecej, mam tez QPAD QH-90 i wlasnie czuje ze w AKG brakuje mi basu w niektorych utworach gdzie o dziwo te QPAD pokazuja przy tym maly pazur. Doszedlem do wniosku ze czas na upgrade i chyba kupie cos ze stajni Bayerow na poczatek. Jako ze preferuje izolacje (chociaz juz dzis wiem ze jakies polotwarte czy otwarte kiedys do mnie trafia) to myslalem o dt770 PRO 80 OHM ale ze moj najlpeszy przyjaciel wlasnie dwa dni temu zaopatrzyl sie w te sluchawki to nie ma sensu zebym powielal jego wybor. Wypadlo na te same ale 250ohm bysmy mogli sobie porownac lub DT 150 (te tak przez was wychwalane brzydkie kaczatko).

No i w koncu do sedna:

 

Potrzebuje DAC/AMP! Olympus jest fajny na poczatek ale wiem ze potrzebna mi moc i po przeczytaniu kilkudziesieciu recenzji moj wybor padl na JDS Labs Element lub aune s6. Budzet to tak do 600 euro (mieszkam za granica i bede kupowal pewnie za granica). Niestety w Europie JDS LAbs Element jest niedostepny, znalazlem tylko jeden sklep online i nie maja na stanie a jakbym sciagnal z USA od producenta to koszt ponad 400 dolarow plus pewnie clo do zaplaty wiec moj wybor chyba padnie na aune s6 (ok 550-600 euro na ebay.co.uk) co nawet bardziej mi sie podoba zarowno z wizualnego punktu widzenia jak i z technicznego (opierajac sie na recenzjach s6 oraz s16).

 

Dlatego mam pytanie (pewnie glownie do adivxv jako posiadacza s16), czy w tym przedziale cenowym powiedzmy 300-600 euro wedlug was to dobry wybor czy jednak jest cos na rynku godniejszego polecenia co moglem przeoczyc? Muzyki jakiej slucham to wlasciwie niemal wszystkiego, moje korzenie siegaja metalu: heavy, trash, power metal poprzez rock az do muzyki instrumentalnej, elektroniczej, dubstep, drum and base, reagge, i wszelkie mieszanki i pochodne. Takze jak widzicie zakres rozny dlatego juz wiem ze nie skoncze pewnie na jednych czy dwoch sluchawkach...

 

Pomozecie? :)

Edytowane przez broodeeck
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...