juggler 27 Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Dzień dobry, koledzy Dawno mnie tu nie było, a sporo się pozmieniało. Szukam dysku SSD i mam trochę pytań.Studiuję na kierunku inżynierskim, gdzie korzystamy z licznych programów do rysowania i obliczeń różnych konstrukcji (CAD, MES). Zaczyna dawać mi się we znaki powolne włączanie komputera i programów, a w miarę postępu studiów będzie to coraz bardziej dotkliwe, więc pomyślałem o kupnie dysku SSD. Nie szukam ekstremalnych rozwiązań, chcę tylko zwiększyć komfort pracy. Myślę, że za ~300 złotych damy radę znaleźć rozsądny sprzęt.Moja konfiguracja:i5 750 @3,3 GHzDFI P55-T3eH98 GB DD3 1600 MHzGTX 560TiXFX 550 WSeagate Barracuda 7200.12 500 GB SATA2 Dysk ma w rzeczywistości 465 GB, z czego na 400 GB jest Win7, a na reszcie WinXP (raczej do likwidacji, bo ostatnio korzystałem z tego parę lat temu). Miejsca wystarcza.Płyta obsługuje tylko SATA2, ale mam na niej jeszcze wolne złącza PCI-E.1. Jak duży dysk SSD jest potrzebny?2. SATA2 czy PCI-E?3. Jak to wszystko zorganizować przy rozbudowie? Czy będzie potrzebny format aktualnego HDD? Jak zainstalować system na SSD?4. Jak potem postępować, żeby wszystko działało sprawnie i bezpiecznie?Proszę o odpowiedzi, propozycje, linki. Cytuj Link to post Share on other sites
songo 12 Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) jak duży to zależy od funduszy, jak masz 650zł to możesz pokusić się o 480-500GB, a 350zł to myślę coś 250gb. 128gb sobie odpuść bo nie warto. Sata II może Cię ograniczać nie wiem jak tam z PCI-E. System stawiasz normalnie na SSD tak samo jakbyś stawiał go na HDD. Jak będziesz miał system na SSD to możesz sformatować HDD bo po co Ci 2 systemy? Edytowane 13 Grudnia 2015 przez songo Cytuj Link to post Share on other sites