Skocz do zawartości

Project "pawbuk" by pawbuk6


Recommended Posts

łap promocję: https://nexterio.pl/131213,Szlifierka-katowa-sieciowa-AG-10-125-1000W-Milwaukee.html?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_content=131213&utm_campaign=porownywarki&utm_term=Szlifierki%20kątowe%20sieciowe

sam się właśnie zastanawiam czy nie wymienić mojego boscha 10-letniego na to :)

 

edit: osobiście nigdy bym nie kupił szlifierki za 100zł, ten bosch co mam jest średniej półki (przyjmijmy 500zł) i tarcza w wystrzeliła kilka razy przez te 10 lat... w produkcie 5x tańszym (pomijając płacenie nie za markę) to na czymś musieli obciąć i oby nie na bezpieczeństwie/osłonie...

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Proxxon 100W do 1 i 2mm alu tylko używałem ...do krótkich cięć bo za słaby i grzeje się przy dłuższej pracy,najbardziej poręczna multiszlifierka jaką miałem.

Szkoda tej maszynki do cięcia stali,spaliłem jednego Proxxona od takiego katowania i kupiłem drugiego który do precyzyjnych cięć w alu nadal służy.

 

Dremel 4000 170W jest ok,większy i mniej poręczny od Proxxona ale mocarz i daje radę przy dużych ilościach cięcia tafli 2mm aluminium.

System wymiany tarczek Speed Clic bajka.

 

Dremel DSM 20 za duży i zbyt szeroki do modów w budzie,problem z podejściem do cięcia np w zatokach budy ale idealny do blach budek zarówno alu jak stalowych bo ma bardzo mocny silnik.

Do cięcia stali idealny ale nie robię modów w stali,nienawidzę tego materiału...tylko aluminium na mody do budek.

 

 

http://abload.de/img/p1490881zxol1.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Ten ostatni Dremel 0,5kg lżejszy niż moja opcja, ale czy da sobie radę z 3-5mm stalą od czasu do czasu?
Czy coś innego jeszcze byś polecał?

 

Patrzyłem jeszcze na ten model (niedawno za tysiaka widziałem!), ale to już ponad 3kg wagi :(

https://nexterio.pl/132752,Szlifierka-katowa-sieciowa-AGV17-180XC-1750W-Milwaukee.html?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_content=132752&utm_campaign=porownywarki&utm_term=Szlifierki%20k%c4%85towe%20sieciowe

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

3-5mm stal ?

 

DSM 20 przetnie i to...ale tarczki będzie wtedy zmiatać w takim tempie że cięcie 3-5mm stali to raczej laser lub plazma ...ewentualnie waterjet a nie diax.

 

Nie warto się chrzanić z tak grubą stalą w cięcie w domowych warunkach

chyba że masz do przecięcia jeden 5mm grubości płaskownik i tyle.

 

Wysyłasz do Jarosika zamówienie i wytnie w stali co potrzebujesz laserem,w aluminium też.

Wszystkie elementy do ZOE u niego wycinałem i perfekcyjnie wykonane,bardzo precyzyjnie wycięte.

1,2,3 i 5mm grubości blachy alu.

 

 

http://abload.de/img/004c2usf.jpg

 

 

 

Do prac w stali w domowym warsztacie potrzebny bardzo mocny sprzęt (czytaj drogi sprzęt)...

dlatego aluminium PA11 na mody w budzie i koniec.

Nie dość że tanie jak barszcz to łatwo się tnie i obrabia,nawierca,gwintuje (PA11) czy wygina (A1Z4) w domowych warunkach.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Proxxon 100W do 1 i 2mm alu tylko używałem ...do krótkich cięć bo za słaby i grzeje się przy dłuższej pracy,najbardziej poręczna multiszlifierka jaką miałem.

Szkoda tej maszynki do cięcia stali,spaliłem jednego Proxxona od takiego katowania i kupiłem drugiego który do precyzyjnych cięć w alu nadal służy.

 

Dremel 4000 170W jest ok,większy i mniej poręczny od Proxxona ale mocarz i daje radę przy dużych ilościach cięcia tafli 2mm aluminium.

System wymiany tarczek Speed Clic bajka.

 

Dremel DSM 20 za duży i zbyt szeroki do modów w budzie,problem z podejściem do cięcia np w zatokach budy ale idealny do blach budek zarówno alu jak stalowych bo ma bardzo mocny silnik.

Do cięcia stali idealny ale nie robię modów w stali,nienawidzę tego materiału...tylko aluminium na mody do budek.

 

Czyli jak rozumiem mając już takiego małego i poręcznego Proxxona warto iść w DSM20? Szkoda, że dość drogi jest, ale niestety jak używam mojego Proxxona do cięcia stali czy alu, to tarcze mi się szybko zakleszczają i pękają.

 

Ze względu na cenę myślałem więc też o szlifierce kątowej - wiadomo, moc większa (800W), więc też łatwiej by cięcie większych powierzchni (grubych blach raczej nie tnę) szło, ale nie mam pojęcia jak z precyzją. 

Link to post
Share on other sites

DSM 20 odpowiedni tam gdzie Proxxon nie wyrabia,grzeje się wściekle i rozrywa tarczki czyli długie cięcia w grubym materiale.

DSM ma prowadnicę,ma ustawienie stopy pod głębokość cięcia a tego zwykła kątowka nie ma.

 

Precyzja ok,wycinałem w Black Ice Beta podwójnie złożone ceowniki 2mm grubości (prowadnice rad tray) czyli DSM ciął 4mm alu i to ciął precyzyjnie bo 0.5mm zostawiłem na pilnik/wyrównanie  zapasu.

 

 

 

http://abload.de/img/p1530009epsd5.jpg

 

 

 

http://abload.de/img/p15209311ospu.jpg

 

 

 

Proxxona bym zabił przy cięciu 4mm alu,spalił by się w końcu z przegrzania.

Edytowane przez elder
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@ELDER

Dzięki za rady. W takim razie zaczynam odkładać na DSM20, choć pewnie kiedyś i kątówkę kupię :D

 

Proxxona dostałem w prezencie, dokupiłem sobie skrzyneczkę z akcesoriami, myślę teraz nad statywem i stołem krzyżowym, żeby wykonywać bardziej precyzyjne prace, bo na wiertarkę stołową niestety nie mam iejsca.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
Pierwsza większa zmiana na stanowisku od ponad roku - nowa podkładka pod myszkę, wywalone z biurka zbędne rzeczy (w tym lampka, której prawie nie używałem), a przede wszystkim zmiana obudowy (S340 będzie modyfikowana).

 

Tak to teraz wygląda:

 

http://i.imgur.com/CmxwqqP.jpg

 

http://i.imgur.com/ZkVDkAo.jpg

 

http://i.imgur.com/1vFCKbf.jpg

 

http://i.imgur.com/xMSs4jT.jpg

 

http://i.imgur.com/CGUZObI.jpg

 

Później napiszę o pierwszych wrażeniach z użytkowania Carbide 400C.

Edytowane przez pawbuk6
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ładnie to wygląda :)

 

Jaki to model podkładki? Dostrzegłem, że Corsair?

 

Dzięki :)

 

Model podkładki to:

 

http://www.corsair.com/en/mm300-anti-fray-cloth-gaming-mouse-pad-extended

 

Jakoś poszedłem teraz w akcesoria Corsaira, dodatkowo tej firmy są jeszcze ramki i AIO - na razie jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza klawiatura jest genialna :D

 

Na pewno muszę jeszcze wygasić całkowicie te niebieskie światełka w Roccat Apuri, a także zmienić blat biurka na błyszczący biały.

 

Za kilka miesięcy na biurko wróci S340 - mam nadzieję, że już wtedy z oświetleniem, kablami na wymiar i uporządkowanym okablowaniem za tacką oraz  ( mam cichą nadzieję) customowym LC :D

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Dobra, moje pierwsze wrażenia z użytkowania Carbide 400C w porównaniu do S340.

 

W czym Carbide wypada lepiej:

 

- w ciągu 3 minut rozebrałem obudowę prawie do gołej blachy - przedni panel łatwo się zdejmuje, drzwiczki na zawiasach są bezproblemowe w zdejmowaniu, zabudowa piwnicy trzyma się na dwóch szybkośrubkach, podobnie koszyk na dyski. Sama budka jest już ponitowana, ale chyba nie aż w takich ilościach jak S340. W każdym razie w S340 wszystko jest ponitowane i oprócz przedniego i bocznych paneli wszystko trzeba rozwiercać

 

- panel z pleksi sprawia 10 razy lepsze wrażenie niż ten w S340 - tyle chyba wystarczy

 

- filtry przeciwkurzowe na topie - elegancko wyglądają, na magnes

 

- miejsce na chłodnice 360 na froncie i 280 na topie - w S340 wejdzie 280 na froncie i 140 na topie - ogromne różnica przy podobnych wymiarach

 

W czym Carbide wypada gorzej:

 

- pomimo tego, że jest o 2 cm szerszy niż S340, to za tacką jest skandalicznie mało miejsca na kable - ledwo docisnąłem prawy panel boczny http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/bigsmile.gif

 

- fatalnie zlokalizowane miejsca na dyski - przy dłuższym zasilaczu praktycznie trzeba wymontować klatkę na dyski, a dodatkowy uchwyt na 3 dyski 2,5 cala jest umieszczony za tacką (zajmuje masę miejsca, a dodatkowo dyski są umieszczone do góry nogami) - kompletny bezsens...

 

- zabudowa piwnicy jest dość tandetnie plastikowa - na szczęście widać to dopiero przy jej rozmontowywaniu

 

- dziwnie umieszczony przepust na kable PCI-E w zabudowie piwnicy - musiał zostać umieszczony obok klatki na dyski, ale przez to jest strasznie przesunięty w lewo

 

- Carbide zdecydowanie bardziej przenosi drgania na biurko niż S340 - bardzo się zdziwiłem jak poczułem na ręce drgania od wentylatorów - przy S340 nic takiego nie odnotowałem

 

- sporo miejsca na chłodnice, ale nie ma specjalnie gdzie zamontować reza - pompa może pójść do piwnicy, ale na rez zostaje bardzo mało miejsca 

Edytowane przez pawbuk6
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ta podkładka nie miała przypadkiem zbyt ostrych krawędzi? Wiem, że ma zaokrąglone nićmi ale któraś z tych dużych od corsaira miała 'ostre nici' że palce ludzie przecinali (tak czytałem przynajmniej). Widzę, że znów idziemy łeb w łeb, moja podkładka "extended" (jako pierwsza od wielu lat) już jest w PL od kilku dni... czekam ciągle na kuriera :)

 

Ta klawiatura jest piękna! Znaczy w nocy by mnie irytowało, ale w dzień efekt baaardzo mi się podoba tej tęczy! No i myszka... masz Steelseries Rival którą chciałem zakupić zamiast mojego logitecha (który się znów popsuł) i byśmy mieli kolejną podobną rzecz nawzajem.. ALE tak jak z corsairem podkładką tak tutaj doczytałem się, że guma się wyciera po bokach więc zrezygnowałem i wynalazłem jedną ciekawą markę z Tajwanu... co fajne to mają strasznie drogie... i tam też będę myszkę brał ostatecznie... EpicGear

 

Nie polecam błyszczącego białego blatu - bo się wszystko w nim odbija, bo tłuste plamy bardziej wkurzają, bo ciężko się myje i wyciera by nie zostały smugi, bo sam laminat błyszczący szybko traci swój blask... w zależności od użytkowania... no i nie zalecam mieć źródła światła blisko blatu bo się w nim odbija (sam to przerabiałem kiedyś w pracy) - masakra dla oczu.

 

---

 

co do obudowy nie będę się wymądrzał... ale gdyby wlot powietrza z boku na froncie wywalić.. nóżki wymienić na bardziej eleganckie (może takie okrągłe metalowe jak w Liance), do tego klamkę wykastrować z boku i zamiast tego dać większy panel plexi (lub nawet full-cover) to obudowa by była ciekawa... a tak to tęsknię za tym czerwonym wygiętym paskiem przypominającym trochę kręgosłup lub co kto woli... który tak do końca na 100% pewności nikt nie wie co autor miał na myśli wsadzając go tam.. tak, tęsknię za nim! ;)

 

Jeśli dalej czegoś szukasz to ja ostatnio zawiesiłem oko nad InWIn 303.. bardzo nowatorsko to wygląda, przypomina mi trochę Liankę X2000 (chociaż nie wiem dlaczego).

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

 

 

Podkładka na razie sprawia bardzo dobre wrażenie i nie zauważyłem, żeby jej krawędzie były ostrzejsze niż moich poprzednich podkładek... Może chodziło o jakąś inną wersję?

 

Klawiatura nawet w nocy sprawdza się znakomicie - nie przeszkadza mi ta tęcza :D Szkoda, że nie mam przekonania do myszek Corsaira - byłby wtedy komplet. Rival jest wygodny, ładny, ale ta guma jest rzeczywiscie problematyczna - już raz mi myszkę wymieniali, obecny egzemplarz ma pół roku i chyba jest trochę lepiej.

 

 

Dzięki za rady dotyczące błyszczącego blatu - o tych problemach nie pomyślałem :D Będę się musiał w takim razie jeszcze nad tym zastanowić. Niestety, biały matowy aż tak dobrego wrażenia nie robi...

 

 

Co do obudowy, to S340 wróci w końcu na biurku - przyszły już śrubki z bit-techu, mogę zacząć ją powoli roznitowywać :D Trochę roboty z nią będzie, ale mam nadzieję, że ta rozłąka tylko pomoże - zamierzam zaaranżować również "ciemną" stronę budki, za tacką, nieco na wzór Twojego dzieła ;)

 

Co do InWin 303 - bardzo poważnie nad nią myślałem, ale ten niebieski panel z przodu mi nie podpasowal i ostatecznie zdecydowałem się na Corsaira. Nie jest idealny, ma swoje mankamenty, te boczne wloty powietrza na froncie też mi nie do końca odpowiadają, ale wygląda po prostu w porządku i jest mały jak na mid-tower ;)

Link to post
Share on other sites

http://www.overclock.net/content/type/61/id/2814061/width/600/height/1100/flags/LL

http://www.overclock.net/content/type/61/id/2814062/width/600/height/1100/flags/LL

 

Ten niebieski to jest chyba tylko plexi i nic wiecej, a podswietlenie to led wiec mozna wylaczyc lub wymienic barwe.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
Panowie,

 

W środę dotarła do mnie nowa zabawka:

 

http://i.imgur.com/x2iV6KR.jpg

 

Zdążyłem ją już rozebrać na części (była złożona):

 

http://i.imgur.com/8FklJiG.jpg?1

 

Nie jest w idealnym stanie, wiec trochę trzeba będzie nad nią popracować - zacząłem od dokładnego wymycia wszystkich części i jest już zdecydowanie lepiej. 

Poprzedni właściciel/e zdążył/li strasznie zapuścić Parvuma.

 

Niestety, czyszczenie wszystkich problemów nie rozwiąże. Pierwsza sprawa to ułamany kawałeczek:

 

http://i.imgur.com/rgQicOi.jpg?1

 

Może mieliście okazję kleić już ten akryl i wiecie czym najlepiej go skleić? 

 

Kolejny problem to liczne ryski, w tym na przednim panelu:

 

http://i.imgur.com/xeCrzut.jpg?1

 

Czy wg Was da się to jakoś wypolerować? Czy raczej zbyt głębokie?

 

Na razie chciałbym doprowadzić budkę do w miarę dobrego stanu (naprawdę robi dobre wrażenie) i albo ją sprzedam, albo jakis mały projekt w niej zrobię ;)

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Panowie,

 

Zastanawiam się powoli nad zmianą zasilacza. W tej chwili mam EVGA SuperNova NEX650G, ale bez trybu półpasywnego.

 

Chciałbym kupić coś o mocy 550 - 650W, z certyfikatem Gold, z trybem półpasywnym, w pełni modularnego. Cena - myślę, że mniej więcej do 550 zł.

 

Myślę nad takimi konstrukcjami:

 

EVGA G2 650W

EVGA GS 550W

Corsair RM 650X

Corsair RM650i

 

Który z tych modeli byście najbardziej polecali? A może jeszcze coś innego?

 

Nie potrzebuję nie wiadomo jakiej mocy, mój zestaw pod obciążeniem nie wiem czy 300W weźmie, a i tak bardzo rzadko wykorzystuję pełnię jego mocy. Dlatego fajnie jakby zasilacz działał pasywnie pod jak największym obciążeniem.

Edytowane przez pawbuk6
Link to post
Share on other sites

Na konkurencyjnym forum też mi polecają Korsarza, tylko 650X. W sumie ten 750X nie jest dużo droższy, ale aż 2 cm dłuższy, a w S340 za wiele miejsca nie mam, a chciałbym w piwnicy zmieścić jeszcze kontrolery pod LC i oświetlenie.

 

Dzięki za pomysł z tym 750X, ale chyba aż takiego zapasu mocy nie potrzebuję, a te 2 cm zrobią różnicę.

Link to post
Share on other sites

ja polecam swój HXi... za ciszę w pasywnym trybie... inne (jak evga czy platinumy seasonica) potrafią piszczęć/krzyczeć/płakać/kręcić śmigłem raz na pół godizny co wystraszy nie jednego kota w pobliżu... ja wiele razy się zastanawiałem (do dizś nie wiem) czy wentylator w moim zasilaczu jest podłączony :)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Najchętniej to bym wziął AXa, ale mnie nie stać :D HXi też drogi ;)

 

Być może jeszcze przed nowym rokiem zawita do mnie jeden zasilacz Platinum od Super Flowera, ale to do całkiem innego projektu, o którym pewnie przez kilka następnych miesięcy nie usłyszycie ;)

 

Teraz wybieram PSU do S340, wstępnie zamówiłem RM650X i RM750X - muszę się zdecydować czy 750 nie jest przesadą ;)

Link to post
Share on other sites
Teraz wybieram PSU do S340, wstępnie zamówiłem RM650X i RM750X - muszę się zdecydować czy 750 nie jest przesadą ;)

 

Wiesz, skoro (według Tom's HW) 750x jest chłodzony pasywnie aż do ~370w obciążenia, to w Twoim przypadku będzie on w 100% pasywny :P

e// Teraz mam RM550x i (patrząc po filtrach przeciwkurzowych) wentylator nie włączył się ani razu na sprzęcie z sygnaturki.

Edytowane przez Fanbooj
Link to post
Share on other sites
Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu, więc wziąłem się za S340. Najpierw musiałem rozwiercić chyba z 30 nitów - myślałem, że rodzina mnie zabije za ten hałas :D
 
Nareszcie jednak skończyłem:
 
http://i.imgur.com/QlcXYOA.jpg?1
 
 
Niestety, w pewnej chwili po puszczeniu nita budka spadła mi ze stolika i oczywiście mam teraz zniszczony lakier w najbardziej eksponowanym miejscu :D
 
 
http://i.imgur.com/YAPbLGJ.jpg?1
 
 
No nic, zabudowa piwnicy będzie musiała iść na lakierowanie... Najchętniej bym wysłał do lakiernika wszystkie części, ale w sumie nie mam zamiaru wydawać mnóstwa kasy na udoskonalanie czegoś, czego nigdy nie widać.
Zastanawiam się tylko czy nie polakierować na czarno tego czerwonego uchwytu na rez/osłony kabli - czy czarny by wyglądał lepiej?
 
Przymierzyłem od razu zasilacz - nie jest aż tak źle z wolnym miejscem jak myślałem:
 
http://i.imgur.com/S0FbHP7.jpg?1
 
W miejscu zaznaczonym na czerwono chciałbym umieścić aluminiową płytkę i do niej przykręcać pozostałe elementy - kontrolery oraz dyski SSD. 
Nie wiem jednak jak skonstruować coś, co w razie konieczności w miarę łatwo będzie wyjąć. Może macie jakieś pomysły?
 
Z przedniej klatki na chłodnicę chciałbym odciąć ten dolny element - być mozę wtedy w razie konieczności weszłaby nawet chłodnica 360 mm:
 
 
http://i.imgur.com/uk4xgM8.jpg?1
 
 
Powolutku będę starał sie to wszystko ogarnąć - na początek cięższe prace (cięcie, wiercenie), potem rozplanowanie okablowania oraz oświetlenia ;)
 
Docelowo chciałbym też umieścić kartę graficzną przodem do okna, na wsporniku, korzystając z risera. Stąd chęć przeniesienia dysków SSD do piwnicy.
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 

Panowie,

Gdzie można dostać takie dystanse na śrubki, dokładnie takie, jakie idą pod płytę główną? 

Edytowane przez pawbuk6
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...