Skocz do zawartości

Karta w laptopie do gry w wiedźmina 3


Recommended Posts

Cześć, naszło mnie ostatnio na wymianę laptopa i jak już bym coś kupował, to od razu takie, żebym mógł pograć w Wiedźmina 3 bez lagów. No i mam problem, bo i ile procesor, Ram itd jest dość oczywisty, to już na kartach graficznych nie znam się kompletnie i nie potrafię porównać tej z wymagań systemowych gry (Nvidia Geforce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870/Nvidia Geforce GTX 770 lub AMD Radeon R9 290) do tych, które można znaleźć w laptopie. Do tego ogranicza mnie budżet (2000-2500 zł)

I teraz pytanie, czy na grafice AMD® Radeon R5 M330 + Intel HD Graphics 5500 2048 MB ten wiedźmin mi pójdzie? ALbo na nVidia® GeForce 920M?

Zauważyłem, że w tej cenie są to najpopularniejsze karty, a poza WIedźminem nie będę grał w inne wymagające gry (no, może w Risena...)


Albo na karcie AMD® Radeon R5 M230?

Link to post
Share on other sites

Będzie ciężko mam kumpla który ma kartę m7670 bodajże i gra na low ustawieniach, ze strony nvidi takie minimum to gt840m

do 3k nie ma wydajniejszego układu graficznego, chyba że poszukasz używek. jeżeli bedzie to laptop z matrycą hd to powinno iść nawet na średnich, przed tym jak kupisz lapka sprawdź na yt jak w3 bedzie chodził 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że na R5 M230 i M330 Wiedźmin 3 jest niegrywalny na rozdzielczości 1366x768 nawet na low, na 920m jest niewiele lepiej, ale nadal kiepsko, bo tylko momentami dochodzi do 30 klatek.

Niestety skrajne minimum to 840m, a nawet 940m, a realnie to należy myśleć o 950/960m. Wiem, że to oznacza laptopy o cenach powyżej 3500, ale taki niestety jest poziom cen.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przykładowo wg zestawienia na stronie: notebookcheck.pl laptopy: Lenovo i 2 Delle z 920m mają w rozdzielczości 1024x768 na ustawieniach low w Wiedźminie 3 średnio od 18 do 20 klatek - czyli bardzo słabo. Wszystkie te laptopy miały i5 oraz i7 z serii U oraz 8 GB RAM.