Skocz do zawartości

Towar niezgdony z opisem - allegro


Recommended Posts

Cześć, kupilem ostatnio moto g2, która jak po przyjsciu się okazało ma plamy na wyświetlaczu. Napisałem do kupującego że chce towar zwrócić, nie raczył nawet odpowiedzieć, zadzwonilem powiedział że nie ma czasu że mną gadac i żebym rozpoczął spór na Allegro i tak zrobiłem. Udzielił tam odpowiedzi i chciałbym się spytac co dalej robic? Nie minęło jeszcze te 10 dni co mam na zwrot towaru zakupionego przez internet, ale kupujący twierdzi że chce go oszukać i czeka na decyzję Allegro.

Link to post
Share on other sites

Tak jak wyżej

1) Pytanie pierwsze, czy telefon jest kupiony od firmy w związku z prowadzoną przez nią działalnością, np. ze sklepu handlującego telefonami.

2) Czy urządzenie jest nowe, czy używane, jeśli używane to co było w opisie ?

 

Jeśli towar kupiłeś od firmy, zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 o ochronie praw konsumentów masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.

 

Oznacza to, że 14 dni jest na złożenie oświadczenia, że towar chcesz zwrócić, kolejne 14 dni masz na odesłanie towaru.

Ja w takich sytuacjach, wysyłam pismo e-mailem o odstąpieniu od umowy (wzory znajdziesz sobie w necie, tylko szukaj aktualnych, z tego roku, bo wcześniej obowiązywały stare przepisy), następnie wysyłam towar wraz z oryginałem pisma paczką pocztową za potwierdzeniem odbioru (to ważne, żebyś miał potwierdzenie, że firma odebrała przesyłkę). Najlepiej jednak, gdybyś towar odesłał niezwłocznie, przed upływem tych 14 dni.

 

 

Podkreślam, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przysługuje Ci niezależnie od przyczyny, którą może być niezgodność towaru z opisem (taki z resztą był główny cel ustawodawcy).

 

Spór sobie tocz dalej, prawdopodobnie nic z niego nie wyniknie bo on będzie twierdził, że było wszystko w porządku, a Ty, że nie było.

 

Jeśli jednak, kupiłeś telefon używany od osoby prywatnej i będzie stała na stanowisku, że telefon w momencie wysyłki był w porządku, to pozostaje Ci skorzystać z ubezpieczenia przesyłki, jeśli takie było.

 

Poza tym pozostaje droga sądowa, ale wtedy musiałbyś udowodnić, że wada istniała przed wysłaniem towaru, a

sprzedający Cię o niej nie poinformował.

Edytowane przez Cleaner_1980
Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie, że każda osoba sprzedająca coś prywatnie (nieważne, czy nowe, czy używane) odpowiada za wady tego towaru na zasadach rękojmi z Kodeksu cywilnego.

Tylko jeżeli jasno poinformuje o konkretnych wadach towaru, lub jasno zaznaczy, że wyłącza swoją odpowiedzialność za wady towaru (ma zgodnie z Kodeksem cywilnym takie prawo, jednak musi je jasno przedstawić kupującemu najpóźniej w momencie zawierania transakcji).

Kupujący może z tego skorzystać jednak jak wyżej napisano trzeba udowodnić, że towar dotarł już do nas z wadą, co może być trudne.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

"Sprzedam Motorola Moto G 2nd gen (2014) - Android 5.01 Lollipop - Aparaty 8 i 2 mpx - dual sim - 8GB pamięci wewn. + slot na micro SD, 1 GB RAM - matryca 5" HD (720p) IPS - dwa głośniki stereo na froncie Telefon kupiony w styczniu w RTV Euro, stan bardzo dobry. Szybki i niezawodny. GRATIS dorzucam dwa etui (gumowe i plastikowe) ponadto w zestawie znajdują się dwie klapki baterii - biała oraz czarna z powłoką karbonową Slickwraps, która nie jest dostępna w Polsce." - opis z aukcji

 

Telefon dostałem we wtorek(22.09) w środę napisałem do sprzedającego że nie ma kabla i są dwie jasne plamy na LCD, on odpisał że o kablu nie było mowy, a plamy to wada fabryczna w tym modelu. W piątek mu napisałem że chcę zwrócić telefon, nic nie odpowiedział, w sobotę zadzwoniłem powiedział, że nie będzie ze mną rozmawiał, tylko żebym rozpoczął spór na allegro.

 

Oprócz wymienionych przebarwień na LCD telefon ma jeszcze sporo rys, kartę gwarancyjną której skan dostałem w PDF jest bardzo ciężko przeczytać.

 

Link to post
Share on other sites
on odpisał że o kablu nie było mowy, a plamy to wada fabryczna w tym modelu

Pośrednio przyznał, że wiedział o plamach istniejących przed wysyłką i Cię o tym nie poinformował.

Spróbuj go skłonić do przyznania wprost, że plamy istniały wcześniej, napisz do niego, że powiedzmy kontaktowałeś się z serwisem Motoroli i pytają kiedy te plamy się ujawniły, może się głupio podłoży i przyzna, że np. w dwa miesiące po zakupie. 

Masz wtedy sprawę wygraną, każdy Sąd przyzna Ci rację, często wystarcza pismo z kancelarii prawnej, żeby zmotywować taką osobę.

W każdym mieście są Kancelarie które świadczą darmowe porady, możesz skorzystać z usług takiej.

 

 

Czy to ta oferta, którą znalazłem na OLX?

Wydrukuj sobie ją, najlepiej wraz ze zdjęciami, może Ci się to później przydać.

Przejrzyj również dokładnie kartę gwarancyjną, może Sprzedawca próbował już reklamować tę wadę i są tam stosowne wpisy, to również będzie dowód na to, że wiedział o wadzie wyświetlacza.

 

 

 

Oprócz wymienionych przebarwień na LCD telefon ma jeszcze sporo rys

To jest używany przedmiot i takie mankamenty o ile nie wpływają na funkcjonalność urządzenia nie zostaną wzięte pod uwagę przez Sąd.

Edytowane przez Cleaner_1980
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...