Skocz do zawartości

Czy ktoś użytkuje opony wielosezonowe ?


Recommended Posts

Panowie, czas i pora kupić gumy na zimę 

 

Na chwilę obecną bardzo mocno zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi. Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania albo korzysta w chwili obecnej ? 

 

Mieszkam w zachodniopomorskim, zimy kiepskie a i w trasy przez ten okres też nie jeżdżę. 

 

Zastanawiam się nad Uniroyal AllSeasonExpert / Nokian All Weather + / Kleber Quadraxer

 

Michelin CrossClimate jest świeżym produktem, który nie przeżył jeszcze ani jednej zimy na kołach użytkowników. Hmmm 
Link to post
Share on other sites

Jeżdżę na tych na których kupiłem auto. Jakieś Kingstar, ale z tego co czytam, jest to twór z fabryki Hankooka. 

 

Nie wiem, zobaczę jeszcze jak z kasą wyjdę. Może kupię na zimę dwie porządne wielosezonowe i dam na tył stare Bridgestone  Blizzak.

Jak zdadzą egzamin na przodzie, to na tył przed latem wrzucę to samo. 

Link to post
Share on other sites

Całoroczne to bardziej zimówki niż letnie, wystarczy z resztą popatrzeć na bieżnik. W lecie zużywają się w przyspieszonym tempie, widać to np. podczas jazdy po rondzie na upale - słychać pisk opon. O bezpieczeństwo bym się nie martwił, droga hamowania przy dobrej oponie całorocznej będzie lepsza niż przy zużytej sezonowej.

Ostatnio do swojego auta także kupowałem opony, uznałem że tak czy siak zużyją się, a że moja również astra nie ma super osiągów, a sam jeżdżę raczej rozsądnie bez szaleństw więc wziąłem Dębice (letnie). 150 z założeniem / sztuka.

Bieżników nie zachwalam, głośne i niepewne. W końcu to gumy z recyklingu. Bieżnik może mają nadlany nowy, ale w jakim stanie jest osnowa i jak stara jest cała opona to trudno ocenić. Z resztą widziałem jak kolegi cordoba wchodziła w zakręt przy podobnej prędkości jak ja przy jego bieżnikowanych oponach. Musiał zwolnić co najmniej 10km/h żeby nie wypaść na drugą stronę.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bieżnikowane odpadają. Z deszczu pod rynnę. Całoroczne ponoć nie mają sobie równych na mokrych nawierzchniach, a tego w zimie u nas chyba najwięcej. Wspomniany przeze mnie Michelin CrossClimate to opona letnia z homologacją na zimówkę. Problem w tym, że nikt nie wie jak będzie ona dawać radę właśnie zimą. Z testów oponeo czy też z testów Hołka widać jednak, że powinna dawać radę. 

Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Jeżeli jazda miejska to nie widzę problemu w wielosezonowych.

Mam dwa autka - moja toyota jeździ po całej Polsce wiec używam zimówek i letnich Fuldy.

 

U żony w Citroenie Xsara kupiłem 3 lata temu całoroczne Dębice Navigator - żona jeździ głównie po mieście.

 

Zakupu nie żałuje a podwyższonego zużycia nie widzę.

 

Rejon : Jelenia Góra - więc zimy są różne :)

 

 

Pozdrawiam,

Piotr

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No właśnie, to tak jest z tymi wielosezonowymi. Ci co mają, to polecają. Ci co nie mają natomiast odradzają. Tam gdzie jeżdżę zimą, napotykam wodę, błoto pośniegowe. Z tego co czytam, to wielosezonowe w takich warunkach wypadają lepiej od zimowych. 

 

Kupię póki co dwie dobre wielosezonowe na przód. Zobaczymy czy zdadzą egzamin. 

Link to post
Share on other sites

Od lutego jeżdżę na Kleber Quadraxer.

Nie zanotowałem jakiegoś większego zużycia. Za to bywają głośne.

Nieprawdą jest też, że mają bieżnik typowo zimowy. Mają oba bieżniki - na zewnątrz letni, wewnątrz zimowy.

Na pewno uniwersalne nie są tak dobre jak typowo letnie lub typowo zimowe. Ale dobre uniwersalne są lepsze niż przeciętne sezonowe.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Na tył się daje lepsze opony! 

 

Jeżdżę po mieście z napędem na przód. Oczywiście, przodem mogę szukać przyczepności ale z tyłu nie będzie źle. Z tyłu będzie Bridgestone Blizzak, typowa zimówka.  Zresztą, nie wiem która opono będzie tutaj lepsza  :D

 

 

 

Ale dobre uniwersalne są lepsze niż przeciętne sezonowe.

 

I to właśnie do mnie mocno przemawia ;)  

Link to post
Share on other sites

Ponieważ na temat opon jest wiele mitów to postaram się trochę podsumować dyskusję:

 

1) pierwszy, mit, często rozpowszechniany to

"..opony zimowe będą zawsze lepsze od wielosezonowych"

Trzeba pamiętać, że opony zimowe są przede wszystkim konstruowane do prawidłowego zachowania na nawierzchniach zaśnieżonych i pokrytych lodem, gorzej bywa już na nawierzchniach mokrych, a przecież u Nas od wielu lat to norma.

Bardzo ważna jest w takiej sytuacji odporność na aquaplaning.

 

2) "Opony wielosezonowe to oszczędność na zdrowiu i życiu"

To nie jest oszczędność, bo dobre opony wielosezonowe bywają droższe od zimówek. To jest wygoda, bo z założeniem takich opon kończą się dylematy w stylu, "..zmienić już opony czy może poczekać jeszcze tydzień, bo w prognozie pogody zapowiadali ocieplenie"

 

Plusy wielosezonowych:

- uniwersalność

- jeden koszt zakupu

- brak problemów z wymianami i przechowywaniem opon

- częstsze zakupy nowych opon (mając dwa komplety bywa, że ich nie zużyjesz tylko Ci się zestarzeją, takich opon nie powinno się używać pomimo, że mają wciąż głęboki bieżnik), dzięki temu częściej przechodzisz na nowe generacje opon, a i tak wychodzi to taniej.

 

 

Minusy:

- najlepsza opona wielosezonowa ustępuje najlepszej oponie letniej i potrafi ustępować najlepszej oponie zimowej

- dobra opona wielosezonowa jest droższa od dobrej opony letniej

 

 

 

Teraz od siebie:

Pracuję w branży motoryzacyjnej od lat, mam znajomych prowadzących warsztaty wulkanizacyjne, znam dystrybutorów opon w Polsce i uważam, że do rozmiaru 185, opony wielosezonowe z reguły są najlepszym wyborem.

Oczywiście żaden wulkanizator ani dystrybutor opon nie jest zainteresowany rozpowszechnianiem tej tezy szerokiemu gronu.

 

Trochę inaczej jest w rozmiarze 225 i więcej, tam wciąż warto kupować opony letnie i zimowe. To się może jednak zmienić, bo z nowymi generacjami mieszanek gumowych opony wielosezonowe szybko doganiają parametrami opony sezonowe

 

 

W rozmiarze 185 i mniej nigdy nie kupię już zimówek, po zastosowaniu Vredesteinów jestem zszokowany jak dobre są w stosunku do Dębicy Frigo 2 czy Pirelli Winter, które miałem wcześniej.

 

Sam aktualnie korzystam z następujących opon

- zimowe Goodyear Ultragrip 7+ 175/65R15 - jedna z najlepszych opon w tym rozmiarze według testu ADAC z 2010 roku

- letnie Goodyear GT3 185/65R15 - fabryczne opony, dobra charakterystyka na mokrym

- zimowe Dębica Frigo 2 155/55R13 - popularne w Polsce opony do małych aut. Dobra charakterystyka na śniegu i błocie, kiepskie na mokrej nawierzchni.

- wielosezonowe Vredestein Quatrac 3 165/70R13 -jedne z lepszych opon wielosezonowych i chyba najlepsze w cenie 200 zł

 

 

Polecam autorowi przestudiowanie testów opon, są w różnych czasopismach. Ja decyzję zakupu Vredesteinów podjąłem po lekturze AutoŚwiat'a gdzie w teście, opony Qutrac 3 pobiły słabsze zimówki dorównując tym z górnej półki.

O ile pamiętam tylko dwie zimówki przewyższały je w pojedynczych parametrach i podobnie było z letnimi, ogólnie okazały się bardzo dobrymi zimówkami i dobrymi letnimi, tak jak z resztą zauważył Longhorn , że opony wielosezonowe bardziej przypominają zimówki

 

Nie znam rozmiaru jakiego poszukujesz, ale gdybym miał polecić coś w ciemno to byłby to Goodyear 4 Seasons, który praktycznie co roku zajmuje czołowe miejsca w testach, opony drogie, ale warte swojej ceny.

Edytowane przez Cleaner_1980
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

W tym budżecie poleciłbym ci Dayton DW510 EVO. Fakt, są to opony budżetowe ale w codziennym poruszaniu się autem, po mieście, trasie, na różnych typach nawierzchni w zupełności wystarcza. Ba, mają taki bieżnik, że spokojnie wyjedziesz z zaśnieżonego parkingu, podjedziesz pod górę, zjedziesz z górki itd.

Możesz zamówić na motointegrator, mają ja tem teraz w dobrej cenie około 170 zł/sztukę. Dostawa jest za friko do punktu odbioru. Odbierasz kiedy masz czas. Możesz też u nich na miejscu zamontować, ale to już dodatkowo płatne jest.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...