kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Panowie, czas i pora kupić gumy na zimę Na chwilę obecną bardzo mocno zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi. Czy ktoś korzystał z takiego rozwiązania albo korzysta w chwili obecnej ? Mieszkam w zachodniopomorskim, zimy kiepskie a i w trasy przez ten okres też nie jeżdżę. Zastanawiam się nad Uniroyal AllSeasonExpert / Nokian All Weather + / Kleber Quadraxer Michelin CrossClimate jest świeżym produktem, który nie przeżył jeszcze ani jednej zimy na kołach użytkowników. Hmmm Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Raczej nie polecają takie rozwiązania. Dozbieraj lepiej do w miarę porządnych zimowych opon. Tu chodzi o życie. Nie oszczędzaj więc. Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Z tego co czytam, to wielu posiadaczy opon wielosezonowych chwali je nawet zimą w trudnych warunkach. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) A letnie masz dobre? To kup bierzniki. Chyba, że wiocha jak dla Ciebie. Ostatnio kupiłem 205/55 R16 do Audi A4 za 550zł z montażem. Edytowane 29 Września 2015 przez MiK86 Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Jeżdżę na tych na których kupiłem auto. Jakieś Kingstar, ale z tego co czytam, jest to twór z fabryki Hankooka. Nie wiem, zobaczę jeszcze jak z kasą wyjdę. Może kupię na zimę dwie porządne wielosezonowe i dam na tył stare Bridgestone Blizzak. Jak zdadzą egzamin na przodzie, to na tył przed latem wrzucę to samo. Cytuj Link to post Share on other sites
kml700 92 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Ile fanów tyle i przeciwników tych opon . Jakie auto ? Popieram kolegę wyżej jeśli masz letnie z dobrym bieżnikiem to na zimę kup sprawdzone bieżnikowane - to już zupełnie inna jakość niż kiedyś . Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 to już zupełnie inna jakość niż kiedyś . Głośne i trochę inaczej się jeździ. Krócej też ponoć wytrzymują 2-3 sezony (ja tam nic nie zauważyłem). Ale bardzo dobrze się trzymają. Wiem bo mieszkam w górach. Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Opel Astra G 99r, 3 drzwi. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Całoroczne to bardziej zimówki niż letnie, wystarczy z resztą popatrzeć na bieżnik. W lecie zużywają się w przyspieszonym tempie, widać to np. podczas jazdy po rondzie na upale - słychać pisk opon. O bezpieczeństwo bym się nie martwił, droga hamowania przy dobrej oponie całorocznej będzie lepsza niż przy zużytej sezonowej. Ostatnio do swojego auta także kupowałem opony, uznałem że tak czy siak zużyją się, a że moja również astra nie ma super osiągów, a sam jeżdżę raczej rozsądnie bez szaleństw więc wziąłem Dębice (letnie). 150 z założeniem / sztuka. Bieżników nie zachwalam, głośne i niepewne. W końcu to gumy z recyklingu. Bieżnik może mają nadlany nowy, ale w jakim stanie jest osnowa i jak stara jest cała opona to trudno ocenić. Z resztą widziałem jak kolegi cordoba wchodziła w zakręt przy podobnej prędkości jak ja przy jego bieżnikowanych oponach. Musiał zwolnić co najmniej 10km/h żeby nie wypaść na drugą stronę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Bieżnikowane odpadają. Z deszczu pod rynnę. Całoroczne ponoć nie mają sobie równych na mokrych nawierzchniach, a tego w zimie u nas chyba najwięcej. Wspomniany przeze mnie Michelin CrossClimate to opona letnia z homologacją na zimówkę. Problem w tym, że nikt nie wie jak będzie ona dawać radę właśnie zimą. Z testów oponeo czy też z testów Hołka widać jednak, że powinna dawać radę. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 mieszkając w jakimś umiarkowanym klimacie, gdy mamy nieupalne lata i łagodne zimy bez mrozu można sobie z powodzeniem używać takich opon, natomiast w naszych warunkach jest to IMO kompletne nieporozumienie i stwarzanie zagrożenia na drodze Cytuj Link to post Share on other sites
bezymienny 3 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Witam, Jeżeli jazda miejska to nie widzę problemu w wielosezonowych. Mam dwa autka - moja toyota jeździ po całej Polsce wiec używam zimówek i letnich Fuldy. U żony w Citroenie Xsara kupiłem 3 lata temu całoroczne Dębice Navigator - żona jeździ głównie po mieście. Zakupu nie żałuje a podwyższonego zużycia nie widzę. Rejon : Jelenia Góra - więc zimy są różne Pozdrawiam, Piotr 1 Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Mi się wydaje opony wielosezonowe szybciej zużywają. A drogi w Polsce mamy nie najlepsze. Szczególne w mieście. Cytuj Link to post Share on other sites
kml700 92 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Jeśli nie jeździsz dużo tras ( większe prędkości ) To według mnie dobre wielosezonowe nie będę złe Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 No właśnie, to tak jest z tymi wielosezonowymi. Ci co mają, to polecają. Ci co nie mają natomiast odradzają. Tam gdzie jeżdżę zimą, napotykam wodę, błoto pośniegowe. Z tego co czytam, to wielosezonowe w takich warunkach wypadają lepiej od zimowych. Kupię póki co dwie dobre wielosezonowe na przód. Zobaczymy czy zdadzą egzamin. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13232 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Na tył się daje lepsze opony! 1 Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12591 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Od lutego jeżdżę na Kleber Quadraxer. Nie zanotowałem jakiegoś większego zużycia. Za to bywają głośne. Nieprawdą jest też, że mają bieżnik typowo zimowy. Mają oba bieżniki - na zewnątrz letni, wewnątrz zimowy. Na pewno uniwersalne nie są tak dobre jak typowo letnie lub typowo zimowe. Ale dobre uniwersalne są lepsze niż przeciętne sezonowe. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11370 Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Na tył się daje lepsze opony! Jeżdżę po mieście z napędem na przód. Oczywiście, przodem mogę szukać przyczepności ale z tyłu nie będzie źle. Z tyłu będzie Bridgestone Blizzak, typowa zimówka. Zresztą, nie wiem która opono będzie tutaj lepsza Ale dobre uniwersalne są lepsze niż przeciętne sezonowe. I to właśnie do mnie mocno przemawia Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Ponieważ na temat opon jest wiele mitów to postaram się trochę podsumować dyskusję: 1) pierwszy, mit, często rozpowszechniany to "..opony zimowe będą zawsze lepsze od wielosezonowych" Trzeba pamiętać, że opony zimowe są przede wszystkim konstruowane do prawidłowego zachowania na nawierzchniach zaśnieżonych i pokrytych lodem, gorzej bywa już na nawierzchniach mokrych, a przecież u Nas od wielu lat to norma. Bardzo ważna jest w takiej sytuacji odporność na aquaplaning. 2) "Opony wielosezonowe to oszczędność na zdrowiu i życiu" To nie jest oszczędność, bo dobre opony wielosezonowe bywają droższe od zimówek. To jest wygoda, bo z założeniem takich opon kończą się dylematy w stylu, "..zmienić już opony czy może poczekać jeszcze tydzień, bo w prognozie pogody zapowiadali ocieplenie" Plusy wielosezonowych: - uniwersalność - jeden koszt zakupu - brak problemów z wymianami i przechowywaniem opon - częstsze zakupy nowych opon (mając dwa komplety bywa, że ich nie zużyjesz tylko Ci się zestarzeją, takich opon nie powinno się używać pomimo, że mają wciąż głęboki bieżnik), dzięki temu częściej przechodzisz na nowe generacje opon, a i tak wychodzi to taniej. Minusy: - najlepsza opona wielosezonowa ustępuje najlepszej oponie letniej i potrafi ustępować najlepszej oponie zimowej - dobra opona wielosezonowa jest droższa od dobrej opony letniej Teraz od siebie: Pracuję w branży motoryzacyjnej od lat, mam znajomych prowadzących warsztaty wulkanizacyjne, znam dystrybutorów opon w Polsce i uważam, że do rozmiaru 185, opony wielosezonowe z reguły są najlepszym wyborem. Oczywiście żaden wulkanizator ani dystrybutor opon nie jest zainteresowany rozpowszechnianiem tej tezy szerokiemu gronu. Trochę inaczej jest w rozmiarze 225 i więcej, tam wciąż warto kupować opony letnie i zimowe. To się może jednak zmienić, bo z nowymi generacjami mieszanek gumowych opony wielosezonowe szybko doganiają parametrami opony sezonowe W rozmiarze 185 i mniej nigdy nie kupię już zimówek, po zastosowaniu Vredesteinów jestem zszokowany jak dobre są w stosunku do Dębicy Frigo 2 czy Pirelli Winter, które miałem wcześniej. Sam aktualnie korzystam z następujących opon - zimowe Goodyear Ultragrip 7+ 175/65R15 - jedna z najlepszych opon w tym rozmiarze według testu ADAC z 2010 roku - letnie Goodyear GT3 185/65R15 - fabryczne opony, dobra charakterystyka na mokrym - zimowe Dębica Frigo 2 155/55R13 - popularne w Polsce opony do małych aut. Dobra charakterystyka na śniegu i błocie, kiepskie na mokrej nawierzchni. - wielosezonowe Vredestein Quatrac 3 165/70R13 -jedne z lepszych opon wielosezonowych i chyba najlepsze w cenie 200 zł Polecam autorowi przestudiowanie testów opon, są w różnych czasopismach. Ja decyzję zakupu Vredesteinów podjąłem po lekturze AutoŚwiat'a gdzie w teście, opony Qutrac 3 pobiły słabsze zimówki dorównując tym z górnej półki. O ile pamiętam tylko dwie zimówki przewyższały je w pojedynczych parametrach i podobnie było z letnimi, ogólnie okazały się bardzo dobrymi zimówkami i dobrymi letnimi, tak jak z resztą zauważył Longhorn , że opony wielosezonowe bardziej przypominają zimówki Nie znam rozmiaru jakiego poszukujesz, ale gdybym miał polecić coś w ciemno to byłby to Goodyear 4 Seasons, który praktycznie co roku zajmuje czołowe miejsca w testach, opony drogie, ale warte swojej ceny. Edytowane 29 Września 2015 przez Cleaner_1980 2 Cytuj Link to post Share on other sites
karpek 2 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 A jeżeli chodzi o opony w rozmiarze 195/65/R15 to w przedziale budżetowych, czyli taki do max 180 zł/sztukę to jakie byście polecili? Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12591 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Wielosezonowe? Nie kupisz poniżej 200,-. Najtańsze - Dębica Navigator 2 kosztują własnie ok. 200,- zł Cytuj Link to post Share on other sites
alain 4 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 W tym budżecie poleciłbym ci Dayton DW510 EVO. Fakt, są to opony budżetowe ale w codziennym poruszaniu się autem, po mieście, trasie, na różnych typach nawierzchni w zupełności wystarcza. Ba, mają taki bieżnik, że spokojnie wyjedziesz z zaśnieżonego parkingu, podjedziesz pod górę, zjedziesz z górki itd. Możesz zamówić na motointegrator, mają ja tem teraz w dobrej cenie około 170 zł/sztukę. Dostawa jest za friko do punktu odbioru. Odbierasz kiedy masz czas. Możesz też u nich na miejscu zamontować, ale to już dodatkowo płatne jest. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12591 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 @up Po 1. - to nie opona wielosezonowa , a po 2. kosztuje ok. 150,- zł/szt. z kosztem dostawy. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.