patryk0493 52 Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Witam, zastanawiam się nad wyborem ubezpieczenia/gwarancji dla nowego Macbooka Pro 15". Nie wiem czy zdecydować się na AppleCare czy może na coś z oferty polskich ubezpieczycieli. Najbardziej interesuje mnie wiarygodność i uczciwość w razie ewentualnego uszkodzenia/kradzieży laptopa i różnice miedzy ofertami i podejściem do klienta w razie problemów. Macie jakieś doświadczenia/opinie na ten temat ? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Sicuramente 1 Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Cześć, może kilkudniowy odkop, ale myślę, że mogę się w konkretny sposób wypowiedzieć na ten temat, gdyż poniekąd to moja praca. Z ubezpieczeniami u polskich ubezpieczycieli jest różnie. Jeśli będziesz kupował laptopa, w którejś z sieciówek typy Media Markt, Media Expert czy RTV Euro AGD to cenę ubezpieczenia masz liczoną od ceny bazowej sprzętu. W Media Expert wygląda to np. w ten sposób, że do ceny laptopa na pełny wariant ubezpieczenia (przypadkowe uszkodzenia + przedłużona gwarancja i tu ważne "nie producenta!") trzeba doliczyć około ~28% i najważniejsze, że w razie szkody jest wkład własny 20% o czym sprzedawcy nie informują... W powazniejszych już firmach np. Komputronik nie ma wkładu własnego, a i pełne ubezpieczenia są tańsze - około 20% od ceny sprzętu na pełny okres ubezpieczenia. Z topowych ubezpieczycieli na rynku w firmach wyżej wymienionych to mamy Ergo Hestię i Mondial Assistance. Ci pierwsi są raczej bez zarzutu, w Internecie można znaleźć wiele negatywnych opinii na ich temat, ale ze swojego doświadczenie wiem, że ludzie zgłaszając szkodę mówią, że nie wiedzą co stało się ze sprzętem, a jest pęknięty i dziwią się, że ubezpieczyciel nie uznał szkody - nie dziwne, dlaczego ma uznać skoro użytkownik nie wie co się stało...? Z Hestią zawsze można się dogadać, że dopłacimy i weźmiemy nowy, inny model sprzętu. Z kolei Mondial jest już dużo bardziej asertywny, często odrzucają likwidację szkody lub przeciągają sprawę w bardzo ługie terminy (przypadki laptopów właśnie), natomiast jeśli chodzi o smartfony to załatwiają szybko, a to dziwne, bo do niedawna nawet nie świadczyli usług ubezpieczania telefonów komórkowych. Co do Apple Care Protection Plan fajne jest to, że jeśli padnie Ci np. dysk twardy w lapku i umiesz go samemu wymienić czy jakąkolwiek inną część to dostajesz kurierem nowy element i nigdzie nie musisz wysyłać produktu - robisz sam sobie na miejscu. Wiele też sprzętów jabłka trzeba rejestrować samodzielnie (polis zakupionych w EH i MA nie trzeba, wszystko leży po stronie sprzedawców). Plany Apple Care są też z reguły dużo droższe. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.