Skocz do zawartości

Kierunek programowania - decyzja


Recommended Posts

Witam.

Postanowiłem poważnie się wziąć za programowanie... Ale właśnie jakie?

Jestem totalnie zielony w tym wszystkim.

Miesiąc temu bawiłem się językiem C w code::block, i nawet to jakoś szło. Ogólnie potrafię się zawziąć i się uczyć, ale jedynie wtedy kiedy mi przyświeca jakiś cel, a tym celem jest konkretny kierunek rozwoju.

 

I tu nasuwa sie pytanie. Jakie są kierunki rozwoju w programowaniu. W sensie. Jestem zielony, ale już teraz wiem że jeśli sie uczymy programowania, to trzeba zdecydować w którym kierunku sie rozwijamy.

Dlatego prosiłbym osoby obeznane w temacie, by przedstawiły mi możliwości rozwoju. Najlepiej w takiej formie:

Język/środowisko A>B>C>D [napisanie jaki to cel (np. Programowanie aplikacji mobilnych).

 

Lub proszę o linki do stron/artykułów.

Chciałbym podjąć świadoma decyzje o tym ze wybrałem odpowiedni kierunek rozwoju dla siebie, by potem sie nie okazało, ze nauczyłem sie języka A , a to nie jest w ogóle powiązane z np. Tworzeniem aplikacji mobilnych.

 

Mam nadzieje ze w miarę jasno przedstawiłem to, czego pragnę sie dowiedzieć.

 

Dzięki!

Link to post
Share on other sites

Nikt Ci tego nie napiszę, nie wiemy co sprawia Ci przyjemność w czym odnajdujesz się najlepiej, jednemu najlepiej wychodzi kodzenie jakis systemów bazodanowych, drugi odnajduję się w aplikacjach webowych, językach skryptowych, tworzeniach stron, także taką drogę musisz odnaleźć sam, jedyne co moge Ci podpowiedzieć, to ucz się poprzez wyznaczanie sobie celów, np napisze sobie prostą gra, zrobisz odhaczasz i następny projekt itd, jest to bardzo dobra metoda nauki, ja uczylem sie z ksiazke, najpierw z serii head first, a nastepnie z fachowych ksiazek. Napisz co chcialbys robic w przyszlosci z tym programowaniem, to Ci odpowiem :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

http://4programmers.net/Praca/Szukaj?q=programista
http://www.praca.pl/s-programista.html