Skocz do zawartości

aparat do fotografii sportowej


Recommended Posts

Sony A6000 w komplecie z dwoma obiektywami. Rewelacyjny AF Tracking. Tylko oczywiście tego trzeba umieć używać.

 

Bezlustro z optycznym to nieporozumienie, w ogóle takie istnieje?

Edytowane przez cooger
Link to post
Share on other sites

Teraz wyszedł Olympus OM-D E-M10 Mark II - nie wiem czy Cię zadowoli, ale z tego co widziałem to ma elektroniczną migawkę (w Mark I mam czas migawki 1/4000, w Mark II już chyba 1/16000 jest). Tzn rozważ inne oczywiście. Ja specjalistą nie jestem, po prostu chwalę co mam i z czego jestem zadowolony (mimo iż mam Mark I). A w bezlusterkowcach zawsze jest ten plus mniejszej wagi i poręczności (rzecz jasna kosztem ceny obiektywów).

Link to post
Share on other sites
Sony A6000 w komplecie z dwoma obiektywami. Rewelacyjny AF Tracking. Tylko oczywiście tego trzeba umieć używać.

 

Bezlustro z optycznym to nieporozumienie, w ogóle takie istnieje?

Nie istnieje bo wtedy musiałoby mieć lustro :P. Żeby jakoś przekazywać do wizjera. Albo wizjer nad obiektywem, ale wtedy jak z polem widzenia?

 

Ja polecałbym e-m5 mark II albo e-m1 olympusa (z 1 możesz się nie zmieścić w budżecie jednak) albo fuji x-e2.

Link to post
Share on other sites

@@Deathstar, no jest jeszcze stary wysłużony X-Pro1 z wizjerem hybrydowym, ale rozwiązanie jakie oferuje w kwestii pokazywania ramki kadrowania w zależności od podpiętego obiektywu niekoniecznie przypadnie do gustu ;)

 

Fuji X-E2, jako posiadacz tegoż, to powiem tyle, że sam AF przy statycznych scenach działa ok (AF jest hybrydowy - detekcja kontrastu i detekcja fazy) ale zależy od obiektywu :) przy dynamicznych zdarzają się pomyłki, ale tak jak mówiłem, wiele zależy od obiektywu.

AF-C w X-E2 jest jakąś pomyłką (albo to ja mam inne wymagania po użytkowaniu kilku różnych DSLR), X-E2 dostanie aktualizację do firmware'u i ma ona obejmować AF Tracking (coś w rodzaju śledzenia 3D, i obsługę stref AF) ale to będzie październik/listopad, zresztą można poczytać o tym na przykładzie firmware'u v.4.0 dla X-T1 lub X-T10.

 

Albo bym rozszerzył budżet o 50% i wziął Sony A7 (pierwszą wersję), albo A6000. Olympusa z czystym sumieniem nie polecę, bo nie wiem jak się sprawdza AF tracking itd. Natomiast sama puszka E-M5 Mk2 jest super :) ale jak to w MFT bywa, bardziej niż gdzie indziej rolę będzie grało szkło, tak jak chodzi o AF jak i o jakość obrazu.

Link to post
Share on other sites

 

 

@Deathstar, no jest jeszcze stary wysłużony X-Pro1 z wizjerem hybrydowym, ale rozwiązanie jakie oferuje w kwestii pokazywania ramki kadrowania w zależności od podpiętego obiektywu niekoniecznie przypadnie do gustu ;)

 

Racja, ale jak sam zauważyłeś - to hybryda, i niekoniecznie dobra :).

 

 

 

Fuji X-E2, jako posiadacz tegoż, to powiem tyle, że sam AF przy statycznych scenach działa ok (AF jest hybrydowy - detekcja kontrastu i detekcja fazy) ale zależy od obiektywu :) przy dynamicznych zdarzają się pomyłki, ale tak jak mówiłem, wiele zależy od obiektywu.

 

Zawsze AF zależy od tandemu puszka-obiektyw, normalka. Nie mniej z tego co miałem okazję chwilę popstrykać X-E2, to pozytywnie wspominam ten sprzęcik :).

 

Ale:

 

 

Albo bym rozszerzył budżet o 50% i wziął Sony A7 (pierwszą wersję), albo A6000. Olympusa z czystym sumieniem nie polecę, bo nie wiem jak się sprawdza AF tracking itd. Natomiast sama puszka E-M5 Mk2 jest super :) ale jak to w MFT bywa, bardziej niż gdzie indziej rolę będzie grało szkło, tak jak chodzi o AF jak i o jakość obrazu.

 

Jeżeli chodzi o m4/3, to przez miesiąc miałem do testów E-M1, z obiektywem 12-50 EZ. I co mogę powiedzieć, to IMO jest to perfekcyjna puszka właśnie reporterska/sportowa - nawet z tak przeciętnym obiektywem (w końcu to - powiedzmy sobie - troszkę lepszy kit) AF radził sobie świetnie - szybko i celnie. Nawet w nocy. A E-M5 II nie ustępuje jedynce pod tym względem. Zresztą polecam przeglądnąć testy (dostaje bardzo dobre noty w aspekcie AF), i obejrzeć filmiki na YT.

Link to post
Share on other sites

Zawsze AF zależy od tandemu puszka-obiektyw, normalka. Nie mniej z tego co miałem okazję chwilę popstrykać X-E2, to pozytywnie wspominam ten sprzęcik

 

No trudno mi też nie pochwalić swojego sprzętu ;) Jakość zdjęć IMHO najlepsza z CSC APS-C, szkła (a przynajmniej większość) wyjątkowej jakości, kto wie czy nie jedne z najlepszych systemówek (cena też najlepsza :P) ? 

@@Deathstar, tak zachwala tego Olka, że pewnie bym, go wziął :D

Link to post
Share on other sites

Panowie nie należy uogólniać trafnego AF do poprawnego trackingu (sprawdźcie choćby liczbę klatek). Dlatego właśnie wskazuję na A6000 bo widziałem porównanie trackingu na A65 i na A6000. Nie trudno odgadnąć kto wygrał. Sam się zastanawiałem czy A6000 nie kupić bo na urlopie A77 strasznie mi ciążył, nie mniej nie wiem czy takie maleństwo mi podejdzie, poza tym jako druga zabawka jest trochę droga. Na wycieczki kupiłem więc używane X-M1. Jeśli się sprawdzi to będzie zawsze argument żeby pójść w stronę A6000.

Link to post
Share on other sites

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem - ilość FPS przy ciągłym strzale. XE1 robi ok.6FPS a A6000 ok.11FPS. Czyli 5 klatek więcej, a na jednej z nich mogło być to najlepsze ujęcie :) Samo przestawianie focusa z pewnością zależy też od prędkości procesora - przecież informacje z matrycy trzeba przetworzyć żeby odpowiednio przestawić ostrość.

 

Nawiasem mówiąc znalazłem to porównanie AFC pomiędzy A65 i A6000:

 

Link to post
Share on other sites

Aaa, o to :) True ! :)

A w X-E2 działa to tak, że w trybie szybkim (CH - 7kl/s) nie ma pomiaru, ani zmiany ustawienia AF podczas fotografowania (niezależnie od tego czy AF-S czy AF-C jest wybrany, przyjmowane są parametry z pierwszej klatki), w trybie wolnym (CL - 3kl/s), gdy wybrany jest AF-C to działa AF i pomiar pomiędzy klatkami.

Tak jak już pisałem o firmware v.4.0 dla X-E2, ma wiele zmienić jak chodzi własnie o AF tracking i podobno ma działać. Natomiast nie ma co ukrywać, że w tym względzie Sony jest o krok jak nie dwa dalej.

Link to post
Share on other sites

A jak my tu tak o Fuji - są w tym systemie jakieś niewielkich gabarytów obiektywy? Bo jak dostałem w ręce ten M1 to stwierdziłem, że o ile od luszczanki jest znacząco mniejszy i lżejszy to jednak wystający ryjek niewiele mniejszy od jakiegoś kitowego obiektywa do Sony A jest. Pancake jest chyba tylko jeden w tym systemie? W Sony jest 16F28 i coś takiego by mi przypasowało.

Edytowane przez cooger
Link to post
Share on other sites

Jest XF 18/2, którego mam. Ma 4 cm głębokości, także.. dla niektórych pancake, dla innych już nie ;)

No i jest XF 27/2.8, ma 23mm głębokości.

XF 35/1.4 ma już 'aż' 55mm, ale jeszcze w tym roku ma być XF35/2 (ze zdjęć wydaje się mniejszy, gdzieś właśnie rozmiarów XF18/2.

Gdzieś podawali jakieś plotki o 23 F/2, zbliżona konstrukcja do tego wbudowanego w X100 (czyli bardzo zgrabny), ale jakoś nikt nic nie potwierdza.

Edytowane przez Bambo1983
Link to post
Share on other sites

Posiadam  bezlusterkowca Olympus OMD-E-M10. Chce do niego dokupić dobre szkło pod koncerty oraz także relacje sportowe. Oczywiście w systemie mirco 4/3 mam dosc zawężony wybór obiektywów typu tele. Zastanawiam się czy wybrać Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150 mm f/2.8 PRO          lub stałkę jasną tele 75mm 1.8 M. zuiko. Ważne aby szkło nie było podatne  na tzw "zjawy" i odblaski zwłaszcza podczas koncertów. Co byście radzili?

Link to post
Share on other sites

@@heroos, to zależy jak bardzo potrzebujesz ekwiwalentu 70-80mm :)

Nie wiem co bym wziął, ale na pewno zastanowiłbym się jeszcze nad Panasem 35-100/2.8.

Pewnie szukałbym okazji żeby to podpiąć i strzelić cokolwiek. Stałka by mnie kusiła bardzo mocno, ale nie wiem czy przy okazji też nie ograniczała. Obym nigdy nie stawał przed takim wyborem ;)

 

 

 

Ja bym potrzebował właśnie szeroko, landszaftowo.

Skąd jesteś ? ;) jak blisko Krakowa to mogę Ci pożyczyć 18/2 na kilka dni :P  

Link to post
Share on other sites

Do Krakowa to ja mam daleeeeeko. Nie mniej dzięki!

 

A co do koncertów - wszystko zależy czy masz wejście pod scenę czy nie. Bez wejścia pod scenę to ledwo co sensownego wychodzi z 70-200/2.8 na APS-C czyli 105-300mm w przeliczeniu na 35mm - kiedyś walczyłem w tłumie na dużej imprezie z takim obiektywem. Miałem pozwolenie na wniesienie sprzętu ale nie miałem akredytacji i nie mogłem wejść pod scenę. Było to absolutne minimum.

 

No i rozmył nam się wątek, nie wiem czy tu jest jakiś moderator, ale mógłby wydzielić te bajdurzenia o obiektywach od wątku sportowego ;)

Edytowane przez cooger
Link to post
Share on other sites

@@heroos, to zależy jak bardzo potrzebujesz ekwiwalentu 70-80mm :)

Nie wiem co bym wziął, ale na pewno zastanowiłbym się jeszcze nad Panasem 35-100/2.8.

Pewnie szukałbym okazji żeby to podpiąć i strzelić cokolwiek. Stałka by mnie kusiła bardzo mocno, ale nie wiem czy przy okazji też nie ograniczała. Obym nigdy nie stawał przed takim wyborem ;)

 

 

 

Bambo1983 brałem pod uwa ge te powyższy model od panasa, lecz w testach i opiniach przewijały sie uwagi o jego kipskiej pracy pod światło ogolnie flarogennoś ć . Doodam co istotne że na koncertach zwykle mam akredytację lub opcję bycia przed sceną przez dłuższy lub krótszy okres czasu. Paradoksalnie nie zawsze zdjecia z fosy daja ciekawe kadry i kąt. Myslalem też o 12-40 2.8 pro olka. Na te chwilę mam stalke 25 mm 1.8 i pry scenie ddaję radę jakoś. Stalka wisdomo ogranicza ale też działa na kreatywność bo trzeba kombinować mocniej z kadrowaniem. Ta 75 niby pod koncerty jak znalazł z 40-150 mam wątpliwości co do pracy pod światło.
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...