marry 2 Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Witam poproszono mnie o pomoc przy znalezieniu apratu o robienia zdjęć sporotowych. Aparat będzie używny na zawodach kolarskich, ma nie byc lustrzanką, musi być w miarę lekki, posiadać wizjer iiii tyle wiedział. Jakieś porady? Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Wizjer optyczny czy może być EVF ? Jakiś przybliżony budżet ? Bo jeśli nie lustrzanka i z OVF - optycznym wizjerem, to może być spory problem... Cytuj Link to post Share on other sites
marry 2 Napisano 31 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Raczej optyczny. Budżet do 4tysięcy będzie tylko troche płakać przy płaceniu Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez marry Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 (edytowane) Sony A6000 w komplecie z dwoma obiektywami. Rewelacyjny AF Tracking. Tylko oczywiście tego trzeba umieć używać. Bezlustro z optycznym to nieporozumienie, w ogóle takie istnieje? Edytowane 6 Września 2015 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
ArioX 518 Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Teraz wyszedł Olympus OM-D E-M10 Mark II - nie wiem czy Cię zadowoli, ale z tego co widziałem to ma elektroniczną migawkę (w Mark I mam czas migawki 1/4000, w Mark II już chyba 1/16000 jest). Tzn rozważ inne oczywiście. Ja specjalistą nie jestem, po prostu chwalę co mam i z czego jestem zadowolony (mimo iż mam Mark I). A w bezlusterkowcach zawsze jest ten plus mniejszej wagi i poręczności (rzecz jasna kosztem ceny obiektywów). Cytuj Link to post Share on other sites
Deathstar 265 Napisano 6 Września 2015 Udostępnij Napisano 6 Września 2015 Sony A6000 w komplecie z dwoma obiektywami. Rewelacyjny AF Tracking. Tylko oczywiście tego trzeba umieć używać. Bezlustro z optycznym to nieporozumienie, w ogóle takie istnieje? Nie istnieje bo wtedy musiałoby mieć lustro . Żeby jakoś przekazywać do wizjera. Albo wizjer nad obiektywem, ale wtedy jak z polem widzenia? Ja polecałbym e-m5 mark II albo e-m1 olympusa (z 1 możesz się nie zmieścić w budżecie jednak) albo fuji x-e2. Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 @@Deathstar, no jest jeszcze stary wysłużony X-Pro1 z wizjerem hybrydowym, ale rozwiązanie jakie oferuje w kwestii pokazywania ramki kadrowania w zależności od podpiętego obiektywu niekoniecznie przypadnie do gustu Fuji X-E2, jako posiadacz tegoż, to powiem tyle, że sam AF przy statycznych scenach działa ok (AF jest hybrydowy - detekcja kontrastu i detekcja fazy) ale zależy od obiektywu przy dynamicznych zdarzają się pomyłki, ale tak jak mówiłem, wiele zależy od obiektywu. AF-C w X-E2 jest jakąś pomyłką (albo to ja mam inne wymagania po użytkowaniu kilku różnych DSLR), X-E2 dostanie aktualizację do firmware'u i ma ona obejmować AF Tracking (coś w rodzaju śledzenia 3D, i obsługę stref AF) ale to będzie październik/listopad, zresztą można poczytać o tym na przykładzie firmware'u v.4.0 dla X-T1 lub X-T10. Albo bym rozszerzył budżet o 50% i wziął Sony A7 (pierwszą wersję), albo A6000. Olympusa z czystym sumieniem nie polecę, bo nie wiem jak się sprawdza AF tracking itd. Natomiast sama puszka E-M5 Mk2 jest super ale jak to w MFT bywa, bardziej niż gdzie indziej rolę będzie grało szkło, tak jak chodzi o AF jak i o jakość obrazu. Cytuj Link to post Share on other sites
Deathstar 265 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 @Deathstar, no jest jeszcze stary wysłużony X-Pro1 z wizjerem hybrydowym, ale rozwiązanie jakie oferuje w kwestii pokazywania ramki kadrowania w zależności od podpiętego obiektywu niekoniecznie przypadnie do gustu Racja, ale jak sam zauważyłeś - to hybryda, i niekoniecznie dobra . Fuji X-E2, jako posiadacz tegoż, to powiem tyle, że sam AF przy statycznych scenach działa ok (AF jest hybrydowy - detekcja kontrastu i detekcja fazy) ale zależy od obiektywu przy dynamicznych zdarzają się pomyłki, ale tak jak mówiłem, wiele zależy od obiektywu. Zawsze AF zależy od tandemu puszka-obiektyw, normalka. Nie mniej z tego co miałem okazję chwilę popstrykać X-E2, to pozytywnie wspominam ten sprzęcik . Ale: Albo bym rozszerzył budżet o 50% i wziął Sony A7 (pierwszą wersję), albo A6000. Olympusa z czystym sumieniem nie polecę, bo nie wiem jak się sprawdza AF tracking itd. Natomiast sama puszka E-M5 Mk2 jest super ale jak to w MFT bywa, bardziej niż gdzie indziej rolę będzie grało szkło, tak jak chodzi o AF jak i o jakość obrazu. Jeżeli chodzi o m4/3, to przez miesiąc miałem do testów E-M1, z obiektywem 12-50 EZ. I co mogę powiedzieć, to IMO jest to perfekcyjna puszka właśnie reporterska/sportowa - nawet z tak przeciętnym obiektywem (w końcu to - powiedzmy sobie - troszkę lepszy kit) AF radził sobie świetnie - szybko i celnie. Nawet w nocy. A E-M5 II nie ustępuje jedynce pod tym względem. Zresztą polecam przeglądnąć testy (dostaje bardzo dobre noty w aspekcie AF), i obejrzeć filmiki na YT. Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Zawsze AF zależy od tandemu puszka-obiektyw, normalka. Nie mniej z tego co miałem okazję chwilę popstrykać X-E2, to pozytywnie wspominam ten sprzęcik No trudno mi też nie pochwalić swojego sprzętu Jakość zdjęć IMHO najlepsza z CSC APS-C, szkła (a przynajmniej większość) wyjątkowej jakości, kto wie czy nie jedne z najlepszych systemówek (cena też najlepsza ) ? @@Deathstar, tak zachwala tego Olka, że pewnie bym, go wziął Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Panowie nie należy uogólniać trafnego AF do poprawnego trackingu (sprawdźcie choćby liczbę klatek). Dlatego właśnie wskazuję na A6000 bo widziałem porównanie trackingu na A65 i na A6000. Nie trudno odgadnąć kto wygrał. Sam się zastanawiałem czy A6000 nie kupić bo na urlopie A77 strasznie mi ciążył, nie mniej nie wiem czy takie maleństwo mi podejdzie, poza tym jako druga zabawka jest trochę droga. Na wycieczki kupiłem więc używane X-M1. Jeśli się sprawdzi to będzie zawsze argument żeby pójść w stronę A6000. Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 @@cooger, dlatego też napisałem, jak to wygląda w X-E2 tak odnośnie AF-C jak i jakiegokolwiek AF trackingu (który jakkolwiek działający ma dopiero być). A tak już ciekawości ? O jakiej liczbie klatek mówisz ? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Może nieprecyzyjnie się wyraziłem - ilość FPS przy ciągłym strzale. XE1 robi ok.6FPS a A6000 ok.11FPS. Czyli 5 klatek więcej, a na jednej z nich mogło być to najlepsze ujęcie Samo przestawianie focusa z pewnością zależy też od prędkości procesora - przecież informacje z matrycy trzeba przetworzyć żeby odpowiednio przestawić ostrość. Nawiasem mówiąc znalazłem to porównanie AFC pomiędzy A65 i A6000: Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Aaa, o to True ! A w X-E2 działa to tak, że w trybie szybkim (CH - 7kl/s) nie ma pomiaru, ani zmiany ustawienia AF podczas fotografowania (niezależnie od tego czy AF-S czy AF-C jest wybrany, przyjmowane są parametry z pierwszej klatki), w trybie wolnym (CL - 3kl/s), gdy wybrany jest AF-C to działa AF i pomiar pomiędzy klatkami. Tak jak już pisałem o firmware v.4.0 dla X-E2, ma wiele zmienić jak chodzi własnie o AF tracking i podobno ma działać. Natomiast nie ma co ukrywać, że w tym względzie Sony jest o krok jak nie dwa dalej. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 (edytowane) A jak my tu tak o Fuji - są w tym systemie jakieś niewielkich gabarytów obiektywy? Bo jak dostałem w ręce ten M1 to stwierdziłem, że o ile od luszczanki jest znacząco mniejszy i lżejszy to jednak wystający ryjek niewiele mniejszy od jakiegoś kitowego obiektywa do Sony A jest. Pancake jest chyba tylko jeden w tym systemie? W Sony jest 16F28 i coś takiego by mi przypasowało. Edytowane 7 Września 2015 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 (edytowane) Jest XF 18/2, którego mam. Ma 4 cm głębokości, także.. dla niektórych pancake, dla innych już nie No i jest XF 27/2.8, ma 23mm głębokości. XF 35/1.4 ma już 'aż' 55mm, ale jeszcze w tym roku ma być XF35/2 (ze zdjęć wydaje się mniejszy, gdzieś właśnie rozmiarów XF18/2. Gdzieś podawali jakieś plotki o 23 F/2, zbliżona konstrukcja do tego wbudowanego w X100 (czyli bardzo zgrabny), ale jakoś nikt nic nie potwierdza. Edytowane 7 Września 2015 przez Bambo1983 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Ja bym potrzebował właśnie szeroko, landszaftowo. Cytuj Link to post Share on other sites
heroos 0 Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Posiadam bezlusterkowca Olympus OMD-E-M10. Chce do niego dokupić dobre szkło pod koncerty oraz także relacje sportowe. Oczywiście w systemie mirco 4/3 mam dosc zawężony wybór obiektywów typu tele. Zastanawiam się czy wybrać Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150 mm f/2.8 PRO lub stałkę jasną tele 75mm 1.8 M. zuiko. Ważne aby szkło nie było podatne na tzw "zjawy" i odblaski zwłaszcza podczas koncertów. Co byście radzili? Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 @@heroos, to zależy jak bardzo potrzebujesz ekwiwalentu 70-80mm Nie wiem co bym wziął, ale na pewno zastanowiłbym się jeszcze nad Panasem 35-100/2.8. Pewnie szukałbym okazji żeby to podpiąć i strzelić cokolwiek. Stałka by mnie kusiła bardzo mocno, ale nie wiem czy przy okazji też nie ograniczała. Obym nigdy nie stawał przed takim wyborem Ja bym potrzebował właśnie szeroko, landszaftowo. Skąd jesteś ? jak blisko Krakowa to mogę Ci pożyczyć 18/2 na kilka dni Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2076 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 (edytowane) Do Krakowa to ja mam daleeeeeko. Nie mniej dzięki! A co do koncertów - wszystko zależy czy masz wejście pod scenę czy nie. Bez wejścia pod scenę to ledwo co sensownego wychodzi z 70-200/2.8 na APS-C czyli 105-300mm w przeliczeniu na 35mm - kiedyś walczyłem w tłumie na dużej imprezie z takim obiektywem. Miałem pozwolenie na wniesienie sprzętu ale nie miałem akredytacji i nie mogłem wejść pod scenę. Było to absolutne minimum. No i rozmył nam się wątek, nie wiem czy tu jest jakiś moderator, ale mógłby wydzielić te bajdurzenia o obiektywach od wątku sportowego Edytowane 8 Września 2015 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
heroos 0 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 @@heroos, to zależy jak bardzo potrzebujesz ekwiwalentu 70-80mm Nie wiem co bym wziął, ale na pewno zastanowiłbym się jeszcze nad Panasem 35-100/2.8. Pewnie szukałbym okazji żeby to podpiąć i strzelić cokolwiek. Stałka by mnie kusiła bardzo mocno, ale nie wiem czy przy okazji też nie ograniczała. Obym nigdy nie stawał przed takim wyborem Bambo1983 brałem pod uwa ge te powyższy model od panasa, lecz w testach i opiniach przewijały sie uwagi o jego kipskiej pracy pod światło ogolnie flarogennoś ć . Doodam co istotne że na koncertach zwykle mam akredytację lub opcję bycia przed sceną przez dłuższy lub krótszy okres czasu. Paradoksalnie nie zawsze zdjecia z fosy daja ciekawe kadry i kąt. Myslalem też o 12-40 2.8 pro olka. Na te chwilę mam stalke 25 mm 1.8 i pry scenie ddaję radę jakoś. Stalka wisdomo ogranicza ale też działa na kreatywność bo trzeba kombinować mocniej z kadrowaniem. Ta 75 niby pod koncerty jak znalazł z 40-150 mam wątpliwości co do pracy pod światło. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.