Makkk 20 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Witajcie, zacznę od tego, że lubię nowości, więc z przesiadką na win 10 długo nie zwlekałem Ale do rzeczy: przede wszystkim po upgradzie miałem problem ze sterownikami. Najpierw się nie zainstalowały, po ponownym uruchomieniu instalki nv jakoś poszło. Początki dość pozytywne - brak spadków FPS w szczególnych miejscach Los Santos (GTA V), jednak przy większym zużyciu pamięci, pomimo, że Win 10 zużywa jej mniej (wg Afterburnera). Odpaliłem jednak FarCry 4 i po godzince wyskoczył błąd sterownika (który według informacji: "odzyskał już sprawność"). Nie przejąłem się tym początkowo i uruchomiłem ponownie grę. Po kolejnej godzince znowu ten sam błąd. Stwierdziłem, że pewnie sterowniki pod Win 10 nie pracują, jak powinny i trzeba czekać na update, ale wczoraj znowu grę odpaliłem. 3 godzinki grania i nic. Ale po wyłączeniu gry: http://s3.postimg.org/fxnye0bc3/IMG_20150809_223536.jpg Pierwsza myśl - padła grafika. Ale, mimo upałów, w domu mam jakieś 25 stopni, a grafika nie przekraczała 78 stopni (średnio ok. 72). Wcześniej zdarzały się i dłuższe sesje i nic się nie działo (na Win 7). Reset kompa i podczas uruchomienia kompa - zero artefaktów. Ekran logowania OK, załączył się pulpit - OK. Po 10 minutach to: http://s10.postimg.org/fncscqbax/IMG_20150809_224935.jpg Słyszę, że muzyka gra, ale za 2 minuty komputer dostał zawiechy i wyświetlił się bluescreen. Co robić? W czym leży problem? Karta wydaje się w porządku. Czy sterowniki mogą narobić takiego bałaganu na ekranie? Dzisiaj po pracy spróbuję je odinstalować, ale jaką mam alternatywę? Cytuj Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Karta nie wydaje się w porządku, to są artefakty. Sterowniki w jakimś ekstremalnym przypadku mogłyby coś takiego spowodować ale gdyby nv wydała takie drivery do 10tki to już by cała rzesza posiadaczy 970tek się skarżyła a nie spotkałem się z takim problemem, bardziej prawdopodobne że karta umiera, weź ją oddaj na gwarancje z tym. Jedyne co możesz teraz zrobić to odinstalować wszystkie sterowniki i wyczyścić rejestr i pozostałości jakimś driver cleanerem i wgrać na czysto, jeśli to nie podziała to prawdopodobnie grafa dostała zawału Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez jarnuszkiewiczm 1 Cytuj Link to post Share on other sites
james_bond 4 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 @Makkk Maiłem dokładnie taki sam objaw na radku HD 7950, ale po permanentnym odinstalowaniu sterowników przez narzędzie amdcleanuputility. Niestety ale też nie mogłem tego naprawić, więc wystartowałem ponownie z pena i zresetowałem konfiguracje W10 przywracając ją do wartości domyślnych, a następnie zainstalowałem nowe sterowniki i wszystko chodzi ok. Obawiam się że trafił Ci się bardzo podobny przypadek, więc o tyle możesz być spokojny że to nie karta Ci padła tylko jest to problem software-owy. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
marek8967 26 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 zegary domyślne masz ustawione ? Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Tak, zegary są domyślne, kartę nawet nie myślałem, żeby podkręcać, bo jej wydajność jest w pełni zadowalająca ;d Pod wieczór spróbuję wyrzucić sterowniki i zainstalować je na czysto, dam znać, czy pomogło. No więc pobawiłem się wczoraj i oto rezultaty: Najpierw włączyłem kompa, żeby upewnić się, że błąd nadal występuje. Niestety, po 15 minutach dał o sobie znać wyświetlając 7 razy ten komunikat: http://s12.postimg.org/kp9mm25a5/Problem_Grafa.png z przenikającymi artefaktami, po czym za chwilę wyświetliły się one już na stałe (jak na screenie 2 w pierwszym poście) i bluescreen: http://s14.postimg.org/46cnjw7ox/IMG_20150810_171625.jpg Błąd dotyczy ponoć dysków SSD oraz nieaktualnych sterowników jakiegokolwiek sprzętu. No cóż... Ponowne uruchamianie kompa. Nowy ekran logowania: http://s8.postimg.org/mpg1601ut/IMG_20150810_184645.jpg Po kolejnej, udanej już próbie uruchomienia komputera wyrzuciłem sterownik, odinstalowałem kartę graficzną, wyczyściłem rejestr ccleanerem. Bez sterowników komputer działał w odpowiedni sposób, żadne artefakty się nie wyświetlały, odpalałem filmiki, przełączałem okna, robiłem to, co robię na co dzień. Pobrałem sterowniki raz jeszcze, ale niestety: http://s29.postimg.org/phsld4l8n/Problem_Grafa2.jpg Pobuszowałem w sieci i znalazłem na reddicie nvidii całkiem fajny tutorial, do którego się zastosowałem: https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3fdcqw/upgrading_to_windows_10_read_me_first/ Przez GeForce experience wszystko przeszło gładko i przyjemnie. Po restarcie kompa wziąłem się za testy. Odpaliłem FC 4 i grałem dobrą godzinkę - zero artefaktów. Ale wystarczyło zminimalizować grę, włączyć okno Opery i znowu krzaki + nowy Bluescreen: http://s4.postimg.org/42z23iev1/IMG_20150810_184330.jpg Wpadłem jednak na coś - artefakty pojawiały się tylko przy przełączaniu okienek, ich minimalizowaniu/maksymalizowaniu. Założyłem więc, że powodem może być animacja okienek (która zresztą bardzo ładnie się prezentuje). Szybkie wyszukanie gdzie taką opcję znajdę (prawym na start -> system) i zaraz wyłączyłem tą opcję. Przełączałem okienka z pół godziny, stwierdziłem, że to chyba to i odpaliłem FC4 na 2 godzinki. Zero problemów. Wyłączyłem grę, nadal przełączam okienka - nic. Kliknąłem na START: http://s17.postimg.org/amrv7k0f3/IMG_20150810_204450.jpg Ręce mi opadły Od jutra mam urlop i zrobię czystą instalkę Win 10. Jeżeli to nie pomoże zgłoszę się do M$ i nV. Może oni coś doradzą. Jeśli nie, to wyślę kartę na serwis. Będę update'ował ten temat aż do rozwiązania problemu Cytuj Link to post Share on other sites
Alcedo1 168 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 zanim karta serwis sprawdź na np. win 7 Cytuj Link to post Share on other sites
5891michal 14 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Ja miałem problem na 10 ze swoją 970. Bluescreen i wywala nie z gier były normą. Jedyne co zrobiłem to w akcie desperacji cofnąłem instalacje do 8.1 a na następny dzień znów zaktualizowałem do 10. Od tego czasu miód. Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Ja z kolei mialem problem z przelaczaniem okienek na win 8.1 ale tylko w grze HOTS. Dokaldnie te same objawy co u kolegi wyzej, sporadyczne artefakty, wywalanie gry oraz BS raz na dzien. Po zainstalowaniu win10 i najnowszych sterownikow wszystko smiga bez problemow. Cytuj Link to post Share on other sites
olokos 19 Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Również posiadam GTX 970, po update do win10 nie musiałem nawet od nowa instalować sterowników żeby karta działała, ale i tak to zrobiłem, jak tuż po, tak teraz nie mam jakichkolwiek problemów. Wszystko pięknie śmiga. U ciebie są typowe artefakty, które wskazują na fizycznie uszkodzoną grafikę, miałem tak z 7970 matrix. Proponuję żebyś przeszedł się do kolegi i zobaczył jak to będzie u niego. Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 No więc wyszły nowe sterowniki kilka dni temu, oraz pojawiły się update'y Windowsowskie. Długo nic nie było, ale dzisiaj w Far Cry'u (po ok. 2 godzinach) znowu wyskoczył błąd o sterowniku, który "przestał działać, ale odzyskał już sprawność" i na chwilkę pojawiły się te czerwone artefakty. Na szczęście Windows nadal działał i odbyło się bez resetu. Testuję dalej. Na kartę mam 3 lata gwarancji, więc jeśli coś będzie się nadal działo mimo nowych sterowników, to odeślę ją do naprawy. Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Wznawiam temat, gdyż może się komuś w przyszłości przydać. Nie pomogła czysta instalka Win 10, nie pomogły coraz nowsze sterowniki, zdecydowałem odesłać kartę do Moreli. Zgłoszenie reklamacyjne powstało 22 września. Kartę otrzymałem dopiero dzisiaj. Aż zbielała z tęsknoty: http://i.imgur.com/qmOoaKS.jpg Niestety, w pudełku (w wersji okrojonej - http://i.imgur.com/UPJ7sBP.jpg) oprócz karty nie było niczego - żadnego dokumentu, żadnego powodu wymiany na "nowy" model, dlaczego wystąpiły artefakty w poprzedniej... nic! Spostrzegawczy zauważyli, że słowo nowy dałem w cudzysłów. No bo jak nazwać nową kartę, która wygląda tak?: http://i.imgur.com/uvYynmX.jpg http://i.imgur.com/mlGSedu.jpg http://i.imgur.com/ElCoQpS.jpg Pięknie wyczyszczony backplate "na szybko": http://i.imgur.com/aBzUe9M.jpg Nie no to chłodzenie na pewno nigdy nie było zdejmowane http://i.imgur.com/zVlFlS8.jpg Sprawę wyjaśniam z Morelami, choć, to nie oni zajęli się reklamacją, a MSI, o czym Morele poinformowały mnie w zgłoszeniu reklamacyjnym. Jeśli sklep przychyli się do moich próśb, sprawa zostaje zamknięta. Na przyszłość tylko będę wiedział: artefakty = uszkodzenie karty. To, że artefakty pojawiły się zaraz po updacie do Win 10 było tylko przypadkiem. Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 (edytowane) ale wiesz że serwis wcale nie musi ci dać nowej karty? to że ktoś napisał "nowa" to nie znaczy że będzie to nówka prosto z fabryki - oni ci dali że tak powiem "sprawną kartę". Chociaż stan tego śledzia woła o pomstę do nieba Edytowane 6 Listopada 2015 przez hafexo Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Jednak, jeśli odsyłają mi inny towar i to wyraźnie używany, niech wystawią na to nową gwarancję oraz pismo, w którym wyraźnie zaznaczone jest, w jakim stanie fizycznym ta karta do mnie przyszła. Jeśli znowu się coś spier... zepsuje, odeślę kartę i otrzymam negatywną odpowiedź, ponieważ śruby od chłodzenia były odkręcane. I nikomu nie udowodnię tego, że w takim stanie morele, czy MSI wysłało kartę do mnie. Już nie wspomnę o tym, że nadal nie wiem, co było przyczyną artefaktów w poprzednim modelu. Cytuj Link to post Share on other sites
wsde 36 Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) Jednak, jeśli odsyłają mi inny towar i to wyraźnie używany, niech wystawią na to nową gwarancję oraz pismo, w którym wyraźnie zaznaczone jest, w jakim stanie fizycznym ta karta do mnie przyszła. Jeśli znowu się coś spier... zepsuje, odeślę kartę i otrzymam negatywną odpowiedź, ponieważ śruby od chłodzenia były odkręcane. I nikomu nie udowodnię tego, że w takim stanie morele, czy MSI wysłało kartę do mnie. Już nie wspomnę o tym, że nadal nie wiem, co było przyczyną artefaktów w poprzednim modelu. Żądaj od sklepu wymiany produktu na nowy, bo nowy produkt kupiłeś w sklepie. To, że trafił Ci się sprzęt walnięty to nie jest powód do tego, by z serwisu wysłać Ci sztukę używaną, pomimo tego, że tę kartę dostałeś prosto od MSI. Kilka miesięcy temu zgłosiłem morele wadę dysku twardego i dysk został wysłany do Holandii i z powrotem z Holandii dotarł do mnie inny dysk, który był odnowiony, więc zgłosiłem to morele, napisałem, że nie zgadzam się na taki produkt i wzięli sobie ten dysk i otrzymałem nowy z ich sklepu. Edytowane 10 Listopada 2015 przez wsde 1 Cytuj Link to post Share on other sites
JBW_03 1 Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Żądaj od sklepu wymiany produktu na nowy, bo nowy produkt kupiłeś w sklepie. <...> No dokładnie. Tym bardziej, że konsument ma wybór albo gwarancja (dawa przez producenta) albo z tytułu rękojmi lub niezgodności z umową (konsument może się domagać wymiany towaru na fabrycznie nowy lub zwrot pieniędzy do 1 rok od kupna)---- nie wiem czy coś nie nakręciłem zweryfikujcie 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Makkk 20 Napisano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 (edytowane) Tak już teoretycznie kończąc ten drażniący mnie temat: odesłałem kartę na prawach rękojmi (co doradził mi miejscowy Rzecznik Praw Konsumenta) i dopiero wczoraj otrzymałem nową, stety-niestety, białą. Tak więc równe 2 miesiące byłem bez grafiki. Nigdy więcej MSI i Moreli: MSI za długi okres reklamacji i odesłanie mi używki, a Moreli za odpowiedzi bez konkretów (nie wiem dlaczego poprzednia grafika padła, a szczerze, ciekawiło mnie to, nie wiem do jakiego kraju została wysłana), brak stanowczego wstawienia się za klientem (fajnie byłoby otrzymać odpowiedź typu: "Proszę się nie martwić, załatwimy to z firmą MSI i otrzyma pan nowy towar, gdyż takie traktowanie Klienta nie jest zgodne z ideą naszego sklepu." - a niestety, otrzymywałem same zimne formułki), brak reakcji w przypadku otrzymania używki (chyba widzieli co do mnie wysyłają? Czego się spodziewali? Mieli nadzieję, że nie zauważę?), brak jakichkolwiek wyjaśnień (paaanie, bierz pan i się pan zamknij), długą reakcję, (24h na odpowiedzi to nieprawda) i... za nagłe skrócenie gwarancji na otrzymaną przeze mnie kartę z 36 do 24 miesięcy. Niestety, w naszym kraju żeby być sprawnie obsłużonym jako klient, trzeba wydać nieco więcej gotówki. Mimo to, jest w tym jedna, pocieszająca rzecz: mamy, jako konsumenci, jakieś prawa. Jeśli po naprawie gwarancyjnej otrzymujecie inny towar, używany, to znaczy, że sklep i producent sprzętu robią was w balona. Należy taki towar odesłać i żądać wymiany na nowy/zwrotu pieniędzy. Edytowane 26 Listopada 2015 przez jacekgothic 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.