Skocz do zawartości

Demontaż fabrycznego coolera a utrata gwarancji


Recommended Posts

Witam, szukałem w wyszukiwarce podobnych tematów, używając róźnych fraz, ale nadal mam wątpliwości więc postanowiłem założyć ten temat ponieważ od kilku dni kieruje do producentów kart graficznych m.in. MSI, Asus, Zotac zapytanie co dzieję się z gwarancją gdy chcę założyć blok wodny na GPU tym samym demontując fabryczny cooler. Odpowiedź jest zawsze ta sama: "Przy jakiejkolwiek ingerencji w kartę graficzną utraci Pan gwarancję" przy czym np. od MSI Global dostałem odpowiedź:

Dear Sir

You can break the warranty seal and change the cooler or cooling paste.
However if you ever need to return the board for repair, you will need to return it in the original condition, with the original cooler.

Moje pytanie brzmi czy znacie jakiegoś producenta, który pozwala zdemontować w Polsce cooler bez utraty gwarancji? Z góry mówię, że nie za bardzo chciałbym się bawić w podgrzewanie plomb suszarką czy coś podobnego i liczyć, że "a nóż się uda" ponieważ mam GTXa 980Ti (Zotac) niereferenta i chcę założyć blok z EK lub Aqua Computer a gwarancji mam 5 lat więc wolałbym jej nie stracićhttp://overclock.pl/forum/images/smilies/smile.png Macie jakieś pomysły, jak rozwiązać ten problem? Nie chce mi się wierzyć, że każdy czeka do końca gwarancji i wtedy montuje blok wodnyhttp://overclock.pl/forum/images/smilies/wink.png

Edytowane przez freddy198
Link to post
Share on other sites

EVGA i MSI.

Gdybyś miał wątpliwości czemu także MSI. Pracownikowi, który Ci odpowiedział nie chodziło o to, że nie możesz zdjąć chłodzenia, tylko, że przed ew. odesłaniem do serwisu musisz je z powrotem założyć. :)

 

Reszta producentów z tego co wiem nie uznaje zmiany chłodzenia/pasty itd.

 

Natomiast ludzie, którzy bawią się w zakładanie bloków wodnych najczęściej kupują a) referenty b) niereferenty firm, które na to pozwalają bez utraty gwarancji.

Edytowane przez Badzio93
Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy jeśli masz np. MSI i zdejmiesz tą plombę to jak się zachowa polski serwis MSI lub sklep, w którym kupiłeś. W przypadku EVGA jest gwarancja producenta, ale dla MSI mam już np. "wewnętrzną" więc tu może powstać problem. Chyba, że dostaną maila z MSI global w którym explicite im napiszą, że to nie jest powód utraty gwarancji. 

 

Też się tym interesuję, bo chciałbym za jakiś czas przejść w pełni na wodę. Na razie na EK nie ma jeszcze bloków fullcover do niereferentów :( "Coming soon". 

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że gwarancja MSi się nie zmienia bez względu na kraj, ale mogę się mylić. Sklep i tak w razie usterki wysyła do MSI, tak było w moim przypadku.

 

Tutaj cytat z zagranicznego forum MSI, od jednego z global moderatorów:

 

"yes MSI let you change the cooler (as some people use water-blocks) and removing the cooler to redo thermal paste or use some good non conductive thermal paste are fine as long as you take your time and do not damage the card! (we do at times have actual people who work for MSI tech support on here occasionally and we get our information from them)

 

if you have replaced the cooler and something goes wrong with it just remove the after-market one then put the original cooler back on and RMA it and all should be well! (some techs on the phones have no idea what they are doing and give out wrong information at times)

 

NOTE: if you remove the cooler for replacing it with a after-market unit once you have removed the original put all the thermal pads and screws in the cooler and Shrink wrap it in cling-film to keep it from corroding and store it somewhere safe!"

 

Dla pewności oczywiście najlepiej zadzwonić do Polskiego oddziału MSI. :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dostałem wiadomość o wysłaniu, czyli jutro powinna być. :) Ale przyszła za to obudowa od fractala r5 i dodatkowe wiatraki do niej. Wszystko przełożyłem i... CISZA! :D Tylko biurko musiałem lekko przerobić, ponieważ nie mieściła się z boku. Usunąłem ściankę, dodałem wsporniki i jest idealnie.

 

@sory za offtop </3

Edytowane przez Badzio93
Link to post
Share on other sites

EVGA.

Jest to prawdą że Zotac nie daję na karcie żadnych plomb gwarancyjnych? W sensie ani na śrubach ani nigdzie indziej? Jeśli ktoś ma pewne info, pisać:) A jeśli EVGA faktycznie nie stwarza problemów z tego powodu to chyba mój Zotac pójdzie w odstawkę. Miał ktoś już doczynienia z serwisem Evgi w temacie kart graficznych?

Link to post
Share on other sites

Po opiniach użytkowników na różnych forach serwis EVGA jest w tym momencie najlepszy spośród wszystkich producentów. Coś jest nie tak ze sprzętem? Wymieniają. Piszczą cewki? Wymieniają. Zmieniłeś chłodzenie i wszystko było dobrze, po czym rok później karta przestała działać? Wymieniają. Pod tym względem jest to właściwie pewniak. Ich regulamin gwarancji jest "dla kupującego", a nie żeby go ud****ć.

 

U Zotac'a plomby na zdjęciach się nie dopatrzyłem, ale tutaj cytat z ich strony:

 

"4. ZOTAC reserves the right to void the warranty

The warranty does not extend to defects that are caused by non-compliance with operating instructions, improper use, inappropriate operating conditions, overload or modifications of the product.

In particular, the warranty will be null and void if

 

- the product has been modified and/or wilfully damaged in any way; or

- the serial number has been altered, defaced or removed; or

- the GPU cooler fan has been removed or replaced."

 

Czyli nawet jeśli plomby by nie było, a zauważą, że coś grzebałeś przy karcie, to tracisz gwarancję.

Edytowane przez Badzio93
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...