xkaczorx 0 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Witam.. od wczoraj próbuję uporać się z problemem w laptopie Lenovo G580. Sprawa wygląda tak, że laptop nie widzi oryginalnego dysku zamontowanego w laptopie, sprawdzałem również w BIOS'ie. Nadomiar tego przy uruchamianiu laptopa po pojawieniu się logo Lenovo słychać stukanie z wnętrza dysku, po przejściu przez logo pojawia się czarny ekran i na tym koniec. Po przełożeniu dysku do innego laptopa jest widziany bez problemów, również z zewnętrznej obudowy na kabel USB jednak po 15 minutach pracy zaczyna znów stukać. jakby zacinała się głowica. Wygląda na to że laptop jest sprawny i wina leży po stronie dysku i nie mam pojęcia czy można go jeszcze jakoś reanimować. Chciałbym dodać że laptop jest po zalaniu gęstą zupą, klawiatura przestała działać i poszedł na gwarancję, po powrocie z serwisu działał bez zarzutu ponad pół roku aż do teraz jak pojawił się problem z dyskiem. Zamieszczę zrzut z CrystalDIskInfo: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6599b6f6b19c.png Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Przestaw w ustawieniach CrystalDisk wartość raw na system dziesiętny. Odczyt będzie bardziej przejrzysty. W pasku zarządzania kliknij na aplet Funkcje następnie Funkcje zaawansowane potem na Wartość Raw i tu zaznacz wartość 10 [DEC] 1 Cytuj Link to post Share on other sites
xkaczorx 0 Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Dziękuje za zainteresowanie, wstawiam zrzut ekranu po przestawieniu na system dziesiętny: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c364e47a5bd5.png Cytuj Link to post Share on other sites
Ktosnatopatrzy 4 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Ja bym zrzucil wszystko na czym mi zależy i odesłał go na gwarancję, jeśli jeszcze masz. Jak nie to poużywać do niepotrzebnych plików bo lada moment, lub nie wiadomo kiedy, padnie. Cytuj Link to post Share on other sites
xkaczorx 0 Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Laptop stracił gwarancję po zalaniu hm więc oddanie go do jakiegoś informatyka ma sens? może to być np kwestia elektroniki na dysku? czy raczej czeka mnie już tylko wymiana na nowy? Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Jeżeli słyszysz stuki, to wraz z elektroniką dysku jest również problem z jego mechaniką. Także pozostaje Ci tylko wymiana dysku. Cytuj Link to post Share on other sites
xkaczorx 0 Napisano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Jak mogę teraz skopiować dane z tego dysku, jest ograniczony dostęp bo na Windows'ie 8 było hasło na użytkowniku? Chciałbym też jakoś Recovery od Lenovo skopiować i wszystkie te dane razem z Recovery przerzucić na zdrowy dysk Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Dla zdrowia swojego i sprawniejszego działania laptopa radzę zapomnieć o recowery i ewentualnie postawić system na nowo. Mój po tym zabiegu odzyskał jako taką sprawność... Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Za pomocą jakiegokolwiek systemu Live CD i podłączeniu dysku przenośnego. Ważne dane przenoś mniejszymi partiami tak, aby dysk nie załapał tych stuków. Wygląda to na uszkodzenie łożyskowania dysku. Cytuj Link to post Share on other sites
xkaczorx 0 Napisano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Dziękuje za wszelkie porady i pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.