Skocz do zawartości

Podkręcanie Karty Graficznej GTS 250


Recommended Posts

Hej.

 

W O/C CPU jest obcykany :C, ale niezabardzo w O/C karty graficznej wiem że trzeba:

-kontrolować temp.

-zwiększyć napięcie

-......

 

w karcie graficznej jest:

-core

-shadery

-memory

 

jak się podkręca kartę graficzną to co trzeba podkręcić żeby ja przyspieszyć jak procesor core, shadery lub memory w tym nie mam pojęcia wiec prosze

:help:

Link to post
Share on other sites

Core powinien być scalony z shaderami, jak podkręcasz core to shadery powinny też podskoczyć.Nie podkręcaj ich oddzielnie bo to wyższa szkoła jazdy.

 

Ogólnie podkręca się prosto, rdzeń co 25Mhz ramy też, kontrolujesz temp i czy nie pojawiają się artefakty, dobrym programem jest EVGA Precision.

Link to post
Share on other sites

aha czyli zalman ok.

ustaw na dzien dobry wentyl 70-80%, gpu 820, shadery 1950(mozesz zostawic linked jak chcesz - osobiscie krecenie samego gpu bez shaderow dalo lepsze efekty niz linked (855mhz na gpu)

ewentualnie dobij gpu do 805 shadery beda mialy okolo 2k.

pamieci nie ma sensu ruszac zbytnio gora 100mhz, do testow moze i 200pojda,

Link to post
Share on other sites

Sciągnij program MSI Afterburner (2.0 v) i tam mozesz swiekszac wartosci Core i shader razem jak pisal Ostrowim. Zwiekszaj na poczatku o wartosci 25-30 a potem 5-10 i za kazdym razem testuj w FurMarku az sie wysypie lub zaczna wystepowac artefakty, do tego oczywiscie memorki ktore podnosisz o te 5-10. Dla bezpieczenstwa w tym samym programie zalecam zwiekszenie obrotow na chlodzneiu. pewnie standardrowo masz ok 40% ( zwieksz tak do 50), i to by bylo na tyle

P.S Zapodajcie linka do tej karty bo nie moge znalezc tego modelu :<

Link to post
Share on other sites

a co daja pamięci??

 

 

http://www.gigabyte.pl/products/vga/spe ... l-1gi.html

link do karty :sciana:

 

Sciągnij program MSI Afterburner (2.0 v) i tam mozesz swiekszac wartosci Core i shader razem jak pisal Ostrowim. Zwiekszaj na poczatku o wartosci 25-30 a potem 5-10 i za kazdym razem testuj w FurMarku az sie wysypie lub zaczna wystepowac artefakty, do tego oczywiscie memorki ktore podnosisz o te 5-10. Dla bezpieczenstwa w tym samym programie zalecam zwiekszenie obrotow na chlodzneiu. pewnie standardrowo masz ok 40% ( zwieksz tak do 50), i to by bylo na tyle

P.S Zapodajcie linka do tej karty bo nie moge znalezc tego modelu :<

 

ok przyznaje się, posiadam program GPU tool i jak dałem wyszukaj max. o/c dla rdzenia to nawet na 740 mhz byly bledy spadlo mi do 640 mhz ;/ i bylo ok, fan mam ustawione na 4% temp. karty sa nie zatrzymywalne nawet na 100% fanu rosna powyzej 80C i sie nie zatrzymuja ;/ na standartowych ustawieniach ;/

Link to post
Share on other sites

Jednostka graficzna realizuje tyle dodatkowych zadań, że często trzeba ją odciążyć, zwiększając przepustowość pamięci. Mierzona w GB/s (gigabajtach na sekundę), przepustowość pamięci zapewnia karcie niezbędny "oddech". Im więcej szczegółów (wyższa rozdzielczość, większa liczba kolorów, 32-bitowa lub większa głębia koloru), tym większa musi być przepustowość pamięci. To właśnie przepustowość pamięci, a nie współczynnik wypełniania, zwykle okazuje się podstawowym ograniczeniem karty. --> masz definicje

Link to post
Share on other sites

Core powinien być scalony z shaderami, jak podkręcasz core to shadery powinny też podskoczyć.Nie podkręcaj ich oddzielnie bo to wyższa szkoła jazdy.

Błąd. Synchronizacja z Shaders nie pozwala podnosić Core. Shaders posiada bardzo niski współczynnik OC. Nie wart obciążenia.

Lepszy efekt osiąga się pozwalając Core pójść wyżej pozostawiając Shaders nominal.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

ok przyznaje się, posiadam program GPU tool i jak dałem wyszukaj max. o/c dla rdzenia to nawet na 740 mhz byly bledy spadlo mi do 640 mhz ;/ i bylo ok, fan mam ustawione na 4% temp. karty sa nie zatrzymywalne nawet na 100% fanu rosna powyzej 80C i sie nie zatrzymuja ;/ na standartowych ustawieniach ;/

a co na to powiesz??

Link to post
Share on other sites

voxcordi --> zgadza sie myslalem ciagle o czestotliwosci pamieci, Shader Clock ZAWSZE podnosi sie o wieksza ilosc niz CORE np: (715 dla core standardowo i 1430 shader do 800 dla core i 1600 dla shader a pewnie polecialy by jeszcze spokojnie :sciana: )

 

a co na to powiesz??

Nie polegaj na jakis AUTO wyszukiwaniach :). Sciagnij program MSI afterburner (spadkobierca riva tuner) i MANUALNIE ustawiaj OC, dla twojej karty to bedzie standardowe 740 dla Core, i 2000 dla pamieci (x2), sadze ze bez problemu podkrecisz do 800 tylko zwieksz szybkosc chlodzeniu :)

 

sorry za re posta ;\

Link to post
Share on other sites

gpu tool pokazuje tempy;p

jakiego rodzaju sa to arty, - sprawdz w furmarku - jak kropki plamy to gpu sie wiecej nie podkreci, jak kolorowe to pamieci, zjedz nizej.

Ustaw shadery na 1800 i krec gpu, jak masz chlodzenie zalmana to nie jest zadne EKO wersja wiec musi sie krecic.

Link to post
Share on other sites

No ale on napisal ze mu progrma zjechacl Core na 640... dlatego radze nie uzywac jakis programow do AUTO OC... ale ta temperaure 80 stopni to on chyba nie uzyskuje w grze, tlko za pomoca jakiegos programu do extremalnych testow jak furmark...

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...