Skocz do zawartości

Bieganie - początek


Recommended Posts

Witam

Postanowiłem się za siebie wsiąść i zrzucić zbędne kilogramy przy okazji poprawić swoją kondycję i stan zdrowia.

 

Czy ktoś kto dłużej biega mógłby dać rady początkującemu?

Chodzi mi głównie o czas marszu podczas biegu lub ew. przerw podczas biegu.

 

W Internecie znalazłem IMO dosyć fajny plan biegania dla człowieka ze słabą kondycją (czyli idealnie dla mnie).

 

http://m.natemat.pl/dcf543272caa83d84af8156de83ea3d5,641,0,0,0.png

Edytowane przez Shrapner44
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Biegam amatorsko od pewnego czasu i mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że ważne jest, by czerpać radość z biegania i należy też uważać, aby narzucać sobie zbyt wysokich obciążeń. Jogging to przede wszystkim aktywna forma spędzenia wolnego czasu, nie polega na tym, by "zajeżdżać się" przy każdym treningu.

Link to post
Share on other sites

Witam

Siedzenie przed kompem też nie jest zdrowe dla stawów :D A do autora najważniejsze żeby nie forsować organizmu nagłą chęcią zrzucenia kilogramów. Zacznij biegać spokojnie, a kilogramy i tak będą spadać. Dodatkowo polecałbym przejść się do dietetyka żeby ustalił Ci dietę. Jeśli połączysz te dwie rzeczy, owiele łatwiej będzie ci zrzucać kilogramy dodatkowo uzupełniając w zdrowy sposób utracone kalorie. Życze powodzenia w bieganiu i wytrwałości :) Szczeście będziesz mieć, bo podczas uprawiania sportu wytwarzają się endorfiny, czyli hormony szczęścia.

 

Pozdrawiam Demiss

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 5 tygodni później...

Jako amatorka i to w dodatku biegająca od bardzo niedawna mogę zwrócić Ci tylko uwagę na jedną rzecz, z mojej perspektywy b. ważną, a chodzi mi o buty. Niby dla początkujących nie ma to więszego znaczenia, nic bardziej mylnego. Można się nieźle zniechęcić, że o innych rzeczach nie wspomne. Ja sobie zakupiłam do tego mojego biegania New Balnce model KJ890, taki:

http://www.eobuwie.com.pl/media/catalog/product/cache/image/650x650//8/6/869645-new_balance-kj890tbg-niebieski-pw-1.jpg

 
Dobrze mi się w nich biega, mają chłonną wkładkę, wyposażone  w technologię ABZORB, IMEVA, Non-Marking, no jednym slowem nie ma porownania do moich wczesniejszych cichobiegów. Dobre buty, to chyba podstawa, przynajmniej od tego trzeba zacząć, tak mi się wydaje. Zupełnie inny komfort. Co oczywiście nie oznacza, że muszą to być od razu buty drogie, u mnie zakup akurat tych butów był podytkotany bardziej tym, by pasowaly (kolorystycznie) do reszty stroju biegowego (wiem, uznacie że jestem "dziwna", trudno :P)
Edytowane przez kozieradka
Link to post
Share on other sites

Bieganie i astma.

Sześciokrotna mistrzyni olimpijska i dwunastokrotna mistrzyni świata w biegach narciarskich Norweżka Marit Bjoergen bierze leki na astmę by uzyskiwać świetne wyniki! 

Taka informację podałyły noiedawno media czyniąc z Kortykosteroidu zawartego w powszechnie stosowanych inhalatorach doz.pl/apteka/k271-Inhalatory magiczny środek umożliwiający jej sukces. Mało kto zwrócił uwagę że środek ten obniza masę mieśniową zamiast ją wspomagać, a maleńka Marit Bjoergen zaczęła biegać tylko dlatego, że była chora na astmę. Astma jest zapalną chorobą dróg oddechowych, charakteryzującą się nadreaktywnością oskrzeli. Okazuje się, że najlepszym lekarstwem na to nie jest zwolnienie lekarskie z lekcji WF, ale właśnie uprawianie sportu ! W Polsce rodzice chorych dzieci niejednokrotnie zwalniają dziecko chore na astmę z zajęć WF.Czy to jest dobre? Przykład norweski dowodzi że nie! Oczywiście wymagana jest konsultacja z lekarzem prowadzącym na temat stanu zdrowia dziecka oraz poinformowanie nauczyciela wychowania fizycznego o występowaniu choroby u ucznia. Umożliwi to skomponowanie odpowiedniego zestawu ćwiczeń oraz modyfikację zajęć, tak by nie stanowiły one zagrożenia. Aktywność fizyczną należy rozpocząć od odpowiedniej rozgrzewki, nieco dłuższej niż w przypadku innych dzieci. Ważne jest wypracowanie u chorego dziecka spokojnego i głębokiego oddychania. Ćwiczenia oddechowe uczą dziecko prawidłowego sposobu wentylacji podczas ruchu.To potem daje efekt, że dziecko nie boi się panicznie ataku astmy, bo wie ze nawet dużego wysiłku potrafi z tym walczyć. Z czasem zapomina o dolegliwościach oddechowych i może być mistrzem jak  Marit Bjoergen

Edytowane przez kiścień
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...