Skocz do zawartości

Gwarancja smartfonu media markt.


Recommended Posts

Witam, ostatnio zakupiłem smartfona używanego od gościa który kupił go w media markt. Mam dowód zakupu oraz gwarancję.Dokładnie coś na wzór tego http://zapodaj.net/b8229d519cf83.jpg.html.  I moje pytanie brzmi czy z takim czym uwzględnili by mi gwarancję? Nie potrzeba żadnej pieczątki lub podpisu? Mam tylko "Towar wydano". Jeśli ktoś się zna proszę o kontakt.

Link to post
Share on other sites

Za Gwarancję odpowiada Producent / Dystrybutor sprzętu - zwykle Masz Kartę Gwarancyjną oraz potrzebny jest dowód zakupu. Nie jest to wyraźne zdjęcie :) ale wynika, że Masz Dowód Zakupu. Najlepiej udaj się do MM i podbij Kartę Gwarancyjną.

 

Jest też coś co nazywa się NTzU (Niezgodność Towaru z Umową) - za to odpowiada SPRZEDAWCA - czyli Media Markt. I do tego wystarczy Dowód Zakupu. Nawet jak zgubisz Kartę Gwarancyjną, a MAsz Dowód Zakupu to nadal możesz powołać się na NTzU.

 

Masz więc dwie drogi - kontaktujesz się z Producentem i powołujesz się na Gwarancję lub możesz się udać do Sprzedawcy i powołać na NTzU. Twoja wola - nikt Ci nie może odmówić.

 

Co wybrać ?

 

To zależy - przykładowo w przypadku mojego tabletu Dell Venue 11 Pro - bardziej "opłaca" mi się powoływać na Gwarancję, bo mam ją w wersji Next Businesess Day i do wielu usterek przyjeżdża serwisant do mnie,  a jak nie da się naprawić to Dell wysyła kuriera, który odbiera i dostarcza sprzęt.

Jak bym się powołał na NTzU to musiał bym samemu zanieść sprzęt do Sprzedawcy. No i trwa to dłużej - bo często Sprzedawca wysyła sprzęt do serwisu np. dwa razy w tygodniu.

Natomiast jak musimy wysłać sprzęt lub dostarczyć go do serwisu na własny koszt - a mamy blisko Sprzedawcę :) to lepiej powołać się na NTzU.

Oczywiście w przypadku Media Markt i innych sklepów - często oni sami dostarczają sprzęt do serwisu w ramach Gwarancji -  możemy go oddać na Gwarancji - a dostarczeniem zajmie się Sprzedawca.

 

Kolejna sprawa to ograniczenia Gwarancyjne - często producenci mają sporo ograniczeń, które nie występują w Ustawie o Prawach Konsumenta.

 

W Twoim przypadku Masz Dowód Zakupu, nie "podbitą" kartę Gwarancyjną - Masz więc komplet dokumentów. Warto więc Byś "podbił" Kartę Gwarancyjna w Media Markt. I Będziesz miał spokój. :)

Link to post
Share on other sites

Super. Dzięki wam bardzo za szybką odpowiedź. Mam jeszcze do was jedno pytanie, a mianowicie mam feler w komórce. Co pokazuję na zdjęciach:

http://zapodaj.net/735736492245b.png.html

http://zapodaj.net/7bf7d8ea61fbe.png.html

Kant digitalizera/lcd się odkleił. Komórka dalej chodzi idealnie w niczym to nie przeszkadza. Nie chciałbym tylko żeby jakiś brud się tam dostał. I też nie chcę oddawać go na gwarancję pewnie czas naprawy to jakieś 2 tygodnie w plecy. Co o tym sądzicie? Gwarancja powinna to objąć. 

 

PS. Znacie jakiś domowy sposób by to jakoś się trzymało? (Podkleiłbym jakimś klejem ale nie chce popsuć, chyba że byłoby to nieszkodliwe).

Edytowane przez lemos
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...