Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam mam zamiar kupić aparat do 2 tysięcy( nie mus być nowy). Z tego co czytałem za tą kwotę nie ma sensu kupować lustrzanki i na moje potrzeby kompakt mi powinien w zupełności wystarczyć. Zdjęcia będę głownie robił z wakacji i dobrze by było aby dobre fotki wychodziły w nocy.

 

Panasonic DMC-LX7 oraz

Sony DSC-RX100 I

 

Jest sens dopłacić do RX100 II bo nie wiem jaka jest róznica miedzy tymi modelami. 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Darek Kuczera
Link to post
Share on other sites
Gość Jacojj

Chcesz dobre zdjęcia w nocy a wybierasz aparaty z małymi matrycami - bez sensu...

Poszukaj kompaktów, a raczej bezlusterkowców, z matrycami APS-C - czyli dużymi matrycami z lustrzanek. Teraz bez problemu kupisz takie poniżej 2000zł. Zwracaj uwagę aby miały autofokus hybrydowy czyli (kontrast + faza - lepiej się sprawdza wieczorami). Dobrze by było także aby miały stopkę pod lampę błyskową - też się przydaje w nocy :-)

 

Z najtańszych, które posiadają te cechy, może być np. Samsung NX300 - ok.1500zł

Link to post
Share on other sites

Kupi bezlusterkowca z dużą matrycą żeby założyć ciemny obiektyw. I na jedno wyjdzie.

 

Nie wiem o jakie zdjęcia w tej nocy chodzi, jeśli o statyczne to rozwiązaniem jest statyw, jeśli o dynamiczne to lampa błyskowa.

Link to post
Share on other sites
Gość Jacojj

Kupi bezlusterkowca z dużą matrycą żeby założyć ciemny obiektyw. I na jedno wyjdzie.

 

Nie wiem o jakie zdjęcia w tej nocy chodzi, jeśli o statyczne to rozwiązaniem jest statyw, jeśli o dynamiczne to lampa błyskowa.

 

Zawsze może założyć jaśniejszy obiektyw - a w kompakcie nie może.

 

Co do lampy to Soniak słabo wypada - brak stopki - pozostaje tylko wbudowana lampa a tej nawet nie skieruje w sufit.

Link to post
Share on other sites

Ile kosztuje biektyw powiedzmy 2.8 do bezlusterka? Bo o jasniejszym to można pomarzyć. Prawda jest taka że przy ograniczeniach budżetowych założy ciemny obiektyw a ISO zabije mu całą jakosc matrycy.

Link to post
Share on other sites
Gość Jacojj

Ile kosztuje biektyw powiedzmy 2.8 do bezlusterka? Bo o jasniejszym to można pomarzyć. Prawda jest taka że przy ograniczeniach budżetowych założy ciemny obiektyw a ISO zabije mu całą jakosc matrycy.

 

Ile kosztuje, to łatwo sprawdzić na Allegro - ważne, że taki system jest przyszłościowy - można go rozbudować poprzez nowe obiektywy. W kompakcie nie mamy takiego luksusu. Co do jasnego obiektywu z kompaktu - warto sprawdzić i porównać jego jakość (szczególnie na otwartej przysłonie) z tym co oferują "ciemne" obiektywy w bezlusterkowcach - szybko może się okazać, że ten jasny obiektyw trzeba mocno "ściemnić" aby jakość ujęć była w miarę przyzwoita. Pominąłeś też sprawę autofokusa, w kompaktach masz tylko AF kontrastowy, bezlusterkowcach można mieć również fazowy co się przydaje właśnie w gorszych warunkach oświetleniowych. Trzeba też sprawdzić czy autorowi wątku wystarczy tylko ekwiwalent 28mm na szerszym końcu obiektywu, być może będzie chciał obiektyw o krótszej ogniskowej - czyli szerszy - a to naprawdę przydaje się w wielu sytuacjach.

 

Podsumowując ten dłuższy wywód - oba zaproponowane przez autora wątku kompakty są bardzo dobre (jak na kompakty) ale trzeba być świadomy ich ograniczeń, warto też porównać ceny tych zaawansowanych kompaktów do cen bezlusterkowców (które potencjalnie oferują więcej możliwości).

Link to post
Share on other sites

Jesteś nowy na forum prawda? Przeczytaj kilka wcześniejszych wątków nt. lustrzanka czy kompakt.

 

Jeśli chodzi o obiektyw - w najpopularniejszym systemie bezlusterkowym nawet nie ma zoomów o jasności 2.8 a 16-70 F/4 kosztuje ok. 4000pln http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sel1670zwięc na allegro go nawet nie znajdę. Nawiasem mówiąc za 4K da się kupić SAL2470F28 - używany.

 

Większości amatorów nie chodzi o możliwości rozbudowy systemu, dokupowanie kolejnych elementów które w szybkim tempie zbliżają wartość sprzętu do 10000pln tylko o robienie przyzwoitych zdjęć. I w tym kompakty premium się znakomicie sprawdzają. Pokazywałem kiedyś nawet fotki z ciemnego miejsca robione kompaktem i lustrzanką z dobrym, drogim obiektywem. Brak REALNYCH różnic.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Ile kosztuje biektyw powiedzmy 2.8 do bezlusterka?

 

Zależy w sumie od systemu i ogniskowej ;). W 4/3 czyli w systemie bezlusterkowym oferującym największy wybór obiektywów masz 12-40 f/2.8 Olympusa za ~4000. Przy czym jest to już obiektyw serii PRO, czyli możnaby rzec, że taka "Lka". Także Panasonic 12-35 f/2.8 jest w podobnej cenie.

 

 

 

Jeśli chodzi o obiektyw - w najpopularniejszym systemie bezlusterkowym nawet nie ma zoomów o jasności 2.8

 

To chyba tylko w Sonym... jak prędzej - 4/3 ma, Fuji też ma 16-55 2.8, nawet Samsung ma 16-50 f/2-2.8. Nie sprawdzałem Nikonowego, a Canona lepiej na razie przemilczeć. Inna sprawa że te obiektywy to koszt w granicach 4000 nówka :P ale pokazuje to że fakt, że Sony nie ma to żaden wyznacznik ;).

 

 

 

Ile kosztuje, to łatwo sprawdzić na Allegro - ważne, że taki system jest przyszłościowy - można go rozbudować poprzez nowe obiektywy.

 

Pytanie które tu by wypadało zadać - czy użytkownik chce zmieniać obiektywy, żonglować nimi? Bo w tym budżecie żeby to miało sens to byłby to zestaw stałek ;). A i tak by go przekroczyło pewnie.

 

 

 

Trzeba też sprawdzić czy autorowi wątku wystarczy tylko ekwiwalent 28mm na szerszym końcu obiektywu, być może będzie chciał obiektyw o krótszej ogniskowej - czyli szerszy - a to naprawdę przydaje się w wielu sytuacjach.

 

Czy ja wiem? Są już kompakty z 24mm, a przyzwoite UWA do bezlusterkowców to i tak spory wydatek, czy do tego tak często się to przydaje - polemizowałbym. Są sytuacje gdzie na pewno ułatwia życie, ale na dobrą sprawę przy dobrym myśleniu można sobie z szeroką sceną poradzić mając 28mm... ba, przy odrobinie kombinowania da się ciekawie pokazać szeroką scenę i na 85mm, tak jak zrobić portret na 24/28mm ;). W fotografii czasami brak najbardziej odpowiedniego sprzętu powoduje niekonwencjonalne myślenie i bardzo ciekawe kadry.

 

 

 

Podsumowując ten dłuższy wywód - oba zaproponowane przez autora wątku kompakty są bardzo dobre (jak na kompakty) ale trzeba być świadomy ich ograniczeń, warto też porównać ceny tych zaawansowanych kompaktów do cen bezlusterkowców (które potencjalnie oferują więcej możliwości).

 

Tylko w takim budżecie jeżeli chcielibyśmy mieć coś lepszego to byłby to tandem lustrzanka + obiektyw, wszystko używane. A i tak ten potencjał byłby głównie w obróbce, no i gabarytami zniechęcałby do robienia zdjęć. Moim zdaniem rozpoczynanie od kompakta premium to jest świetna opcja, bo pozwala to na nauczenie się wielu zasad fotografii i rozwijanie się do pewnego momentu, a kiedy już uznamy że sprzęt nas ogranicza możemy kupić zestaw pod konkretne zastosowanie. Wtedy kompakta bardzo dobrego na spacery i zastosowanie codziennie mamy nadal.

 

Podsumowując - ja bym zalecał kompakta premium. Czym się różni wersja II od pierwszej w Sonym? Odchylanym ekranikiem, i poprawioną matrycą - mniejsze szumy głównie. http://www.optyczne.pl/240.6-Test_aparatu-Sony_DSC-RX100_II_W%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bci_matrycy.htmltu mniej więcej w 1/3 strony masz porównanie właśnie pod tym kątem ;). Także pod kątem zdjęć nocnych jest to trochę fajniejsza opcja. Nie mniej też najlepiej jak przeglądniesz sobie zdjęcia - niedawno tu był wątek podobny gdzie padło 5 bardzo dobrych modeli i linki do zdjęć z każdego z nich. Powinieneś je zobaczyć pod kątem stylu obrazowania - każdy aparat troszkę inaczej rysuje i każdy ma swoje mocne i słabe strony. Można mówić oczywiście o pewnych mierzalnych aspektach jak szum, dynamika tonalna czy rozdzielczość układu obiektyw-matryca, ale jednak najlepiej po prostu zobaczyć zdjęcia wykonane danym sprzętem.

Edytowane przez Deathstar
Link to post
Share on other sites

 

 

Jest sens dopłacić do RX100 II bo nie wiem jaka jest róznica miedzy tymi modelami.

 

Może jeszcze jakieś aparaty polecacie do około 2 tys :) bo kompletnie sie na tym nie znam

Różnica: gorąca stopka dla zewnętrznych lamp i odchylany ekran a dla reszty różnic nie warto dopłacać bo rx100 I jest dobrym aparatem.Z tym odchylanym ekranem też bym się zastanowił bo odchylany to nie obrotowy,sam wybierz co tobie bardziej pasuje.

Ta sama sytuacja z lx-em tyle że posiada stopke tak więc i wizjer możesz zamontować tu defakto wolalbym zamiast rx100 II różnice ceny wydać właśnie na wizjer do lx7 i masz wypas.

Luknij też na FujiFilm XQ2 http://www.fujifilmusa.com/products/digital_cameras/x/fujifilm_xq2/sample_images/index.html

Link to post
Share on other sites

 

 

Deal with it:

 

W kontekście ilości obiektywów etc ;). Sprzedaż to wypadkowa kilku czynników i Sony np. w reklamie czy zestawie sprzedażowym (np. 20mm 2.8 jako dodatek w pewnym okresie...) jednak wypadło świetnie co na pewno pomogło w wyniku ;).

Link to post
Share on other sites

Czyli do moich potrzeb najlepszy bedzie LX7 ? +wizjer ? http://www.cyfrowe.pl/aparaty/-dmw-lvf2-elektroniczny-wizjer-zewnetrzny.htmltaki wizjer?

 

Na pewno będzie bardzo dobry. Czy najlepszy? Tak jak napisałem, poszukaj w ostatnich tematach -podsyłałem linki do przykładowych zdjęć zrobionych 5 fajnymi aparatami do tej kwoty. Zobacz który styl obrazowania najlepiej Ci pasuje i podejmij decyzję :).

 

 

 

Dlatego pisałem o najpopularniejszym systemie.

 

Jasne ;), tego nie umniejszałem. Napisałem tylko, że ten system i fakt bycia bardzo popularnym nie jest wyrocznią/wyznacznikiem, ponieważ można taki obiektyw znaleźć w większości innych. A przecież nie ma żadnego przymusu kupienia Sony, prawda? ;)

Link to post
Share on other sites

Czyli do moich potrzeb najlepszy bedzie LX7 ? +wizjer ? http://www.cyfrowe.pl/aparaty/-dmw-lvf2-elektroniczny-wizjer-zewnetrzny.htmltaki wizjer?

Dałem tobie przykład prostej kalkulacji jaką ja bym podjął  a co wybierzesz to twoja sprawa,jeśli okazało by się,że wizjer ci jest nie potrzebny to masz zaoszczedzone pieniądze.

Co do wizjera jest to dokładnie ten model bardzo dobry lecz jak sam widzisz kosztowny co według mnie też drogi ale dolicz wizjer do rx100II i płyniesz z kasą.

 

 

Na pewno będzie bardzo dobry. Czy najlepszy?

Jest najlepszy. 

Są jeszcze tańsze DMW-LVF1 i optyczny DMV-VF1 których nie polecam.

Link to post
Share on other sites

 A przecież nie ma żadnego przymusu kupienia Sony, prawda?

 

Oczywiscie, że nie, ale jeśli rozmawiamy o ewolucji w stronę świętego grala - czyli pełnej klatki to zasadniczo wyboru nie ma. Ale to off topic więc może zakończmy ten wątek.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jest najlepszy. Są jeszcze tańsze DMW-LVF1 i optyczny DMV-VF1 których nie polecam.

 

Znaczy ja się bardziej odnosiłem do LX-7 vs reszta sprzętu ;). Dla jednego może to być najfajniejszy aparat, a drugiemu może bardziej się spodobać RX100, jeszcze innemu coś innego :), dlatego apelowałem o pooglądanie zdjęć przed podjęciem decyzji.

 

 

 

Oczywiscie, że nie, ale jeśli rozmawiamy o ewolucji w stronę świętego grala - czyli pełnej klatki to zasadniczo wyboru nie ma. Ale to off topic więc może zakończmy ten wątek.

 

Aaa no to mocno wybiegamy w przyszłość ;). Myślę, że tutaj nawet APS-C było świętym graalem, więc nie zakładałem od początku pełnego wypasu że tak to nazwę. Podałem po prostu realne opcje gdzie można mieć zooma 2.8, a nawet 2.0 (Samsung krótki koniec) w bezlustrach. Nie mniej koszty są zdecydowanie za duże. Wolałbym za te 4k kupić 3-4 stałki i rotować nimi :P. Już nie wspominając o tym że Olympus ma teraz bardzo fajnego cashbacka, ale to inny temat więc przyznam Ci rację odnośnie EOT ;). Myślę, że niedługo pojawi się sposobność do kontynuacji (wakacje, a zatem wysyp "chcę lustro" :P)

Link to post
Share on other sites
Gość Jacojj

Jesteś nowy na forum prawda? Przeczytaj kilka wcześniejszych wątków nt. lustrzanka czy kompakt.

 

Nie wiem co masz na myśli pisząc "nowy na forum". Jestem stałym czytelnikiem benchmark.pl od początku istnienia tego portalu, czyli gdzieś od roku 1997, więc sam sobie odpowiedz, czy jestem nowy. :P

 

Jeśli chodzi o obiektyw - w najpopularniejszym systemie bezlusterkowym nawet nie ma zoomów o jasności 2.8 a 16-70 F/4 kosztuje ok. 4000pln http://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sel1670zwięc na allegro go nawet nie znajdę. Nawiasem mówiąc za 4K da się kupić SAL2470F28 - używany.

 

Nie rozumiem dlaczego nagle zawężasz gamę bezlusterkowców do systemu Sony, czyżby reszta świata nie przystawała do Twoich tez? Tym gorzej dla reszty świata, prawda?

Ale wracając do tematu, przeglądając tylko oferty na Allegro: można kupić za ok 3700zł nowy obiektyw Samsung 16-50mm f2-2,8 ED OIS - czyli bardzo dobre jasne i w miarę szerokie szkło. Do tego jest możliwość kupienia nowych, jasnych (np.: 45/1,8 30/2,0 16/2,4 20/2,8) stałek w cenie 800-1000zł. Nie sprawdzałem cen w innych systemach, w tym bardzo popularnego 4/3 - być może tam są jeszcze bardziej atrakcyjne ceny.

 

Większości amatorów nie chodzi o możliwości rozbudowy systemu, dokupowanie kolejnych elementów które w szybkim tempie zbliżają wartość sprzętu do 10000pln tylko o robienie przyzwoitych zdjęć. I w tym kompakty premium się znakomicie sprawdzają. Pokazywałem kiedyś nawet fotki z ciemnego miejsca robione kompaktem i lustrzanką z dobrym, drogim obiektywem. Brak REALNYCH różnic.

Nie wiem jakie fotki pokazywałeś i komu, ale mam lustrzankę, bezlusterkowca i aparat kompaktowy i wiem jakie są realne różnice w wygodzie (i możliwości) robienia zdjęć w "ciemnych" miejscach tymi aparatami oraz wiem jakie są realne różnice jeśli chodzi o jakość tych zdjęć. Różnice są łatwe do zauważenia zarówno w jakości zdjęć jak i użytkowaniu aparatów.

 

Wracając do wyboru, to nie wiem czy kupowanie kompaktu z matrycą 1/1,7'' plus do tego drogi wizjer jest sensowne - w tej cenie (ponad 2000zł) naprawdę ma się duży wybór zarówno jeśli chodzi o kompakty, bezlusterkowce a nawet lustrzanki. Za około 1000-1200 zł można kupić nowego bezlusterkowca z matryca APS-C z obiektywem 16-50, który jakością zdjęć bije na głowę  tego Panasonica DMC-LX7.

Wystarczy zrobić sobie porównanie zdjęć np. na portalu optyczne.pl czy dpreview.com

 

Aby nie być gołosłownym:

 

Zdjęcie z Panasonica DMC-LX7 przy ISO 200:

http://www.optyczne.pl/upload2/74810_PLX7_iso200_sc1_jpeg.png

 

A tu zdjęcie z bezlusterkowca (za 1200zł) przy ISO 3200:

http://www.optyczne.pl/upload2/125527_SNX3000_iso03200_scenka1.jpg

 

- wychodzi na to, że zdjęcie przy ISO 3200 z bezlusterkowca Samsunga jest lepszej jakości niż zdjęcie przy ISO 200 z kompaktu Panasa (!)

 

Reszta na: http://www.optyczne.pl/292.6-Test_aparatu-Samsung_NX3000_Jako%C5%9B%C4%87_obrazu_JPEG.html

Edytowane przez Jacojj
Link to post
Share on other sites

 Nie rozumiem dlaczego nagle zawężasz gamę bezlusterkowców do systemu Sony, czyżby reszta świata nie przystawała do Twoich tez? Tym gorzej dla reszty świata, prawda?

Ale wracając do tematu, przeglądając tylko oferty na Allegro: można kupić za ok 3700zł nowy obiektyw Samsung 16-50mm f2-2,8 ED OIS - czyli bardzo dobre jasne i w miarę szerokie szkło.

 

<cięcie>

 

Wracając do wyboru, to nie wiem czy kupowanie kompaktu z matrycą 1/1,7'' plus do tego drogi wizjer jest sensowne - w tej cenie (ponad 2000zł) naprawdę ma się duży wybór zarówno jeśli chodzi o kompakty, bezlusterkowce a nawet lustrzanki. Za około 1000-1200 zł można kupić nowego bezlusterkowca z matryca APS-C z obiektywem 16-50, który jakością zdjęć bije na głowę  tego Panasonica DMC-LX7.

Wystarczy zrobić sobie porównanie zdjęć np. na portalu optyczne.pl czy dpreview.com.

 

Ad 1. Dlaczego pisze o Sony? Bo to najpopularniejszy system bezlusterkowy, mocno rozwijany i chyba(?) jedyny w którym występuje FF. A FF to przecież najlepsza jakość zdjęć do której każdy dąży? Więc jak już kupować coś z zamysłem dalszego rozwoju to ten system jest najbardziej prospektywny.

 

Ad.2 3700 za Samsunga powiadasz? Faktycznie. Dostępny u dwóch sprzedających, obu to osoby prywatne. Na Ceneo niewiele lepiej. To raczej słabo wróży rozwojowi tego systemu. Ale to mniej istotne. Nawet zakładając cenę 3700 i do tego aparat za 1300 mamy 5000. A teraz zwróć uwagę, że jesteśmy w wątku "Aparat do 2tys.". Jajcarz z Ciebie.

 

Ad.3 Tak się składa, że na bieżąco mam też kilka aparatów, w tym kompaktowy aparcik Fuji X10 i Sony A77 z SAL2470F28 (i jeszcze kilkoma innymi obiektywami). Myślę, że to upoważnia mnie do wydawania jakiś sądów. I w mojej opinii przy budżecie 2K należy kupić kompakta z dobrym, jasnym obiektywem i nawet nie myśleć o kombinowaniu z bezlusterkami czy lustrzankami.

Link to post
Share on other sites
Gość Jacojj

Ad 1. Dlaczego pisze o Sony? Bo to najpopularniejszy system bezlusterkowy, mocno rozwijany i chyba(?) jedyny w którym występuje FF. A FF to przecież najlepsza jakość zdjęć do której każdy dąży? Więc jak już kupować coś z zamysłem dalszego rozwoju to ten system jest najbardziej prospektywny.

 

Proponujesz rozwój do FF??? Nie za daleko się rozpędziłeś? Szczególnie, że odradzasz rozwój poprzez dokupowanie obiektywów - bo drogie wg Ciebie, a teraz co proponujesz mu puszkę FF za 4700zł? Rozumiem, że to jakieś żarty.

 

Ad.2 3700 za Samsunga powiadasz? Faktycznie. Dostępny u dwóch sprzedających, obu to osoby prywatne. Na Ceneo niewiele lepiej. To raczej słabo wróży rozwojowi tego systemu. Ale to mniej istotne. Nawet zakładając cenę 3700 i do tego aparat za 1300 mamy 5000. A teraz zwróć uwagę, że jesteśmy w wątku "Aparat do 2tys.". Jajcarz z Ciebie.

 

W którym miejscu proponuję autorowi wątku aby kupił ten drogi obiektyw? Ten obiektyw jest argumentem obalającym Twoją bzdurną tezę, że do bezlusterkowców nie ma jasnych obiektywów. cbdo

 

Co do aparatu za 2tys. to:

podałem konkretne przykłady, że w cenie niższej od Panasa można mieć bezlusterkowca oferującego lepszą jakość zdjęć.

 

Ad.3 Tak się składa, że na bieżąco mam też kilka aparatów, w tym kompaktowy aparcik Fuji X10 i Sony A77 z SAL2470F28 (i jeszcze kilkoma innymi obiektywami). Myślę, że to upoważnia mnie do wydawania jakiś sądów. I w mojej opinii przy budżecie 2K należy kupić kompakta z dobrym, jasnym obiektywem i nawet nie myśleć o kombinowaniu z bezlusterkami czy lustrzankami.

 

A ja mam inne zdanie, przynajmniej poparte konkretami w postaci testów, a nie jak Twoje poparte tylko, no właśnie czym, Twoim mniemaniem?

 

Edytowane przez Jacojj
Link to post
Share on other sites

Kolego - najpierw jako kontrę do argumentu o kiepskim kitowym obiektywie podajesz argument że może sobie obiektyw wymienić a następnie gdy pokazuję że to gruuuuubo przekracza budżet to piszesz, że tego nie sugerujesz. Trochę konsekwencji.

 

Zarówno bezlusterkowce jak i lustrzanki z obiektywami kitowymi to kiepski wybór. Przecież te obiektywy są tam tylko po to, żeby obniżyć cenę takiego aparatu a nadal można było go sprzedac jako gotowy do robienia zdjęć. Te obiektywy są warte na rynku wtórnym 150-200pln (lustrzankowe 18-55). Sam tu komuś oddałem za 150 nówkę wyjętą z kita.

 

Co do ostatniej kwestii - ja się nie opieram na testach z netu, nie porównuję kompakta premium do wielokrotnie droższych bezliusterkowców (bo te zazwyczaj nie są testowane z kitem). Ja mam porównanie "w polu" jak to mówią angole. I oceniam zarówno jakość obrazka jak i użyteczność. Każdy kompakt premium ma teraz komplet trybów manualnych, robi RAW-y, nawet stosunkowo wysokie użyteczne ISO. Nie jest to oczywiście ultimate solution, ale rozmawiamy o aparacie do użytku na wycieczkach, imprezach itd a nie specjalizowanej maszynie dla świadomego fotgrafa (amatora).

Link to post
Share on other sites

No ładnie się porobiło :)

 

@@cooger, w 99% przypadków zgadzam się z Twoimi wypowiedziami, to tym razem chyba jednak nie ;)

 

Może coś od siebie.

Nie ma za bardzo co porównywać matrycy 1/1.7" i APS-C. Może trochę wyliczeń itd ?

 

4.7mm/f1.4 na 1/1.7" wciąż da odrobinę większy DOF niż 16mm/f3.5 na APS-C (na dłuższym końcu: 17.7/f2.3 vs 50/f5.6 tak samo)

APS-C nawet gdy będzie miała o 3EV mniej światła zachowa wyższy DR przy niższym zaszumieniu (oczywiście wykluczamy skrajne sytuacje).

 

Autor napisał, że zależy mu też na dobrych fotkach nocą ? Ja bym jednak mocno rozważył tego Samsunga, ale i Fuji X-A2 z 16-50/3.5-5.6.

 

Co nie zmienia faktu, że pierwszą rzeczą, którą autor powinien zrobić to pójść do sklepu/sklepów, chwycić w ręce tak Panasa, Sony, jak i Samsunga oraz Fuji. Zobaczyć menu, przyciski. I to co najważniejsze, czyli jak leży w rękach :)

Link to post
Share on other sites

@Bambo - ale o czym własciwie piszesz? Co Ci da DR, skoro zdjecie będzie nie ostre (za długi czas na zdjęcie z ręki) albo zaszumione (podniesione ISO żeby nie poruszyć)?

 

DOF to osobna kwestia - tu oczywiście faktem pozostaje, że musi istnieć duża różnica w otworze względnym aby wyrównać różnicę w rozmiarze matrycy i uzyskać podobny DOF.

 

IMO trzebaby zrobić realtest w typowych warunkach, chodzi mi to po głowie od dłuższego czasu. Pierwsze próby robiliśmy w tych katakumbach, ale niestety moja partnerka nie do końca zrozumiała zamysł. Fotki musiałaby robić ta sama osoba.

 

Przykładowe punkty:

1. Zdjęcie krajobrazu w słoneczny dzień

2. Portret

3. Zmierzchowe z ręki

4. Zmierzchowe ze statywu

5. Porównanie zoomu

6. Duże powiększenie (realnie - czyli jakiś wydruk/odbitka)

7. Zdjęcia czegoś w ruchu (samochód czy motocykl)

8. Jakieś niewielkie makro (kwiatki i motylki)

 

Nie wiem co tam jeszcze.

 

W szranki luszczanka, bezluszczanka i kompakt

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...