andrzej12 5 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Witam, uznałem że już czas kupić dobrą grafikę do komputera. Karta będzie wykorzystywana głównie do gier i pracy w programach takich jak Premiere Pro, After Effects, 3ds max i Zbrush. Z tego co wiem to karta graficzna praktycznie nie ma wpływu na renderowanie, raczej na podgląd filmu i viewport w 3ds maxie (nie wiem jak z sytuacją w zbrushu). Słyszałem że karty Nvidii generują mniej błędów i są lepsze do programów graficznych (wiedza sprzed 2 lat, mogło się coś zmienić), dlatego wolałbym GeForce (kod na Wiedźmina jest dodatkowym atutem ) I tutaj mam pytanie: czy warto kupić gtx 960? Najtańsza oferta to 870 zł w morelach http://www.morele.net/karta-graficzna-asus-gtx960-dc2-strix-2gb-ddr5-128bit-dvi-hdmi-3xdp-strix-gtx960-dc2-2gd5-730063/ W komentarzach czytałem że 960 to karta nieudana, ma kiepską pamięć. Jaki wpływ na gry i grafikę ma to w praktyce? Czy warto dopłacić do gtx 970, która też ma problemy z pamięcią, a w grach generuje ok. 20 fps więcej? Różnica w cenie jest dosyć spora, ok. 500zł, więc pewnie musiałbym zrezygnować z zakupu dysku SSD. Mój komputer to: Procesor - Intel i7 3770K Płyta główna - MSI z77a GD-45 Ram - Kingston 8gb Zasilacz - Be Quiet! L8 730W Monitor - standardowy Dell, 1920x1080p, 60Hz Obudowa to Bitfenix Shinobi - nie powinno być problemu z miejscem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Link to post Share on other sites
silentmichal 100 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Jeśli w tych programach wykorzystywany jest procesor graficzny do obliczeń, to nie polecałbym Maxwella. Wykastrowali go z jednostek FP64... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Sadek.0 1177 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 After Effects, Rendering GPU za pomocą Ray tracing tylko Nvidia (CUDA) i w grę wchodzi tu tylko GTX 760, jeśli mówimy o nowej karcie w granicach 900zł. Dlaczego 760 jest lepszym wyborem, a na dlatego, że karta ma większą przepustowość pamięci z racji na szersza szynę danych 256BIT. W renderingu materiału ma to kluczowe znacznie bo to właśnie GPU ma dużo do powiedzenia w tym programie. 3ds max Jakiego silnika tutaj używasz V-ray czy V-ray RT ?. Co do samego GPU to gdzieś widziałem GTX 770 nowy za 930zł i to byłoby najlepsze wyjście. Ram - Kingston 8gb Z taką ilością pamięci też będzie kuleć praca. Zdecydowanie dorzuć kość 8GB, 16GB RAM to minimum przy Premierze, w AAE przyda się i 32GB. @@silentmichal, Ameryki nie odkryłeś. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
silentmichal 100 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 @silentmichal, Ameryki nie odkryłeś. Może nie każdy o tym wie? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Sadek.0 1177 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Z tego co wiem to karta graficzna praktycznie nie ma wpływu na renderowanie, raczej na podgląd filmu i viewport w 3ds maxie (nie wiem jak z sytuacją w zbrushu). Karta ma nie tylko znaczenie w viewportach, ale wpływa również na czas renderingu w APP / AAE. @@silentmichal, nie cytuj postu pod postem, autor sam o tym wspomniał więc nie wiem w czym rzecz. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
silentmichal 100 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Gdzie Autor o tym wspomniał??? O tym, że Maxwelle mają mało jednostek do FP64? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
andrzej12 5 Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 O jednostkach do FP64 nigdzie nie wspominałem Do grafiki chyba najbardziej nadawały się karty z serii 500 (Fermi), każda kolejna seria "podobno" jest gorsza. Karta ma nie tylko znaczenie w viewportach, ale wpływa również na czas renderingu w APP / AAE Wpływa to znaczy że pracuje razem z CPU, czy go zastępuje? Pytam bo do tej pory myślałem że do renderu nie jest wykorzystywana karta graficzna. A czy mógłby ktoś powiedzieć jak te wszystkie karty wyglądają w grach? Nie ukrywam że karta graficzna ma mi służyć właśnie głównie do gier, do programów typu AE i PP używam procesora. Cytuj Link to post Share on other sites
phillix 121 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Każda grafika z CUDA będzie lepsza do renderu niż procesor. Do gier bierz GTX 970, ale nie wiem dokładnie jak z renderowaniem w tym modelu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Sadek.0 1177 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 @@andrzej12,przeczytaj mój poprzedni post i odpowiedz na pytanie. Wpływa to znaczy że pracuje razem z CPU, czy go zastępuje? Pytam bo do tej pory myślałem że do renderu nie jest wykorzystywana karta graficzna. Renderujesz w zależności od sprzętu po CPU albo GPU w drugim przypadku trwa to znacznie krócej. Procesor - Intel i7 3770K Podkręciłeś chociaż ten procesor ? do programów typu AE i PP używam procesora. Trudno byś go nie używał, będziesz miał kartę wtedy doświadczysz zalet akceleracji GPU. A czy mógłby ktoś powiedzieć jak te wszystkie karty wyglądają w grach? http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_960_Gaming/11.html Z 8GB RAM, jednym HDD cudów bym się przy montażu wideo nie spodziewał. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
andrzej12 5 Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Używam V-raya Adv. Procesor jest jak na razie nie podkręcony, RAM dorzucę za jakiś czas, na razie uznałem że dysk SSD + grafika przydadzą się bardziej niż 24/32 GB RAMu. Czyli jeśli dobrze rozumiem w programach Adobe wydajniejszy będzie GPU? A kojarzysz może jak sytuacja wygląda w przypadku Zbrusha? Pozdrawiam i dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
Sadek.0 1177 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 W Premierze i Afterze tak. W przypadku 3ds maxa V-ray, czyli renderujesz po CPU i tutaj OC jest wskazane, im wyżej taktowany zegar tym lepiej/. Zbrush jedzie po CPU . W jakiej rozdzielczości montaż wideo FHD czy wyższej ? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.