Skocz do zawartości

Karta do gier i grafiki komputerowej, GTX 960 czy coś innego?


Recommended Posts

Witam, uznałem że już czas kupić dobrą grafikę do komputera. Karta będzie wykorzystywana głównie do gier i pracy w programach takich jak Premiere Pro, After Effects, 3ds max i Zbrush.

 

Z tego co wiem to karta graficzna praktycznie nie ma wpływu na renderowanie, raczej na podgląd filmu i viewport w 3ds maxie (nie wiem jak z sytuacją w zbrushu). Słyszałem że karty Nvidii generują mniej błędów i są lepsze do programów graficznych (wiedza sprzed 2 lat, mogło się coś zmienić), dlatego wolałbym GeForce (kod na Wiedźmina jest dodatkowym atutem ;) )

 

I tutaj mam pytanie: czy warto kupić gtx 960? Najtańsza oferta to 870 zł w morelach

http://www.morele.net/karta-graficzna-asus-gtx960-dc2-strix-2gb-ddr5-128bit-dvi-hdmi-3xdp-strix-gtx960-dc2-2gd5-730063/

 

W komentarzach czytałem że 960 to karta nieudana, ma kiepską pamięć. Jaki wpływ na gry i grafikę ma to w praktyce? Czy warto dopłacić do gtx 970, która też ma problemy z pamięcią, a w grach generuje ok. 20 fps więcej? Różnica w cenie jest dosyć spora, ok. 500zł, więc pewnie musiałbym zrezygnować z zakupu dysku SSD.

 

Mój komputer to:

Procesor - Intel i7 3770K

Płyta główna - MSI z77a GD-45

Ram - Kingston 8gb

Zasilacz - Be Quiet! L8 730W

Monitor - standardowy Dell, 1920x1080p, 60Hz

Obudowa to Bitfenix Shinobi - nie powinno być problemu z miejscem.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź :)

Link to post
Share on other sites

 

 

After Effects,

Rendering GPU za pomocą Ray tracing tylko Nvidia (CUDA) i w grę wchodzi tu tylko GTX 760, jeśli mówimy o nowej karcie w granicach 900zł.

Dlaczego 760 jest lepszym wyborem, a na dlatego, że karta ma większą przepustowość pamięci z racji na szersza szynę danych 256BIT.

W renderingu materiału ma to kluczowe znacznie bo to właśnie GPU ma dużo do powiedzenia w tym programie.

 

 

3ds max

Jakiego silnika tutaj używasz V-ray czy V-ray RT ?. 

 

Co do samego GPU to gdzieś widziałem GTX 770 nowy za 930zł i to byłoby najlepsze wyjście.


 

 

Ram - Kingston 8gb

Z taką ilością pamięci też będzie kuleć praca. Zdecydowanie dorzuć kość 8GB, 16GB RAM to minimum przy Premierze, w AAE przyda się i 32GB.


@@silentmichal, Ameryki nie odkryłeś.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Z tego co wiem to karta graficzna praktycznie nie ma wpływu na renderowanie, raczej na podgląd filmu i viewport w 3ds maxie (nie wiem jak z sytuacją w zbrushu).

Karta ma nie tylko znaczenie w viewportach, ale wpływa również na czas renderingu w APP / AAE.


@@silentmichal, nie cytuj postu pod postem, autor sam o tym wspomniał więc nie wiem w czym rzecz.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

O jednostkach do FP64 nigdzie nie wspominałem :) Do grafiki chyba najbardziej nadawały się karty z serii 500 (Fermi), każda kolejna seria "podobno" jest gorsza.

 

 

Karta ma nie tylko znaczenie w viewportach, ale wpływa również na czas renderingu w APP / AAE

 

Wpływa to znaczy że pracuje razem z CPU, czy go zastępuje? Pytam bo do tej pory myślałem że do renderu nie jest wykorzystywana karta graficzna.

 

A czy mógłby ktoś powiedzieć jak te wszystkie karty wyglądają w grach? Nie ukrywam że karta graficzna ma mi służyć właśnie głównie do gier, do programów typu AE i PP używam procesora.

Link to post
Share on other sites

@@andrzej12,przeczytaj mój poprzedni post i odpowiedz na pytanie.

 

 

Wpływa to znaczy że pracuje razem z CPU, czy go zastępuje? Pytam bo do tej pory myślałem że do renderu nie jest wykorzystywana karta graficzna.  

Renderujesz w zależności od sprzętu po CPU albo GPU w drugim przypadku trwa to znacznie krócej.

 

 

Procesor - Intel i7 3770K

Podkręciłeś chociaż ten procesor ?

 

 

do programów typu AE i PP używam procesora.

Trudno byś go nie używał, będziesz miał kartę wtedy doświadczysz zalet akceleracji GPU.

 

 

A czy mógłby ktoś powiedzieć jak te wszystkie karty wyglądają w grach?

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_960_Gaming/11.html

 

Z 8GB RAM, jednym HDD cudów bym się przy montażu wideo nie spodziewał.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Używam V-raya Adv. Procesor jest jak na razie nie podkręcony, RAM dorzucę za jakiś czas, na razie uznałem że dysk SSD + grafika przydadzą się bardziej niż 24/32 GB RAMu. Czyli jeśli dobrze rozumiem w programach Adobe wydajniejszy będzie GPU? A kojarzysz może jak sytuacja wygląda w przypadku Zbrusha?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Link to post
Share on other sites

W Premierze i Afterze tak.

W przypadku 3ds maxa  V-ray, czyli renderujesz po CPU i tutaj OC jest wskazane, im wyżej taktowany zegar tym lepiej/. Zbrush jedzie po CPU  ;).


W jakiej rozdzielczości montaż wideo FHD czy wyższej ? 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...