Qwepoi 3 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Witam, kupuję komputer i zastanawiam się, czy nie warto dołożyć do i7-4770k. Zawsze żyłem w przekonaniu, że i7 to procesory dla youtuberów/grafików itp., ale przeczytałem ten artykuł. http://m.pclab.pl/art63078.html To już i5 4690k jest za słaby do oglądania filmów na yt w 4k@60 fps? Może to tylko błąd, który zostanie naprawiony po jakiejś aktualizacji? Czy warto dopłacać do i7? Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Link to post Share on other sites
Draakul 24 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Zanim standard 4k się upowszechni i to jeszcze w 60 fps'ach, to trochę wody w Wiśle popłynie Ja bym dalej upierał na i5, zresztą którą posiadam i jestem zadowolony. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez Draakul Cytuj Link to post Share on other sites
Ernestynian 3 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Wyświetlanie filmów 4K 60fps z youtube wymaga mocnego procesora tylko dlatego, że nie ma jeszcze sprzętowej akceleracji VP9. Niedługo powinno się to zmienić, youtube'm zajmie się karta graficzna. LinusTechTips kilka dni temu opublikowali filmik, który udowodnił kompletną nieopłacalność procesorów o więcej niż 4 rdzeniach w dzisiejszych grach. Cytuj Link to post Share on other sites
Qwepoi 3 Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Ale i7 ma 4 rdzenie. Chodziło ci o wątki? Daj link. Cytuj Link to post Share on other sites
Ernestynian 3 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Chodzi mi o to, że między i5 czterordzeniową/wątkową a i7 czterordzeniową z HT jest już głównie różnica w cenie, jeśli chodzi o gry. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Qwepoi 3 Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Gry zaczną wykorzystywać HT? Twórcy, w przypadku ac:u zarzekali się, że ta gra wspaniale wykorzystuje HT. Jaka jest prawda? Cytuj Link to post Share on other sites
Ernestynian 3 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Wykorzystanie HT w grach widać gdy np. porównuje się i3 z HT do i3 bez HT (4 vs 2 wątki). Zwiększenie liczby wątków z 4 do 8 nie przynosi obecnie zauważalnej poprawy wydajności w grach, gdyż wykorzystanie więcej niż czterech jest bardzo trudne. Gdy przykładowo renderujemy cokolwiek na procesorze możemy podzielić pracę na x segmentów i każdy wątek niezależnie pracuje nad swoją częścią w tym samym czasie. W przypadku bardziej rozbudowanych gier wykorzystywane są dwa - cztery (np. podział na główny wątek, fizykę, AI i obsługę sieci), ale gdybyśmy chcieli bardziej rozdrobnić obliczenia, trudny byłby nie tylko ich podział ale i pilnowanie ich synchronizacji. Dlatego obsługą wielu wątków chwalą się głównie giganci, których stać na takie zabawy (chociaż są to zazwyczaj puste słowa i nadal nikt nie pokazał pełnego wykorzystania 6+ wątków w grze). 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Qwepoi 3 Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 A sądzisz, że za np 2 lata gry będą wykorzystywać 8 wątków? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Draakul 24 Napisano 15 Kwietnia 2015 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 A sądzisz, że za np 2 lata gry będą wykorzystywać 8 wątków? Trudno bawić się w proroka, ale raczej nie, idzie to dosyć powoli Chyba, że coś przegapiłem 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Qwepoi 3 Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Dzięki. Zostaje przy i5 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.