Skocz do zawartości

Jakie opony i gdzie kupujecie?


Recommended Posts

W każdym wozie lato Continental lub Michelin.

Na zimę Uniroyal i było Git.

Przed tą zimą pokusiło mnie zmienić bieżnik na jodełkę Hankook rs2. Czuję się jak bym na letnich jeździł. Raczej nic z tej firmy i Firestona już nigdy nie kupię.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja rainsportom chyba będę wierny na długo . Nie mam się do czego przyczepić i są tanie .

Pirelli cinturato winter też super tylko znika w oczach no i tania też specjalnie nie jest. Trzyma 2x lepiej na suchym ciepłym asfalcie niż Fulda Eco Control (opona aż niebezpieczna)

, a na mokrym to ze 3x lepiej .

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Lato:

Dunlop blueresponse 205/55/16 ( P307 SW i Zafira B ) 

Sailun atrezzo zsr 235/45/18 ( P3008 )

 

Zima:

Dunlop 3d winter sport 205/55/16 P307SW

Dunlop wintersport 5 205/55/16 Zafira B

continental ice contact 2 215/55/17 P3008 

 

Odnośnie letnich dunlopów, nie mogę się przyczepić bardzo dobra opona, jak dla mnie świetny stosunek cena/jakość, o tyle Sailun to jakaś pomyłka, trochę wilgotniejszy asfalt i już czuć jak auto traci przyczepność. Czuć, że guma jest twardsza i mniej klejąca się do podłoża. ( opony były już na aucie jak je kupiłem ) 

 

Jeśli chodzi o zimówki, to na śniegu wygrywa Dunlop wintersport 5 w dodatku na autostradzie nie czuję, że jadę na zimówkach, prowadzą się pewnie i są jednymi z cichszych opon zimowych, natomiast na lodzie zdecydowanie continental :D ale tu nie ma co się dziwić, bo jest to opona z kolcami. 

 

 

Całoroczne opony nie są dla każdego, gdybym wiedział w jakich warunkach będę jeździł w tym roku, to już dawno bym takowe miał. Prywatnym autem mało jeżdżę, poruszam się głównie po mieście. Kilka razy miałem wyjazdy po 100 km w jedną stronę. Prędkości też nie ma gdzie rozwinąć, ze względu na ukształtowanie terenu a przede wszystkim przepisy. Więc taka opona była by idealna dla mnie.

 

Jak dla mnie nie ważne, czy auto stare czy nie, opona to jedyny element łączący nas z drogą. Więc na tym lepiej nie oszczędzajmy. Wiele osób zapomina nie tylko o odpowiedniej głębokości bieżnika, ale też o prawidłowym ciśnieniu. Osobiście raz w miesiącu staram się sprawdzić ciśnienie, byle nie na stacjach. Bo u mnie w okolicy po sprawdzeniu ciśnienia na trzech, różnica wynosiła 0,5 bara w jednym kole. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Oczywiście że Dunlop.

 

Falken to średnia/ niska półka.

 

Jak do jazdy po głównie mieście to zastanów się na oponami wielosezonowymi przy obecnych zimach i temp to bdb rozwiązanie.

 

Edytowane przez raiders
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

oponeo ma zdecydowanie najlepszą ofertę, cena raczej najtańsza i wysyłka w cenie, czasami jakiś model jest tańszy na allegro ale trzeba doliczyć wysyłkę więc wychodzi drożej ponadto mają dogadanych sporo warsztatów przez co można wymienić opony po preferencyjnych cenach

Link to post
Share on other sites
Falken to średnia/ niska półka.

 

Falken to niska półka? Skąd bierzesz te brednie - wyleź z naszego podwórka i zobacz jak ma się wśród producentów opon ta marka na świecie. Co do samych opon (skupię się na letnich) - przestudiuj sobie o: FK453, Azenis FK453 Runflat, Azenis FK510, FK452, a na koniec o bardziej ekonomicznych serii ZIEX.

 

Szybko dojdziesz do wniosku, że jest to mocna średnia półka w przypadku tych bardziej eco modeli, a już premium w przypadku tych najwyżej ocenianych.

 

Do tego dochodzą opony specjalnego przeznaczenia jak np do terenówek, czy na tory.

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

172 jest już na letnich RainSport 5. Po miesiącu napiszę coś więcej.

Kleją się masakrycznie dobrze do jezdni na suchym i na mokrym. Niestety boczne ścianki są potwornie miękkie przez co o agresywnej jeździe w zakrętach można zapomnieć bo auto zaczyna kicać jak duży suv, to jest jedyny i największy minus RainSport 5 według mnie - póki co bo o ścieralności ciężko coś po 2 tyś. km więcej napisać. Ładne wizualnie opony. Profil zabawkowy bo 195/45/r16, trzymam się serii w Clio.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witajcie mam pytanie, jako iż potrzebuję opon zimowych w zasadzie na już, do astry H 1.9cdti, znalazłem Klebery krisalp hp2 225/45R17(mój rozmiar felg). Wszystkie z bieżnikiem 8mm prawie nówki, w ogłoszeniu napisane jest  że leżały w garażu i mają rok produkcji 2014. Moje pytanie czy za 500zł warto je wziąć i czy będą w porządku na ten i następny sezon?

Link to post
Share on other sites

Stare jak na zimówki, mieszanka może być twarda na mrozie i bardzo osłabi przyczepność. Lepiej kupić nowe np. Dębica

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Bo teraz mam cały czas mocno zużyte już letnie:/ a trochę śniegu spadło, mam ograniczony budżet i tak myślałem że będą lepsze niż łyse letnie, a na lato pewnie już będzie lepiej finansowo i jakieś porządniejsze bym kupił.

Link to post
Share on other sites

Na dębice raz dałem się nabrać , nigdy więcej . Bardzo kiepskie zachowanie na mokrym . Jak masz za 500zł 8mm (czyli nowe lub prawie nowe) mimo rocznika 2014 powinno być dobrze . Nie powinny być twarde , jeśli były leżakowane jak wspomniałeś .

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, AudiAWX napisał:

Nie no lepsze z bieżnikiem 6 letnie niż łyse nowe, ale tak średnio to wygląda...

Też mi się tak wydawało, dzięki za pomoc, spróbuję jeszcze z ceny zrzucić może mi się uda je kupić za 400zł.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...