jakub1t 1550 Napisano 4 Marca 2020 Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 Ja rainsportom chyba będę wierny na długo . Nie mam się do czego przyczepić i są tanie . Pirelli cinturato winter też super tylko znika w oczach no i tania też specjalnie nie jest. Trzyma 2x lepiej na suchym ciepłym asfalcie niż Fulda Eco Control (opona aż niebezpieczna) , a na mokrym to ze 3x lepiej . 1 Link to post Share on other sites
kudlatyEOS 295 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Lato: Dunlop blueresponse 205/55/16 ( P307 SW i Zafira B ) Sailun atrezzo zsr 235/45/18 ( P3008 ) Zima: Dunlop 3d winter sport 205/55/16 P307SW Dunlop wintersport 5 205/55/16 Zafira B continental ice contact 2 215/55/17 P3008 Odnośnie letnich dunlopów, nie mogę się przyczepić bardzo dobra opona, jak dla mnie świetny stosunek cena/jakość, o tyle Sailun to jakaś pomyłka, trochę wilgotniejszy asfalt i już czuć jak auto traci przyczepność. Czuć, że guma jest twardsza i mniej klejąca się do podłoża. ( opony były już na aucie jak je kupiłem ) Jeśli chodzi o zimówki, to na śniegu wygrywa Dunlop wintersport 5 w dodatku na autostradzie nie czuję, że jadę na zimówkach, prowadzą się pewnie i są jednymi z cichszych opon zimowych, natomiast na lodzie zdecydowanie continental ale tu nie ma co się dziwić, bo jest to opona z kolcami. Całoroczne opony nie są dla każdego, gdybym wiedział w jakich warunkach będę jeździł w tym roku, to już dawno bym takowe miał. Prywatnym autem mało jeżdżę, poruszam się głównie po mieście. Kilka razy miałem wyjazdy po 100 km w jedną stronę. Prędkości też nie ma gdzie rozwinąć, ze względu na ukształtowanie terenu a przede wszystkim przepisy. Więc taka opona była by idealna dla mnie. Jak dla mnie nie ważne, czy auto stare czy nie, opona to jedyny element łączący nas z drogą. Więc na tym lepiej nie oszczędzajmy. Wiele osób zapomina nie tylko o odpowiedniej głębokości bieżnika, ale też o prawidłowym ciśnieniu. Osobiście raz w miesiącu staram się sprawdzić ciśnienie, byle nie na stacjach. Bo u mnie w okolicy po sprawdzeniu ciśnienia na trzech, różnica wynosiła 0,5 bara w jednym kole. Link to post Share on other sites
AudiAWX 3225 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 To fakt, na jednej stacji 2.2 to na drugiej 2.4. Link to post Share on other sites
kudlatyEOS 295 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Znajomy kupił kiedyś cyfrowy miernik ciśnienia goodyear i bardzo chwalił jego dokładność. Kosztował coś około 25 zł, i wydaje mi się, że to powinno być na wyposażeniu standardowym Link to post Share on other sites
jakub1t 1550 Napisano 28 Marca 2020 Udostępnij Napisano 28 Marca 2020 A to nie jest inna półka cenowa ? Coś mi się kojarzy , że dunlop gra w wyższej lidze niż falken . Ja na 100% bym brał dunlopa stojąc przed takim wyborem . Link to post Share on other sites
kubbak 10077 Napisano 30 Marca 2020 Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 Dunlopy to IMO poszły mocno w dół z jakością, miałem w Vectrze na letnich, zmieniłem na Fulde, dzień do nocy. 1 Link to post Share on other sites
raiders 2081 Napisano 30 Marca 2020 Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 (edytowane) Oczywiście że Dunlop. Falken to średnia/ niska półka. Jak do jazdy po głównie mieście to zastanów się na oponami wielosezonowymi przy obecnych zimach i temp to bdb rozwiązanie. Edytowane 30 Marca 2020 przez raiders Link to post Share on other sites
orange121 3 Napisano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 oponeo ma zdecydowanie najlepszą ofertę, cena raczej najtańsza i wysyłka w cenie, czasami jakiś model jest tańszy na allegro ale trzeba doliczyć wysyłkę więc wychodzi drożej ponadto mają dogadanych sporo warsztatów przez co można wymienić opony po preferencyjnych cenach Link to post Share on other sites
Succubus 6067 Napisano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 (edytowane) Falken to średnia/ niska półka. Falken to niska półka? Skąd bierzesz te brednie - wyleź z naszego podwórka i zobacz jak ma się wśród producentów opon ta marka na świecie. Co do samych opon (skupię się na letnich) - przestudiuj sobie o: FK453, Azenis FK453 Runflat, Azenis FK510, FK452, a na koniec o bardziej ekonomicznych serii ZIEX. Szybko dojdziesz do wniosku, że jest to mocna średnia półka w przypadku tych bardziej eco modeli, a już premium w przypadku tych najwyżej ocenianych. Do tego dochodzą opony specjalnego przeznaczenia jak np do terenówek, czy na tory. Edytowane 17 Kwietnia 2020 przez Succubus Link to post Share on other sites
AudiAWX 3225 Napisano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2020 W tym koncernie Falken to średnia półka, wysoka to Dunlop i Goodyear. To strasznie zamotana spółka. Ciężko dojść które firmy już przejęli. https://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-sumitomo https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Goodyear_Tire_and_Rubber_Company Link to post Share on other sites
jakub1t 1550 Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Wiem jak podchodzicie do testów z gazet , ale ostatni w as falken był przed dunlopem co mnie zdziwiło . Link to post Share on other sites
ALF 27105 Napisano 30 Maja 2020 Udostępnij Napisano 30 Maja 2020 172 jest już na letnich RainSport 5. Po miesiącu napiszę coś więcej. Kleją się masakrycznie dobrze do jezdni na suchym i na mokrym. Niestety boczne ścianki są potwornie miękkie przez co o agresywnej jeździe w zakrętach można zapomnieć bo auto zaczyna kicać jak duży suv, to jest jedyny i największy minus RainSport 5 według mnie - póki co bo o ścieralności ciężko coś po 2 tyś. km więcej napisać. Ładne wizualnie opony. Profil zabawkowy bo 195/45/r16, trzymam się serii w Clio. Link to post Share on other sites
renatawilczewska 0 Napisano 7 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2020 Ja jeżdżę ford focus mk1 i na sezon letni kupiłam opony - Hankook Link to post Share on other sites
Mirinda 857 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Witajcie mam pytanie, jako iż potrzebuję opon zimowych w zasadzie na już, do astry H 1.9cdti, znalazłem Klebery krisalp hp2 225/45R17(mój rozmiar felg). Wszystkie z bieżnikiem 8mm prawie nówki, w ogłoszeniu napisane jest że leżały w garażu i mają rok produkcji 2014. Moje pytanie czy za 500zł warto je wziąć i czy będą w porządku na ten i następny sezon? Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Stare jak na zimówki, mieszanka może być twarda na mrozie i bardzo osłabi przyczepność. Lepiej kupić nowe np. Dębica Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
AudiAWX 3225 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 6 letnich opon bym za darmo nie chciał, będą się zachowywać jak letnie. Link to post Share on other sites
Mirinda 857 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Bo teraz mam cały czas mocno zużyte już letnie a trochę śniegu spadło, mam ograniczony budżet i tak myślałem że będą lepsze niż łyse letnie, a na lato pewnie już będzie lepiej finansowo i jakieś porządniejsze bym kupił. Link to post Share on other sites
AudiAWX 3225 Napisano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 Nie no lepsze z bieżnikiem 6 letnie niż łyse nowe, ale tak średnio to wygląda... Link to post Share on other sites
jakub1t 1550 Napisano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 Na dębice raz dałem się nabrać , nigdy więcej . Bardzo kiepskie zachowanie na mokrym . Jak masz za 500zł 8mm (czyli nowe lub prawie nowe) mimo rocznika 2014 powinno być dobrze . Nie powinny być twarde , jeśli były leżakowane jak wspomniałeś . Link to post Share on other sites
Mirinda 857 Napisano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2021 7 godzin temu, AudiAWX napisał: Nie no lepsze z bieżnikiem 6 letnie niż łyse nowe, ale tak średnio to wygląda... Też mi się tak wydawało, dzięki za pomoc, spróbuję jeszcze z ceny zrzucić może mi się uda je kupić za 400zł. Link to post Share on other sites
Recommended Posts