DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 http://obrazki.elektroda.pl/9143058600_1426982986.png We wszystkich czterech przypadkach dzieje się to samo. Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Ok zresetujmy do ustawień fabrycznych (System Tools > Factory Defaults > Restore) Reboot, a kiedy będzie gotowy ustawmy WAN jako Static IP: IP address: 31.179.125.0 Subnet Mask: 255.255.254.0 Default Gateway: 31.179.124.1 DNS: 80.54.40.253 i Save Nastepnie reboot modemu, a kiedy będzie gotowy to podłącz do niego router i zobaczmy. Edytowane 22 Marca 2015 przez jarkko Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 http://obrazki.elektroda.pl/5745842500_1426984343.png Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) No bez jaj. Poprzednio na Dynamic IP były identyczne ustawienia i było OK. Jako IP address możesz podać dowolny od 31.179.124.2 - 31.179.125.254 przy zastosowaniu maski 255.255.254.0 np. 31.179.125.1 Nie musisz klonować adresu MAC jeśli Twój dostawca internetu nie wymagał/wymaga rejestrowania adresu MAC komputera który jest podłączony do modemu. Tylko w takim przypadku klonuje się MAC. Edytowane 22 Marca 2015 przez jarkko Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Wpisałem inny adres IP i poszło dalej, niestety, nadal nie ma połączenia. Czy muszę klonować - nie wiem. Wiem, że bez tego, router nie mógł pobrać adresu IP. Po sklonowaniu pobierał już bez problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Bardzo dziwne. Sprawdzałeś router w innym miejscu i wiemy, że działał. Modem również działa. Próbowałeś może dla testu podłączyć inny router do swojego modemu? Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Tak, myślałem już o tym, dopiero we wtorek znajomy mi pożyczy. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Pytanie zasadnicze przewód od modemu LAN podłączyłeś gdzie do routera? W gniazdo WAN czy LAN. Bo to dość istotne. Jeśli masz modem. To nie możesz tego przewodu z modemu podłączać pod gniazdo WAN tylko pod LAN. Masz zrobić prosty AP(access point) a nie dodatkowo robić bramę internetową. Modem już przydziela adresy i nie ma potrzeby dodatkowo włączać DHCP dla sieci LAN. Podłącz kabel z modemu do gniazda LAN routera. Wejdź w ustawienia routera i wyłącz DHCP. Potem zapisz ustawienia i restart routera. Edytowane 22 Marca 2015 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Z instrukcji na stronie TP Link jasno wynika, że w 'AP router mode' tak jak ma to miejsce, router ma być podłączony WAN do LAN na modemie, patrz 1 strona http://www.tp-link.com.pl/Resources/document/7106503093_TL-WR543G.pdf Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 W routerze i tak mam tylko jeden port do podłączenia sieci i jest to port WAN. No i skoro tak długo działało, to czemu teraz, tak nagle przestało? Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Przeczytałem to wszystko jeszcze raz i obejrzałem kilka video na YT i chyba wiem w czym jest problem, nie konfigurowaliśmy ręcznie DHCP dla klientów LANu. Więc jeszcze raz zresetujmy do ustawień fabrycznych (System Tools > Factory Defaults > Restore) Kiedy gotowe, wejdz w Quick Setup i jedziemy po kolei - strona 4 http://www.tp-link.com.pl/Resources/document/7106503093_TL-WR543G.pdf Operation Mode: AP router WAN connection type: Dynamic IP Ustaw sobie sieć WiFi i Finish Reboot Kiedy gotowe, wejdź w Advanced Settings > DHCP > DHCP Settings i wpisz tam gdzie (optional): Default Gateway: 192.168.1.1 DNS: 192.168.1.1 i Save Upewnij się że komputer otrzymał adres automatycznie najprawdopodobniej 192.168.1.100 i zobaczmy czy internet działa. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Ok. Wiem, że działało ale może coś zmienili u operatora i dlatego jest problem. Większość routerów w mojej sieci jest tak skonfigurowana i działa bez zarzutu. To tylko jedna z opcji do wypróbowania. Do niczego Cię nie zobowiązuje jedynie sprawdź, może zadziała. Druga spawa może miałeś standardowe hasło admin, admin. Wgraj nowy firmware do routera. Edytowane 22 Marca 2015 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Druga spawa może miałeś standardowe hasło admin, admin. A co to ma do rzeczy? Wgraj nowy firmware do routera już jest najnowszy firmware do tego modelu Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Sporo starszych routerów miało błędy w firmwarze umożliwiające włamania http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,12-mln-trefnych-routerow-w-Polsce-Moga-cie-okrasc-Sa-juz-pierwsze-ofiary,wid,16379762,wiadomosc.html?ticaid=1148da. Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Hasło było zmieniane. Powyższe rady zastosuję, jak wrócę do domu. Edit. http://obrazki.elektroda.pl/5375704200_1427056092.png Taki widok mam cały czas, odświeża się strona i nie może pobrać adresu IP. Jeśli sklonuję adres MAC, to pobierze adres IP, ale tak czy siak brak dostępu do internetu. Edytowane 22 Marca 2015 przez DjStar Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) http://img.pandawhale.com/67714-somethings-fucky-gif-Gah2.gif ---------update---------------------- Spróbujmy jeszcze zmienić defaultowy adres LAN na 192.168.2.1 A w Advanced Settings > DHCP > DHCP Settings upewnij się, że adresy zaczynają sie od 192.168.2.100 a kończą na 192.168.2.199. Poniżej jako Default Gateway i Primary DNS wpisz 192.168.2.1 i Save Jeśli nadal nie będzie internetu to wrzuc screena z ip config /all z sekcji Ethernet jak poprzednio. Edytowane 22 Marca 2015 przez jarkko Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Nadal nie potrafi pobrać IP. http://obrazki.elektroda.pl/2169418300_1427096713.png Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Komputer pobrał IP (Adres IPv4=192.168.2.100) Jeśli router nie pobrał adresu to zrób to klonowanie, tam przynajmniej działa. Da się pingować 31.179.124.1 ? Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 http://obrazki.elektroda.pl/1730717200_1427107168.png Pierwszy wynik bez sklonowanego adresu MAC, drugi ze sklonowanym. Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 No to pozostaje TP-Link support http://www.tp-link.com.pl/support/contact/ Możesz im zapodać linka do tego tematu aby przyspieszyć cały troubleshooting ;-) Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 No trudno. Dzięki wielkie za pomoc i za twoje poświęcenie. Bardzo to doceniam. Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 254 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 No nic, walczyliśmy dzielnie : ) Próbowałeś inny router? Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Jeszcze nie, aktualnie siedzę chory w domu i nie mam jak się z niego ruszyć. Jak tylko sprawdzę inny router, to dam znać w temacie. Cytuj Link to post Share on other sites
Yokai 104 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 A sprzawdz czy PING do wp.pl przejdzie i wrzuć tutaj screena . Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 No dobra, tylko przy jakich ustawieniach? Przewijały się tutaj ich kilka... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.